| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | cockroach | Tytuł: | | Data publikacji: | 2008-03-06 13:40:52 | Liczba wyświetleń: | 655 | Ocena średnia: | -0.3 | Liczba punktów: | -3 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 21 | Kategoria: | Ludzie w fotografii | Aparat: | fuji s 9600 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Na pierwszy rzut oka rażą dwie rzeczy:
1. Mocno przepalone niebo. W tym przypadku można jej jedynie odciąć,
2. Kadr. Nie znam się na fotografowaniu ludzi, ale oglądając fotografie innych nie trudno zauważyć, że najczęściej albo pokazuje się całą postać, albo tnie poniżej szyi, a nie jak u Ciebie w pasie, przez co dodatkowo uciąłeś obie dłonie.
W odpowiedzi do galiusza napiszę, że uważam, iż wypadałoby najpierw zapoznać się z podstawami z najprostszego chociaż poradnika, a później oczekiwać rad. Ciężko doradzać komuś, jeśli wszystko jest nie tak.... Jedyne co przychodzi mi w takich przypadkach do głowy, to polecić przeczytanie kilku artykułów o podstawach fotografii (zwłaszcza w odniesieniu do innych zdjęć autora), a później dopiero publikować następne zdjęcia...
Pozdrawiam - życzę wytrwałości | | | |
Zły kadr - można to poprawić. Proponuję wyciąć górę do słońca, prawą do krawędzi drogi i trochę lewej strony. Powstanie zupełnie inna kompozycja a postać po wycięciu nieba nie będzie wydawać się taka ciemna (niedoświetlona). Graficznie ratowałbym postać - spróbuj zwiększyc gamma, korekta krzywą tonalną, na końcu lekko zwiąkszyc kontrast. Można delikatnie pobawić się nasyceniem kolorów ale z uwagi na niedoświetlenie dołu zdjęcia uwydatnią się szumy. Spróbowałbym odszumić ale tylko postać. W ostateczności spróbowałbym konwersji do BW wtedy część szumów zostanie zniwelowana. Życzę udanych zdjęć w przyszłości i pozdrawiam. | | | |
Musisz jeszcze sporo popracować... nawet więcej niż ja. Nie zgadzam sie jednak z komentarzami "Svolkena" i "prodigvy". Panowie! Tak nie można! Chyba po to tworzymy tę społeczność - wy silniejsi i my słabsi - aby się od Was czegoś nauczyć?! A nie nauczymy się, jeśi nie zdobądziemy sie na odwagę, aby komuś pokazać nasze nieudane (narazie) zdjęcia. Może wystarczyloby napisać autorowi, co jest nie tak z jego zdjęciem, prawda? A byłoby o czym pisać, z pewnością. Jesteście mistrzami w dziedzinie fotografi, więc do dzieła! A Ty, "cockroach" - nie wycofuj się: próbuj, próbuj i jeszcze raz próbuj. Tak radzą najlepsi z najlepszych. Bierz sobie do serca krytykę, ale tylko tę konstruktywną, bo w ten sposób będziesz się coraz więcej uczył i nabierał dystansu do swoich prac. Powodzenia | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
na nie | |
Uzasadnienie w KK. . . . . . . . | |
Shimo 2008-03-13 20:37:36 | ocena = 0 | |
sapphire 2008-03-07 00:59:00 | ocena = 1 Uwagi w kk. Sam pomysł niezły ale zabrakło techniki i kadrowania. Następnym razem w ostateczności - pod słońce walnij fleszem. Daję 1 za pomysł, który niestety nie wyszedł. | |
eVa_com 2008-03-06 22:08:27 | ocena = brak oceny 1. Popatrz najpierw jak inni robia ( i orzymuja za o punkty)
2. Za fotki pod slonce ....,na razie zostaw, poczytaj na ten temat
3. KK , popatrz kto i co pisze , popatrz jego prace czy pokrywaja sie ze slowami
czy tylko bicie piany( niestety jak ponownie)
| |
anzel 2008-03-06 19:21:56 | ocena = brak oceny szkoda, bo dla autora może sentymentalne, żeby dawać na portale fotograficzne trzeba spojrzeć z dużą dozą samokrytyki. | |
kobra 2008-03-06 19:14:20 | ocena = -1 Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
| |
filozof 2008-03-06 19:02:31 | ocena = 0 1. Zdjęcie krzywe - drzewa lecą w lewo
2. Złe warunki oświetleniowe - modelka zbyt ciemna, niebo przepalone
3. Kadr centarlny - na ten temat już Ci raz pisałem, o ile dobrze pamiętam
Zachęcam do literatury fachowej i porównania dobrych zdjęć ze swoimi. Po przetrawieniu tego można próbować dalej. | |
tomek 2008-03-06 18:02:40 | ocena = brak oceny trzeba bylo brac sie za te promienie z tylu. mniam! (ja tylko na takie czekam, ale szczescia brakuje) pozdrawiam! | |
Svolken 2008-03-06 17:58:46 | ocena = brak oceny Kolego galiusz - zanim napiszesz cos w krytyce, to przeczytaj czym jest krytyka. Jak to opanujesz, to wtedy podejmuj polemike, ale w odpowiednim miejscu. Przy okazji, jak dajesz komus 5 to tez sie nad tym mocno zastanow, chyba ze zalezy Ci na szybkim kółku adoracyjnym. Pozdrawiam. | |
gsowa 2008-03-06 15:46:33 | ocena = brak oceny galiusz
a może najpierw zdjęcie pokazać rodzinie?
zanim się narazimy na krytykę
| |
galiusz 2008-03-06 15:42:04 | ocena = brak oceny Musisz jeszcze sporo popracować... nawet więcej niż ja. Nie zgadzam sie jednak z komentarzami "Svolkena" i "prodigvy". Panowie! Tak nie można! Chyba po to tworzymy tę społeczność - wy silniejsi i my słabsi - aby się od Was czegoś nauczyć?! A nie nauczymy się, jesli nie zdobądziemy sie na odwagę, aby komus pokazać nasze nieudane (narazie) zdjęcia. Może wystarczyloby napisać autorowi, co jest nie tak z jego zdjęciem? | |
prodigy 2008-03-06 15:07:25 | ocena = 0 oj oj oj nie..... no nie tu ...na inny portal poprosimy ..... | |
kazbez 2008-03-06 15:05:05 | ocena = 0 | |
malach21 2008-03-06 14:31:59 | ocena = -1 Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu. | |
Svolken 2008-03-06 14:30:27 | ocena = 0 a kysz | |
QBA 2008-03-06 13:57:48 | ocena = -1 Brak tematu a raczej nie wiadomo co jest tematem zdjęcia
krzywo | |
| |