| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Kaz_de_Wro | Tytuł: | Fallen Angel | Data publikacji: | 2008-06-10 09:28:31 | Liczba wyświetleń: | 862 | Ocena średnia: | 1.3 | Liczba punktów: | 12 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 24 | Kategoria: | Ludzie w fotografii | Aparat: | E-1 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
ps. zauważyłem, iż już jest opublikowana jedna fotkka pod tytułem "Upadły
Anioł", aby nie dublować tytułu, podałem wersję angielską
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Afropolak Andrzeja Dragana bym w to nie mieszała. Jego obróbka jest częścią bardzo przemyślanych kadrów i kreacji artystycznych. Wątpię by Lynch chadzał ulicą z kogutem pod pachą, Urban palił cygara wydmuchując dym na akt "przyklejony do pleców" etc. Tak więc porównujesz przerost obróbki na fotce cykniętej w pośpiechu sytuacji zastanej do obróbki stosowanej jako część i nieodłączny element całkowitej kreacji fotografii. A tego porównać się nie da.
Rada dla autora - modela obudziłby może błysk lampy czy klapnięcie migawki. Ale zakładając, że jednego byś nie użył a drugie masz wyciszone... możemy domniemywać, że miałeś czas by ustawić się do kadru i że miałeś czas spróbować kilku kadrów. Wniosek na przyszłość? Co nagle to po diable. Jeśli widzisz taką sytuacyjnie ciekawą scenę to pomyśl "jak to sfotografować w takim kontekście w jakim ja to widzę" oraz "jaki kadr będzie najlepszy by oddać tą sytuację obrazem". Pamiętaj, że my widzimy TYLKO tyle albo AŻ tyle ile nam pokażesz i ani troszkę więcej.
Odnośnie obróbki - podaruj sobie na razie eksperymenty z suwaczkami. Skup się raczej na poszukiwaniu ciekawych tematów, kadrów, kompozycji. Bo to "kuleje" a obróbka najczęściej tego nie jest w stanie zasłonić. | | | |
nienaturalne kolory strasznie. nie wiem dlaczego kadrowane tak aby pan był prosto bo to wg mnie zupełnie niepotrzebny zabieg, który niszczy kompozycję. róże są ucięte a ja bym się tu najbardziej na nich skupiła... gdyby podejść od prawej strony, skupić ostrość na nich wyszłoby wg mnie coś ciekawszego, mniej banalnego niż to zdjęcie. pan który sobie przysnął niosąc róże ukochanej ;] na tym zdjęciu jest to prawie w ogóle niewidoczne. | | | |
ham 2008-06-10 12:12:39 Sam kadr dla mnie jest w porządku , krzywy bo i stan tego pana nie wskazuje na prosty pionowy. Ten pan jak na moje oko to też za bardzo wyprostowany nie jest. Kadr leci w prawo ,pan leci w lewo. Budowa kadru, powiem więcej treści po przekątnej jest bardzo na miejscu przy wcześniej wspomnianych krzywościach :) Dałbym jeszcze mniej dołu i postarał się zmniejszyć przepalenia na kolanach i piszczelach. Ogólnie stwierdzam równowagę formy i treści bo ta jest niebanalna. Pozdrawiam | | | |
Usilna próba obróbki a la Dragan , żywe kolory chyba średnio pasują , krzywy kadr wydaje sie być prubą wyprostowania sylwetki tego "modela" | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
nie wiem czy to zdjęcie zrobiłbym tak czy srak na miejscu fotografa w każdym razie sytuacja warta była uwiecznienia:) | |
fotomistrz 2008-06-10 16:31:06 | ocena = brak oceny 0 - cienko zgadzam się w całej rozciągłości z krytyką Innes | |
LucaBrassi 2008-06-10 15:41:35 | ocena = brak oceny jaki tam Dragan. fota jak dla mnie za ciasno skadrowana bo motyw przedni jest. co do obrobienia to kwestia gustu. zdecydowanie szerzej bym to widzial, a ze krzywo to mi w tym wypadku nie przeszkadza. | |
gregsk 2008-06-10 15:11:34 | ocena = 1 | |
Afropolak 2008-06-10 15:08:11 | ocena = brak oceny Odnośnie krytyki Iness :
Zgadzam się co do Dragana , dlatego napisałem "usilna próba obróbki" jak inaczej nazwać przewlekłą żółtaczkę i podkreślone kontrastem zmarszczki , wiem co zrobił i robi Dragan, szanuje i podziwiam ale .... potraktowałaś moją krytykę jak zamach na jego świętość. Pozdrawiam | |
Kaz_de_Wro 2008-06-10 14:42:27 | ocena = brak oceny Tyleż opinii co ludzi, ale to dobrze!
Do głosów krytycznych odnoszę się ze szczególnym namaszczeniem.
tekk_ - o tym dlaczego nie prostowałem tego "pana" napisałem wcześniej- bo nie chciałem aby stał on w pozycji zwartej, wyprostowanej, oburącz podpartej głową na ławce....Tego pana to chyba tylko żonka może wyprostować;-) A odnośnie "...gdyby podejść od prawej strony, skupić ostrość na nich wyszłoby wg mnie coś ciekawszego..." , na gdybanie w tej sytuacji nie było czasu. Pozdrawiam | |
weber 2008-06-10 13:59:11 | ocena = brak oceny rodzi się dramatyczne pytanie - dla kogo te kwiatki? | |
walwax 2008-06-10 12:41:04 | ocena = brak oceny Ale przynajmniej powinni wiedzieć, że publikuje się ich wizerunek zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 wraz z późniejszymi zmianami. | |
ham 2008-06-10 12:37:19 | ocena = brak oceny może wie może nie , tego nie wiemy ;p , ale czy to że trwa pewna wymiana zdań na temat tej foty oznacza że inni widniejący na zdjęciach portalu obiektywni.pl wiedzą chociaż o jego istnieniu ? | |
walwax 2008-06-10 12:34:29 | ocena = brak oceny a czy ten Pan wie, że ogląda go (potencjalnie) kilka tysięcy "obiektywnych"???? | |
ham 2008-06-10 12:33:29 | ocena = brak oceny do krytyki tekk , ja czytam to zdjęcie trochę inaczej - koleżka dostał kosza , wypił kilka buteleczek złotego trunku , ostatniej nie miał juz siły wyrzucić do kosza to położył na oparciu, kadr ciasny bo pokazać chciał że koleżka śpi, z daleka można by pomysleć że opuścił głowe albo nie wiem co tam jeszce , jeszcze mocniej utwierdzam się w niebanalności tego ujęcia | |
ham 2008-06-10 12:06:30 | ocena = 3 Iness ja powiedział bym że równowaga obróbki z techniką i treścią , ja jestem na + treść jest mz , może technicznie nie jest to rewelacja ale stawiam co stawiam | |
Kaz_de_Wro 2008-06-10 12:02:00 | ocena = brak oceny Dziękuję za opinie. Czasami intencje autora i jego wizja fotki nijak się ma do jej odbioru przez innych. Przyjmuję to z pokorą i ze zrozummieniem;-)
Co do przedobrzonych kolorów tak wyszło przy wychodzeniu z cieni. Takie nasycenie ma podkreślać "dramaturgię" sytuacji i ...upojenia, którego przyczyny widać po lewej (plastikowa butelka po piwie wciśnięta na deskę)
Odpowiadając na głos krytyki- chęć wyprostowania "modela" w tym ujęciu byłaby o tyle żałosna co niemożliwa. Bo aby go kompletnie wyprostować, to ławkę miałby na głowie! Fotka była robiona szybko i z biodra. Tak czasami to wychodzi i taki jest ich urok... .Pozdrawiam | |
Avadra 2008-06-10 11:40:39 | ocena = 0 Oj światło/cień chyba za naddto używany był tym razem. Bardzo nienaturalny kolor skóry, przepalenie na nodze - jestem na nie | |
Herodot 2008-06-10 10:49:15 | ocena = 1 | |
DarBaj 2008-06-10 10:34:46 | ocena = 0 Śłabiutko :) | |
Iness 2008-06-10 09:34:40 | ocena = 0 mocny przerost obróbki nad techniką i treścią | |
arturdy 2008-06-10 09:30:06 | ocena = 3 | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |