fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaFotografia przyrodniczafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:JaroslawKa75
Tytuł:...
Data publikacji:2008-10-04 20:25:28
Liczba wyświetleń:999
Ocena średnia:2.5
Liczba punktów:35
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
30
Kategoria:Fotografia przyrodnicza
Aparat:

Nd80

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
Sierpien 2008
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
Tom1979 2008-11-08 07:12:32plus
fotografia cyfrowa
po części nie mogę zgodzić się z nibler gdyż "krzywizna" o której pisze nie może być prostowana, ponieważ nie jest to horyzont lecz linia brzegowa jeziora i to zawsze będzie nierówne, może gdyby foto było zrobione z poziomu wody--dosłownie--to wówczas nie widoczne było by wcięcie w głębi kadru a linia brzegowa uległa by pozornemu wyprostowaniu, wówczas gdyby było krzywo to już by było niefajnie ale tutaj jest ok, patrząc na komentarze i krytykę pod tym zdjęciem przypomniało mi się jedno z moich zdjęć, jakaś panorama na której widoczne było górskie pasmo gdzie stopniowo w jedna stronę malały szczyty; ktoś napisał: fajne ale leci w prawo... pozdrawiam ps: kontrastów bym nieruszał bo dodają tajemniczości temu świetnemu foto.

fotografia cyfrowa
nibler 2008-10-08 10:50:13
fotografia cyfrowa
Szkoda, że jest krzywe, warto wyprostować w programie graficznym (ja osobiście używam czeskiego Zoner'a, jestem zadowolona, a program rozdawali kiedyś z jakąś gazetą, można poszukać, może się gdzieś znajdzie darmowa pełna wersja, Picasy nie znam). W przyszłości przy robieniu zdjęcia mogą pomóc punkty ostrości (przynajmniej u mnie są takie, na matówce, układają się w krzyżyk, jedna część układa się w linię poziomą, więc można się nią wspomóc układając np. linię horyzontu względem niej, choć, gdy linia przebiega wyżej środka kadru dobrym odniesieniem może być po prostu górna krawędź kadru.

Piszę tyle o tej korekcji krzywizny, bo jestem pewna, że warto to zrobić, ponieważ zdjęcie jest moim skromnym zdaniem bardzo dobre. Ma bardzo fajny klimat, taki trochę tajemniczy, może lekko zamglony (o ile klimat może być zamglony ;) ). Po wyprostowaniu (niestety jeszcze przed zrobieniem zdjęcia) chmury po lewej stronie kończyły by się tuż przy górnym brzegu zdjęcia, tak jak teraz po prawej, tworząc w ten sposób serię poziomych planów :) Kamienie, woda, góry i chmury, takie pasy. Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że coś tam pomogłam :)
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
dariusz_mm 2008-11-12 09:14:47 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
wilczka 2008-11-08 17:09:35 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
ciekawe :)
fotografia cyfrowa
Tom1979 2008-11-08 07:13:46 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Romanoo7 2008-10-31 14:21:32 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
pierwszy plan, fajny. Linia horyzontu psuje odbiór zdjecia
fotografia cyfrowa
JaroslawKa75 2008-10-10 10:08:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
bosswisnia dzieki , masz racje w zupelnosci z tym drugim wyprostowalem ale zepsulem programem chcialme taki jakis maly max zrobic, coz nie wyszlo
pzdr
fotografia cyfrowa
JaroslawKa75 2008-10-08 20:52:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dziekuje Wam serdecznie za cenne uwagi obiecuje ze poprawie zdjecie i jak wroce z pracy zaraz zamieszce poprawione extra ze sa ludzie co umieja wiecej niz ja i daja mi tak cenne uwagi SZCZEGOLNE PODZIEKOWANIA DLA: Jacek_S,gaelicus ,gsowa I wogole wszytskich co ogladali moje zdjecie , powiem Wam szcerze ze nawet nie wiedzialem o istnienie niektorych programow do zdjec ale fajnie ze jestescie !!!!!!!!!!!!!!!! wszytsko sie naprawi wedle wskazowek lepszych i zamiesci dzis w nocy aby mozna bylo oceniac na nowo, podrawiam serdecznie
jarek
fotografia cyfrowa
FrozenTime 2008-10-08 14:45:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Za gaelicusem.

Do obróbki polecam GIMP-a. Darmowy, a na potrzeby tutejszej galerii w zupełności wystarcza.
fotografia cyfrowa
FrozenTime 2008-10-08 14:44:42 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Jacek_S 2008-10-08 14:00:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
gaelicus : masz racje, szkoda ze twoja skala ocen nie jest tutaj obowiazujaca . Malo kto chyba rozumie ze na ogolna ocene skala sie wartosc technicza (mierzalna) i wartosc artystyczna . Wdapnij do mnie i wytkinj cos ;) .
fotografia cyfrowa
gaelicus 2008-10-08 12:45:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jacku_S...definicja oceny 1 to : "Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie"...i rzeczywiscie cos w niej jest.
Ale cale wrazenie zapsuly mi wlasnie owe proporcje oraz ciecia, a przeciez obaj wiemy, JAKIE tu , na tym portalu, niektorzy wystawiaja pejzaze. Ocena wyzsza dla tego tu zdjecia bylaby obraza dla tamtych pejzazystow...tym bardziej, ze autor sam przyznaje, iz dopiero zaczyna przygode z aparatem. Mysle, ze w tej sytuacji nieetyczne jest wmawianie mu, ze osiagnal juz doskonalosc, kiedy jeszcze tak sie nie stalo...:)
Nie pisze tego zlosliwie, po prostu takie mam odczucia.
fotografia cyfrowa
Jacek_S 2008-10-08 12:39:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
gaelicus: mysle ze jestes zbyt surowy dla Jarka , ta praca jest zdecydowanie warta wiecej , a jak porowna sie do niektorych cz-b knotow ocenianych na 4 to powinien dostac minimum 5.
fotografia cyfrowa
gaelicus 2008-10-08 12:10:18 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
Poza wypomniana juz krzywizna (ktora w przypadku takich zdjec jest powaznym bledem) jest jeszcze inna wada: bezprzedmiotowosc ujecia.
Jesli chciales pokazac wode, to po co ten uciety znienacka krajobraz w tyle? jesli chciales pokazac krajobraz w tyle, to po co tyle wody z przodu i tak radykalne ciecie tylu?A moze chciales pokazac wode na tle zamglonych gor...to w takim razie po co zmarnowales tyle miejsca na wode i dlaczego uciales krajobraz z tylu?

No wlasnie, wszystko sprowadza sie tu do braku nalezytych proporcji oraz owego nieszczesnego uciecia tylnego planu w polowie zdania.

Potencjal byl, ale nie wykorzystano go nalezycie.

Ocena na zachete...
fotografia cyfrowa
Jacek_S 2008-10-08 12:00:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jarku, swietne zdjecie poza ta linia co juz wiesz. Mam nadzieje, ze robisz w NEF-ach i najlepszym programem moim zdaniem jest CaptureNX , wersje demo sciagniesz od Nikona. Inne przy konwersji do jpg troche psuja.
Szkoda ze nie moge jeszcze oceniac bo dalbym duzo :)
fotografia cyfrowa
WojcieJ 2008-10-06 09:02:37 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
dobre
fotografia cyfrowa
keda 2008-10-05 21:32:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
o krzywiznie juz pisali..

piekne miejsce w ciekawych warunkach meteo.
kadr przyjemny, jakby tak jeszcze zalozyc polara i skrecic aby wydobyc wiecej kamieni... :_)
fotografia cyfrowa
FZpablo 2008-10-05 09:25:38 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
mam wrazenie ze leci w prawo
fotografia cyfrowa
gsowa 2008-10-05 00:44:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
do prostowania i kadrowania picasa jest calkeim dobra
inne korekty ....juz gorzej
(najgorzej z ostrzeniem)
ale na początek ...
fotografia cyfrowa
joanna_ga 2008-10-05 00:30:46 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
Poza przechyłem bardzo mi się to zdjęcie podoba.
fotografia cyfrowa
JaroslawKa75 2008-10-05 00:27:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
gsowa dzieki serdeczne za info o tym programie zdjecie juz wyprostowalem i program jest super dzieki raz jeszcze
fotografia cyfrowa
gsowa 2008-10-05 00:16:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wyprostowac można i w picasie
fotografia cyfrowa
K.S.N.S. 2008-10-05 00:14:50 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
czas poznać p.s.a :)
fotografia cyfrowa
JaroslawKa75 2008-10-05 00:13:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
UncleTom thnx za porady ogromnie wazne jest to dla mnie jak ktos sie fachowo wypowiada.
Coz obiektyw byl nikkona 18-70 wiec nie za spacjalny, zdjeciie jest tylko przyciete do rozmarow jakie mozna przeslac do obiektywnych programem pictureproject od nikona. Nie zanm Photoshop wiec nie nie kombinowalem z tym zdjeciem.
Dzieki serdeczne jeszce raz.
fotografia cyfrowa
UncleTom 2008-10-05 00:07:36 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
Zauważ, że świetlista krawędź wody pochyla się w stosunku do poziomu wyraźnie w prawo... należy tego unikać, albo skorygować w programie; to, że stanowi lekki łuk, to wina dystorsji obiektywu i na to masz wpływ znikomy, natomiast poziomu warto pilnować z przyczyn czysto estetycznych... ;-) tonalnie - OK.
fotografia cyfrowa
Mordecai 2008-10-05 00:05:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
i na statywie można skrzywić, wiec nie o statyw tu idzie
takie wpadki trzeba prostowac podczas przygotowania zdjecia do publkacji
fotografia cyfrowa
JaroslawKa75 2008-10-05 00:00:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dzieki wam za oceny. tolek67 jak mam to rozumiec moglbys napisac cos wiecej ja dopiero zaczynam przygode z aparatem.
ps zdjecie robielem z reki bez statywu.
pzdr
Jaroslaw
fotografia cyfrowa
tolek67 2008-10-04 21:33:03 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
wyprostuj linię brzegową i będzie super
fotografia cyfrowa
gsowa 2008-10-04 21:14:01 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
+
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa