| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | apie | Tytuł: | --- | Data publikacji: | 2006-06-26 13:08:09 | Liczba wyświetleń: | 1175 | Ocena średnia: | 2.7 | Liczba punktów: | 51 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 37 | Kategoria: | Pejzaż | Aparat: | EOS300D + 18-55 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Wieś Lembruk, okolice Reszla, czerwiec 2006 r.
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
tadam 2006-07-04 09:31:11 Birmo, czy mozesz mi powiedziec w jaki sposob horyzont w 1/3 sie uzasadnia ? pzdr | | | |
Birmo 2006-06-26 16:58:28 Zobaczylem że krytyka icemana wzbudzila emocje.Zgadzam się w pelni z icemanem - ale pozwolę sobie uzasadnić swoją ocenę zdjęcia.Napisalem że mogloby być cacko a jest coś,co zasluguje na uznanie.
MZ na pierwszy rzut oka niby wszystko jest poprawne - horyzont w 1/3 kadru sie uzasadnia,krajobraz poprawnie naeksponowany,niezle kolory - jest tylko jedno ale i pytanie? Co zafascynowalo autora że je zrobił?I tu klania się albo pierwszy plan albo tylni.I jeden i drugi malo wyrazisty.Pierwszy - slabo zaznaczone faktury( a mozna by bliżej,wyraziściej zbliżyć sie do tych "pasiakow" i pokazać fakturowo na tle nieba.Możnaby choćby z pozycji żaby pokazać ślicznie niebo( a w tym przypadku material byl - trzeba go było wyciągąć,może polarem,może połówką).
MZ autor" popelnil zdjęcie" i odszedl nie probując szukać innych zdjęciowych opcji.I dlatego napisalem że mogloby być cacko.Pozdrawiam | | | |
Przyznam, ze zupełnie nie rozumiem tych zachwytów. Zdjęcie jest bardzo przeciętne, żeby nie rzec nudne.
Podstawowe zarzuty do Autora, to:
W kadrze jest za duzo nieba. Warto przyciać 1-2cm. Inna sprawa, że to niebo jest wyjątkowo nudne - sam lazur nie jest gwarantem sukcesu. Dobrze by bylo, gdyby znalazły się tam ciekawsze chmury. Rozumiem, że to nie jest zależne od Autora, ale jeśli nie ma dobrych warunków to zdjęcia się po prostu nie robi i tyle - pstryknąć, aby pstryknąć każdy potrafi.
Następna sprawa, to brak elementu na którym możnaby zawiesić oko. Wzrok biega po całym zdjęciu, ale niestety niczego takiego ciekawego nie znajduje - brak elementu głównego.
Ogólnie bardzo przeciętnie.
Pozdrawiam,
Ice | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Catsnet 2006-07-04 08:44:18 | ocena = 4 | |
adamski 2006-06-26 23:08:18 | ocena = 3 | |
Hya 2006-06-26 20:11:23 | ocena = 1 milo tu | |
apie 2006-06-26 17:30:33 | ocena = brak oceny Dzięki za krytyki i jak najbardziej chyle czoła przed nimi - różnie można interporetować różne zdjęcia. Zdjęcie zrobiłem jadąc do Reszla. Zatrzymałem się samochodem na drodze, wszedłem w łąkę i dokładnie zrobiłem tak jak chciałem - kadr taki właśnie miał być. Zdjęcie zrobione ponieważ podobał mi sie taki "kawał" żółtego pola z lekko błękitnym niebem. (jeszcze szerszego kadru nie mogłem zrobić bo już różne inne obiekty by w niego weszły) Zrobiłem kilka zdjęć i wybrałem to które najbardziej mi sie podobało i oddało to co tam właśnie widziałem. Wszystko co bym tutaj zmienił to chciałbym białe chmury "jak barany" na tym niebie (niestety nie odemnie to zalezało, że w tym czasie ich nie było) Resztę popełniłem świadomie. Ile ludzi tyle gustów tak więc dziekuję za komentarze i krytyki - te drugie doceniam bardzo bo nie odebrałem ich w żaden sposób złośliwie lecz poprzez właśnie takie konstruktywne krytyki człowiek wyciąga wnioski, uczy sie i w przyszłości wykorzystuje do robienia (oby) lepszych zdjęć :)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich... | |
keda 2006-06-26 17:07:49 | ocena = brak oceny zgadzma sie z krytykami | |
iceman 2006-06-26 16:57:58 | ocena = brak oceny dobra, wycofuje pytanie, nie ma co robic dymu pod fotka.
pozdrawiam,
Ice. | |
iceman 2006-06-26 16:49:41 | ocena = brak oceny penjan - znaczy sie jaki ton?
lagodny? agresywny?
sam jestem ciekawy - staralem sie pisac obiektywnie i bez emocji. jedynie to co widze na fotce.
poza tym nie mam nic do Autora - przyznaje, ze innych prac jego nie kojarze. i nie musze kojarzyc.
pozdr. | |
penjan 2006-06-26 16:48:22 | ocena = brak oceny iceman: pozdro :) | |
penjan 2006-06-26 16:45:27 | ocena = brak oceny problem tkwi w samym sposobie Twojej wypowiedzi,nawet nie tyle w jej merytoryce ,ale w sposobie . Tam gdzie pisałeś to nazywa się podobno KK.Czy sam ton Twoich rad ( nie mówię ,ze nie masz racji albo,że nie znasz się na zdjęciach ) tak do końca jest naprawdę konstruktywny? Dla mnie tu własnie tkwi problem,ale nie róbmy tu zamieszania.Być może ja to sprowokowałem - przepraszam. | |
iceman 2006-06-26 16:42:55 | ocena = brak oceny penjan - a czy ktos jest niespokojny?
;-)
pozdro. | |
tomay 2006-06-26 16:42:22 | ocena = 2 sluszna krytyka... niestety brak ladniejszego nieba daje sie we znaki... | |
kadir 2006-06-26 16:41:40 | ocena = brak oceny mz nie ma na czym oka zawiesic,kolory mi sie podobają | |
penjan 2006-06-26 16:40:58 | ocena = brak oceny spokojnie- nie będzie zadnej polemiki. | |
iceman 2006-06-26 16:40:25 | ocena = brak oceny aa... i jeszcze jedno... na Ciebie to zdjecie dziala, a na mnie niestety nie. w tym tkwi problem. ale chyba Ty tego nie rozumiesz.
| |
iceman 2006-06-26 16:38:06 | ocena = brak oceny penjan - czepianie sie slowek jest dosc dziecine i nie zamierzam wdawac sie z Toba w polemike.
| |
penjan 2006-06-26 16:33:54 | ocena = 3 bardzo ładny,spokojny kadr.o stronie technicznej nic nie trzeba mówić bo,że jest ok kazdy widzi.Dla mnie kadr ładnie zaplanowany 1/3 i nic bym w nim nie zmieniał ( gdyby oczywiście był to mój kadr :)).Zdjęcie pełne spokoju i przestrzeni.Świetne nasycenie zieleni , ładne tonacje które przez swe odcienie mówią o ukształtowaniu terenu.Ja czuję przestrzeń ,przestrzeń która rozciąga się za linią horyzontu - byc może wrażenie to sprawia kontrast barw ( lazury nieba - zielenie pól) .W sumie nieważne co stwarza takie odczucia ale ważne ,że coś je tworzy.To zdjęcie "emanuje" przestrzenią,spokojem .Zdjęcie to nie tylko obrazek ,nie tylko to co widać,ale chyba i to jakie prowokuje odczucia czy emocje.Na mnie działa "wyciszająco" więc dla mnie ma przekaz .Bardzo mi się podoba.Nie szukam tu niczego żeby na tym zawiesić wzrok ,przeciwnie - podoba mi się ,że nic tu nie ma co ograniczałoby i zatrzymywało wzrok.To zdjęcie daje mi poczucie przestrzeni.pozdrawiam
iceman - dobrze,że zacząłeś swoją KK od słów NIE ROZUMIEM.Inna sprawa ,że z jednej strony brakuje Ci ciekawych obłoków na niebie a z drugiej przyciąłbyś ze 2 cm ( czyżby dlatego,że widać tam dwie delikatne chmurki?) Przecież one też wprowadzają pewną odmianę w monotonię lazurowego nieba nie? bez obrazy.pozdrawiam | |
iceman 2006-06-26 16:30:50 | ocena = brak oceny hobbes - ocena jest glownie za brak glownego motywu na zdjeciu. niebo traktuje jako mniejsza bolaczke.
pozdrawiam. | |
iceman 2006-06-26 16:04:14 | ocena = brak oceny pietro77 - ;-) | |
pietro77 2006-06-26 16:00:36 | ocena = 1 uff za krytyką icemana, a już się bałem, że coś z moją percepcją nie tak :-D pozdrawiam | |
anya71 2006-06-26 15:59:40 | ocena = 4 spokój minimalizm pięknie:) | |
krim 2006-06-26 15:58:00 | ocena = 0 naprawde słabo, pejzazyk mniej niz przecietny | |
Birmo 2006-06-26 15:57:12 | ocena = 1 bardzo przeciętne zdjęcie, a mogloby być cacko! | |
iceman 2006-06-26 15:54:32 | ocena = 1 jak w krytyce.
| |
W tym wypadku nie rozumiem za bardzo zachwytów? Kawałek pola i kawałek nieba. Poprawiona ostrość, kontrast i pewnie kolorki. Nic szczególnego. | |
jovi 2006-06-26 14:56:37 | ocena = 3 ..anielsko:) | |
Kappa 2006-06-26 14:55:32 | ocena = 4 gla mnie geniale az bije cisza z tego miejsca | |
kamo 2006-06-26 14:54:44 | ocena = 4 prosto i dobrze | |
Tymotek 2006-06-26 14:10:15 | ocena = 4 swietny kadr i kolorystyka! | |
Lukrecja 2006-06-26 13:44:14 | ocena = 3 sielsko | |
Mru 2006-06-26 13:17:10 | ocena = 4 Piękne, tak Mazursko :D | |
bubypl 2006-06-26 13:13:26 | ocena = brak oceny tak o jeden cetymetr mniej u gory....
ale ja sie nie znam | |
kolosm 2006-06-26 13:11:57 | ocena = 3 bardzo ładnie, sielankowo... | |
bubypl 2006-06-26 13:09:44 | ocena = 4 piekne kolorki.....
cos tej gory za duzo, tak mysle- ale ja nie fachowiec poczekajmy, az sie zleca znawcy :) | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |