fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaSportowcyfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
lass / (...)
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:lass
Tytuł:
Data publikacji:2009-05-12 11:25:44
Liczba wyświetleń:1042
Ocena średnia:3.5
Liczba punktów:7
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
10
Kategoria:Sportowcy
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
10 maj 2009 Kraków XXXVI Memoriał A.Królikiewicza
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
lass 2009-05-19 12:08:21
fotografia cyfrowa
Panie Ciechas i inni:
- argumentem doświadczenia nie ja szafuję, była to tylko odpowiedź na taki argument w krytyce Pana Fotoadamos'a, którego doświadczenie (o dziwo!) rośnie w postępie chyba geometrycznym do upływającego czasu: marzec 2008 - 5 lat, maj 2008 - 7 lat, maj 2009 - 10 lat (info zaczerpnięte z krytyk w/w autora),
- nie mam zamiaru zdzierać autorytetom aureoli, wręcz przeciwnie obserwuję i uczę się, ale też analizuję - moje prawo,
- publikując zdjęcia nie rywalizuję z nikim, a tym bardziej z doświadczonymi fotografami zawodowymi, bo i znam swoje miejsce, jak i nie jest to moim celem,
- porównanie mojej fotografii z fotografiami p. Fotoadamos'a nie ma sensu, bo różnią się wszystkim, ja chcę pokazać dynamikę w skoku, czy ogólnie ruchu konia, a nie zatrzymanie tego momentu,
- moja reakcja na krytykę jest dla mnie charakterystyczna - jeśli się z czymś nie zgadzam to to piszę (lub mówię) w formie adekwatnej do niej,
- nikt nie potrafi zrobić lepszej fotografii w stylu Fotoadamos niż sam wymieniony autor, dlatego proszę nie porównywać moich prac z pracami tego autora (zresztą świetnymi,patrz: lekkoatletyka), stosuję inne środki, bo dążę do innych wyników,
Ave KK, Ave Cesar
pozdrawiam

fotografia cyfrowa
lass 2009-05-13 13:20:46
fotografia cyfrowa
Kolejny raz mam okazję odpowiedzieć na krytykę mojej fotki skokowej:
- co do jasności fotografii nie dyskutuję, komentujący mają rację,
- jeśli doświadczenie w fotografowaniu koni jest argumentem, którym mogę się bronić, to ją mam,
- mam również wiedzę na temat: hodowli koni i sportów hippicznych,
- nie zgadzam się z opinią, że aby wydobyć szczegóły budowy konia w ruchu potrzebne jest jego prześwietlenie - dobrze odżywiony koń ma lśniącą sierść, która spocona czy też nasmarowana odp. preparatem dobrze oddaje szczegóły,
- baskilowanie konia to prawidłowa, pożądana technika skoku polegająca na tym, że sylwetkę konia nad przeszkodą można by wpisać w koło od nozdrzy poprzez szyję, kłąb, grzbiet aż do zadu, niemal zawsze towarzyszy temu bardzo staranne podciągnięcie, zgięcie kończyn przednich - można powiedzieć, że koń baskiluje szyją i grzbietem, a nie przednimi nogami,
- aparat mam szybki, a liczą kroki konia między przeszkodami na pewno jeźdźcy,
- idealny moment skoku do zarejestrowania przez fotografa jest bardzo ważny, ale w zależności od wysokości przeszkody i jej rodzaju (okser: na fotografii, stacjonata - pojedyncza) w innym momencie następuje największy ruch konia. Tu pokazuję skok na okserze na wys. 145 cm wybitnego ogiera Opar, który bardzo dynamicznie wykonuje lot nad przeszkodą. Na niskich przeszkodach (100-120cm) średniej wielkości koń (ok. 165-170 cm) moment największej dynamiki osiąga po wybiciu się ok.5 cm nad przeszkodę, a na wyższych nawet po ok.40 cm. Mam za sobą fotografowanie potęgi skoku (od 160 cm w górę) i te zasady nie mają żadnego przełożenia na ten przypadek. Bywa też że przednie kończyny koń ma już nad drągami przeszkody, a jeszcze nie oderwał tylnych od podłoża. Styl skoku konia także ma wpływ na sfotografowaną dynamikę,
- co do pozycji fotografa wobec pary: koń - jeździec to zostawiam sobie dużo dowolności, chcę pokazać ruch i dynamikę, a reszta jest wypadkową tych założeń,
- ponadto uważam, że krytyka konstruktywna ma sens, nawet jeśli jej autor nie posiada w swoim PF odpowiedniej ilości argumentów fotograficznych.
Pozdrawiam !
fotografia cyfrowa
fotoadamos 2009-05-13 10:58:49plusplusplusplus
fotografia cyfrowa
No widzę koń w skoku wiec muszę zabrać zdanie. Zgadzam się z pablo3style że jakość jest poprawna choć trochę jaśniej by się przydało. Konie są pięknymi zwierzętami i po to aby wydobyć ich piękno na zdjęciu, aby widać było każdy mięsień i żyłę (a to właśnie oddaje piękno, wysiłek przy skoku i dynamikę) koń musi być dobrze naświetlony, czasami nawet lepiej żeby był troszkę prześwietlony niż niedoświetlony. Wiem z wieloletniego doświadczenia że jest to szczególnie trudne przy ciemnej maści konia (kare, gniade). Moment skoku prawie dobry. Ale jak wiemy prawie robi różnicę. Powtarzam to do znudzenia że przy skoku idealnym momentem jest jak koń wybija się do skoku i tylne kopyta są już delikatnie w powietrzu a przednie podciągnięte (zbaskilowane) nad najwyższym drągiem przeszkody. Wiem że jest to drudne do osiągnięcia przy wolnym aparacie ale jest też taka stara metoda wyliczania kroków w chodzie konia (w skokach zazwyczaj jest to galop) ale to wymaga dużej praktyki i wiedzy o koniach. Pozostaje jeszcze pozycja fotografa względem pary koń+jeździec. Tutaj niestety jest zła. Również już pisałem w poprzednich krytykach że skoki powinno się fotografować stojąc pod kątem 10 do 20 stopni w prawo lub lewo w stosunku do frontu przeszkody. Jest to najbardziej poprawne z punktu widzenia hippicznegi i pokazuje najlepiej wysiłek konia i często emocje lub skupienie na twarzy jeźdźca. Wytłumaczę jeszcze dlaczego często podkreślam słowo SKOKI. Ponieważ w fotografowaniu sportów hippicznych obowiązują różne canony (nie to żebym reklamował moją ulubioną markę aparatów ale nie można powiedzieć "obowiązują różne nikony" :-))) ) przy różnych dyscyplinach jeździeckich. Inaczej się fotografuje skoki, inaczej ujeżdżenie, WKKW, powożenie, wyścigi, itd. Piszę dlatego że po jednej z moich krytyk ktoś mi napisał że ja fotografuję konie z boku a innych za to krytukuję. Owszem ale to tyczy się dyscypliny WKKW gdzie jest to dopuszczalne a w ujeżdżeniu wręcz pożądane. Reasumując, fota lass dużo lepsza niż poprzednie "końskie" i widać dużą poprawę ale jeszcze kilka elementów wymaga doszlifowania. Powodzenia i pozdrawiam !
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
ederlezi 2009-05-19 17:19:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jest dynamika w tym zdjęciu , ma swój urok.
fotografia cyfrowa
lass 2009-05-19 15:42:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jak napisałam wyżej fotografowałam z ok. 10 m, obiektywem C100/2.8, prędkość konia w przejeździe to min. 375 m/min (ok.23 km/h jeśli dobrze obliczyłam), w skoku napewno jest większa; przejazd pełnego parkuru trwa ok. 50-80 s (konkurs zwykły ok. 10-12 przeszkód)
fotografia cyfrowa
dziewczynka 2009-05-18 23:19:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu
fotografia cyfrowa
ciechas 2009-05-18 23:13:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Pani autorce proponuję zmienić portal na taki poświęcony hodowli, odżywkom i trikom. Moim zdaniem zdjęcie jest poniżej poziomu fotoadamosa, można coś fotografować 20 lat i wystarczającego doświadczenia nie zebrać, co prawdopodobnie będzie miało miejsce jeśli nie zmienią się Twoje reakcje na konstruktywną krytykę.
fotografia cyfrowa
gerwazy24 2009-05-13 14:52:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
zorgował to ja się z Tobą nie będę. Wystarczyło się przesunąć 10cm w prawo i widz ginie. A dół przyciąć.
Ale to Twoja fotka.)
fotografia cyfrowa
lass 2009-05-13 14:45:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
widzisz, gerwazy24:
- stałam na pewno "w tym" miejscu, bo to chciałam zrobić, co zrobiłam,
- gdyby nie było dołu to byłby płacz-nie widać przeszkody,
- to nie są gapie, to jest widownia, oni są potrzebni, bo to dla nich są zawody min,
- to fotografia nie w stylu fotoadamos, więc te zasady tutaj nie obowiązują,
- żartowałam, że każdy może krytykować, miałam na myśli: każdy kto ma pojęcie...
Dzięki za komentarze
fotografia cyfrowa
gerwazy24 2009-05-13 14:25:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kadrowanie na nie.)
Myślę że nie w tym miejscu stałeś.
Mozna się ratować obcięciem dołu ale co zrobić z gapiem.)
fotografia cyfrowa
fotoadamos 2009-05-13 11:11:35 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
pablo3style 2009-05-12 13:38:42 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
tuta jesli o jakosc to rewelacja - moment tez sisi - kadr fajny - jedyne co mi tu przeszkadza to chyba to ze dosyc ciemno - levels i kontrast do poprawienia...
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa