| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | piotrrodzoch | Tytuł: | | Data publikacji: | 2006-07-30 12:20:17 | Liczba wyświetleń: | 606 | Ocena średnia: | 2 | Liczba punktów: | 12 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 32 | Kategoria: | Dzieci | Aparat: | Fuji s5600 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
jako ze najwazniejsza jest samokrytyka tak tez postanowilem sobie napisac... tak to prawde ze zdjecie jest nieostre do konca... juz pisalem na komentarzu co sie stalo... a tak szczerze, dokladnie odebral zdjecie -M . obydwaj zahipnotyzowani doslownie kradlismy kazda emocje do naszych aparatow. sam zrobilem bardzo duzo zdjec Agatce... wiekszosc nie wyszla ze wzgledu na jej dynamizm, a ze komus zdjecie wydaje sie tępe (nie ostre) trudno sie mowi... sliwki robaczywki... tak wiec dalej na temat... to byla moja pierwsza sesja/seria tego typu i jestem z siebie zadowolony. o ile nie zdjec to zycze wszystkim takze zadowolenia ze swoich prac :) pozdrawiam | | | |
VAIOS 2006-07-30 12:31:02 Piotrus nic sie nie postarales , fotka jest nieostra , kadr nieciekawy , na plazy zalecam opalanie , ani to swiatlo do portretu ani miejsce na aparat , piasek , temperatura ! | | | |
Zdjęcie, którego Ci zazdroszczę, uchwyciłeś emocje na twarzy Agatki, dowodząc tym samym, że nawet budowanie zamku z piasku może być pasją. Widać tutaj zaangażowanie, które Agatka wkładała w swoją budowlę, widać skupienie, które pełne powagi pozwalało w rozgardiaszu zapomnieć o tym, że ktoś patrzy przez szklane oko obiektywu. Podszedłeś bardzo blisko a do tego udało Ci się zajrzeć w twarz Agatki, widząc więcej niż zwykły spacerowicz przechodzący obok bawiących się dzieci. Zburzyłeś standardowe wrażenie, że dzieci budują zamki z piasku z uśmiechem na twarzy.
C'est mon petit bijou!
Dziękuję za dedykację
-M | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Bernard 2006-07-31 10:38:52 | ocena = 2 Widzę tu jakąś przydługawą dyskusję, więc zamiast ją czytać, skupię się na zdjęciu.
Nieostrość jest rzeczą oczywistą tutaj, jednak nie jest jakimś wielkim grzechem. Ostre nie zawsze znaczy dobre i zdrowe. Wiedzą to wszyscy, którzy mieli okazję wchłonąć dużą pizzę Hot Chilli z warszawskiej sieci Dominium.
Co mi osobiście ciężko przychodzi, to pogodzenie się z kadrem. Dałbym więcej lewej strony, bo twarz wygląda na zbyt brutalnie przeciętą krawędzią kadru. Są za to emocje na twarzy, a światło, choć jaskrawe, nie dało rady zepsuć zdjęcia.
| |
lopez68 2006-07-30 14:32:54 | ocena = 1 | |
_M 2006-07-30 14:03:48 | ocena = brak oceny rtffaq ;)
-M | |
laferty 2006-07-30 13:38:58 | ocena = 1 | |
rex rex 2006-07-30 13:34:00 | ocena = 3 fotka trochę nieostra ale ma swój klimat pozd | |
_M 2006-07-30 13:29:33 | ocena = brak oceny Wszyscy piszą a ocen nikt nie wystawia? :D
-M | |
laferty 2006-07-30 13:26:03 | ocena = brak oceny mi się niestety nie podoba. opis broni tego zdjęcia, ale gdy spojrzeć na nie samo, bez czytania czegokolwiek wypada raczej słabo... | |
_M 2006-07-30 13:15:33 | ocena = brak oceny Bramko: Hihi, jak widać, nie tylko Tobie nie przypadła do gustu moja krytyka... a czy jest konstruktywna? Moim zdaniem ukazanie autorowi, że udało mu się uchwycić coś niezwykłego - mimikę, emocje, zazwyczaj niedostrzegalne, również mogą być konstruktywne. Niedobrze by się stało, gdyby skupił się na doskonaleniu techniki zapominając o tym, że zdjęcia, portrety mogą nieść w sobie coś więcej. Moja znajomość z autorem, tym samym nieobiektywność wpłynęła na KK (co jest chyba oczywiste), ale nie spowodowała doszukiwania się plusów, tylko wypisanie tego, co moim zdaniem jest istotne w jego dalszych poczynaniach fotograficznych, żeby nie traktował fotografii jedynie jako obrazków, ale żeby była dla niego czymś więcej ;)
-M
"Nie należy jednak zawężać krytyki do wyłącznie technicznych wskazówek. Dobra krytyka MOŻE pokazywać zarówno negatywne, jak i pozytywne aspekty fotografii." A to jest moje ulubione zdanie z definicji KK ;) | |
Bramka 2006-07-30 13:06:33 | ocena = brak oceny photoM, oczywiscie zadna bitwa, ale jedynie wymiana zdan, specjalnie poszlam sprawdzic na czym polega KK:
Jaka powinna być kontruktywna krytyka
Konstruktywna krytyka powinna w wyraźny sposób odróżniać się od komentarzy. W dobrej krytyce autor, jak i inni oglądający zdjęcie znajdą wskazówki pozwalające poprawić warsztat. Nie należy jednak zawężać krytyki do wyłącznie technicznych wskazówek. Dobra krytyka może pokazywać zarówno negatywne, jak i pozytywne aspekty fotografii. Warto pamiętać o poprawności językowej, odpowiedniej interpunkcji i dobrym stylu. Tak napisana krytyka z pewnością będzie odbierana jako bardziej profesjonalna. Oczywiście, jak wszędzie, wodolejstwo nie zawsze bywa konstruktywne – doskonała krytyka może być napisana w jednym krótkim zdaniu.
Byc moze faktycznie twoja krytyka skupila sie na wylacznie pozytywnych aspektach tego zdjecia, dla mnie to nie jest konstruktywne i twoja krytyke odbiebralam jako nieobiektywne doszukiwanie sie plusow w pracy z ewidentnymi bledami technicznymi, a tych bledow nie wymieniles. Byc moze pospieszylam sie z tym minusem, to co napisales miesci sie w regulaminie, nie doczytalam go az tak dokladnie i na moje wyczuce twoja krytyka nie wniosla nic konstruktywnego, ale masz racje, jest regulaminowa. Pozdrawiam :) | |
_M 2006-07-30 12:57:38 | ocena = brak oceny Jaka tam bitwa ;) Fajnie jest ;D
-M | |
_M 2006-07-30 12:57:16 | ocena = brak oceny Bramka: ja ZAWSZE doszukuję się plusów w zdjęciach, niezależnie od tego czy to zdjęcie Magusa, Twoje, czy początkujących, znajomość autora nie ma nic do rzeczy, najzwyczajniej w świecie zazdroszczę mu tego zdjęcia, bo mi, mimo identycznych warunków nie udało się uchwycić takiego momentu. To co napisałem JEST Konstruktywną Krytyką według definicji administracji obiektywnych.pl inaczej umieściłbym to w komentarzach ;)
Ja napisałem o plusach, vaios i Ty o minusach. Czy to oznacza, że zdjęcie ma według mnie same plusy, albo minusy? Nie. To onzacza, że pisałem o plusach, bo było oczywiste, że o minusach napisze niejedna osoba. Nie lubię jednak sytuacji, gdy ktoś dewartościuje moją krytykę, bo uważa, że nie pownienem pisać o niewątpliwych plusach tego zdjęcia ze względu na ilość niedociągnięć.
Każdego traktuję i będę traktował równo - weług mojego pojęcia równości. Według mnie na tym właśnie polega obiektywność.
Pozdrawiam ;)
A za minusa nie chowam urazy, po prostu wyjaśniam, z ciekawości ;)
-M | |
no i juz... bitwa przez jedno male zdjecie :P | |
Bramka 2006-07-30 12:51:46 | ocena = brak oceny nie twierdze, ze nalezaloby tu wydluzyc kadr, byc moze inna kompozycja? nie wiem, oceniam to co jest, nie zawsze DA sie poprawic zdjecie | |
zgadzam się z Bramką - zdjęcie jest słabe | |
Bramka 2006-07-30 12:50:48 | ocena = brak oceny photoM, dla mnie to nie jest krytyka to co napisale/as, naprawde niezlosliwie to pisze, przysiegam! nie zrozum mnie zle | |
Bramka 2006-07-30 12:49:12 | ocena = brak oceny photoM, nie zrozum mnie zle teraz, wiesz ze cenie twoje prace, ale troche rozczarowujesz mnie swoim podejsciem do tego zdjecia.. doszukujesz sie na sile plusow udajac ze nie zauwazasz podstawowych bledow, rozumiem ze znasz autora i chcesz go zachecic do fotografii, ale nie na tym polega konstruktywna krytyka | |
racje macie oboje... z jednej strony mozna by ukazac "fundament" ale wtedy nie byloby widac twarzy. i odwrotnie... w takim ukladzie jest cos za cos... za 48h nastepne :P | |
_M 2006-07-30 12:47:29 | ocena = brak oceny Bramka: czyżbyś nie czytała regulaminu dot. KK?? Minusy wystawia się przy dennych, nic nie znaczących krytykach wyssanych z palca a nie w momencie, gdy się z nimi nie zgadzasz ;)
-M | |
_M 2006-07-30 12:44:41 | ocena = brak oceny Bramka, gdyby pokazać piach na dole to by było zupełnie inne zdjęcie, tak jest emocjonalne - właśnie ze względu na ciasnotę kadru. Zauważ, że żeby zajrzeć dziecku w twarz w czasie budowy zamku z piasku musisz leżeć na ziemi.
-M | |
Bramka 2006-07-30 12:43:17 | ocena = brak oceny cos mi sie nacisnelo nie w pore..
.. uciety w niezrozumialym dla mnie miejscu, brak ostrosci, swiatlo od tylu (/ z boku) normalnie lubie bo daje fajny efekt, tu nie zostalo ono wykorzystane, skupienie zlapane ok, za to plus, ale kadr kusi aby pokazac nad czym sie modelka tak skupia a dolu nie ma, zaznaczam ze to tylko moja opinia i nic wiecej | |
przy takim aparacie mówi się trudno... mimo wszystko nadal bede robil swoje... ucze sie a "zjazdy" nie robia na mnie najmniejszego wrazenia. mimo to dzieki. im wiecej takich tekstow tym wieksza mam motywacje. pozdrawiam | |
_M 2006-07-30 12:42:36 | ocena = brak oceny Bramka, jak już mamy marudzić to faktycznie przydało by się niżej kadrować ;)
-M | |
Bramka 2006-07-30 12:40:42 | ocena = 1 sorry, ale nie znajac ani autora ani modelki to zdjecie do mnie totalnie nie dociera, kadr jest weg mnie niekompletny, uciety w | |
_M 2006-07-30 12:37:36 | ocena = brak oceny Vaios: zdjęcia można robić wszędzie, tylko trzeba wiedzieć jak... tutaj światło ładnie się rozłożyło, bo twarz była w cieniu, lekka kontra na włosach a cienie doświetlone bliskością piasku. Jeżeli chodzi o tempo robienia - trochę za długa ogniskowa, lekko nieostre i poruszone, przy takim aparacie mówi się trudno, ale kadr, spojrzenie jest wyśmienite, zdjęcia zazdroszczę, bo mi nie udało się takiego zrobić, mimo, ze byłem w tym samym czasie i miejscu (albo skopałem nastawy, albo Agatka uciekła mi z ostrości).
-M | |
artnamacu 2006-07-30 12:34:29 | ocena = brak oceny :-) juz kiedys zrobilem :-) | |
VAIOS 2006-07-30 12:34:09 | ocena = brak oceny aha to juz wiem kto to jest pan M . Rozumiem ze Piotrek jak dziecko robi postepy gdy sie go chwali ! | |
artnamacu... zrob kiedys zdjecie dziecka robiacego zamek z piasku, gdy wykonuje 100 ruchow na minute, ani manual ani auto fokós... sam sprawdz :) | |
-M... Da dove parte il pullman per l'aeroporto? | |
artnamacu 2006-07-30 12:30:03 | ocena = brak oceny ladnie skadrowane. cos sie stalo z ostroscia - to obiektyw czy kompresja? | |
_M 2006-07-30 12:28:15 | ocena = 4 C'est mon petit bijou! | |
| |