fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPortretyfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
FLOGISTON / (...)
fotografia cyfrowa
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:FLOGISTON
Tytuł:
Data publikacji:2009-09-21 17:37:10
Liczba wyświetleń:701
Ocena średnia:0.6
Liczba punktów:3
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
15
Kategoria:Portrety
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-09-26 15:57:24
fotografia cyfrowa
Odnośnie poznawania prac mistrzów jesteśmy zgodni i szkoda tracić na to czas.

Odnośnie kadrowania- mam taka zasadę, że obejmuję najpierw całą modelkę (oczywiście przy ujęciach sylwetki) i dopiero później wycinam tak, jak uważam za stosowne i zwracam uwagę na zrównoważenie środka ciężkości kompozycji. Odnośnie reguł o tzw. mocnych punktach na OB byłem już krytykowany, właśnie za to, że się ich nie trzymałem. W tym przypadku specjalnie obcinałem materiał na dole, świadomie tak, żeby pokazać, fragmenty podłoża.

Cień koło nosa i w ogóle cienie na twarzy lubię, bo pokazują twarz jako bryłę. Natomiast alergicznie reaguję, na jednolite glamurowe światło, które wraz z wyprasowana skórą jest synonimem kiczu i próbą naśladowania komercyjnych okładek z Vivą i Tiną na czele.

Nogi- w pewnym sensie zgadzam się- ale wątkiem przewodnim tej sesji było to co ma modelka pod sukienką (nie pokazywałem na OB z obawy przed postawieniem mi zarzutu obrazy moralności). Szczegóły proponuję na priv.

No i zostają jeszcze dziurki w nosie- dla mnie ważniejsze od nich są te lubieżnie rozchylone usta. Osobiście to uwielbiam i będę to czynił konsekwentnie dalej.
fotografia cyfrowa
Axel 2009-09-26 13:36:17plusplusplusplusplusplus
fotografia cyfrowa
Flogiston - czytam to co napisałeś i zastanawiam się jak to jest, że innym wytykasz trzymanie się "podręcznikowych zasad i tych oklepanych regułek", a sam mówisz regułkami o środku ciężkości, o równoważeniu kompozycji. No to albo się trzymamy regułek, ale się nie trzymamy. Oczwiście można robić i jedno, i drugie jednocześnie jeśli ma to swoje wytłumaczenie.
Jedna z podstawowych zasad mówi, żeby nie zaglądać modelce do nosa. Czy masz jakieś słowo wyjaśnienia do tego co widać?
Moim zdaniem jeśli chodzi o pokazanie nóg modelki i prawa, i lewa pokazana jest niekorzystnie. Mam skojarzenia z kikutami.
Krawędziowo pokazana biała materia z jej znikaniem i pojawianiem się na samym dole kadru mnie nie przekonuje. Moim zdaniem widoczne jest niezdecydowanie, by nie powiedzieć o niechlujnym kadrowaniu.
Podobnie odbieram światło, jest niezdecydowane i "bardzo bezpieczne". Nie mówię, że jest złe ale dla mnie mało interesujące. Ono neutralizuje klimat i podkreśla zmarszczyki idące w dół od płatków nosa modelki. Nie sądzę, żeby kobietom się to podobało.

Samo zdjęcie jest... i co by tu powiedzieć?...hmm, w swoim folio masz wiele lepszych.
W temacie studiowania kompozycji na przykładach malarstwa oczywiście zgadzam się z Tobą z jedną małą poprawką. Nie zamykałbym przedziału czasowego materiału do analizy i nie ograniczałbym propozycji tylko do ant_z. Każdemu z nas wyjdzie to tylko na dobre, Tobie również.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-10-02 01:06:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Morde... That's very kind of you
fotografia cyfrowa
Mordecai 2009-10-01 19:20:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
FLOGISTON - be my guest
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-09-30 23:54:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Mordecai: Pozwoliłem sobie skopiować fragment z Twojego portfolio:

"Krytykować - to znaczy dowieść autorowi, że nie robi tego tak, jakbym ja to zrobił, gdybym potrafił
(Karel Čapek)"

Już wiem czemu, czemu to zamieściłeś- żeby było łatwiej ludziom tępym (jak ja) znaleźć właściwą odpowiedź na komentarze ludzi mądrych (jak Ty).
fotografia cyfrowa
Mordecai 2009-09-30 20:37:29 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
uhum
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat 2009-09-30 20:34:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
rzecz gustu czy nie wszystko jedno. Zdjęcie jest knotem ;]
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-09-27 20:51:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@czarnobiałykwadrat- proponowałby na początku swojego wpisu dodać: "według mnie..." albo "uważam, że..."

Ta tym bowiem polega wolność tworzenia, że JA używam innego światła, niż TY. Ot, rzecz gustu.
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat 2009-09-27 16:57:11 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
światło est okropne
fotografia cyfrowa
joanna_ga 2009-09-27 14:10:06 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
Nie podoba mi się to zdjęcie - ani kadr, ani światło. I moim zdaniem usta owszem są rozchylone, ale zupełnie nielubieżnie ;-)
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-09-27 12:35:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Odnośnie metody kadrowania wyjaśniam- że ten sposób, czyli szersze objęcie i następnie przycinanie wg. własnej koncepcji pozwala na swobodne manewrowanie i zmianę parametrów całego obrazu. Czyli w tym przypadku, można mieć diametralnie inne ujęcie -panoramiczne wręcz- pokazując całą nogę lub portretowe nawet węższe niż to powyżej.

Ten sposób to pozostałość po zabawach w ciemni z maskownicą- kto miał z tym do czynienia to wie o czym mówię. To była podstawa przy robieniu tradycyjnych odbitek i autentyczna przyjemność obróbki tradycyjnej. Niestety dla mnie to już tylko historia i miłe wspomnienia...
fotografia cyfrowa
Axel 2009-09-26 18:38:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie chcę Cię odwodzić od tego jak kadrujesz, ale moim zdaniem taka metoda bardzo ogranicza możliwości organizowania przestrzeni zdjęciowej. To trochę tak, jakbyś parametrami modelki warunkował pojemność kadru.
Przyjmuję do wiadomości, że pokazanie materiału jest celowe, ale tym samym fundujesz sobie bałagan u podstawy kadru, co moim zdaniem psuje odbiór, a tak nawiasem mówiąc, co wnosi do przekazu pokazanie w taki sposób fragmentów podłogi?
Co do tworzenia cieniem plastyki twarzy oczywiście racja. Fotografia rodem z okładek VIVY jest czymś, czego nie lubię... ale z drugiej strony niecelowe jest pokazywanie modelki od tej gorszej strony. Myślę trochę jak medyk... nie krzywdzimy, no chyba, że realizowany projekt "tłumaczy" dlaczego tak się dzieje, a modelka jest świadoma i akceptuje to w jakim kontekście będzie użyty jej wizerunek.
To, że lubisz taki układ ust, twarzy oczywiście jest Twoją prywatną sprawą i masz do tego niezbywalne prawo, ale zgodnie z niefotograficznym prawem: jest akcja, jest i reakcja powinieneś wziąć pod uwagę możliwość głosów krytycznych i najpewniej to właśnie robisz.
fotografia cyfrowa
ederlezi 2009-09-26 17:49:56 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
FLOGISTON 2009-09-26 12:19:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Prześcieradła w studio nie ma, ale jest draperia ( w tym przypadku biała), światło takie jakie JE lubię i dla mnie nie jest marne, tylko przytłumione.

Odnośnie obciętej nogi nie chciało mi się pisać, ale skoro ant_z temat ten poruszył to proponuję, aby użył swej wyobraźni i pomyślał, jak wyglądałaby cala kompozycja gdyby zamieścić w kadrze całą -wyjątkowo długą- nogę modelki. Otóż, byłby to kadr poziomy, z mocno przesuniętym środkiem ciężkości kompozycji w lewo. Dla równowagi, należałoby dodać więcej przestrzeni z lewej i byłby to zupełnie inny obraz.

Proponuję koledze ant_z - nie trzymać się podręcznikowych zasad i tych oklepanych regułek, że nie obcina się nogi, ręki lub dłoni. Proponuję też oglądanie nie tylko OB ale przede wszystkim reprodukcji malarstwa, szczególnie 2 połowy XIX wieku. Polecam, bo to jest kopalnia wiedzy na temat kompozycji, kolorów i relacji formy do treści.
fotografia cyfrowa
ant_z 2009-09-21 18:17:49 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
prześcieradła niechlujne, noga cięta, nie ostro, światło raczej marne
fotografia cyfrowa
Adrian Manowski 2009-09-21 17:42:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sam nie wiem od czego by zacząć tak dużo na nie:(....może od prześcieradła?
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa