| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | RAPTUS | Tytuł: | | Data publikacji: | 2006-08-05 22:10:56 | Liczba wyświetleń: | 879 | Ocena średnia: | 3.3 | Liczba punktów: | 112 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 74 | Kategoria: | Zwierzeta | Aparat: | NIKON D200 Nikkor 80-400 VR | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
tu nie chodzi o dyskryminację,tu chodzi o logikę.
Jeżeli ktos,np wystawia ocene 4, to powinien,zgodnie z "+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...",wytłumaczyć,napisać-dlaczego 4,a nie 5 ,czy też 2.
Danie oceny bez jej uzasadnienia,to policzek dla pokazujacego, a może oczekiwanie na swoisty rewanz punktowy.
Co do pokazanej fotografii,to jest niestety tylko na 2-przemawia przezemnie czysty subiektywizm,niestety. | | | |
Nie dyskryminujmy osób które dały 5 np.
Jeżeli fotografia podoba się mają prawo.
Ja np.dążę do perfekcji i wolałbym szczere oceny i naprawdę coś konkretnego żebym faktycznie poprawiał błędy,ale proste podpowiedzi typy: przeostrzone,ciasny kadr itp.znam i jestem ich świadom jak dodaję fotki.
Każdy lubi dynamiczne foty.
Moze ktoś mi poradzi jak zrobić zdjęcie lecącej sikory,dzwońca lub innego z ptasiego drobiazgu.
Kto próbował fotografi przyrodniczej wie jak jest,kto nie próbował niech spróbuje.
Jeżeli dalej bedziemy się adorować a nie wymieniać doświadczenia to serwis nie bedzie się rozwijał,jeżeli oczywiście chodzi nam na rozwoju.
Pozdrawiam. | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
rex rex 2006-08-07 22:24:55 | ocena = 3 | |
zabola 2006-08-07 13:28:39 | ocena = 3 fajnie | |
Tymotek 2006-08-07 10:49:10 | ocena = 4 a gdzie reszta zdjec z folio? nie zgadzam sie :( | |
regis 2006-08-07 08:35:25 | ocena = 2 Przyznam, że po przeczytaniu pierwszych komentarzy trochę mnie zamurowało :/. Ja również naoglądałem się zbyt wielu doskonałych prac na zachodnich portalach by zachwycać się w przypadku tej prezentacji.
Bardzo się cieszę, że próbujesz się w bardziej dynamicznych zdjęciach. Nie mówię też, że to łatwe - ale nie popadajmy w paranoję. Może i jestem zbytnim perfekcjonistą jeśli chodzi o technikę, ale taki już jestem. Jeśli zdjęcie nie wyjdzie mi jak zakładałem to po prostu leci do kosza (tudzież głębokiej szuflady ;)).
Tutaj technika niestety leży - więc jak mam to ocenić ?. Miarą tego portalu czy też tego co już widziałem ?. Wybieram to drugie bo chyba lepiej się rozwijać i dążyć do poziomu światowego. Co z tego, że dam Ci 5 - mnie oczywiście nic się nie stanie ale czy Ty uwierzysz, że to zdjęcie jest perfekcyjne ?. Uwierzysz, że już nic nie trzeba zmieniać ?. Mam nadzieję, że nie.
Sama piszesz, że to dopiero Twoje próby - i bardzo dobrze bo znaczy, że szukasz nowych pomysłow. Życzę zatem pomyślnych kadrów. | |
dobry strzał | |
julas3 2006-08-07 00:24:57 | ocena = 4 niezle | |
M6 2006-08-07 00:23:58 | ocena = brak oceny Gorąco namawiam do pozostania. Wielu ludzi czeka na Wasze zdjęcia. Świadczą o tym komentarze i oceny. | |
sedi 2006-08-07 00:21:04 | ocena = brak oceny RAPTUS - nawet nie próbuj stąd znikać!!!! :) | |
bartpat 2006-08-07 00:18:50 | ocena = brak oceny Widzę, że jednak postanowiliście zakończyć Waszą obecność na tym portalu... wielka szkoda... :( | |
vodek4791 2006-08-06 23:52:58 | ocena = brak oceny tez sie juz pakowalem, ale stwierdzilem ze twardym trzeba byc, nie mietkim :) | |
ja rowniez zachecam do dalszego umieszczania fotek. Sa super | |
GPtak 2006-08-06 20:21:02 | ocena = 3 | |
justynka 2006-08-06 20:11:07 | ocena = 4 gratulacje refleksu!! | |
Grandand 2006-08-06 15:48:52 | ocena = brak oceny Nie wierze Ci. Jezeli udaloby mi sie zrobic bardzo dobre zdjecie ptaka w locie to nie omieszkal bym go zaprezentowac. Zachecam Cie bys nie rezygnowala. | |
RAPTUS 2006-08-06 15:39:27 | ocena = brak oceny to moje pierwsze i ostatnie juz zdjecie
Dziekuje tym, ktorzy sa zyczliwi
i prosz pamietajcie mnie uczciwa..... | |
Grandand 2006-08-06 15:36:13 | ocena = 2 | |
Dobry moment troszke brakuje jakosc :) | |
loki_p 2006-08-06 11:07:06 | ocena = 3 Fotka w miare ostra tam gdzie potrzeba. Moment bardzo dobry jednak ptaki na tle tylko i wylacznie nieba nie wygladaja zbyt ladnie. Dla mnie jest to glowna wada tej fotografii. Mimo wszystko mysle ze nalezy docenic zlapana chwile. Zdecydowanie wole takie ujecia od statecznych, żółtych ptaszkow na galazkach z kompletnie rozmazanym tlem. Tu tak jak juz pisalem tlo rowniez nie zachwyca ale zdjecie nadrabia akcja.
Ocena naciagana.
Pozdrawiam. | |
Andres 2006-08-06 10:15:31 | ocena = 3 zdjęcie ma dużo wad niemniej jednak ktoś kto nie spróbował strzelić ptaka w locie nie do końca wie z czym się trzeba zmierzyć. Cieszę się że próbujesz coś nowego bo wiem że dojdziesz do takiego poziomu technicznego jaki masz przy bardziej statycznych kadrach ptaków. Niemniej jednak zdjęcie jest ładne i mi się podoba w związku z czym zostawiam MZ adekwatną ocenę. | |
ja_majka 2006-08-06 10:04:27 | ocena = 4 swietnie uchwycone | |
lukassz 2006-08-06 09:54:35 | ocena = 4 | |
emte 2006-08-06 09:06:49 | ocena = 3 trudnych rzeczy sie podejmujesz, z cala pewnoscia nie tracisz na tym | |
Gocha 2006-08-06 08:54:13 | ocena = 3 technicznie niedomaga ale gratuluję strzału | |
Hya 2006-08-06 03:16:22 | ocena = 2 | |
RAPTUS 2006-08-06 00:40:03 | ocena = brak oceny romulus i zgodze sie z toba ale to zdjecie to moje pierwsze i cieszylam sie nawet z takieg ujecia, To miejsce jest dla mnie niedostepne. Zdjecie zrobilam przejazdem w dalekich stronach od domu. Nie mniej dziekuje za komentarz, zyczliwy komentarz | |
romulus 2006-08-06 00:32:16 | ocena = brak oceny trudno złapać dobrze ptaka w locie !
wiesz fociłem bez autofocusa sójki też mi nie wyszło :(
naprawdę słabo i to nie ze względu na słabo portalowe ,ale słabo jak u Ciebie !
popatrz sama i określ w którym punkcie jest ostrość
i czy naprawdę fotka jest wspaniała ?
jest to Twoja próba zmierzenia się z bardzo trudną fotografią .
autofokus często nie nadąża trza przewidzieć ruch to jest bardzo trudne
Tobie i sobie życzę lepszej .pzdr | |
studiozz 2006-08-06 00:29:06 | ocena = 4 Czytałem komentarze .Wszystkie.Oglądałem dłużej Twoje foto.Jest bardzo dobre a nie oceniłem na 5 pkt bo wiem, że ktoś przez duże "K" może zrobić podobne jeszcze lepiej , lub trafić na jaszcze dogodniejszą sytuację . Pozdrawiam. | |
mogway 2006-08-06 00:21:15 | ocena = brak oceny Ludzie! Pojednajcie się! Czy jeszcze tutaj mamy sobie dogryzać?!!! W miejscu, które ma dać wytchnienie i relaks?! No proszę!!! | |
no widzisz Raptus, przyjdzie admin i mnie wyrzuci, bedziesz miala spokoj
histeryzujesz, skomentowalem w sumie moze z 5 czy 6 Twoich prac, nie widze w tych komentarzach niczego niestosownego | |
RAPTUS 2006-08-05 23:56:15 | ocena = brak oceny Drogi Wilku tu nie chodzi o oceny, ale sposob komentowania zdjec. W tym przypadku zlamales zasade nalozona przez admina i widze ,ze nie liczysz sie z zadnym zdaniem a swoje narzucasz innym. Ja szukam pojednania a Ty szukasz wojny. Ja kocham spokoj Ty natamiast klotnie......
| |
mogway 2006-08-05 23:51:17 | ocena = brak oceny Jezu! Papkin, masz rację ! pax, pax,pax ! O co tu się kłocić! Niech kazde zdjęcie broni się samo, Dajcie spokój... ;) | |
Scarlett11 2006-08-05 23:50:45 | ocena = brak oceny Powiem, że jestem troche zdziwiony tak wysokimi ocenami... | |
hose 2006-08-05 23:47:05 | ocena = 1 | |
papkin 2006-08-05 23:43:08 | ocena = brak oceny lonely_wolf
Oczywiście masz rację.
Ciężko jest żyć w zgodzie z własnym sumieniem dlatego gratuluję:) | |
papkin 2006-08-05 23:40:24 | ocena = brak oceny akwar
No tak ale czy musimy tłumaczyć się z tego co nam się podoba lub nie?
Np.idąc do sklepu z działami sztuki czy sprzedawcy tłumaczymy dlaczego chcemy nabyć ten a nie inny obraz? | |
Raptus, a kiedy będziemy pojednani? Jek będe Ci oceniał foty tak jak reszta? | |
epos 2006-08-05 23:37:22 | ocena = 3 proponuję wyluzowanko.................pozdrawiam | |
młody wilczek nie jest taki znów młody;)
a że żyje w zgodzie z własnym sumieniem zamiast lać wazelinę to jest jak jest
Paweł, to ładne co piszesz ale to nie jest portal matrymonialny tylko fotograficzny, nie po tu jestem, żeby zawierać przyjaźnie tylko po to żeby dyskutować o fotografii
swoja droga co Wam sie nie podoba w moim komencie pod ta fota? ktoś sie nie zgadza z czymś co tu napisałem? | |
papkin 2006-08-05 23:35:21 | ocena = brak oceny Pojednanie to bardzo wyświechtane słowo.
Byliśmy świadkami niejednych pojednań w bardziej poważnych sprawach i jak to się skończyło:( | |
RAPTUS 2006-08-05 23:33:26 | ocena = brak oceny Do pojednania potrzeba zgody dwoch stron, ja jestem otwarta a czy druga strona rowniez ?
Papkin dziekuje za madre slowa, ktore swiadcza o tym, ze jestes czlowiekiem pokoju
i takiej postawy zycze nam wszystkim | |
Kobieta 2006-08-05 23:30:19 | ocena = brak oceny Papkin! Jesteś super równy gość... Popieram Cię w tym co piszesz... (plusem też...)
A Młody Wilczek niech czasem posłucha swojego ser_ducha...:) i... Panów Adminów...
Pozdrawia Was ciągle ta sama... Kobieta | |
papkin 2006-08-05 23:27:56 | ocena = brak oceny Napewno nie zadziała,nie jestem przecież aż takim optymistą:)
Żartowałem:)
Oczywiście wierzę w to że zadziała. | |
Papkin ... pieknie to napisales ,ale czy to zadziala???? | |
papkin 2006-08-05 23:21:21 | ocena = brak oceny Ludzie czy nie lepiej podać sobie ręce i pokomentować fotografie osobą które na to czekają,może jest wśród nich prawdziwy fotograficzny zapaleniec ale jak zacznie czytać te nasze drętwe wypowiedzi to co on czy ona o nas pomyślią.
lonely_wolf i RAPTUS podajcie sobie ręce oboje macie ciekawą osobowość,MACIE SWOJE ZDANIE I TAK MA BYĆ.
lonely_wolf piękne krajobrazy robi RAPTUS próbuje przyrody i niech tak pozostanie.
Ktoś kiedyś powiedział ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM
POZDRAWIAM I PROPONUJĘ KONIEC KŁÓTNI OK!!!!!!!!!
| |
sylwester, rozumiem, ze p.wolw to ja...
no coz, narazam sie na nieprzyjemnosci ze strony administracji nie spelaniajac ich prosby, trudno, najwyzej poniose tego konsekwencje, robie to świadomie
nie lubie być pozbawianym prawa wyrażenia swojego zdania
| |
papkin 2006-08-05 23:13:37 | ocena = brak oceny Proponuję nie wspominać sprawy minionej.
Gadajmy o fotografi a nie jakimś tam ocenianiu.
Marzy mi się abyśmy wymieniali się doświadczeniami,i podnosili poziom wspólnie.
Czy to fotograf portretowy,krajobrazowy czy przyrodniczy.
Marzy mi się żeby np:prawdziwy fotografik napisał co jest źle,co jest dobre co należy poprawić w moich fotografiach. | |
ale widac jak p. wolw lamie zasady | |
Calme 2006-08-05 23:10:45 | ocena = brak oceny Raptus jak by nie bylo i co by nie bylo - ale wyciaganie na ogol prywatnych wiadomosci jest ponizej krytyki - moglas napisac do admina - mysle, ze oni tez nie sa tym zachwyceni :( | |
na ładnie Raptus, błyszczysz kulturą...
publikowanie prywatnych wiadomości publicznie
dno.... | |
RAPTUS 2006-08-05 23:05:57 | ocena = brak oceny Prywatna wiadomość
Przejdź do listy wiadomości
Od admin
Do RAPTUS
Temat francesco | lonely_wolf
Data 2006-07-31 12:16:34
Witam p. Ireno,
Zwróciłem również uwagę Lonely_Wolfowi o niekomentowanie Waszych zdjęć i o to samo proszę Was. Ze względu na zaistniałą sytuację aktywowaliśmy jednak funkcję ignorowania pomiędzy Waszymi (francesco i Raptus) kontami, co oznacza, że nie możecie wzajemnie oceniać swoich zdjęć. Pozdrawiam serdecznie
| |
apropo Dalem 5 bo wiem jak ciezko jest jego zfocic i jak mam ich okolo300 to zadne nie jest tak dobre jak te i dlatego postawilem ta ocene jaka postawilem | |
papkin Marzy mi sie taka fotka ,a bylem przy nich dosyc blisko ,no ale jednak..... | |
mogway 2006-08-05 22:58:20 | ocena = brak oceny Papkin i Calme! Macie rację! Ale przeciez oceniamy to, co widzimy w danej chwlii! Jezu!, może ja się nie znam! | |
norbert 2006-08-05 22:49:16 | ocena = 3 | |
akwar 2006-08-05 22:48:34 | ocena = brak oceny papkin
a co tam dla kolesiów, dać 5.
Tak jest przy wiekszości foto,ja dla Ciebie,Ty dla mnie, | |
papkin 2006-08-05 22:44:48 | ocena = brak oceny Jeżeli wyczaiłaś miejce żerowania tego osobnika to prawdopodobnie w niedługim czasie będzie fota na prawdziwą piątkę:) | |
nareszcie zrobilas coś innego
skopane maksymalnie jeśli chodzi o technike ale mimo wszystko patrzenie na to jest mniej bolesne niz na poprzednie
1.5 ale za to ze wreszcie cos innego masz 2 | |
papkin 2006-08-05 22:41:11 | ocena = brak oceny http://www.photoblink.com/imageview.asp?imageid=185903&groupby=authorid&value=729&page=1
Jeszcze jeden przykład proszę uczmy się,dla mnie np.taka fota na razie jest nieosiagalna. | |
Calme 2006-08-05 22:39:00 | ocena = 2 No przy tym podanym linku to faktycznie - bedac obiektywnym to tak 2- | |
papkin 2006-08-05 22:38:13 | ocena = brak oceny Podałem link proponuję wszystkim tę fotę za punkt odniesienia.
Pozdrawiam i życzę sukcesów. | |
akwar 2006-08-05 22:38:01 | ocena = 1 Pomyłki są nieuchronne miedzy śmiertelnymi
zostałem powalony na glebe komentami i ocenami. | |
papkin 2006-08-05 22:36:35 | ocena = 2 Wybacz,ale naoglądałem się ptaków w locie na fotografiach np:http://www.photoblink.com/imageview.asp?imageid=190857&cid=0&groupby=authorid&value=2740&page=1
Dlatego nie mogę inaczej.
Ja nie mam ptaków w locie,jest to bardzo skomplikowany temat,ale próbuj może ci się uda.
Piszę o wartości technicznej wyłacznie. | |
kolasmar 2006-08-05 22:30:08 | ocena = brak oceny zdjęcie ma zdecydowanie większą wartośc poznawczą niż artystyczną ... choć celność strzału godna gratulacji ... | |
TS 2006-08-05 22:28:04 | ocena = 4 Extra | |
M6 2006-08-05 22:27:57 | ocena = 5 Po komentarzu jaki zaprezentowała Kobieta trudno jeszcze coś dodać. Powiem więc tylko jedno: gratulacje !!! | |
lampart 2006-08-05 22:27:28 | ocena = 5 w milczeniu chylę czoło, by nie płoszyć takich wspanioałości.... będę się starał Ci dorównać... moja droga bardzo długa. | |
sedi 2006-08-05 22:26:02 | ocena = 4 swietnie chwycony :) | |
wow!!!! tym razem jestem zaskoczony :)super ujecie gratuluje fotki!!!!! ! ! ! ! ! | |
Kobieta 2006-08-05 22:24:23 | ocena = 5 Witaj Raptus_ku!
Zatrzymać ptaka w locie...
I niebo bez chmur...
Powiedzieć coś co boli...
Trudno tak... a jednak?... można
Piękny lot... :) Pozdrawiam Anna | |
mares66 2006-08-05 22:23:56 | ocena = 4 ale strzał | |
mogway 2006-08-05 22:18:31 | ocena = 5 Raptus! Powaliłeś mnie na glebę! No nie wiem, co tu jeszcze napisać! | |
| |