| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Filip Maranda | Tytuł: | | Data publikacji: | 2010-01-27 20:06:13 | Liczba wyświetleń: | 3430 | Ocena średnia: | 3.8 | Liczba punktów: | 128 | Liczba poleceń: | 10 | Liczba komentarzy i krytyk : | 78 | Kategoria: | Akty | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia tradycyjna |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Kobitka jest niczego sobie. Niestety, jedynym skojarzeniem samca jest mariaż: woni wydzielin i dymu papierosowego! Brr! Z tym skojarzeniem bardzo trudno jest ocenić przesłanie artystyczne autora. | | | |
Akt czy reportaż? Moim zdaniem ani jedno, ani drugie. Dla poparcia swojego poglądu przytaczam definicję aktu:
"Akt, łac. actus – przedstawienie nagiego ciała ludzkiego w sztuce, zazwyczaj wykonane w oparciu o studium z żywego modela. Akt jest jednym z najważniejszych tematów malarskich i fotograficznych w dziejach sztuki, oraz podstawowym tematem rzeźby. Akt może pojawić się jako samodzielny temat, bądź jako część większej kompozycji. Jest uważany za podstawę artystycznego wykształcenia."
W moim pojęciu przedstawienie rozebranej kobiety dokonującej aktu defekacji trudno jest podciągnąć pod to pojęcie, bowiem tematem zdjęcia jest bardziej czynność sama, niż przedstawienie w sposób interesujący czy intrygujący kobiecego ciała. Nie potrafię też, mimo szczerych chęci, dostrzec walorów artystycznych ani w upozowaniu modelki, ani tym bardziej w jej otoczeniu. Życie każdego człowieka składa się z wielu momentów intymnych, nie podlegających oglądowi otoczenia, niekiedy żenujących, nieestetycznych, śmiesznych lub obrzydliwych. Niech więc nikt nie przekonuje mnie, że podcieranie pupy, czyszczenie zębów nitką dentystyczną czy obcinanie paznokci u nóg jest lub może być dziełem sztuki.
Reportaż - tu widoczne pozowanie modelki w łazienkowym sztafażu wyklucza samego reportażu istotę, to jest utwalanie niewyreżyserowanych historii z codziennego życia człowieka... Tu reżyserię znać wyraźnie.
Wreszcie - choć to ma najmniejsze znaczenie - powyższa fotografia kłóci się z moim poczuciem smaku [z zastrzeżeniem, że fotografia estetyczna wcale być nie musi!] i, wybaczcie, mam wrażenie, że Oglądający, znudzeni uładzonymi fotkami pejzaży, kwiatków i zwierzątek, są gotowi okrzyknąć wydarzeniem każde zdjęcie, które poza te kategorie wykracza...
| | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fifek 2010-09-16 10:45:34 | ocena = brak oceny a co, zgodziła się na publikację owego? | |
seth3 2010-02-11 00:34:40 | ocena = brak oceny spox | |
pit 2010-02-11 00:27:17 | ocena = 4 fiu fiu ależ się dyskusja rozpętała
(oczywiście nie czytam - bo i po co? ) | |
falko 2010-02-04 21:48:37 | ocena = 5 siedzę sobie w kiblu
spuszczone gacie mam
i teraz obmyślam mój nowy plan:
kocham cię
miłości daj mi znak! | |
more33 2010-02-01 19:20:18 | ocena = brak oceny bw, analog, go, wszystko fajnie ale strone emocjonalna (delikatnosc aktu - bo tak jest w opisie) leży i kwiczy | |
corazon 2010-01-31 14:27:50 | ocena = brak oceny Filip- streszczaj się z tą fotą, bo do roboty się spóźnię, wydaje sie mówić mina modelki... | |
Zimbabwe 2010-01-31 14:21:14 | ocena = brak oceny Jasne - ja np. dowiedziałem się co pani "oddaje", bo sądziłem do tej pory, że to było poranne siusiu i zamyśliła się o życiu nad papieroskiem... | |
sulek 2010-01-31 14:08:59 | ocena = brak oceny Ja również nie - a za starcia poglądów dla każdego coś pozytywnego wyniknąć może :) | |
Aania 2010-01-31 14:01:26 | ocena = brak oceny Owszem...bo tylko takie fotografie potrafię wykonać w obecnej chwili.
Wyraziłam swoją opinię, bo mam taką możliwość.
Pozdrawiam...urażać nie miałam zamiaru :) | |
Mordecai 2010-01-31 14:00:42 | ocena = 1 e tam | |
sulek 2010-01-31 13:56:35 | ocena = brak oceny @Zimba - wracam, do dyskusji, nie do fotografii :)
@Aania - nie chcę popadać w banał i cytować popularnego stwierdzenia, że nie trzeba być kuchmistrzem, by docenić smak potrawy - Ty zaś sama masz w swoim portfolio sporo słodkich kwiatuszków...
Jeszcze raz zaznaczam - umiejętności Autora nie kwestionuję, a moje uwagi przeznaczone są dla tych, którzy chcą je zrozumieć...
Pozdrawiam i na tym skończę, bo dalsza dyskusja jest jałowa raczej. | |
Aania 2010-01-31 13:49:18 | ocena = brak oceny Może odważę się na dyskusję z wizją Autora, gdy już dorosnę do poziomu Jego wiedzy i umiejętności. W obecnej chwili mogę się tylko przyglądać pracom i je analizować pod względem formy, treści i sposobu wykonania. I oczywiście pobierać nauki.
Dodam jeszcze tylko tyle...czy na fotografiach wszystko musi być piękne, cudne i cukierkowe ? | |
Zimbabwe 2010-01-31 13:47:29 | ocena = brak oceny Ale przecież nikt Cię nie zmusza do oglądania tego zdjęcia. Coś jednak sprawia, że tu wracasz ;)
| |
sulek 2010-01-31 13:33:37 | ocena = brak oceny @Zimba - zauważ, że ja nie dyskutuję z samą ideą pokazywania życia za pośrednictwem fotografii; przeciwnie, uważam, że jest ona świetnym narzędziem jego ukazania, w blaskach i cieniach... Natomiast nie muszę koniecznie być epatowana oddawaniem stolca, bo ani to ciekawe, ani odkrywcze... :) | |
Zimbabwe 2010-01-31 13:24:15 | ocena = brak oceny Fotografia to nie tylko pokazywanie ładnych obrazków, to pokazywanie życia widzianego oczami autora. Tutaj jest dużo szczerości, odwagi. Podobna scena była w filmie pt. "Dzika namiętność". | |
sulek 2010-01-31 13:05:32 | ocena = brak oceny @Aniu - z całym szacunkiem :) - dlaczego nie należy dyskutować z wizją Autora? Wszak to jeden z powodów, dla których istnieje ten portal i jeśli odrzucimy możliwość dyskusji, co pozostanie? Żonglerka punktami? To tak na marginesie.
Właściwie jedynym powodem, dla którego zwróciłam uwagę na to zdjęcie, był chór zachwytów pod nim. Fota jak fota... Mimo całej fotograficznej poprawności [bo technicznie nic jej zarzucić nie można] niesmaczna, i tyle. Bardziej dziwi mnie, że delikatna granica, dzieląca drastyczność od wulgarności, tak jak erotykę od pornografii, nie jest postrzegana przez ludzi, aspirujących do wyrobionego smaku...
Ta fotografia jest po prostu ordynarna. | |
Aania 2010-01-31 00:16:03 | ocena = brak oceny Przepraszam za te cyferki w tekście. Nie rozumiem ich pochodzenia. | |
Aania 2010-01-31 00:13:31 | ocena = 4 Po obejrzeniu PF widzę, że autor ma pojęcie o fotografii. Sucha definicja z Wikipedii nie może być wyrocznią dyktującą sposób w jaki mam oglądać to zdjęcie.
Jeśli chodzi o kategorię, to ja zgodzę się z autorem. Dla uzasadnienia przytoczę tekst Łukasza Kacperczyka..."Tematycznie fotografia aktu ma bardzo bogaty repertuar – właściwie jedynym wymogiem jest obecność nagiego ciała. Ale to, jak je sfotografujemy, to już zupełnie inna para kaloszy. Ograniczeń praktycznie nie ma – jedynym może być wyobraźnia fotografa."
Tak widzi autor...dyskutować z tym nie należy. | |
Wojtek47 2010-01-29 22:19:28 | ocena = brak oceny Zwróciłem uwagę na to zdjęcie. Konserwatywny nie jestem ale smak dobry lubię. Gdybyś kadr zmienił i typowy portret kosztem atrybutów łazienki pokazał najprawdopodobniej moje odczucie iinnym by było. Niestety. Smaku brak a ilość wyświetleń w stosunku do komentarzy jawi się typowym podglądactwem. Sulka krytyka wszystko tłumaczy i polecam ją zwłaszcza tym co czytać ze zrozumieniem potrafią. Chciałbym również poznać Twoja odpowiedź na dosyć proste pytanie. Dlaczego akt ? Co przemawia za tą kategorią ? Cóż znaczy dla Ciebie akt ? | |
Tomanik 2010-01-29 20:22:08 | ocena = 4 ok | |
valdemar 2010-01-29 19:35:03 | ocena = brak oceny "milkshake" .... reklama majtek .... | |
sulek 2010-01-29 18:38:31 | ocena = brak oceny Ciekawe, czy zachwycający się tym zdjęciem [albo z wyższej półki, "dziełem" którejś z niżej wymienionych Artystek] dalej trwał by w zachwycie, gdyby okazało się, że w ramach wolności wypowiedzi twórczej zapozowała do niego jego córka lub żona?
Owszem, nic co ludzkie i mnie nie jest obce, ale osobiście uważam podobne dzieła raczej za zaspokojenie wstydliwej żądzy podglądactwa niż rozwijanie wrażliwości na człowieka i jego sprawy... To przejaw tego samego instynktu, który każe gapiom oglądać ofiarę wypadku na ulicy, ubrany w ładne określenia typu artyzm, twórczość, poszukiwanie itp...
No, ale to moje osobiste zdanie, a ktoś już zauważył, że jestem "konserwą"... | |
Fant 2010-01-29 18:22:34 | ocena = brak oceny Pewnie, mnie też to nie bulwersuje. I może zostać w galerii Obiektywnych, nie mam nic przeciwko. Byle nie robić odbiorcom wody z mózgów i nie wmawiać im, że mają do czynienia ze sztuką albo jakąś "alternatywną estetyką". I byle nie wystawiać takich dzieł w galeriach finansowanych z budżetu państwa. | |
No cóż pani może spojrzała ale mogła też pozować... jednak mnie to nie bulwersuje, nie wywołuje obrzydzenia, nawet zdziwienia... wszystko jest dla ludzi. Czy ktoś widział" Narodziny Barbie "Alicji Żebrowskiej, prace Nieznalskiej, Górnej i wielu innych, ja widziałam nawet takie gdzie sfotografowano proces wydalania stolca na podłogę.
Nie musi mi się podobać ale akceptuję wolność wypowiedzi twórczej.Osobiście takie klimaty mnie nie interesują ale niech autor poszukuje a może znajdzie.:)Pozdrawiam | |
UBU 2010-01-29 16:09:15 | ocena = brak oceny ZDANIE ZASŁYSZANE PRZEZ AUTORA-"ZDJĘĆ NIE POWINNO SIĘ TŁUMACZYĆ" NIE NALEŻY ZDANIEM UBU DO WYPOWIEDZI TRAFNYCH.
ŚWIATA NIE POWINNO SIĘ TŁUMACZYĆ? | |
Fant 2010-01-29 15:46:54 | ocena = brak oceny Sułku, plus dla Ciebie. | |
PoulN 2010-01-29 13:55:22 | ocena = 2 | |
sulek 2010-01-29 13:24:10 | ocena = brak oceny @Anapt - być może jestem konserwa, ale czy to źle? Nie wolno? Bycie wyzwoloną polega na tym, że kręci widok gołej baby na sedesie? Sorry, ale ja sobie tą konserwą pozostanę i dobrze mi z tym.
PS. Jako kobietę kobiety mnie nie kręcą. A z moim poczuciem estetyki nikt zgadzać się nie musi... :)
Pozdrawiam. | |
izabel 2010-01-29 12:23:57 | ocena = brak oceny Filipie- to chyba teraz musisz sie ozenic...:) | |
anapt 2010-01-29 12:03:17 | ocena = brak oceny tylko konserwa mógł taką kk napisać | |
Owcy 2010-01-29 11:29:11 | ocena = brak oceny Jest ranek, kac doskwiera, nic się nie chce... Dobre - samo życie.
4 | |
podobno jak sie zobaczy to trzeba albo zostawic albo wyjsc za maz, ozenic sie... hiihihi | |
Co za upiór na kiblu z cygarętą, żeby nigdy czegoś takiego na żywo nie zobaczyć | |
insaniae 2010-01-29 11:02:21 | ocena = 4 fota broni się sama, zacna seria ;) | |
juz spiesze z pomoca Ubu... powiem jedno: zdjec nie powinno sie tlumaczyc (tak slyszalem). | |
UBU 2010-01-29 07:57:05 | ocena = brak oceny CZY AUTOR(KA?) MOŻE UBU POMÓC...HM
BYĆ MOŻE MOŻE...UBU - LAPU CAPU...UTKNĄŁ
UBU JEDNAK WYDAJE SIĘ, ZE ZDJĘCIE JEST STYLIZOWANE- USTAWIANE...WIEC RACZEJ MAMY DO CZYNIENIA Z UDAWANIEM-SYMULACJĄ CODZIENNOŚCI NIŹLI Z JEJ AUTENTYCZNYM ZAPISEM....WEDLE UBU PRZED ZWOLNIENIEM MIGAWKI BYLO- "HEJ HEJ...ZROBIMY PORTRET NA KIBELKU" MAMY ZATEM PORTRETOWANIE SWIADOME...W SYTUACJI NIEFOTOGENICZNEJ-BO WYPRÓŻNIANIE NIE JEST CHYBA SYTUACJA FOTOGENICZNĄ?...
MOZLIWE ŻE OPUSZCZONE MAJTKI-PEWNEGO RODZAJU NATURALIZM SPOJRZENIA JEST TU DLA ODBIORCOW ATRAKCYJNY...DLA UBU ŚREDNIO TO "WYMIATA"
TO CO UBU PODOBA SIE W TEJ PRACY - TO ODBICIE W LUSTRZE...JAKAS WISZACA SUKIENKA....CZY COŚ TAM...JAKIS STRACH NA WROBLE??
NO NIC...RĘCE DO GÓRY, MAJTKI W DÓŁ ,PIENIADZE NA STÓŁ... | |
rex rex 2010-01-29 01:23:51 | ocena = 4 | |
tomi 2010-01-29 01:03:07 | ocena = brak oceny Znakomite. | |
Ubu, a moze moge Ci jakos pomoc??? | |
UBU 2010-01-28 20:40:24 | ocena = brak oceny UBU WCIĄZ SIĘ ZASTANAWIA..A KIEDY SIE ZASTANOWI NIEWĄTPLIWIE SIĘ WYPOWI | |
KLi 2010-01-28 19:28:52 | ocena = brak oceny KLi i Senseia też zainteresowało.
Ale to skąd to zainteresowanie...
Bo samo zdjęcie to go nie interesuje... | |
PRZEMEAS 2010-01-28 13:23:25 | ocena = 4 Samo życie | |
UBU 2010-01-28 13:14:21 | ocena = brak oceny UBU UWAŻA ŻE SYMPATYK UBU BLEXEN SIĘ MYLI...PISZĄC O AKCIE...
UBU SIĘ ZASTANAWIA....CZY WNIEBOWZIĘCIE KOMENTATORÓW WYNIKA Z FAKTU SFOTOGRAFOWANIA WYPRÓŻNIANIA AKTU?
JAK DLA UBU TE OPUSZCZONE MAJTASKI NIE SĄ AŻ TAK ATRAKCYJNE...
LUDZIE SIĘ WYPRÓZNIAJĄ- FAKT...CZY JEST TO INTERESUJĄCE???JAK WIDAC OWSZEM...UBU ZASTANAWIA SIĘ SKĄD TO ZAINTERESOWANIE... | |
moi drodzy... jest to akt tak samo jak fotografia reportazowa (poranna). nei ma co sie tutaj sprzeczac bo kazdy widzi to co chce zobaczyc. dziekuje za wszelkie komentarze... o... nazwalbym to "z zycia wziete" | |
....... 2010-01-28 12:29:15 | ocena = 5 ...czy zaraz "sranie w banie" ? Może szybciej z cyklu poranny siusiek. Albo kto rano wstaje, ten ...leje jak z cebra.:-DDD Mz najlepiej jednak pasuje: z cyklu "Live". W kadrze jest taaaaaaaki bajzel (delikatnie mówiąc :-D) że bardziej naturalnie i przekonywająco już nie może być - niema szans.:-D
@Krzysio35: masz racje że w dolnej skali ocen brak odpowiedniej, ...+6 nie idzie wstawić.:-D Myślę nawet że gdyby modelka dzierżyła w drugiej ręce np. ...muchomorka to praca zasłużyłaby nawet na +7. Zgadza się?:-DDD A tak na poważnie, czy Ty się zastanawiasz nad tym co piszesz? Należysz do "kółka różańcowego" czy cóś? To jest "Akt", (chociaż wm pasuje tu bardziej "Ludzie w fotografii"). W akcie chodzi przecież w przeważającej mierze o gołe cycki i opuszczone galoty! ...czy się mylę? | |
rafcio 2010-01-28 10:31:07 | ocena = 4 +++ | |
marek_a 2010-01-28 01:14:03 | ocena = 4 | |
arturdy 2010-01-28 00:21:56 | ocena = 4 | |
dev_null 2010-01-27 23:34:29 | ocena = 4 ... i to też do polecanych.
Jeszcze trzecie. | |
wlad001 2010-01-27 23:32:15 | ocena = 4 mocne ;-) | |
Mukka 2010-01-27 23:26:01 | ocena = 4 no nie wiem co o tym sadzic, ale zdjecie wciaga to fakt, kontrowersyjno-perwersyjne niemalze:) obnazona bezlistosnie w intymnej poniekad sytuacji.... papieros i spojrzenie wymowne... | |
Synanta 2010-01-27 23:19:09 | ocena = 4 | |
wiesz... to takie majciochy do spania | |
Andrzejch 2010-01-27 22:02:34 | ocena = brak oceny okrutne te majtki, | |
chemix 2010-01-27 21:52:58 | ocena = brak oceny after
piecyk u mnie inny | |
pipon 2010-01-27 21:44:49 | ocena = 4 mam taką samą szafkę pod umywalką - beznadziejna jest... ;))) majty natomiast jak najbardziej. | |
tekk_ 2010-01-27 21:37:29 | ocena = 3 o, fjolek ;]
zdjęcie niezle:) | |
pablo1 2010-01-27 21:37:27 | ocena = 4 fajne | |
Kukasz 2010-01-27 21:28:39 | ocena = brak oceny jakos nigdy nie krecilo mnie podgladanie ludzi w kiblu ... no ale zgodze sie zdjecie jest ok ;] | |
hehehe! dziekuje!!! | |
seth3 2010-01-27 20:50:43 | ocena = 4 | |
BETI 2010-01-27 20:41:35 | ocena = 4 Uwielbiam takie:) | |
Pushkinn 2010-01-27 20:37:15 | ocena = 4 dobre:) | |
dobre... | |
ant_z 2010-01-27 20:23:54 | ocena = 4 genialne | |
tomek 2010-01-27 20:21:20 | ocena = 4 dobre jest! | |
ZAK 2010-01-27 20:19:53 | ocena = 4 | |
zover 2010-01-27 20:18:09 | ocena = 3 sympatyczne :) | |
howser 2010-01-27 20:16:29 | ocena = 3 | |
Zimbabwe 2010-01-27 20:15:07 | ocena = brak oceny tak - milkshake rulez! :D | |
Zimbabwe 2010-01-27 20:14:28 | ocena = 4 jest w tym jakaś ironia z prozy życia
a papieros jakby ten sam z autoportretu
i piosenka ofcourse: http://www.youtube.com/watch?v=MnRNJa-xWyk | |
EdytaBL 2010-01-27 20:13:51 | ocena = brak oceny .)
majtaski wymiataja :)
| |
Oki naturalnie , codzienne życie | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |