| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | kowalskijan | Tytuł: | Martwa natura. Praca nr 3 | Data publikacji: | 2010-02-24 09:34:00 | Liczba wyświetleń: | 1931 | Ocena średnia: | Blokada oceniania | Liczba punktów: | Blokada oceniania | Liczba poleceń: | 1 | Liczba komentarzy i krytyk : | 57 | Kategoria: | Pozostale zdjecia | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Głowa pochodzi z rzeźni z odpadów.Miała wydłubane oko dodałam jej więc oko
sztuczne. Nerki, wątroba, nóżki, ze sklepu spożywczego.
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Wszystko pobudza do myślenia, wywołuje dobre lub złe myśli....! Świat przez to jest taki piekny ;)
Patrzac praktycznie na każdą fotografię możemy tworzyć rożne teorię, na to co przyświecało autorowi, co chciał pokazać, jak miało to na nas zadziałać, fotograf jest w pewnym sensie psychologiem, lecz czasem moze pojść o krok dalej, stwoarzyć coś, co dla niego jest niezrozumiałe i obserwować, co ludzie powiedzą, w ten sposób uczy się czytać na ich sposób :D
idąc dalej tą drogą moze nabrać umiejetności manipulowania odbiorcą a jego fotografie bedą się przeplatać, te z zamysłem i te na nasz zamysł.....
Dodam że samo szokowanie jak tu było już wspomniane nie jest receptą na sukces, dlatego Ci co to wiedzą nie szokują, od tak tu czy tam.....
Nie gratuluje autorce bo Mi się nie podoba, choćby ten talerz ;) | | | |
Wszystko co zmusza mnie do myślenia, czyni mnie lepszym.
Właśnie przeczytałam taki opis na jednym z komunikatorów i pomyślałam, że pasuje jak ulał jako motto tej, jak i poprzednich serii Autora. I na tym moim zdaniem polega wartość tych fotografii. Poruszone zostały tematy tabu, naruszone schematy (estetyczne i kulturowe) - widać to wyraźnie po skrajnych reakcjach.
I dobrze. Nie to ładne co ładne, a co się komu podoba. A ja powiedziałabym, że nie to interesujące, co się podoba wszystkim. I nie o podobanie tu chodzi, tylko o pobudzenie do myślenia. I jeśli kilka osób się oburza, odżegnuje lub pomija milczeniem bojąc się zabrać głos, znaczy że cel został osiągnięty.
GRATULUJĘ! | | | |
Zapraszam do pierwszego lepszego polskiego szpitala, choćby na oddział wewnętrzny, gdzie dogorywają, robiąc pod siebie, porzuceni przez rodziny starcy; zapraszam wieczorem na pierwszy lepszy dworzec, gdzie rozkładają kartony zapijaczeni bezdomni; do schroniska dla zwierząt, gdzie ratuje się ofiary bezmyślnego ludzkiego okrucieństwa; do domu spracowanego emeryta, który przeżyć ani umrzeć nie może za 600 pln emerytury...
Może więcej da angażowanie w takie sprawy wrażliwości, czasu, talentu i środków, niż epatowanie odpadkami z rzeźni i skarżenie się na fetor? | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Oczywiście i nerka i wątróbka.Prawie jak ludzka.:) | |
marconi 2010-02-24 22:15:45 | ocena = brak oceny aaa watróbka faktycznie też jest :) | |
marconi 2010-02-24 22:13:41 | ocena = brak oceny jakieś 690 lat mieszkam na wsi więc obrzydzenia we mnie taka fotografia zapewne nie wzbudzi.
Ileś tam razy w życiu zanurzałem ręce w ciepłych jeszcze wnętrznościach zwierząt i w związku z tym mogę jedynie powiedzieć "nic co zwierzęce nie jest mi obce".
Pominę milczeniem próbę dopasowywania do tej fotografii ideologii o humanitarnym traktowaniu zwierząt bo to się ma tu jak przysłowiowy piernik do wiatraka.
Odbieram tę fotografię jako fotożart, choć zdaje sobie sprawę, że dla wielu osób żart ciężkiego kalibru.
P.s. to nie wątróbka tylko nerka
| |
Kowalski się kłania.:) | |
MADNESS 2010-02-24 21:56:04 | ocena = brak oceny wróciłem nie dało mi spokoju tło - tutaj bym co nieco zmienił :) | |
MADNESS 2010-02-24 21:53:24 | ocena = brak oceny bardzo ciekawa kompozycja - szczerze polecam | |
Wroclavska 2010-02-24 21:47:50 | ocena = brak oceny ło matko! ale masz pomysły:) | |
korpa1 2010-02-24 21:35:29 | ocena = brak oceny no i zglodnialem... | |
Napcio 2010-02-24 20:56:09 | ocena = brak oceny To zdjęcie nie jest ładne. Jest to oczywista prowokacja, która zmusza nas do dyskusji. Nie ważne są nasze poglądy, ważne , że dyskutujemy i zaczynamy myśleć. Czy można było by zrobić takie zdjęcie lepiej? Pewnie tak, ale proszę nie teraz. Może za rok lub dwa dla odświeżenia naszych emocji, które wywołał kowalskijan i za to dziękuje. Dlaczego za rok? Na jutro przygotowane mam pyszne polędwiczki wieprzowe, mniam..... | |
Fant 2010-02-24 20:48:04 | ocena = brak oceny Dobrze, że jest blokada oceniania, bo miałbym problem, chociaż bardzo podoba mi się to, co napisała Mana w KK.
Przyłączam się do gratulacji.
PS. Fajne zestawienie pseudonimu [?!] z twórczością... :) | |
Agnez77 2010-02-24 20:45:23 | ocena = brak oceny kawał wieprzowiny i tyle, no może ciekawie ułożone - z łapką jest o niebo lepsze aaa polecam wizytę w ubojni na oczyszczalni jelit tam jest dopiero fetor:) | |
a jednak....:) | |
Zimbabwe 2010-02-24 19:00:34 | ocena = brak oceny podoba mi się to co napisała Sulek a fotka - podobnie jak ta z przeciętą czaszką nie wywołuje głębszych refleksji tak jak wczesniejsze zestawienie łapek - ludzkiej i świńskiej -> tamto było dobre i zapamiętam to natomiast traktuję jak kolejną agresywną reklamę i automatycznie odrzucam. Choć mięsa potrafię nie jeść latami :) | |
mogway 2010-02-24 18:51:35 | ocena = brak oceny W swojej opinii jednoczę się z joanną_ga... | |
:)cudownie. | |
joanna_ga 2010-02-24 18:37:33 | ocena = brak oceny Dla mnie obrzydliwe oraz bez sensu | |
dziękuję za odwiedziny. | |
lew_kol 2010-02-24 14:34:25 | ocena = brak oceny bardzo ciekawa kompozycja;-) | |
Mana 2010-02-24 14:30:22 | ocena = brak oceny Tak sobie pomyślałam, że może warto skojarzy te dwa zdjęcia...
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-474162.php | |
dobre :)
sulek jak chcesz , to idz foc , nikt nie broni :) | |
Matheo 2010-02-24 14:21:48 | ocena = brak oceny W pierwszym momencie poczułem zbliżającą się mdłość. Dobre, jestem za. To co zostało pokazane identyfikuje się z obrazami w rzeźni. | |
UBU 2010-02-24 14:04:22 | ocena = brak oceny CHRUM | |
Mana 2010-02-24 13:36:34 | ocena = brak oceny szpilek -> Odmawiam zeznań w tej sprawie. Jest tu jakiś... adwokat? ;) | |
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. | |
Rafi083 2010-02-24 13:34:39 | ocena = brak oceny Dlaczego nie można tego wykluczyć....? ;)
Ja zajadam Kotleta z kurczaka i zapijam to piwem poźniej leże jak świnia ;) | |
Rafi083 2010-02-24 13:31:51 | ocena = brak oceny Sulek.....!!
anapt, sobie to Ja świń nie będę fotografował bo Mi się to nie podoba....! a Ty jak chcesz możesz tu dołożyć łyżkę i pałeczki żeby było czym skonsumowqać ;)
| |
szpilek 2010-02-24 13:28:12 | ocena = brak oceny Plakat, protest przeciwko. Prosty. I ma na celu skłonić, dotknąć. Sztuka fotografii została tu pominięta. Temat wart twórczego wykorzystania talentu autorki. A tak to zwykły catering.
Mana i Rafi083 -Przebrnąwszy przez fotograficzny talerz jak i przez wypowiedzi ucztujących. Postanowiłem zadać pytanie do Many i Rafi080, bo wykluczyć z tego jadłospisu słów "jeść czy nie jeść mięsa" nie można. Czy spożywacie mięso w jakiejkolwiek postaci? Ośle też? | |
aga_piet 2010-02-24 13:22:20 | ocena = brak oceny Jako "osoba dorosła zmuszona do obcowania z mięsem"* nie widzę w tym kadrze nic obrzydliwego, ani też pięknego.
Rozumiem fascynację autorki tuszami i półtuszami - w kontekście całego pf ma to sens.
Oby tylko cała dyskusja pod zdjęciem nie ograniczyła się do "prowadzenia świnek na rzeź", bo to trochę spłaszcza wymowę dzieła ;)
* zapożyczone z Many ;) | |
sulek 2010-02-24 13:13:26 | ocena = brak oceny Żeby nie było wątpliwości - nie poddaję krytyce prawa do niejedzenia mięsa i nienoszenia futer :). Obiema rękami podpisuję się pod każdym działaniem, zapewniającym humanitarne traktowanie zwierząt.
Wszyscy natomiast dobrze wiemy, mam nadzieję, co kryje się za buńczucznymi hasłami różnych zielonych i innych ekologów i jakim fałszem pobrzmiewają happeningi przed stoiskiem rybnym w supermarkecie, gdzie demonstruje się o godną śmierć dla karpia, podczas gdy pod tym samym marketem mija się obojętnie biedaka przetrząsającego śmietnik...
Jeśli żyjemy w społeczeństwie niehumanitarnym i dla ludzi, i dla zwierząt, zobaczmy sprawy we właściwych proporcjach i w jakiejś wewnętrznej prawdzie - a to już nie jest kwestia estetyki, ani artystycznej prowokacji. | |
gsowa 2010-02-24 13:09:54 | ocena = brak oceny tak jak napisała marta....nieciekawie podane
w intencje, ideologie itp nie wnikam | |
anapt 2010-02-24 13:08:57 | ocena = brak oceny rafi chcesz to idź se te świnie fotografuj... autorka zajmuje się czym innym | |
Widziałam na żywo tylko świniobicie a z rzeźni film dokumentalny na jakimś zachodnim kanale telewizyjnym. Cały proces. | |
Rafi083 2010-02-24 13:02:55 | ocena = brak oceny Nie jest to tak bulwersująco pokazane jak zapewne niektorzy by to odebrali.....! Dlatego nie zgodzę się z Tobą......! Byłaś w uboini....?! Widziałaś jak świnie są prowadzone na rzeź, jak wyją wyładowywane z transportu......?! Giną w przerażeniu, twarz człowiek który je prowadzi nie ma żadnego wyrazu, jest jak pusta karta, to sfotografujcie, to was zbulwersuje, ten krzyk tam, fobia jaka panuje zapach, nie smrud ani odur, to poźniej jak wywalane są żołądki dopiero śmierdzi, tym co były karmione przed tym jak dadzą wam siłę na kolejne dni w biegu obok...
w ślepym biegu.....
Co jest dobra a co złe.....?! Sami o tym decydujemy w wiekszości, wolimy omijać w nieświadomości wiele aspektów które są częścią naszego życia.... Czy artystaktóry chce bulwersować, nei zna zaplecza, ma prawo jakby się wypowiaqdać, jak nie jest w temacie...?
Pogadali ide coś wszamać ;)
| |
anapt 2010-02-24 13:02:30 | ocena = brak oceny fajnie, że po zwojach jeździsz... tym co mają zwoje :D | |
Leszek a byleś ze mną w markecie?jakoś nie widziałam Ciebie no chyba że duchem byłeś obecny.:)Nie wiesz że mięso może wyglądać świeżo a cuchnąć ?
Drugi raz mówisz to samo, dziękuję więc za podwójną uwagę.:) | |
Leszek a byleś ze mną w markecie?jakoś nie widziałam Ciebie no chyba że duchem byłeś obecny.:)Nie wiesz że mięso może wyglądać świeżo a cuchnąć ?
Drugi raz mówisz to samo, dziękuję więc za podwójną uwagę.:) | |
Mana 2010-02-24 12:44:34 | ocena = brak oceny Rafi -> zgadzam się z Tobą, mi też się nie podoba :) | |
Mana 2010-02-24 12:39:12 | ocena = brak oceny A odnośnie konkretnie tej serii. Nie będę zabierać głosu w sprawie "jeść czy nie jeść mięsa". Wolny wybór każdej osoby - ze wszystkimi konsekwencjami. Natomiast popieram protest przeciwko niehumanitarnemu traktowaniu zwierząt, zadawaniu im zbędnych cierpień. Można powiedzieć że od tego są odpowiednie Instytucje, żeby się sprawą zająć. Są - a problem dalej istnieje. Można nie robić w tej sprawie nic, albo można zabrać w tej sprawie głos, w różny sposób - na przykład organizując przemarsz, oblewając farbą panie w futrach. Czyli dowolnie dobierając środki wyrazu. A artysta może to zrobić za pomocą sztuki. I to moim zdaniem miało tutaj miejsce.
JESTEM NA TAK. | |
beznadziejnie głupie a częsci wyglądaja na świeze pewnie zakupione w markecie. | |
Rafi083 2010-02-24 12:10:18 | ocena = brak oceny w prostocie, brzydocie i tym jakie to zwykłe tkwi to coś, nie jest to coś wyjątkowego, nawet nie ma być, przekazu też nie musi mieć ma jakiś tam wyraz i o to w tym chodzi Mz oczywiście :D
Brudne bo sie upierniczyło :D
Paskudne....? hahahahaha dla Mnie bardziej paskudne jest jak 4 letnia dziewczynka zajada gile z nosa:D
I nie podoba Mi się to foto jak i poprzednie Pozdro....! | |
FLOGISTON 2010-02-24 12:05:18 | ocena = brak oceny Nie bardzo wiadomo po co ta fota?
Dla samej kompozycji? -chyba nie, bo to nie rewelacja,
Dla emocji? też nie, może z pustym oczodołem byłoby bardziej emocjonalnie, może trochę krwi lub jakiś nóż rzeźniczy...
Dla efektów kolorystycznych? też nie bo jedynie wątróbka się wyróżnia, ratka już nie za bardzo i zlewają się z łbem,
A może jako prowokacja? też nie, bo mimo wszystko za słabo uderza po oczach.
Osobiście uwielbiam różne skandalizujące i prowokacyjne inscenizacje. Uważam to za nieodłączny element sztuki. Współczesna sztuka bez prowokacji, szokowania i wstrząsu emocjonalnego po prostu nie istnieje.
Stąd moja propozycja- dodałbym trochę krwi, nadgryzioną kromkę chleba i zatytułował "Martwa natura pod dwoma postaciami". I niech autorka nie obawia się głosów nieprzychylnych, bo na OB musi być ładnie, poprawnie i zgodnie z utartymi schematami.
| |
Sulek, nie widzę problemu, przecież wybór tu (na OB) jak w supermarkecie- dla każdego coś dobrego.:) | |
Świństwo zgadzam się, kompozycja ustawiana długo.Wybrana z wielu ujęć.Pracę utrudniał mi fetor oraz widok.:)
Po co?A czy ja pytam po co tysięczny kwiat, drzewo, cyc, zachód i wschód słońca itd ...?:)Pozdrawiam obrzydzonego widokiem również obrzydzona widokiem.Aha brudy mogłam usunąć bez problemu ale jakoś nie widziałam takiej potrzeby.:) | |
Mana nie było... a ten odór.... | |
dziękuję za uwagę.:) | |
maryjan 2010-02-24 10:22:57 | ocena = brak oceny świństwo;( światło słabe , niechlujne wykonanie(brudy w kadrze), kompozycja byle jaka, takie widoki mogę zobaczyć u rzeźnika, ale tutaj, po co? :( | |
sulek 2010-02-24 10:14:24 | ocena = brak oceny chyba jestem na nie - ani pomysł, ani wykonanie... | |
UncleTom 2010-02-24 10:02:37 | ocena = brak oceny W nie tak dawnych czasach opowiadano dowcipy na temat powodów słabego zaopatrzenia rynku w mięso... choćby takie:
"Ostatnio u nas świnie zabija się dynamitem... połowa leci na Wschód, połowa na Zachód, a nas krew zalewa..."
"O czym myśli świnia idąc na rzeź?... żeby choć serce w kraju zostało..."
;DDD | |
Mana 2010-02-24 10:00:28 | ocena = brak oceny Podziwiam trud wykonania całej serii. Przynajmniej tak sobie wyobrażam, że to nie było przyjemne. Jednym z powodów dla których jako dziecko nie miałam ochoty być dorosła była perspektywa obcowania z surowym mięsem...
Brrr...
| |
Rafi083 2010-02-24 09:53:32 | ocena = brak oceny posypałbym koperkiem czy czymś tam..... ;) Mnie to najbardziej nie podoba się "ten talerz, Ty też widzisz ten talerz" ;) | |
leman 2010-02-24 09:52:05 | ocena = brak oceny Chyba dziś schabowego nie zjem na obiad :( | |
leman 2010-02-24 09:50:40 | ocena = brak oceny :( | |
kumandrzej 2010-02-24 09:40:53 | ocena = brak oceny paskuda!!!! wegetariańska propaganda!! | |
Mordecai 2010-02-24 09:35:09 | ocena = brak oceny nieciekawie podane | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |