| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Iskierka | Tytuł: | Sarenka... | Data publikacji: | 2010-03-29 20:49:01 | Liczba wyświetleń: | 859 | Ocena średnia: | Blokada oceniania | Liczba punktów: | Blokada oceniania | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 17 | Kategoria: | Fotoreportaze | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
...przegrała z mroźną, bezwzględna zimą:(
Smutny to fakt:( Wiele sarenek zginęło z głodu i zimna :(
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Fotografia reporterska przede wszystkim ma pokazywać rzeczywistość. Pokazywać zarówno miłe, pozytywne zdarzenia, jak i zdarzenia negatywne. Nie odnoszę się do jakości zdjęcia, tylko do samego faktu jego zrobienia.
Fotografować można wszystko i dobry fotoreporter moim zdaniem nie powinien się wahać. Na pewno nie wahali się zdobywcy głównych nagród w konkursach typu Press Photo. To, że sfotografowana scena jest brutalna, zahacza o turpizm, czy dla niektórych może być zbyt mocna, nie ma specjalnie znaczenia.
Taka fotografia mogła powstać do lokalnej gazety (właśnie, warto ją wysłać!), mogła powstać jako archiwum zimowe nadleśnictwa, czy jako dokument dla naukowców, może biologów?
Pokazanie, zobrazowanie w jednym zdjęciu problemy tegorocznej zimy i ginących saren (w tym regionie padło ich zdaje się kilkanaście) jest zadaniem fotoreportera.
A Obiektywni? Portal jest portalem fotograficznym, pojawiają się tutaj zdjęcia glamourowe, pojawiają się portrety, pojawiają się estetycznie upiększone prace, więc powinno znaleźć się miejsce także dla fotoreportażu (choćby i brutalnego), czy dla dokumentalnych zdjęć dla biologów (załóżmy).
I ostatnie pytanie retoryczne... Czy bardziej brutalne jest pokazywanie przyrody w jej naturalnym wymiarze jak tutaj, czy epatowanie portretami żebrzących ludzi (których sami na ten los, jako ludzie skazujemy?).
Odpowiedzcie sobie sami. | | | |
jesli chodzi o techniczna strone zdjecia to po pierwsze: centralny kadr psuje mi calosc..przydaloby sie ustawic kompozycje kadru w taki sposob,aby sarna byla najlepiej na 1/3 wysokosci kadru i najlepiej(moim zdaniem) skomponowanie kadru w taki sposob,aby glowa byla tzw. pierwszym planem.. zblizenie sie do zdechlej sarny wzmocniloby efekt koncowy i tym samym wyzwolilo wiecej emocji u ogladajacych.. jesli chodzi o inne drobiazgi to przeszkadza ucieta konczyna po lewej stronie.. | | | |
ruda... każde oblicze zdjęcia ma swój sens istnienia i bytu. tu np. są szczątki sarenki a fotoreportaże wojenne gdzie są pokazane matki z dziećmi zabite, lub też dzieci wychudzone umierające z głodu...
a teraz przejdziemy do zdjęcia :)
moim zdaniem jest troszkę za wąski kadr, jakoś ostrości też nie widzę niestety może to wina lapka
i taką fotografię przedstawił bym w B&W bardziej by się prezentowała...
Pozdrawiam
| | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Iskierka 2011-01-20 19:02:15 | ocena = brak oceny dziękuję :) | |
mbat 2011-01-20 18:52:53 | ocena = brak oceny Mocne i co zadziwiające takie ... żywe przez soczystość czerwieni rozpłatanego mięsa. Sądząc z ilości komentarzy i krytyk - doskonałe - bo budzi emocje. Zgadzam się z opinią, że fotoreportaż rządzi się swoimi prawami, a fotograf bardziej dokumentuje niż komponuje. Skąd inąd padające boczne światło zachodzącego słońca (a takie tu widzę) nazywa się w języku filmowców "magic" .... | |
bleblak 2010-08-15 10:17:44 | ocena = brak oceny No tak... chcielibyśmy oglądać tylko to, co ładne i przyjemne. Ale życie składa się też z innych obrazów. Kto nie chce, niech po prostu nie patrzy. Zresztą.. chyba wszystko co ważne, zostało tu już przez innych Obiektywnych napisane. Ja osobiście odczuwam potrzebę, by takie zdjęcia były zamieszczane, bo w jakiś ważny sposób przypominają właśnie o tej drugiej stronie. Poza tym taka rola fotoreportażu :) | |
Agape 2010-04-29 22:37:23 | ocena = brak oceny @Orient
Sarny są najsłabszymi, jeśli tak można powiedzieć, zwierzętami leśnymi (ważą max 15 kg) i mają swoich wrogów, tak jak łanie, jelenie itp. np. wilki. Właśnie dla nich ta zima była najtrudniejsza (podobnie jak dla dzików).
A zdjęcie wzrusza tylko dlatego, że żal zwierzaka. Nie jestem zwolenniczką takich zdjęć wystawianych na widok publiczny, jeśli nawet jest to dobre zdjęcie reporterskie. | |
goja 2010-03-30 20:42:12 | ocena = brak oceny No właśnie. Musimy sobie zdawać sprawę, że sporo zwierząt tej zimy właśnie tak skończyło. Wreszcie ktoś to pokazał. Większość zdjęć, które dotychczas były prezentowane to fotki zwierząt dobrze odżywionych, niejednokrotnie widać, że wręcz oswojonych a tym samym leniwych, pomimo niskich temperatur. Ma się wrażenie, że nie bojących się obiektywu. A tutaj mamy zaprezentowany los tych najsłabszych. Codzienność, rzeczywistość. Bardzo dobre foto. | |
Mogles sie przynajmniej postarac autorze, by caly temat zdjecia znalazl sie w kadrze | |
Orient 2010-03-30 09:35:17 | ocena = brak oceny takie życie, selekcja naturalna robi swoje, dla jednych dramat, dla innych życie (bo przecież mięso się nie zmarnowało). A poza tym, sarny, które nie mają na większości obszarów w Polsce w zasadzie żadnych wrogów naturalnych rozmnożyły się zanadto | |
radosny 2010-03-30 07:20:24 | ocena = brak oceny hmm..ludzie tez umierają z głodu i zimna..
ale prawda jest taka, ze mnie osobiscie bardziej rusza cierpienie zwierzaków..
| |
triodante 2010-03-29 22:22:18 | ocena = brak oceny zdjęcie technicznie, kadrowo itd jest bardzo, bardzo słabe...ale nie mogę zgodzić się z rudą, że pokazywanie martwych zwierząt (nie piszę w kontekście tego konkretnie zdjęcia) jest wstrętne i nie rozumiesz co kieruje człowiekiem wciskającym spust migawki...powiedz czy widząc setki zdjęć z wiwisekcji, sceny z rzeźni gdzie ktoś wrzuca żywego wieprza do wrzątku bo nie ma czasu go przedtem ubić a robota na akord, gdy widzisz leżące na podłodze naczepy tira konie z połamanymi nogami w drodze do Włoch, ciała psów przywiązanych drutem do drzewa czy uważasz, że to tylko "osobliwe pamiątki chorej głowy"? te zdjęcia mówią o nas o "najinteligentniejszym" gatunku na tej planecie, który tak szczyci całym wachlarzem najpiękniejszych uczuć... | |
Iskierka 2010-03-29 22:11:25 | ocena = brak oceny I nie chodzi tu o punkty ale o fakty z życia... | |
Iskierka 2010-03-29 22:10:26 | ocena = brak oceny matematolek, według mnie w fotoreportażu można pokazać taką fotkę...
"każde oblicze zdjęcia ma swój sens istnienia i bytu. tu np. są szczątki sarenki a fotoreportaże wojenne gdzie są pokazane matki z dziećmi zabite, lub też dzieci wychudzone umierające z głodu..." - zgadzam się ze słowami PawelS | |
szkoda, że nie można oceniać, bo w skali od -1 do 5 widzę tu -2
wstyd wystawiać tu takie zdjęcie z wielu względów, bo nawet technicznie klapa
)-:
klikam oczywiście w koszyczek | |
ruda 2010-03-29 20:59:44 | ocena = brak oceny I nie tylko sarenek, ale...
Pojawiają się od czasu do czasu tego typu zdjęcia , a to potrąconego przez samochód zwierzaka , a to obdartego ze skóry , albo jak tu makabryczne szczątki. Raczej ich nie oglądam, bo w sumie po co ?
Ale tu qurczę napiszę : nie rozumiem, no po prostu nie rozumiem, co kieruje człowiekiem, żeby wykonać taką fotografię, żeby chcieć mieć to na pamiątkę. Podejść, obejrzeć , wyjąć aparat - dla mnie to zwyczajnie i straszne i wstrętne. | |
MooMin 2010-03-29 20:54:21 | ocena = brak oceny ktoś się nią pożywił i nie głodował
niesmaczne epatowanie się szkieletem | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |