| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Chiaz | Tytuł: | Wiejski Spacer | Data publikacji: | 2010-04-17 10:37:52 | Liczba wyświetleń: | 687 | Ocena średnia: | 0.3 | Liczba punktów: | 2 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 18 | Kategoria: | Portrety | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Walka ze światłem jest jedną z trudniejszych w portrecie. Modelka jest zrównana z tłem, po białych plamach nieba wnioskuję się o strzale zupełnie pod światło, czyli wypalenie nieba kosztem naświetlenia modelki. Brak ładu i składu - pomysł z kłosem niczego korzystnego nie wprowadza. Dodatkowo inny kłos idzie bezpośrednio przy głowie, co również nie wpływa dobrze na odbiór.
Kompozycja na samej modelce jak chodzi o ubiór także ma niedociągnięcia. Zbędny jest tu widok ramiączka stanika.
Wypadałoby zatem najpierw zbadać warunki oświetleniowe miejsca przed zdjęciami i nie silić się na portret, nie spojrzawszy na to, co się dzieje w kadrze. | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Napcio 2010-05-21 21:14:35 | ocena = 0 | |
Matheo 2010-05-21 11:43:58 | ocena = brak oceny No i więcej pokory :) | |
Chiaz 2010-04-20 20:53:15 | ocena = brak oceny nie będę kopii kruszył ale powiem tak :) oceny za dużo mi nie powiedzą ale jak się sprowokuje dyskusję to już coś :)
tanagra : już tak trochę żartując to jeżeli tamto zdjęcie jest lepsze o 100 razy to zgodnie z zasadami matematyki te zdjęcie lub te drugie powinno otrzymać od Ciebie 1 pkt :)
W każdym razie dziękuję wszystkim za komentarze i oceny.
W kazdym razie dziekuję wszystkim chociaż za komentarze. | |
tanagra 2010-04-17 13:54:42 | ocena = brak oceny Tak się składa, że akurat dość często przeglądam tutaj portrety, bo to moja ulubiona kategoria zdjęć. Ta fotografia moim zdaniem nie zasługuje na ocenę wyższą niż 0, bo opis do 1 brzmi: "Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.", a według mnie w tym zdjęciu nie ma niczego zasługującego na uznanie. Ani kadr, ani światło, ani poza modelki, nic. Za chwilę zobaczę drugie zdjęcie. | |
mja81 2010-04-17 13:50:31 | ocena = 1 | |
joanna_ga 2010-04-17 13:32:29 | ocena = brak oceny Eeeee, zamiast odbijać piłeczkę może lepiej posłuchać tego, co inni mówią? Bo często mówią dobrze... | |
mavic 2010-04-17 13:19:18 | ocena = brak oceny i może powiesz drogi autorze, że Twoja fota jest np. jak ta jakościowo:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-485279.php
czy kolor:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-484767.php | |
mavic 2010-04-17 13:16:35 | ocena = brak oceny chiaz - a ja bym radził więcej samokrytyki , zrobiłeś zdjęcie z masą błedów w sztuce. wystawienie foty do oceny uprawnia innych do dania noty - jeśli się na to nie zgadzasz - zablokuj wystawianie ocen. mi też 0 wpadają.... | |
Chiaz 2010-04-17 13:05:23 | ocena = brak oceny też nie zgadzam do końca. W pełnym słońcu należy szukać cienia aby światło było miękkie i delikatne, w każdym razie jeżeli można przyczepić się do twarzy to do przepalania na policzku. Z szyją to prawda co napisałeś ale podczas robienia zdjęcia tego się nie wykryje. Kadr bez nieba był umyślny z oczywistych względów. Najlepiej było zrobić zdjęcie B&W bo tak można ukryć najwięcej ale nie oto chodzi. Zobacz drugą publikację tego zdjęcia korygująca błędy. Ty chyba też nie oglądałeś portretów z zerową oceną co ? | |
tanagra 2010-04-17 12:46:55 | ocena = 0 Ale to zdjęcie nie jest dobre. Modelka ma średnią minę, jest sfotografowana z kiepskiej perspektywy, jej twarz ginie w cieniu, a szyję ma wygiętą w taki sposób, że wygląda jakby miała nadczynność tarczycy (o dłoniach już Mavic wspomniał). Ponadto kadr jest kiepski, jak już pokazujesz górę, to pokaż ją do końca, tak żeby było widać czubki roślinek. Choć ja osobiście byłabym za brakiem góry, bo denerwuje mnie przepalone niebo. | |
Chiaz 2010-04-17 12:29:55 | ocena = brak oceny Mavic: w takim razie proponuję abyś właśnie ty zobaczył samą kat. PORTRET i posortował po ocenach a następnie zobacz jakie zdjęcia mają 0. Najgorsze jest tez to że inni nie zawsze potrafią sami pomyśleć tylko idą z owczym pędem zwłaszcza że mają naprawdę niezłe zdjęcia co wskazuje na ich fachowość. | |
mavic 2010-04-17 11:25:55 | ocena = brak oceny Chiaz - ja nie robię potretów, wybierz w galerii Portret i obejrzyj które prace oceniane są najwyżej...
| |
rosa 2010-04-17 11:07:56 | ocena = 1 | |
Chiaz 2010-04-17 10:59:39 | ocena = brak oceny Zgadzam się tylko co do pory dnia. Zdjęcie w pełnym słońcu wychodzi bardzo słabo. Jednak co do pozostałych uwag powiedz mi jakie zdjęcie z twojej galerii mógłbym wziął jako przykład poprawności portretu ( chodzi mi o ostrości i ustawienie modela). W 90 % zgadzam się z uwagami ale z tą po prostu nie...
ps. 0 ocznacz ag ocen portalu - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
| |
....... 2010-04-17 10:56:16 | ocena = brak oceny Słabo... | |
Rafi083 2010-04-17 10:50:12 | ocena = 0 | |
mavic 2010-04-17 10:39:58 | ocena = 0 ostrość nie tam gdzie trzeba, światło - beznadzieje, układ rąk modelki - koślawy. jeszcze jedno podejście ale o inne godzinie :-) | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |