| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | riepcia80 | Tytuł: | | Data publikacji: | 2010-05-20 13:37:49 | Liczba wyświetleń: | 1188 | Ocena średnia: | 3.6 | Liczba punktów: | 162 | Liczba poleceń: | 14 | Liczba komentarzy i krytyk : | 78 | Kategoria: | Pozostale zdjecia | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Musiałem się zalogowac jak to zobaczyłem... Niesamowicie potężna moc tej fotografii wraz z tytułem, zważywszy na obecną sytuację w naszym kraju... I nie ważne ze jakość jest słaba.
Przy fotografii reporterskiej to nie jest tak istotne... Swietne. Polecam | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Wojtek47 2010-08-24 19:27:06 | ocena = 4 | |
Świetna ilustracja tego, co ostatnio dotknęło Polskę. Tytuł dodaje zdjęciu kontrowersji :-) | |
qixu 2010-06-03 06:21:50 | ocena = 4 takiego czegos jeszcze nie widzialem | |
Anutka 2010-06-02 20:43:11 | ocena = 3 świetny tytuł, wymowne zdjęcie, a każdy widzi co chce :) nieźle pomyslane | |
Sigmar 2010-06-02 19:57:56 | ocena = 3 jak niżej. | |
Zdjęcie słabe technicznie, podpis rewelacja, czyli średnio 3.. | |
Caska 2010-06-02 10:27:32 | ocena = 4 | |
pstryk1 2010-06-01 09:20:48 | ocena = 4 | |
riepcia80 2010-06-01 08:04:08 | ocena = brak oceny Zgadzam się Horus i jeszcze raz wszystkim dziękuję. | |
HORUS 2010-05-31 22:53:41 | ocena = brak oceny przyjmuję tłumaczenia Autora, doceniam oko. nie zmienia to jednak faktu że kontekst jest zależny od wrażliwości widza. słowa Trio jak kamienie wpadają do tej rzeki.
... | |
świetne | |
neojmx 2010-05-31 19:52:53 | ocena = 5 Dodałem do polecanych, fota zdecydowanie należy do tych, które potwierdzają maksymę Capy. :) | |
pipon 2010-05-31 19:01:30 | ocena = 4 poleconko :) | |
Wojciech 2010-05-31 17:32:07 | ocena = 5 zdjęcie znakomite
tytuł za to mało subtelny, delikatnie rzecz ujmując
fotka ma moc i bez tej rubaszności, imho zabrakło wyczucia
fotografia prima sort | |
git! | |
MooMin 2010-05-23 11:26:49 | ocena = 3 | |
Zimbabwe 2010-05-22 23:26:14 | ocena = brak oceny sorki - coś nieskładnie dzisiaj piszę...
w każdym razie PEACE
ale nie za wszelką cenę ;) | |
Zimbabwe 2010-05-22 23:13:30 | ocena = brak oceny triodante: różnimy się w ocenie tego zdjęcia - trzeba to uszanować.
Moja rodzina właśnie się ewakuuje we Wrocławiu ale nadal daleki jestem od oceniania autora i osób, którym się to zdjęcie podoba. Nadal doceniam błyskotliwy tytuł.
Czy wato dorabiać do tego tyle ideologii? Wszyscy żyjemy w rzeczywistości, która nas kształtuje. Nie mamy na to aż takiego wpływu kim i jacy będziemy, choć będąc w młodym wieku wydaje nam się takie stwierdzenie dziwnym. I nie wierzę przy tym zbytnio w NLP albo "potęgę podświadomości". W zasadzie podlegamy prawom statystyki - w kwestii osobistego szczęścia, wykonywanego zawodu, tego na co i kiedy umrzemy itd. Nie ma się co tak gniewać, że komuś się podoba a komuś innemu nie. Czy taka fotka jest dobrą ilustracją dyskusji o upadku obyczajów i moralnym zepsuciu mediów albo społeczeństwa w ogóle? Wątpię.
Odbieram całość raczej jako mechanizm ilustrujący jak nasze lęki kanalizują pewien mechanizm myślenia prowadzący do atawistycznego rozumienia "boga" i posługiwanie się symbolami i odniesieniami religijnymi. To bardzo pierwotne; atawistyczne i dobrze ilustruje sposób myślenia ludzi. To mechanizm, który pozwolił nam przetrwać jako gatunkowi i społeczeństwu w chwilach zagrożenia i sytuacji traumatycznych, ale też mechanizm który powoduje, że ciężej niektórym przyjąć do wiadomości fakty niż wyprzeć ze swojej głowy coś, co przyjmuje "na wiarę".
Takie moje przemyślenia... :)
| |
Joker49 2010-05-22 22:38:18 | ocena = 4 Ale bleblanie.. Kto napisał kiedyś,że dobry fotoreport to brak skrupułów? Ha? Tylko twarda relacja z własnym komentem do zdarzenia?
Bdb fot.I bdb skojarzenie. | |
triodante 2010-05-22 14:38:26 | ocena = brak oceny zgadzam się z Fomalhaut...tytuł jaki autor nadał temu zdjęciu stworzył kontekst, który jest delikatnie mówiąc zasmucający....
to, że ktoś komuś sprzedał aparat, to, że ktoś kogoś klepie po ramieniu i mówi "jesteś w tym dobry" nie oznacza, że jeszcze, że możesz sfotografować wszystko i nadać temu co stworzysz dowolny kontekst...to jest jak ta burza fleszy podczas nie tak dawnej minuty ciszy...
zdjęcie samo w sobie może być...w połączeniu z tytułem rodzi takie oto kwiatki (wybacz Zimba, ale to jest chyba najlepszy komentarz do takich działań) - "jedni rozpaczają a inni widzą piękno w destrukcji a chodzić po wodzie niewielu potrafi"...
obraz z tytułem, komentarzem autorskim, czasem kategorią w jakieś się fotę umieszcza tworzy pewną wymowę...czy tutaj wszystko jest okej? moim zdaniem - nie.......
| |
Fomalhaut 2010-05-22 14:16:39 | ocena = brak oceny prorok, wybacz moje drobne uszczypliwości, ale jeżeli chcesz żeby cię szanowano, to szanuj zdanie innych osób, Twoje porównanie z Palikotem było poniżej poziomu brukowca.
Joanno_ napisałem tak ponieważ zdziwiło mnie że nikt nie miał wątpliwości - ja je mam | |
etis 2010-05-22 13:12:04 | ocena = 4 znakomicie | |
joanna_ga 2010-05-22 13:05:47 | ocena = brak oceny Fomalhaut, skąd wiesz, czy ja się bawię, czy robię cokolwiek innego? ;-) Wolę jak się komentuje fotografię, a nie zachowanie innych użytkowników. | |
marek_a 2010-05-22 11:33:38 | ocena = 4 znakomita fota.Tytuł plus obraz. | |
wraz 2010-05-22 02:46:29 | ocena = brak oceny odpowiedni obraz w odpowiednim czasie. zdjęcie słabe. MZ oczywiście | |
prorok 2010-05-22 00:12:32 | ocena = 3 Fomalhaut -jakbym słyszał Palikota . . . . . ręce mi opadły !
fota - duży plus | |
triodante 2010-05-21 23:27:48 | ocena = brak oceny czy dobra to zależy jakie gazety się czyta... | |
wszystkie znaki potrzebne do oceny wykorzystałem w krytyce .... ............... ... | |
Sigmar 2010-05-21 20:58:37 | ocena = brak oceny :))) | |
:) | |
Oza 2010-05-21 12:55:50 | ocena = brak oceny pstryk | |
AoP 2010-05-20 23:53:19 | ocena = 3 +++ | |
dobre | |
kobra79 2010-05-20 21:59:59 | ocena = 4 ;D
kontrowersyjne..ale... | |
Fudal 2010-05-20 21:49:23 | ocena = 3 | |
blackfox 2010-05-20 21:42:24 | ocena = 3 | |
ant_z 2010-05-20 21:18:30 | ocena = 3 | |
bula1968 2010-05-20 21:13:08 | ocena = 4 | |
Zimbabwe 2010-05-20 19:55:07 | ocena = brak oceny no mówiłem... | |
riepcia80 2010-05-20 19:48:59 | ocena = brak oceny Jeszcze raz bardzo Wam dziękuję za wszystkie opinie zarówno pozytywne jak i negatywne bo każda jest dla mnie bardzo cenna. Bawię się fotografią, uczę się jej, i jest dla mnie przede wszystkim czystym hobby, dzięki któremu wyławiam urywki rzeczywistości i mogę je przedstawić tak jak ja ją widzę. Jeśli ktoś dostrzega w nich coś ciekawego i rozumie ich treść jest to dla mnie ogromna radość. Tak też jest w tym przypadku. Nie spodziewałem się aż takiego odzewu. Widzę tutaj różne komentarze i uznałem, że należy się Wam kilka słów ode mnie na temat tej foty. Przede wszystkim, jak już pisałem wcześniej, nie miałem żadnych złych intencji wyzwalając spust migawki, a już przez myśl mi nie przeszło aby z tego zrobić jaja. Jak to kogoś ma uspokoić to moja rodzina również bardzo dotkliwie odczuwa skutki tej powodzi więc do śmiechu mi nie jest. Jeżeli kogoś uraziłem to bardzo przepraszam, nie miałem takiego zamiaru. Oczywiście każdy ma święte prawo do własnego zdania i oceny, które należy uszanować i jeśli komuś się to zdjęcie podoba to dla mnie radość a jeśli nie, bądź ktoś traktuje to jako foto-żart, trudno, jego zdanie i nic z tym nie zrobię. Po to są tutaj komentarze i oceny i gdybym nie chciał poznać opinii to bym nie wrzucał. Przyznam szczerze, że miałem dylemat czy to zrobić, jednak zdecydowałem jak zdecydowałem a efekt jaki jest, każdy widzi. Co do samej foty, to pomimo dużych braków jakościowych, z których sobie doskonale zdaję sprawę fota wzbudziła zainteresowanie i do tego została wysoko oceniona, za co bardzo dziękuję, bo dla mnie oznacza to, że przede wszystkim jej treść trafia do odbiorcy i że to co robię ma sens. Nie była robiona kompaktem na dużym zoomie ale przy długim czasie, wysokim iso, wieczorem, z ręki i szerokim kątem, bo akurat taki wziąłem i jest wycinkiem dużo większego kadru dlatego jakościowo lipa. Została zrobiona Bulwarach Wiślanych, gdzie poza mega wysokim poziomem wody większy dramat się nie dzieje, jednak sytuacja wygląda bardzo poważnie i przygnębiająco. I właśnie z całej tej przygnębiającej rzeczywistości zdecydowałem się wyłowić właśnie taki urywek dokumentujący/symbolizujący aktualne smutne wydarzenia związane i dramatem wielu ludzi, którym nawiasem mówiąc cud by się z resztą teraz przydał. Osobiście nie uważam, aby publikowanie tej foty było czymś nie a miejscu dlatego pomimo sporych braków technicznych zdecydowałem się na jej umieszczenie. Do tego wśród Waszych opinii znalazły się takie, które świadczą, że treści jakie chciałem przekazać zostały prawidłowo odczytane, co dla mnie, fotoamatora i hobbysty jest bardzo budujące. I żadnym wypadku nie chciałbym być odebrany jako fotograf łowca tragedii czy żerujący na nieszczęściu ludzkim dla ocen na galerii, bo nie po to tu jestem i nie takie są moje intencje. Jeszcze raz bardzo Wam dziękuję i pozdrawiam życząc długo przez wszystkich chyba wyczekiwanej, słonecznej pogody.
| |
AndrzejN 2010-05-20 19:09:53 | ocena = 3 git | |
Zimbabwe 2010-05-20 18:57:23 | ocena = brak oceny Dla mnie takie zestawienie obrazu z tytułem jest zabawne, nie wstydzę się tego.
Według niektórych powinienem się czuć winny powodzi i wszystkich plag tego świata? Powinienem iść posypać głowę popiołem, albo dokonać samobiczowania...
Fotka zrobiona zapewne na bulwarach wiślanych, gdzie nikomu nie dzieje się jeszcze krzywda przy takim poziomie wody... | |
kris_wit 2010-05-20 18:46:49 | ocena = brak oceny Fomalhaut - dobrze ,że wyraziłeś swoje zdanie,ale pozwol ,że określę Twoją wypowiedź ,jako bzdurną.Naprawdę nie wiem w którym momencie uznałes to zdjęcie ,jako z gatunku fotożartów i jakim prawem określasz tych ,którzy je ocenili i odebrali pozytywnie ,jako dobrze bawiących się przy okazji tego zdjęcia.Ja ,a i podejrzewam ,że inni wcale nie traktujemy tej foty ,jako żarcika czy humoreski. | |
rafcio 2010-05-20 18:40:18 | ocena = brak oceny nigdzie tu nie jest napisane, ze to żart.
każdy widzi to co chce, bo może cudu trza, by z tej powodzi wyjść cało ? hm ? | |
ma wymowę | |
Fomalhaut 2010-05-20 18:28:01 | ocena = brak oceny Zdjęcie dobre, technicznie słabe, ale to tutaj nie ma żądnego znaczenia.
Natomiast autor po to nadaje zdjęciu tytuł, aby jakoś ukierunkować odbiorcę, nadać fotografii odpowiedni kontekst. Zatytułowanie i wykorzystanie zdjęcia z powodzi jako ''Cud" i zrobienie z tego dowcipnej historyjki uważam za kretyńskie, i niesmaczne,
smutne jest także to, że cała reszta bezwiednie świetnie się przy tym bawi.....
| |
rafcio 2010-05-20 18:19:23 | ocena = brak oceny http://demotywatory.pl/./1608727/Nie-dotyczy--Syn-Bozy | |
bula1968 2010-05-20 18:13:14 | ocena = brak oceny Znak na fali :) | |
nies 2010-05-20 17:46:51 | ocena = 4 bdb | |
matzach 2010-05-20 17:43:28 | ocena = 4 +++ | |
NO NAME 2010-05-20 17:41:08 | ocena = 4 podoba się | |
Zimbabwe 2010-05-20 17:28:28 | ocena = brak oceny jedni rozpaczają a inni widzą piękno w destrukcji
a chodzić po wodzie niewielu potrafi | |
anonimis 2010-05-20 17:26:40 | ocena = 4 Moim zdaniem świetna fota, aczkolwiek pod względem technicznym do dopracowania, ale rozumiem że robione kompaktem na długim zoom'ie. Kopozycyjnie również do dopracowania, ale za to przekaz świetny, no i wiadomo o co chodzi, mimo pewnych błędów stawiam 4. Pozdrawiam. | |
triodante 2010-05-20 17:14:58 | ocena = brak oceny tak...tyle wody a taka pustynia...
ktoś traci wolę istnienia...drugi widzi "rewelacyjny kadr"...
ktoś zamyka w rozpaczy oczy...drugi dociska spust migawki...
...
taki cud...jaka mentalność | |
Zimbabwe 2010-05-20 17:14:21 | ocena = 3 hehe - dobre z tytułem | |
Dobre | |
Synanta 2010-05-20 16:26:27 | ocena = 3 Dobrze.
O takim kadrze myślałem czekając, kto go pokaże. | |
kris_wit 2010-05-20 16:09:33 | ocena = 3 | |
lightman 2010-05-20 15:40:48 | ocena = 3 | |
EPHMOC 2010-05-20 15:05:18 | ocena = 3 dobre | |
riepcia80 2010-05-20 14:29:59 | ocena = brak oceny Szczerze mówiąc nie zastanawiałem się bardziej nad tytułem, tak wpisałem sobie co mi się pierwsze skojarzyło. Broń Boże nie chciałem fotą nikogo urazić ani nie miałem żadnych złych intencji. Dziękuję Wam za zainteresowanie i opinie. Pozdrawiam | |
ahor 2010-05-20 14:18:17 | ocena = brak oceny a raczej na pewno nie na miejscu.. | |
ahor 2010-05-20 14:17:53 | ocena = brak oceny ja mam mieszane odczucia..
nie do samej foty..
ale do kontekstu w połączeniu z tytułem..
chyba nie na miejscu.. | |
Marcan 2010-05-20 14:11:17 | ocena = brak oceny fajne.. | |
mega | |
martin79 2010-05-20 13:58:58 | ocena = 3 Dobre! Jednak można chodzić po wodzie... :))) | |
karp1225 2010-05-20 13:57:55 | ocena = 4 ;) | |
riepcia80 2010-05-20 13:54:25 | ocena = brak oceny Nie, nie moja. Nie produkuję demotywatorów. Podobne w takim razie. | |
rafcio 2010-05-20 13:53:28 | ocena = 3 | |
rafcio 2010-05-20 13:51:56 | ocena = brak oceny widziałem tę pracę na demotywatorach, Twoja? podobna? czy ktoś Ci skradł?
| |
Lifter 2010-05-20 13:51:07 | ocena = 3 | |
lukapl 2010-05-20 13:45:31 | ocena = 2 | |
Orient 2010-05-20 13:41:58 | ocena = brak oceny dobre | |
mellisana 2010-05-20 13:40:45 | ocena = brak oceny :) niczym Jezus | |
| |