| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Magus | Tytuł: | | Data publikacji: | 2006-09-05 08:55:51 | Liczba wyświetleń: | 572 | Ocena średnia: | 2.7 | Liczba punktów: | 57 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 62 | Kategoria: | Portrety | Aparat: | Olympus E-1 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
a co do tego,ze zdjecia pieknych kobiet bardziej przyciagaja wzrok i dostaja lepsze noty - zgadzam sie w 100% Bardzo czesto to modelka "robi zdjecie" (kolejny dowod na niedoskonaly ludzki subiektywizm) | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Bicki 2006-09-07 22:44:03 | ocena = 3 :) | |
keda 2006-09-05 17:53:38 | ocena = 3 | |
barteq 2006-09-05 16:39:41 | ocena = brak oceny Domyślam się, że różnica jest spora. Zauważam jednak, że podobny uzyskałem na 54mm/f3.5 z 14-15 :)
Niestety nie mam bezpośredniego porównania, bo tak jak mówiłem nie znam 50/2. | |
Magus 2006-09-05 16:23:58 | ocena = brak oceny Mam 14-54 i różnica między f3,5 prz 50mm a f 2,0 przy 50mm jest baaardzo duża.
Dodatkowo mam wrażenie, że 50mm prz f 2 jest ostra jak zyletka, ostrzejsza nawet niż 14-54 przy f 4.
Nie wiem co na to karty testowe, ale tak to wyglada ze strony usera.
No i rozkład Go iny, w 50mm Go kończy się łagodnym przejściem, ale zaczyna bardzo ostrym, więc jak nie trafisz dobrze z GO no to po zdjęciu ;) | |
barteq 2006-09-05 15:54:33 | ocena = brak oceny Ale oczywiście jest ciemniejszy ;) | |
barteq 2006-09-05 15:53:23 | ocena = brak oceny Dzięki.
Nawet przez myśl mi nie przeszło, że mogłaby być nienaturalna ;)
Nie miałem okazji obcować z 50/2.0 ale równie dobre efekty daje kitowe 14-54. | |
Magus 2006-09-05 15:50:35 | ocena = brak oceny ZUIKO Digital 50mm f 2,0
GO naturalna. | |
barteq 2006-09-05 15:39:40 | ocena = 3 Ładny portret. Prosty kadr "z góry" i mała GO, możnaby rzec, że klasyka ;)
Przyjemne, ładna konwersja do b&w.
to 14-54 czy inne szkło? jeśli mogę spytać :) | |
Bernard 2006-09-05 14:56:06 | ocena = brak oceny Oza, tych takich fajnych kolorowych :D | |
Aktia 2006-09-05 13:03:02 | ocena = 3 czesc :) | |
Magus 2006-09-05 12:29:38 | ocena = brak oceny UWAGA UWAGA - Oza będzie zdradzała swojej techniki tajniki publicznie!! | |
Oza 2006-09-05 12:20:21 | ocena = brak oceny ktorych?;) | |
Bernard 2006-09-05 12:18:03 | ocena = brak oceny Az sie kopnalem do pf Ozy i zwiedzilem je sobie ponownie.
Zdjecie Mario z deska wymiata wszelkie reklamowki na tym portalu, to fakt :)
Swoja droga, wciaz nieodgadnione dla mnie pozostaja tajniki obrobki graficznej portretow by Oza :) | |
Oza 2006-09-05 12:13:31 | ocena = brak oceny Magus - a wiesz.... to zdjecie Maria z deska wisi u mnie na pulpicie juz od roku;) Wiec jak sie zapewnie domyslasz to i moje ulubione;))) | |
Magus 2006-09-05 12:11:52 | ocena = brak oceny No cóż, on to był (jest) potencjalny model z reklamy CocaColi ;)
Ciagle uważam, że to twoje najlepsze zdjęcie - to z deską, bez względu na to ile punktów zbierzesz za inne które masz w pf.
O dziwo uważam, że najlepsze moje zdjęcie w pf, jes portalowym przeciętniakiem jeśli o ilość punktów chodzi. | |
Bramka 2006-09-05 12:10:01 | ocena = 2 za Oza | |
Oza 2006-09-05 12:09:40 | ocena = brak oceny Magus - domyslam sie... no ja juz pare zrobilam... zreszta Maria juz widziales;) | |
Magus 2006-09-05 12:07:19 | ocena = brak oceny Oza - przyznam Ci szczerze, że nie fotografuję facetów często, a jeszcze nigdy żadnemy nie zrobiłem ztw sesji, więc ... sama widzisz. Thx za odwiedzinki. | |
modliszka 2006-09-05 12:03:56 | ocena = brak oceny taki sobie portret | |
Oza 2006-09-05 12:01:17 | ocena = brak oceny Czesc Magus;) Ja zrobilam kilka portetow panom do tej pory, (nie pokazuje publicznie bo chyba jeszcze nie czuje sie na silach w tym temacie) ale wiem juz ze mezczyzne i kobiete fotografuje sie zupelnie inaczej... wydaje mi sie, ze tu nie spojrzales na tego chlopaka jak na chlopaka:)) tak jak z dziewuchy trzeba umiec wyciagnac to co w niej piekne tak i faceta trzeba tez umiec pokazac... Pozdrawiam;) | |
hiteroh 2006-09-05 11:56:04 | ocena = 1 takie sobie; | |
nemo 2006-09-05 11:20:41 | ocena = 3 imie tez niczego sobie:D | |
Bernard 2006-09-05 11:10:34 | ocena = brak oceny Magus, mowisz o mojej kwestii dotyczacej bardzo ciekawego zjawiska?
Zawsze mozemy przyjac, ze mnie depresja jesienna dopadla ;) | |
Magus 2006-09-05 10:55:22 | ocena = brak oceny Bern - bardzo ciekawa analiza.
loki - thx! | |
BernArt tak jest ;) | |
Bernard 2006-09-05 10:51:55 | ocena = brak oceny Gitara, klawisze czy co innego... toz to bez znaczenia. Grunt, ze muzyk. A jak muzyk to znaczy, ze porzadny chlop ;) | |
loki_p 2006-09-05 10:50:04 | ocena = 3 Solidnie. | |
że informatyk to widać ale ja go posądzałam o gitarę ;) | |
Magus 2006-09-05 10:45:25 | ocena = brak oceny Nie licz na powtórkę z rozrywki :) | |
Bernard 2006-09-05 10:33:32 | ocena = brak oceny No dobra, w chwili obecnej mamy 29 i srednia 2.6
Jedno z najbardziej przecietnych zdjec (portretow) jakie tutaj widzialem, jeszcze bardziej przecietne od tego, zebralo ok "setki" ze srednia blisko trzy. Ciekawe zjawisko :) | |
Magus 2006-09-05 10:32:25 | ocena = brak oceny Głową gwarantuję ... dla ścisłości, ma jeszcze gitarę, ale nie grywa ;) | |
Bernard 2006-09-05 10:19:43 | ocena = brak oceny No tos mnie ucieszyl, jesli tak jest faktycznie :)
| |
Magus 2006-09-05 10:07:03 | ocena = brak oceny Thx, na tym się skupiałem właśnie. | |
Seban 2006-09-05 10:04:35 | ocena = 3 Fajne oczy uchwyciłeś | |
Magus 2006-09-05 10:04:21 | ocena = brak oceny LOL - no to jednak mówi dość dużo jak chce się czytać bo ber trafił w 10szkę.
Gra (Bardziej kiedyś grał a teraz od przypadku) na "klawiszach" i saxofnie. Student informatyki.
Co do 100ki to prędzej mi kaktus na dłoni wyrośnie niż to zdjęcie tu zbierze 100 pts ;) | |
Bernard 2006-09-05 09:55:29 | ocena = 3 Mania twierdzi, ze o tym mezczyznie fotografia ta mowi niewiele. A ja twierdze, ze jednak cos opowiada. Facet jest mlody i wyglada na bardzo sympatycznego, z pogodnym nastawieniem do zycia. Mysle, ze student. Brak troski o stan i wyglad zarostu wskazuje rowniez na to, ze nie depiluje sobie rak i klatki piersiowej. Czyli nie jest przedstawicielem tej czesci mlodziezy, ktora drazni mnie jak malo kto. Ze swojej strony przypisalbym mu jeszcze umiejetnosc gry na jakims instrumencie muzycznym.
To ja teraz prosze o werdykt ;)
Swoja droga, jesli to jest taki zwyczajny portrecik to powinien zebrac ok 100 punktow a srednia nie powinna byc nizsza niz 3.0 - sadze tak na podstawie innych, jeszcze bardziej srednich portrecikow ;) | |
Magus 2006-09-05 09:49:28 | ocena = brak oceny Napisze tylko tyle ... widzisz to tak jak ja :) | |
anya71 2006-09-05 09:47:12 | ocena = 3 pierwsz myśl na nie ale prawie w tej samej chwili zatrzymały mnie oczy jestem pod wrazeniem:) | |
Magus 2006-09-05 09:42:15 | ocena = brak oceny Mania co do pierwszej częsci twojej wypowiedzi zgadzam się w 100% dlatego pisałem "... w 70% przypadków ...".
| |
gwarantuję, że można zrobić przyciągające wzrok zdjecie mężczyzny (nie chodzi o to, że sama takie zrobiłam, ale widziałam, widziałam:))
tu np wzrok przyciąga kadr, nie mężczyzna. o samym mężczyźnie ten portret niewiele mówi. | |
Magus 2006-09-05 09:35:44 | ocena = brak oceny thx za odwiedziny. | |
lukassz 2006-09-05 09:34:10 | ocena = 3 | |
Magus 2006-09-05 09:23:18 | ocena = brak oceny Nie ma hiHiHaha - jest mocny ten wąsik :) | |
mareks 2006-09-05 09:21:37 | ocena = 3 ale mu się wąsik sypnął ;-) | |
Magus 2006-09-05 09:21:10 | ocena = brak oceny Tomi U - ty to wiesz jak wybrnąć z trudnej sytuacji ;) | |
Catsnet 2006-09-05 09:20:00 | ocena = 3 :) | |
TomiU 2006-09-05 09:18:49 | ocena = 3 Przypomina mi mnie, ale jest ładniejszy :))) | |
;) | |
Magus 2006-09-05 09:16:54 | ocena = brak oceny Nic się nie martw w sumie to na "+" spokojnie zasłużyłaś ;D | |
ups pomylilam rubryczki;) - "ta krytyka" to tylko komentarz | |
Magus 2006-09-05 09:14:14 | ocena = brak oceny Nie nie, tu nie o pocieszenie chodzi bo ja się niczym nie martwię.
:D
Jakiś czas temu stwierdziłem, że albo się robi zdjęcia albo się zbiera punkty ;)
Stawiam na robienie zdjęć... | |
....szkoda....nie wiem czy Cie to pocieszy czy nie...ja tak nie patrzę :) | |
Magus - wybor modela tez jest wazny - bardzo czesto to wlasnie on decyduje o emocjonalnym ladunku zdjecia. Ocena 2 najbardziej mi podpasowala jesli chodzi o opis;) To co piszesz swiadczy tylko o tym, ze cos takiego,jak obiektywizm po prostu nie istnieje...ale to temat na dluzsza pogawedke o zabarwieniu filozoficznym:) Zreszta mysle,ze kazdy z nas z osobna ma wypracowana subiektywna skale od -1 do 5 (bo tak po prawdzie, wiekszosc zdjec plasowalaby sie miedzy -1 a co najwyzej 3 - jesli sugerowac sie i sztywnie dopasowac do kryterium | |
Kuma 2006-09-05 09:10:12 | ocena = 2 to już wiesz ze model nie jest pierwszej urody :D:D:D:D:D | |
Magus 2006-09-05 09:08:18 | ocena = brak oceny Moje doświadczenia jako fotografa publikującego x lat w necie są zgoła odmienne. Od urody modela/modelki zależy ilość i średnia ocen w 70% przypadków przynajmniej. | |
Magus: nie zgadzam się, to zalezy od fotografii a nie płci modela :) | |
Magus 2006-09-05 09:04:35 | ocena = brak oceny Tak już bywa, gdyby była na nim piękna kobieta to by same 4ki leciały. Jak jest facet to na ogół nie dość, że Cisza to notki niższe... najdziwniejsze, że i kobiet oceniających się to tyczy ;)
Jaki z tego wniosek? Płeć piękniejsza jest piękniejsza :D | |
Taki zwyczajny portrecik, zwyczajnie poprawny:) | |
| |