fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPozostale zdjeciafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
muddy / EIS
fotografia cyfrowa
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:muddy
Tytuł:
Data publikacji:2011-06-06 12:23:36
Liczba wyświetleń:780
Ocena średnia:2.4
Liczba punktów:12
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
16
Kategoria:Pozostale zdjecia
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
muddy 2011-06-07 11:47:08
fotografia cyfrowa
bartf - dzięki za te kilkanaście linijek. To b. cenne i trafne uwagi - zresztą chyba nie pierwsze od Ciebie. Od siebie mogę dodać:

1. W przypadku instalacji wielkoprzemysłowych czasami trudno o wieksze oddalenie od fotografowanego obiektu: często tuż obok znajduje sie kolejnu rurociag/konstrukcja stalowa/ aparat lub jakieś urządzenie.

2. Celowo zostawilem kolor - miało to pokazać czasami absurdalne zestawienia kolorystyczne, wystepujace w moim "naturalnym środowisku". Zresztą mam w swoim PF inną próbkę...

3. Zdjecia BHB znam - jestem ciekaw jak byłyby przyjęte na tym portalu ;-)))

Pozdrawiam serdecznie!
fotografia cyfrowa
bartf 2011-06-06 19:57:50plusminus
fotografia cyfrowa
Ciekawiej, jak myślę, wyszłoby ujęcie dokładnie na wprost, z zadbaniem o symetrię (chodzi o te części, które są symetryczne), oznaczałoby to oddalenie się na większą odległość i zastosowanie dłuższej ogniskowej.

Również bardziej rozproszone światło, być może, pomogłoby wydobyć z maszyny coś transcendentalnego, czego nie widać na pierwszy rzut oka (proszę się nie śmiać ;-)). Może wersja cz-b, po odpowiedniej obróbce, okazałaby się również lepszym wyborem niż kolor.

Jeżeli kolega/koleżanka nie zna, polecam fotografie Berndta i Hilli Becherów, dlugo nie szukając http://tnij.org/l452 (profil na facebooku), jest tam kilka ciekawych zdjęć (polecam te b/w stykówki). Fotografowali głównie (być może - tylko) duże obiekty, natomiast w ich przypadku warte uwagi jest wyjątkowo systematyczne, powtarzalne podejście (zawsze/prawie zawsze jednakowa ogniskowa, jednakowe, rozproszone światło - pochmurna pogoda, itd), uniwersalne na tyle, że z powodzeniem można je stosować do mniejszych obiektów. Oczywiście nie sugeruję, że jest ono *jedynym słuszym* podejściem, ale napewno można je stosować jako punkt wyjścia do własnych działań.

Moje uwagi na początku to jest właśnie ten kierunek, podkreślam, to tylko propozycja, ale sądzę, że warta zainteresowania. Pozdrowienia :)
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
mcin70 2011-06-15 15:17:45 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Element important for safety - zawsze w cenie :) i ocenie
fotografia cyfrowa
kamasutra 2011-06-08 14:05:11 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
wowa 2011-06-08 11:56:59 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
bartf -> w stwierdzeniu o urawniłowce nie ma żadnej odwagi, jest tylko praktyka. ;o)
A zdjęcie mnie się podoba, szczególnie kolorystycznie.
fotografia cyfrowa
bartf 2011-06-07 19:28:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przepraszam za te odstępy, nie wiem co się stało...
fotografia cyfrowa
bartf 2011-06-07 19:27:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wowa, naturalnie że potrzeba innych warunków! Ja się źle wyraziłem - nie

chodziło mi o uwarunowkowania techniczne (sprzęt, ogniskowa, odległość od

obiektu) tylko hm... metodologiczne (?) czyli: określony kąt patrzenia,

określony stopień wypełnienia kadru, określone światło, itd. Warunki

techniczne trzeba dopasować do tematu, to nie ulega wątpliwości :).

A więc wielkość (chociażby) przedmiotu nie ma znaczenia jeśli chodzi o

metodologię w sensie podanym przeze mnie (no może zawęziłem zbytnio znaczenie

tego słowa), tu akurat miałem ma myśli "systematyczność" Becherów, natomiast

jak najbardziej trzeba dopasować warunki techniczne (dobrać format, zastanowić

się nad ogniskową, światłem). Dokładnie tego typu decyzje musi podjąć fotograf

reklamowy, zanim strzeli 500 packshotów - takie luźne porównanie - i będą one

za każdym razem inne, czy obiektem będzie zegarek, czy agregat prądotwórczy.

Stwierdziłeś też, że "stosowanie urawniłowki ustawień nie jest dobrym pomysłem" (dla małych przedmiotów) - bardzo odważne stwierdzenie, mniej więcej tak odważne jak... zalecenie jej stosowania :-)

Bo - rozpętała się dyskusja - zaznaczam, moje uwagi to była tylko propozycja,

te rzeczy bym rozważał stojąc przed tym urządzeniem. Wcale nie twierdzę, że

jedyne słuszne...


Muddy, taka by pewnie była reakcja na portalu, jak piszesz. Może dlatego, że chyba każdy nurt, nie tylko w fotografii, ma "swój czas"...

A te zdjęcia z linku, faktycznie - może to przejaw poczucia humoru autorów :) Albo może jakieś materiały dydaktyczne dla studentów na zasadzie - jak nie należy robić zdjęć ;-) Oczywiście żart, bo nie znane mi są powody zrobienia tych zdjęć (co to w ogóle za obiekty?) w taki sposób, bardzo to ciekawe...
fotografia cyfrowa
kris_wit 2011-06-07 17:29:59 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
Niezłe w tej kategorii moim zdaniem :)
fotografia cyfrowa
prorok 2011-06-07 16:22:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a upierają się , że to człowiek robi fotę a nie aparat / a tu czytam , że bez odpowiednich narzędzi nie dasz rady .... i oczywiście się z tym zgadzam
fotografia cyfrowa
muddy 2011-06-07 15:49:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Natomiast co do zasady to masz racje. Tego typu obiekty/fragmenty cechują się np. symetrią, którą w kadrowaniu powinno się pokazać. Tutaj mi tego nieco zabrakło... Ale - ja tak to rozumiem - ten portal jest jest właśnie po to, żeby podyskutować o tego typu mankamentach. Wtedy można pokusić się o wykonanie kolejnych ,ciekawszy kadrów. I fajne jest to, że znajdują się chętni do rozmowy.

Zresztą zapraszam Cię do zobacz tego co jeszcze mam w PF (http://www.obiektywni.pl/autorzy/autor-26128-0-0-0-38081.php#k38081) i podzielenie się swoimi uwagami.

Trudność w tym przypadku polegała również na tym, że ze względu na wdrożone procedury bezpieczeństwa, wchodząc na instalacjie przemysłowe musisz mieć założony kask, okulary ochronne i rękawice... Jak sobie to poskładasz, to zobrazuj sobie siebie robiącego zdjęcia w takim ekwipunku.
fotografia cyfrowa
wowa 2011-06-07 15:45:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
bartf -> ależ upieraj się, Twoja wola! :o) Stara zasada mówi, że jeśli coś jest do wszystkiego, jest raczej do niczego. Dlatego do wykonania każdego zadania (także optycznego) potrzebne są odpowiednie narzędzia. Założenie, że skoro coś jest "dziełem myśli technicznej" to "nieważne czy mały, czy duży" - jest dość zabawne z punktu widzenia fotografii. :o) Mimo tego, że się upierasz, twierdzę, że innych "narzędzi" i warunków potrzeba do uwiecznienia mostu, innych do sfotografowania kowadła w kuźni, a jeszcze innych do zrobienia zdjęcia werku zegarka, choć "napotykamy symetrie, czasem oczywiste, czasem złamane na różne sposoby, albo piony/poziomy jako punkty odniesienia" I fotografia jest na to przygotowana i sprzętowo, i merytorycznie. ;o)
Zdecydowanie fajniej jest patrzeć na odległy pejzaż przez lornetkę niż przez lupę. I odwrotnie - robaczki lub ziarnka piasku lepiej widać używając szkła powiększającego niż lunety.
Ciekawa i oryginalna "metodologia" Becherów nie jest uniwersalna tylko dlatego, że jest "proindustrialna". :o)
Pozdrawiam!
fotografia cyfrowa
Wojtek47 2011-06-07 15:41:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zapomniałem-podoba mi się ;)
fotografia cyfrowa
Wojtek47 2011-06-07 15:39:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dla mnie jak zabawki na przedszkolnej podłodze. Gra kształtów i kolorów.
fotografia cyfrowa
muddy 2011-06-07 15:34:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
;-)
Moge tylko zgadywać, ale gdyby dali np.: http://www.c4gallery.com/artist/database/bernd-hilla-becher/becher-blast-furnaces.html, to mogliby usłuszeć: o niczym, za dużo w kadrze, nic sie nie dzieje, nie nawiązuje dialogu z widzem, LD mi przeszkadza (albo PD), ciąłbym z prawej (lub lewej), beznadziejne niebo, wracam po raz drugi (trzeci) i nadal nie widzę historii.

A mnie się podoba to, że znaleźli pomysł i byli konsekwentni... To nie jest łatwa fotografia. Dla mnie jako czlowieka z branży, która produkuje obiekty fotografowane przez BHB, ich cykle to wspaniały zapis starej myśli inżynierskiej. Dlatego po prostu lubię oglądać ich zdjecia.

Domyślam się również - ponieważ sam próbuję podchodzić czasami do fotografowania obiektów przemysłowych wprost, bez artystycznych modyfikacji - ile trudu trzeba sobie zadać, aby wyizolować tego typu elementy z ich otoczenia. Bo to właśnie uderza mnie w ich pracach - tworzą niejako portret prezentowanego obiektu.



A tym to by się zupelnie tutaj skompromitowali: http://www.c4gallery.com/artist/database/bernd-hilla-becher/bernd-hilla-becher-mine-heads.jpg
fotografia cyfrowa
bartf 2011-06-07 15:18:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jak najbardziej, często przyjęty schemat postępowania uniemożliwia zrobienie zdjęcia, które mieściłoby się w narzuconych ramach - np. po prostu nie da się odejść dalej :)

Wowa, ciekawe spostrzeżenia. Upieram się jednak przy uniwersalności metodologii przyjętej przez Niemców; obiekt to obiekt - nieważne czy mały, czy duży. Wieża ciśnień, snopowiązałka, czy śrubka - łączy je to, że są dziełem myśli technicznej co oznacza, że napotykamy symetrie, czasem oczywiste, czasem złamane na różne sposoby, albo piony/poziomy jako punkty "odniesienia"...

Ad. 3 odp. autora na kk, też jestem ciekaw - ale obawiam się, że nie byłoby lekko - dlaczego, to już temat na odrębną dysputę :) Chcesz spróbować?

;-)
fotografia cyfrowa
wowa 2011-06-07 12:54:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Bernd i Hilla Becher fotografowali tylko architekturę industrialną, a używali do tego celu wielkoformatowego aparatu (8 x 10 cali). Rozproszone światło było dla nich niezbędne (jakoż i te same parametry naświetlania), by pokazać obiekty z wielu stron w jednakowy sposób. Do tego potrzebny był im także odpowiedni dystans. Przy fotografowaniu mniejszych obiektów i detali (także w seriach) stosowanie urawniłowki ustawień nie jest dobrym pomysłem, podobnie jak rozproszone światło (vide powyżej: gdyby było one ostrzejsze, np. cienie żółtych kółek fajnie złamałyby symetrię wewnętrznego kręgu"). Kontrasty i cienie wydobywają kształty i faktury, uplastyczniają obiekt, nadają mu często niecodziennego charakteru. Kolor również akcentuje poszczególne elementy, "ożywia" je, łączy "w grupy i zespoły" (np. żółte kółka, czerwone brzegi, zielone wnętrze) No, i bardzo istotne jest to, co napisał Autor - najczęściej od takich "tematów" nie da się oddalić. :o) Zresztą - widziane z oddali tracą swą atrakcyjność, "maleją", "pozbywają się" efektownych szczegółów.
Pozdrawiam!
fotografia cyfrowa
gregsk 2011-06-07 12:35:18 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
z+
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa