| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Ropuch | Tytuł: | Pejzaż czerwony | Data publikacji: | 2012-01-12 18:54:04 | Liczba wyświetleń: | 658 | Ocena średnia: | 0.8 | Liczba punktów: | 5 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 7 | Kategoria: | Pejzaż | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Zdaje sobie sprawę że wg. tradycyjnych kryteriów to zdjęcie ma wiele niedociągnięć - nieostre, szumi itd. Na to zdjęcię jak i na 2 poprzednie w serii proszę popatrzeć jak na obraz olejny. Chodziło mi o jakieś nawiązanie do osiągnięć imprsjenizmu. Pozwole sobie zacytować tu krótki fragment z Wikipedii. Dzięki za komentarz.
"Z jednej strony spowodowało to odejście od panującej od renesansu do akademizmu zasady możliwie jak najbardziej wiernego odwzorowywania detali, gdyż w tym zakresie malarstwo nie mogło wygrać z fotografią, a z drugiej zauważono, że często przypadkowa, pozornie niechlujna struktura kadrów oraz prześwietlenia i aberracje chromatyczne występujące w fotografii amatorskiej oddają lepiej nastrój chwili niż wystudiowane reguły kompozycji i kolorystyki tradycyjnych obrazów. Wzorując się na zdjęciach zaczęli oni w podobny sposób komponować swoje obrazy: ich kompozycje były otwarte, często stwarzały wrażenie przypadkowych wycinków całości." | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
korpa1 2012-01-13 21:13:43 | ocena = 1 | |
leman 2012-01-13 12:06:08 | ocena = 0 | |
tomi 2012-01-13 11:09:33 | ocena = 0 | |
tahapa 2012-01-13 08:18:07 | ocena = 3 | |
gregsk 2012-01-13 07:14:41 | ocena = 1 | |
Ropuch 2012-01-12 19:58:54 | ocena = brak oceny Zdaje sobie sprawę że wg. tradycyjnych kryteriów to zdjęcie ma wiele niedociągnięć - nieostre, szumi itd. Na to zdjęcię jak i na 2 poprzednie w serii proszę popatrzeć jak na obraz olejny. Chodziło mi o jakieś nawiązanie do osiągnięć imprsjenizmu. Pozwole sobie zacytować tu krótki fragment z Wikipedii. Dzięki za komentarz.
"Z jednej strony spowodowało to odejście od panującej od renesansu do akademizmu zasady możliwie jak najbardziej wiernego odwzorowywania detali, gdyż w tym zakresie malarstwo nie mogło wygrać z fotografią, a z drugiej zauważono, że często przypadkowa, pozornie niechlujna struktura kadrów oraz prześwietlenia i aberracje chromatyczne występujące w fotografii amatorskiej oddają lepiej nastrój chwili niż wystudiowane reguły kompozycji i kolorystyki tradycyjnych obrazów. Wzorując się na zdjęciach zaczęli oni w podobny sposób komponować swoje obrazy: ich kompozycje były otwarte, często stwarzały wrażenie przypadkowych wycinków całości." | |
Romanoo7 2012-01-12 19:41:33 | ocena = 0 Brakuje mi tu ostrości, na czym mamy skupić się? ja odbieram, to na odbiorze kolorów, ale nie jest to poparte tłem, ani pierwszym planem. Budowa kadru, owszem, widać przemyślana. Pejzaż rządzi się swoimi prawami, które tu zostały zaniedbane. Z prawej krawędzi wchodzi dodatkowo różowy duch. | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |