| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | karp1225 | Tytuł: | ... | Data publikacji: | 2012-04-24 22:36:05 | Liczba wyświetleń: | 694 | Ocena średnia: | Blokada oceniania | Liczba punktów: | Blokada oceniania | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 14 | Kategoria: | Fotografia przyrodnicza | Aparat: | Nikon | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Autor zablokował możliwość wystawienia konstruktywnej krytyki do zdjęcia.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
jordash 2012-04-29 00:00:08 | ocena = brak oceny fajnie jak zawsze | |
ANsako 2012-04-25 13:20:22 | ocena = brak oceny mi też podoba się tak podany;] | |
jabe 2012-04-24 23:27:34 | ocena = brak oceny Postrzeganie koloru to między innymi korzystanie z pamięci mózgu, który pomimo że światło oświetla boćka na żółto, podpowiada nam , że bociek jest biały, ale dotyczy to realnej sceny. Na fotografii to już tak nie działa i zółty bociek jest postrzegany jako zółty.
Ale oki, zgadzam się z tym, ze może taki być na zdjęciu, by podkreślić charakter sceny.
| |
Wojciech 2012-04-24 23:21:29 | ocena = brak oceny jabe, ferrari w fotografii reklamowej czy sekretarka pod jarzeniówką to nie ta sama bajka co bociek o poranku :)
sam obserwuję różne zjawiska o świcie i o zachodzie, i zapewniam, że przedstawiony tu bociek jak najbardziej przystaje do mojego postrzegania
rano wszystko jest najpierw różowe, potem złotawe, także boćki :) | |
karp1225 2012-04-24 23:20:25 | ocena = brak oceny jeśli postrzegam Bociana w takich barwach to po co mam je zmieniac aby otrzymac śnieżnobiałą biel
? | |
jabe 2012-04-24 23:18:01 | ocena = brak oceny Karpiu - słońce nie zmienia koloru, tylko zmienia nasze jego postrzeganie. | |
jabe 2012-04-24 23:16:03 | ocena = brak oceny Wojciechu - jarzeniówka także zmienia raptownie BW i to korygujemy. Chciałbym być dobrze zrozumiany; to Autor wybiera, jaka tonację, temperaturę barwową ma mieć jego zdjęcie. Zimą często podkreślamy zimową aurę niebieskawym odcieniem śniegu, zachody (szczególnie te nadmorskie) dajemy w ciepłych barwach, by nabrały romantyzmu. Nic w tym złego, wręcz przeciwnie, bo na tym polega między innymi kreacja autorska. Niemniej bez względu na rodzaj światła kolor jest kolorem. Owszem temperatura światła wpływa na nasze postrzeganie, ale w naturze my wiemy, że bocian jest biały i widzimy go białym. Na fotce co innego; bociana widzimy takim jak przedstawił go nam autor. Spójrz na fotografie reklamowe Ferrari, oczywiście czerwonego Ferrari i nie jakiegoś czerwonego , tylko tego jedynego od Ferrari; bez względu na rodzaj światła, na każdym zdjęciu jest ta sama czerwień. | |
karp1225 2012-04-24 23:12:57 | ocena = brak oceny jabe - przecież słonce potrafi zmienic kolor obiektu,kurcze popatrz na zdjęcia innych Autorów robione tuż po wschodzie lub przed zachodem słońca.
Tak sobie popatrzyłem na na zdjęcia moich Pokląskw i ten sam osobnik jest pokazany w rożnych kolorach w zależności o d światła lub jego braku. | |
helios3 2012-04-24 23:11:03 | ocena = brak oceny dziub ma czerwony wiec kolory graja. | |
Arvena 2012-04-24 23:05:42 | ocena = brak oceny Jabe-a dla mnie moze być nawet zielony:)..lubię bociany w każdym kolorze i zawsze będzie to fotografia przyrodnicza:)
fajnie "uczesany na irokeza" :) | |
Wojciech 2012-04-24 23:04:19 | ocena = brak oceny tu się zgadzam z karpiem, światło gdy słońce jest nisko, zmienia radykalnie WB wszystkiego, także boćka | |
jabe 2012-04-24 22:59:27 | ocena = brak oceny tak zarejestrowała matryca Karpiu; nie poradziła sobie :)
sam wymagasz jednoznaczności w fotografii przyrodniczej; bocian jest biały, a nie żółtawy
ale mnie to rybka, dla mnie bocian może być niebieski, bo przecież w zimie śnieg jest niebieski | |
karp1225 2012-04-24 22:52:39 | ocena = brak oceny jabe - nie znam się na kanałach ;) - takie były warunki w realu i niczego nie będę ruszał. | |
jabe 2012-04-24 22:49:29 | ocena = brak oceny Karpiu - sorry że jestem uparty, ale spytam, czy oglądałeś histogramy tego zdjęcia w osobnych kanałach r g b ? . W cieniach jest ok, ale w światłach jest 15 % dziura w zieleni i 40% dziura w niebieskim; skorygowanie tego powoduje, że bocian staje się biały, a ogólne wrażenie ciepłego światła zostaje
pozdrawiam :) | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |