| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Max13 | Tytuł: | | Data publikacji: | 2013-01-06 23:41:07 | Liczba wyświetleń: | 510 | Ocena średnia: | 2.7 | Liczba punktów: | 24 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 26 | Kategoria: | Ludzie w fotografii | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Byłeś w doskonałym miejscu dla fotgografa, reportera. Z tego miejsca mogłeś zrobić conajmniej kilka wybitnych kadrów. Jeśli nie miałeś czasu to to zdjęcie jest tylko zdjęciem pamiatkowym, jeśli miałeś czas to znaczy, że jeszcze musisz się wiele nauczyć; cierpliwości, umiejętności kontaktu z fotografowanym obiektem a przede wszystkim umiejętności szybkiego, przemyślanego kadrowania. Pamiętaj, że kiedy uniesiesz aparat model może zachować się diametralnie odmiennie niż przed chwilą. Parasol na murze mógłby być w tym przypadku clou zdjęcia. | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
0.51 | |
tahapa 2013-01-08 08:08:25 | ocena = 3 | |
jabe 2013-01-07 21:22:35 | ocena = brak oceny no fakt, że są nieporównywalne :)
masz rację, tzn dobrze teraz rozróżniłeś, bo tamto jest bardziej uniwersalne i może występować w oderwaniu od miejsca w którym zostało zrobione, a to ma właśnie charakter reportażowy, żwiązany z konkretnym miejscem i czasem
oki, o to właśnie mi chodzi, by wyjaśniać sobie różnice zdań, a nie pozostawać z wrażeniem niezgody
pozdrawiam i ja :) | |
Max13 2013-01-07 21:17:35 | ocena = brak oceny jabe: uważam je za 'nieporównywałne" - byc może dla podkreślenia tej róznicy to zdjecie powinno sie znaleźć w "reportażowych" lub w serii zdjęć z tego samego miejsca. Pozdrawiam :-). | |
jabe 2013-01-07 21:08:07 | ocena = brak oceny zadam tylko Tobie Autorze pytanie, jeżeli można; czy te dwa Twoje zdjęcia, które porównywałem, uważasz za tak samo dobre ? | |
ErNOL 2013-01-07 19:18:33 | ocena = brak oceny :-) | |
prorok 2013-01-07 18:52:22 | ocena = brak oceny Autorze , to co czytasz powyżej nigdy nie było KK .
Nawet nie ma wstępu do KK .
Wielu ludziom się wydaje , że KK to to samo co komentarz . | |
Max13 2013-01-07 17:52:20 | ocena = brak oceny Podejmując decyzję o publikowaniu zdjęć w OB zdecydowałem sie nie komentować opinii pod moimi zdjęciami a jedynie słuchac i czytać - zrobie więc tylko raz wyjątek głównie ze względu na tzw. "konstruktywną krytyke" pod tym zdjęciem.
Po pierwsze - ErNOL i ismnena - dzięki za komentarz. Ciesze się szczególnie z komentarza ismeny - jednak mozna było wyczytac z tego zdjęcia to co istniało w rzeczywstości - a tam właśnie była taka atmosfera luzu i radości bo był to dzień malowania "tika" na czołach dzieci. Rejon Manakanama Temple była wrecz nabity ludźmi - zgodzę się, że może lepiej by to zdjęcie przemawiało gdyby było jedny z wielu w krótkim reportażu (BTW - prorok - tam nie ma zbyt wielu wycieczek :-) - to swiatynia mlodszej siostry bogini Kali. Miejsce masowego skladania ofiar zwierzat i jednoczesnie spelniania zyczen. Codziennie tysiace osob ciagnie ze soba bawoly, kozy, kury, golebie aby zlozyc je w oferze - miejsce przesycone krwia, zapachem palonego loju, pierza i skory. Jedyna swiatynia zarzadzana nie przez brahminow ale spadkobiercow rodziny Lakhan Thapa).
Nie odbieram nic z opini jabe - o kadrach zawsze można dyskutować i kadry sa także na miarę możliwości miejsca i chwili.
Natomiast co do "konstruktywnej krytyki" - bez personalnej urazy Kryzys - wybacz ale wypowiedzenie kilku utartych komunałów z cyklu "kurs fotografii dla dzieci" to nie jest krytyka na miarę OB. Ja zanim napiszę swoją pierwszą krytyke to dobrze przemyślę, czy mam coś odkrywczego i ciekawego w swojej ocenie i do zaproponowania dla uzyskania lepszej fotografii .
Bede pokazywał zdjęcia - i opinie jak najbadziej wskazane - w moim przypadku są one zawsze brane pod uwagę i pomocne. Pozdrawim wszystkich komentujących :-).
| |
ismena 2013-01-07 15:29:40 | ocena = brak oceny "i tak jak kolory na fotografii tutaj jak i opowie"> to się jakoś w kradło
z myśli którą sądziła ,że wykasowałam > dlatego to proszę "wyrzucić'
czytając:) | |
jabe 2013-01-07 15:13:56 | ocena = brak oceny oki, chodziło mi tylko, żeby precyzyjniej zabrzmieć mogły uwagi o "nieporządku" w kadrze - a co komu się bardziej podoba , to insza sprawa
pozdrówka :) | |
ismena 2013-01-07 15:11:40 | ocena = brak oceny jabe :) istotnie tamto jest świetne ...bez dwóch zdań ...
ale ja mało kiedy oceniając zdjęcie wchodzę by oglądać
co autor ma w swoim pf > bo kieruję się zasadą> oceniam to
co mam przed oczyma w danej chwili:)
dlatego może w przeciwieństwie do innych nie oceniam
i tak jak kolory na fotografii tutaj jak i opowie
poprzez pryzmat innych prac danego autora:)
a tutaj dla mnie ten "bałagan" jest o wiele radośniejszy
od tego uporządkowanego otoczenia tam :)
po prostu to zdjęcie mi się podoba ,poprzez
wielowątkową dla mnie treść ...
| |
jabe 2013-01-07 14:54:50 | ocena = brak oceny Ismeno - oczywiście, że nie miał prosić, ale na tym właśnie polega różnica, że raz mamy szansę na zrobienie dobrego zdjęcia, a innym razem mniej dobrego. Poniżej podałem link do zdjęcia tego samego Autora; obejrzyj proszę :) | |
ismena 2013-01-07 14:50:29 | ocena = 3 dla mnie jest opowieść > pierwszy z prawej w swej zadumie /modlitwie/
obecny jedynie ciałem ,,, drugi obok zajęty przyrządzaniem jakiegoś eliksiru,
trzeci rozbawiony czymś > co zajęło jego uwagę ...
trzy postacie i trzy różne opowieści . czego chcieć więcej:)
piszecie bałagan w kadrze > to znaczy co, autor miał ich prosić
by posprzątali > bo on będzie robił zdjęcia ??:)))
| |
prorok 2013-01-07 14:32:11 | ocena = brak oceny tak . zmieniło się myślenie ludzi którzy podobno od 40 lat fotografują . to jedni z tych którzy są nietykalni i którzy wszystko wiedzą najlepiej . | |
ErNOL 2013-01-07 13:50:08 | ocena = 3 Od kiedy krytyka dotyczy Autora zamiast zdjęcia? Coś się zmieniło w ostatnich dniach?;-) | |
BUDDABAR 2013-01-07 10:02:34 | ocena = 3 | |
qixu 2013-01-07 07:21:43 | ocena = 2 | |
helios3 2013-01-07 00:28:10 | ocena = brak oceny wartosc jedynie pamiatkowa. | |
jabe 2013-01-07 00:07:22 | ocena = brak oceny http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-625657.php - to także Twoje zdjęcie Autorze; spójrz, jak mało tam rekwizytów, a jak wiele treści | |
Peterex 2013-01-07 00:05:35 | ocena = brak oceny Nie bardzo wiem o co w tym zdjęciu chodzi. Kadrowo mocno kulejące. | |
jabe 2013-01-06 23:54:38 | ocena = brak oceny kadrowy rozgardiasz, opowieści mało; może szerzej byłoby trochę lepiej, z jakąś historią wokół, bo teraz nijako - dobra jakość techniczna, ładne kolory - niezła praca z minusem ++(-) | |
mirasek 2013-01-06 23:50:44 | ocena = 4 fantastyczny klimat zdjęcia | |
szoszon 2013-01-06 23:50:24 | ocena = 1 ...tylko zazdroszczę podróży.
Kadrowo niestety słabo. | |
prorok 2013-01-06 23:49:24 | ocena = brak oceny Świątynia Manakamana ,
to miejsce pomimo upływu lat dobrze pamiętam . sporo tam każdego dnia wycieczek . | |
gospel 2013-01-06 23:45:33 | ocena = 4 kapitalny kadr,kolory...miodzio
zazdroszczę podróży :) | |
| |