fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPejzażfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
jawa08 / 'złota godzina'...
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:jawa08
Tytuł:'złota godzina'...
Data publikacji:2013-04-06 14:05:12
Liczba wyświetleń:1065
Ocena średnia:3.3
Liczba punktów:46
Liczba poleceń:5
Liczba komentarzy
i krytyk :
62
Kategoria:Pejzaż
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
...PE
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
wordy 2014-10-14 19:25:32 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
yagna 2013-04-07 23:07:53 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Mordecai 2013-04-07 11:09:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
soundchaser [2013-04-07 00:12:38] - sama nie wiem, skad mi się to wzięło ;) pewnie późna pora zadziałała :)
fotografia cyfrowa
wojtek6308 2013-04-07 10:24:42 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
jawa08 2013-04-07 08:10:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jedni robią zdjęcia a inni dyskutują. taki jest świat i TO należy uszanować! dziękuję wszystkim,pozdrawiam!miłej niedzieli. zaprasza na bloga: http://janusz-wanczyk.pl/
fotografia cyfrowa
jpk 2013-04-07 07:22:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dla mnie jest to po prostu znakomite zdjęcie pod każdym względem - kompozycji, koloru, klimatu, wykorzystania światła. W żaden sposób nie staram się tego rozebrać na elementy ważniejsze i mniej ważne, nie zastanawiam się co od czego odciąga wzrok. Patrzę na całość i taki widok naprawdę mi się podoba.
fotografia cyfrowa
mariuszbrcz 2013-04-07 06:39:23 | ocena = 5
fotografia cyfrowa
Po co takie dywagacje i krytyki nad znakomitym zdjęciem.każdy może interpretować na swój sposób widziany obraz,ale niewskazane jest mz wskazywanie autorowi co ma sie znaleźć w kadrze,a co nie.Góry będą stały jeszcze jakis czas,słońce będzie świeciło dość długo jeszcze.Proponuję wybrać sie w podobne miejsca kolegom Sound i Morde i zaprezentowania nam na podstawie swoich prac z tamtych miejsc jak powinien być zbudowany bdb i udany kadr.Wypada polecić jeszcze
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-07 01:07:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mi nie przechwytuje , zawsze patrzymy najpierw w środek i to jest regułą
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-04-07 00:12:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"...dość mocno zaakcentowana światłem lewa część przechwytuje wzrok i opoźnia jego przesuwanie się w punkt spoczynku, gdzie powinno nastąpić zatrzymanie wzroku i wejście w stan relaksacji."

Prawdziwa poezja językowa.
Pretenduje do miana cytatu miesiąca. ;-)

A teraz udaję się w stan relaksacji spoczynkowej.

Dobranoc. ;-)
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-07 00:01:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mordecai - dzięki Bogu nic Ci nie ma . It' s OK
jabe - w pewnym momencie Ty też to dostrzegłeś - prześledż komenty.
Dobrze ,wystarczy tej pyskówki.Przepraszam wszystkich którzy uważają że to ja ją sprowokowałem- ja tak nie uważam ,ale .......
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 23:44:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
I jeszczo jedno, bo uparcie powolujesz sie ns to, ze Ty przeciez widzisz; przyjmij do wiadomosci, ze nawet te same rzeczy mozna widziec roznie, to normalna cecha zmyslow ludzkich.

Tak wiec Twoje widzenie nie bedzie wyznacznikiem dla innych.
fotografia cyfrowa
Mordecai 2013-04-06 23:43:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
W tym krajobrazie, przy tych uroczych domkach najwazniejsza wydaje się ich grupa w PD.
Niestety, dość mocno zaakcentowana światłem lewa część przechwytuje wzrok i opoźnia jego przesuwanie się w punkt spoczynku, gdzie powinno nastąpić zatrzymanie wzroku i wejście w stan relaksacji.
To miałam na myśli pisząc, że za bogato w kadrze.

Wiele innych prac autora jest znacznie lepiej pod tym względem ułożonych.
Tak... harmonijnych wewnętrznie... to jest właściwe określenie tego, czego tu akurat brak.
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 23:41:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
skierowałem to do jabe , odnosząc się do jego pisaniu o merytoryce itd
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 23:40:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Mijasz sie z prawda Penjan; w zadnym momencie nie mowilem ze nie czuje rytmu klamczuszku




fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 23:38:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
prorok- masz rację ,ale tu np ja nie mówiłem o tym co czuję ,pokazałem to co widzę - nie wiem jak to nazwać ,mógłbym okreslić to jako oczywistość ale jakoś tak ta merytoryka mi sie nasunęła.Może powinna być w ""?
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 23:31:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
merytoryka ??

fotografia nie jest nauką ścisłą
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 23:30:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jabe - wruć kilka komentów wstecz - jeszcze nie tak dawno nie czułeś rytmu w tym ujęciu , za chwilę poczułeś i spuściłeś z tonu - wniosek ? Można?Można
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 23:27:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A co to jest merytoryka w fotografii ? moze dobra ostrosc choc nie zawsze, moze dobry kolor choc przeciez zabawa kolorem bywa inspirujaca. .. nie ma merytoryki w fotografii, ale sa nasze wlasne subiektywe odczucia i wrazenia

I Ty chcesz zebym ja Ciebie przekonal merytorycznie ? ale o czym ? ze nie czuje przy tym zdjeciu takiego samego bluesa jak Ty ?
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 23:19:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mieszka ktoś w pobliżu Mordecai ? wciąż tylko pisze :acha .Może człowiek się zadławił czy co? Może prosi o pomoc?
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 23:16:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jabe - całkiem być może , postaraj się mnie "uciszyć" / merytorycznie/ .
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 23:00:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jak zwykle jesteś przewrażliwiony na punkcie swojej osoby
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-04-06 22:48:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Prorok - to nie polemizuj. Skup się na swoich zdjęciach.
Po to są wstawiane foty, żeby właśnie polemizować.
A Ty wszystkich chcesz pouczać.
Nikt tu nic chamskiego nie pisze, więc z łaski swojej nie komentuj
personalnie, oki?
fotografia cyfrowa
Mordecai 2013-04-06 22:47:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
aha :)
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 22:46:01 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
uzywasz duzo slow Penjan. ...
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-04-06 22:45:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Penjan - zgoda. Autor pokazał kawałek świata w dobrym świetle i tyle.
Tutaj może akurat nie było możliwości wyboru lepszego kadru... nie wiem.
Tyle że oceniamy całokształt pracy - nie tylko miejsce, a kadrowi do doskonałości nieco brakuje.
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 22:45:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
oj , nie rozumiem i nawet nie chcę rozumieć .
tu Autor pokazał nam to co rzeczywiste .
prezentowaną kompozycję może tu jedynie ograniczać TWOJA , MOJA wyobraźnia .. .
tylko po co ją uruchamiać , skoro obraz przyciąga i cieszy oko .
trudno tu też polemizować z co niektórymi komentatorami , szczególnie tymi którzy wiedzą wszystko i prawie zawsze są na nie .
fotografia cyfrowa
aga_piet 2013-04-06 22:44:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dobra praca, piękne światło.
Nie oceniam, gdyż z takich miejsc wolę prostsze kadry. Tu "przeszkadzajki" psują mi odbiór. Ale to moje prywatne zboczenie.
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 22:40:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jabe - nie mniej czy więcej ,jest czy nie .Czy autor go "uchwycił" i pokazał czy tylko cyknął. Nadmiar w kadrze? W moim odczuciu autor i tak jest bardzo określony - był tam świadomie o tej porze,wiedział co chce pokazac. On pokazał real w dobrej chwili - real to nie tylko równe szpalery drzew, to pola pomiędzy i wiele róznych motywów.A co bys pomyslał jakby autor występlował te "łaty" i zapodał super "uporządkowany "kadr? On pokazał prawdziwy kawałek "świata" taki jaki jest w optymalnym oświetleniu .pozdrawiam
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 22:32:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sundchaser - mało kto pokazuje w takiej rozdzielczości ,większość w mniejszym formacie maskuje to i owo ,wiesz jak jest.Poza tym format tutaj jest mało istotny ,spieramy się o coś co widać na pierwszy rzut oka
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 22:31:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no ale tak w ogole to o co ta klotnia ? nie ma chyba watpliwosci, ze to srednia niezla dobra praca, a roznica jest w postrzeganiu jest w sumie drobna; mniej czy wiecej rytmu. ...
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-04-06 22:29:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Penjan - OK.
I Ty masz rację i ja - myślę też trochę.
W kadrze dzieje się za dużo, ja zaproponowałem jego ograniczenie.
Autor być może chciał pokazać po prostu urok tego miejsca w dobrym momencie
i myślę, że to mu się akurat udało.
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 22:29:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sundchaser - kwadrat tutaj to nie jest dobry pomysł.pozdrawiam
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-04-06 22:25:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jabe - niektórzy pokazując na PE troszkę większy format zdjęcia myślą, że dodadzą mu tzw. powera, a wtedy oglądający powie: wow!. ;-)

To się czasem sprawdza w panoramach.
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 22:25:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sundchaser - szukasz co jest ważniejsze ? Ważna jest całość tutaj akurat. Ja mówię jak ja to widzę ,autor miał swoją wizję ale wierzę że nasze postrzeganie w tym obrazku jest chyba podobne.Ten gość to nie nowicjusz , jak ma coś w kadrze to wie dlaczego ,u niego nie ma przypadków.On "czuje temat"/góry/ i ma pojęcie o temacie/ fotografia/ więc....
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-04-06 22:22:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Prorok - takiego byle jakiego, bez światła - nie. ;-)
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 22:21:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
przeciez ME i PE to to samo zdjecie :)
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 22:20:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
prorok - są "motywy"oczywiste , albo się je widzi albo nie. A jak się ich nie widzi to potem pisze się tak np. ; acha:) Rozumiesz to bo ja nie a chciałbym.
fotografia cyfrowa
sztafik 2013-04-06 22:19:16 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 22:18:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
takie byle jakie bez światła widziałem ,
a czy TY kiedyś taki uczyniłeś ????
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-04-06 22:16:17 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
To co jest w takim razie ważniejsze?
Rytm (harmonie), czy domki w kadrze?
Brałem pod uwagę utratę domków przy cięciu do kwadratu,
ale moim zdaniem jest to kadr lepszy od tego zaprezentowanego.
Oczywiście można próbować lepszego pełnego kadru, ale to trzeba
by może być w tym miejscu i poszukać. Mnie tam nie było.

P.S.
Prorok - nigdy nie widziałeś pejzaży w kwadracie?
Szkoda.
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 22:11:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
penjan -

ludzie patrzą i analizują ME a najprawdopodobniej pomijają PE
PE pokazuje nam moc tego kadru i jego kompozycji
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 22:03:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
soundchaser - rytm tego ujęcia to nie tylko te oświetlone partie ,te na których nie ma światła też biorą w tym udział a dodatkowo stanowią jakby zrównoważenie w kadrze.Poza wszystkim innym ten domek w PD mz też jest istotny - to nie jest miejsce sterylne , tam jest życie.Prorok ma rację - to musiałbybyć ewenemwnt żeby kwadrat rozwiązał sprawę ,tu raczej nie. Kwadrat spowodowałby utratę różnych szczegółów istotnych dla całoścoi ,mz oczywiście bo zasadniczo nie znam się na tym .pozdrawiam
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 22:00:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to nie sa latwe kadry do ulozenia, bo trudno tu szukac jakis mocnych punktow, bardziej rytm odgrywa role, rytm wyznaczony kolorami plaszczyzn, lub np fakturami ... tu troche przeszkadzajek ktore ten rytm zaklocaja, ale to nie jest zle zdjecie
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 21:50:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
pejzaż do kwadratu
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-04-06 21:46:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tak, wycinek tego kadru byłby lepszy.
Można np. prawą stronę ciąć do kwadratu.
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 21:40:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
trzeba polecić , bo tu akurat od nadmiaru głowa nie boli
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 21:28:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mordecai, jabe - krótko a jak treściwie - dzięki - po temacie
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 21:20:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
widzisz. ... a czym patrzysz ?
fotografia cyfrowa
Mordecai 2013-04-06 21:16:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
aha :)
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 21:15:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jabe - nie mówię o tym co ja czuję ,mówię o tym co widzę
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 21:09:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Penjan. ... czujesz harmonie i dobrze .... ja nie czuje harmonii

oki ?
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 21:01:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
naprawdę nikt nie widzi harmoni w tych czterech "pasmach"? Jak autor miał "uspokoić" ten kadr bez rezygnacji z "głównej atrakcji" w tamtej chwili. Zakładam że nie tylko światło ale i ten rytm wpłynęły na popełnienie tego ujęcia - autor jest zbyt mocny w temacie żeby własnie to nie warunkowało naciśnięcia spustu więc......O co chodzi z tym rozbieganiem czy nadmiarem w kadrze . Niech mi to ktoś wytłumaczy ,bardzo proszę.
fotografia cyfrowa
jabe 2013-04-06 20:45:52 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
mocno rozbiegany ten kadr, piekne swiatlo
fotografia cyfrowa
penjan 2013-04-06 20:41:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
świetny kadr ,naprawdę .Takie ujęcie wymaga nie tylko znajomości zasad i godziny wschodu-zachodu .
Sama wiedza o golden hour or magic hour to mało , trzeba wiedzę zamienić w działanie -Ty robisz to doskonale. Doskonała tonacja , świetna kompozycja - wykorzystałeś doskonale potencjał miejsca i chwili ,zapodałeś nam świetne ujęcie. Rytm tych oświetlonych "grani" jest świetny - nacisnąć spust to jedno ,ważniejsze jest okazuje się wiedzieć w jakim momencie to zrobić - Ty wiesz doskonale - Bravo.Bardzo się podoba .pozdrawiam
Mordecai zastanawiam sie czy ma patrzymy na to samo ujęcie ,chyba nie .Nie interesuje mnie Twoja ocena ale uwaga o nadmiarze w kadrze czegokolwiek sugeruje że Ty oglądasz coś zupełnie innego.bez urazy .pozdrawiam
fotografia cyfrowa
gospel 2013-04-06 19:55:52 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Meery 2013-04-06 19:25:59 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
światełko dopisało
fotografia cyfrowa
wiesiolek 2013-04-06 18:13:12 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
RedBob 2013-04-06 17:00:12 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
mdobrychlop 2013-04-06 16:31:37 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
wybrzydzaja. o to bogactwo chodzi tutaj. bogactwo swiatla i jego gry na pagorkach. mz.
fotografia cyfrowa
prorok 2013-04-06 14:34:22 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
ładnie pokazane ,
wyrażnie , czysto i jest też światło którego od kilku m-cy brakuje
fotografia cyfrowa
megali2012 2013-04-06 14:33:22 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Mordecai 2013-04-06 14:15:43 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
piękny widok,
ale za bogato w kadrze
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa