fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPejzażfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
rybko / ....
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:rybko
Tytuł:....
Data publikacji:2013-07-03 23:46:08
Liczba wyświetleń:942
Ocena średnia:3.9
Liczba punktów:81
Liczba poleceń:6
Liczba komentarzy
i krytyk :
47
Kategoria:Pejzaż
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
ajano212 2013-07-16 22:35:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jak widać chyba to samo ...:) pieknie....
fotografia cyfrowa
NikkorDX 2013-07-16 22:29:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
czy to jest to samo miejsce? http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-524794.php
fotografia cyfrowa
NikkorDX 2013-07-16 22:26:54 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
ja_majka 2013-07-15 21:21:11 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
cudo!
fotografia cyfrowa
kris_wit 2013-07-15 18:47:56 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
yoola 2013-07-06 16:44:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
bajkowy krajobraz
fotografia cyfrowa
Wroclavska 2013-07-05 22:08:50 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
kanarexxx 2013-07-05 18:36:20 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
perfect, polecone
fotografia cyfrowa
jabe 2013-07-05 17:58:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dodam tylko, że w w tego typu ujęciach statyw wydaje się być obowiązkowy
fotografia cyfrowa
jabe 2013-07-05 17:43:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
rzeczowo i z kulturą :)
fotografia cyfrowa
penjan 2013-07-05 17:37:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
pomyłka - przesłony nie migawki -przepraszam
fotografia cyfrowa
penjan 2013-07-05 17:34:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
rybko - poczytałem we własciwościach - ISO 400 ,krótki czas ,średnia przesłona,program 3 co w Twoim Nikonie jest zdaje się priorytetem migawki jak się nie mylę.Myślę ,że śmiało mogłeś przymykać przesłonę ,miałeś zapas na czasie ,umożliwiła Ci to wartość ISO - krótko mówiąc - zwiększyłbyś chyba zakres GO ,choć wydaje mi sie ,że tutaj "najbezpieczniej" było ostrzyc z hiperfokalnej ,ale tak jak mówię - mogę się mylić / i pewnie się myle:)/ pozdrawiam
fotografia cyfrowa
penjan 2013-07-05 17:27:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ajano212 - myślę ,że to jest zwykła GO a rzecz w tym że ostrość "łapana" była z budynku / tak sądzę/ jak popatrzysz na spokojnie ,zauważysz "dokładną " strefę odkąd zaczyna się ostrość.Jak to zmienić ,żeby przesunąć ją w pobliże dolnej krawędzi kadru? Ja pomyślałbym o odległości hiperfokalnej ,może ona przesunęłą by GO nie tylko w głąb kadru ale i do przodu tak żeby "sięgała " dolnej krawędzi kadru.Ale nie upieram się przy tym , mogę nie mieć racji. pozdrawiam
fotografia cyfrowa
ajano212 2013-07-05 17:13:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Chodziło mi o to, że pola tuż za domem i w prawo od niego sa dość "ostre" a przed nim nie....Widać jakby mgiełki, ale czy to one powodują to, że odbieram to jako nieostrość....może jakaś obróbka....
fotografia cyfrowa
rybko 2013-07-05 17:12:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
PS. Zapraszam na blo, gdzie podalem exif i miejsce.
http://photoandtravels.blogspot.pt/2013/07/the-best-shot-i-had-in-tuscany-so-far.html
fotografia cyfrowa
rybko 2013-07-05 17:11:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
penjan: Bardzo dziekuje za przemyslenia. Dobrze, ze komentarz jest dlugi i dziekuje za kazde słowo.
Rzeczywiscie, kadr przemyślałem ponowinie ( i tutaj dzięki za Wasza pomoc) i zaraz poprawie.
fotografia cyfrowa
penjan 2013-07-05 17:05:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ajano212 - spoko , jasne że bez urazy - wiem przecież że ledwo pisze a i z liczeniem mam deczko problemów więc....:) spoko
chciałbym skorzystac więc zapytam - o co chodzi z tą "dziwnością " pierwszego planu? Jakie to są te "różne powody " nieostrości? Nie uczyłem sie kiedyś więc teraz nadrabiam :) Nie przejmuj sie ,mnie trudno jest urazić ,spoko:) pozdrawiam
fotografia cyfrowa
ajano212 2013-07-05 16:56:57 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Mnie również ten komentarz przeraził....:))) Po trzech wersach, w natłoku wyrazów, bez wydzielenia zdań komentarz niestety stał sie dla mnie bełkotem.....oczywiście- bez urazy penjanie :)
Ja podpiszę się pod uwagami jabe.....pierwszy plan z róznych powodów "nieostry" i przyciąga uwagę swą "dziwnością"....:)
Widok zaiste piękny był :)
fotografia cyfrowa
penjan 2013-07-05 16:45:57 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
popatrzyłem na ten komentarz i aż samego mnie przeraził:) sorry
fotografia cyfrowa
penjan 2013-07-05 16:45:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
właściwie mógłbym powiedzieć dokładnie tak jak hakorn i the end ,Faktycznie miejsce wyjątkowo piękne. Ale jest pewien problem / jakiś taki problematyczny ostatnio jestem / Takie kadry chciałbym oglądać bez "zakłóceń" , bez żadnych "dylematów" czy "przeszkód". Nie mówię,że w kadrze sa jakieś "dramatyczne usterki" ale też nie mogę powiedzieć,że wszystko jest OK - mówię oczywiście tylko to co mnie nasówa się patrząc na to ujęcie / w żadnym wypadku nie świadczy to o wartości czy poprawności tej pracy- jestem zwykłym odbiorcą a nie krytykiem czy autorytetem w temacie więc....../ Jestem ostatnim który zwraca uwagę na format pracy , przeciwnie,wyznaję zasadę dowolności przycinania aż do momentu uzyskania wymaganego "przekazu", az autor sam uzna że własnie to i własnie tak chciał "powiedzieć" .Tak widze temat formatu ale ......W moim przypadku formatowanie autora jakby musi " oddziałowywać" na mnie jako na odbiorcę i tylko tyle .Problem w tym że tutaj ..... jakoś niezbyt to "wyszło",przynamniej w moim przypadku - pierwsze spojrzenie na kadr i.....widzę środek kadru ,środek w którym własciwie nic nie zatrzymuje czy nie absorbuje spojrzenia, chwila " poszukiwań" w ujęciu i jest ,jest ten dom , tu jakby następuje dopiero moment od którego mogę ogarnąć ujęcie jako całość.Generalnie chodzi mi o tę własnie chwilę rozterki i wachania - pomyślalem skąd się to bierze?Po namyśle wydaje mi sie że problem tkwi w kompozycji ,formacie oraz ......niezdecydowaniu samego autora.Sprubuję to jakoś "opowiedzieć" , -format jest jaki jest bo autor chciał pokazać " wszystko na raz", / rozumiem go bo na każdym taki pejzaż zrobiłby takie samo wrażenie/ . Przy opracowywaniu w Ps'ie autor sam zaczął szukać czegoś co jakoś tamto spojrzenie by "uporządkowało" i znalazł - symetria. Po przeprowadzeniu formatowania tak wypełnił kadr że obraz fajnie się zrównoważył a linią podziału stała się linia tego zbocza - tak powstały te dwie symetryczne "strefy",obraz stał sie zrównoważony i jakby bardziej "systemowy" ,jaet lepiej.To prawda ,jest lepiej ale nie do końca bo..... element,który miał służyć i jako sztafaż i jako pewnego rodzaju "wprowadzenie" w ujęcie jakby "gdzieś sie zapodział" ,mam na mysli ten budynek który choć nieduży w kadrze ma duże znaczenie w sensie przekazu.I tu autorze chyba jest początek Twojego dylematu - czy zostawić kadr w takiej postaci - plus tego to symetria,równowaga ,duża ilość informacji o "okolicy" czy ciąć tak żeby niejako ukierunkować odbiorcę ,naprowadzić go i "zatrzymać" ,wyciszyć i skłonić do patrzenia.Określiłeś sie / i miałeś takie prawo,jaknajbardziej/ na własnie takie kadrowanie - tak wybor jak i cała praca to tylko tWoja wola ,jesteś autorem i masz prawo.Gdyby to było moje ujęcie to albo zgodziłbym sie dokładnie z barolą - kwadrat ,i wtedy przekażesz i klimat i "info" o miejscu albo ciął bym jakieś 7 cm dołu,dokładnie do tego skosu po prawej od którego odchodzą te ślady kół i wtedy kadr zacznie "działać" na odbiorce w znacznie większym stopniu, niejako "ukierunkuje "go na poprawny odbiór. Nie chce być żle zrozumiany ,nie wymądrzam sie i nie filozofuję - popatrzyłem na ujęcie i poprostu pisze co mi sie nasunęło,tylko tyle.Wiem że najprościej jest się wymądrzac ale nie takie są moje intencje, tym bardziej że nie jestem mocny w temacie więc....Reasumując - format dowolny ale uzasadniony i korzystny dla wymowy i przekazu ujęcia.Ostrość ? w moim odbiorze jest nieżle ,jakieś wyostrzanie ponad miarę bardziej może zaszkodzić niż pomóc,sądze że to wrażenie nieostrości w dalszych planach wynika bardziej z niskich kontrastów niż z braku GO ale mogę sie mylić.Z drugiej strony perspektywa powietrzna tez na znaczenie - dla mnie ostrość jest OK.Generalnie dobrze jest popatrzeć na tak urokliwe i piękne miejsce .Mimo uwag nie twierdze ,że praca jest zła czy "nieudana", zatrzymuje więc ma w sobie to "coś" ale może dałoby sie jeszcze spotęgowac jej wymowę ,sprawić że będzie jeszcze atrakcyjniejsza w odbiorze?Przepraszam za te "opowieści" ale jakby rozpędziłem sie ,chyba aż nadto. Podoba sie choc mogłoby "działać" jeszcze bardziej :) pozdrawiam
fotografia cyfrowa
barola 2013-07-05 14:30:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Rozumiem Autora , widok jest taki, że szkoda każdego piksla. Ale czyste 1:1 TU byłoby lepsze, sprawdziłam :)
fotografia cyfrowa
megali2012 2013-07-05 12:13:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Rybko dotknal sedna. Najpier kanon i zasady. Potem wykraczanie poza i lamanie. Z wyjatkami oczywiscie.
W dobie tanich nosnikow i 500set zdjec z polgodzinnej sesji kazdy moze wyprodukowac 'art', 'celowo' lamiac reguly...
fotografia cyfrowa
maryjan 2013-07-05 08:12:44 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
ja pitolę!
fotografia cyfrowa
mariuszbrcz 2013-07-05 06:17:38 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
rybko 2013-07-04 21:19:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jabe: jestem prostym człowiekiem. Wierze, ze reguly stworzone przez znawców w temacie sa święte. Oczywiście WIELCY artyści mogą od nich odejść, albo zmieniać, ale to nie ja maly żuczek.
REGULY pomagają fotografowi zrobić dobre zdjęcie.
fotografia cyfrowa
slaw300 2013-07-04 20:41:27 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
jabe 2013-07-04 19:49:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
szacunek Autorze

szacunek, bo to nie częste zjawisko niestety, w sposób rzeczowy odnieść się do krytycznych uwag, a nie w sposób egzaltowany wyrażać opinie świadczące tylko o ignorancji
fotografia cyfrowa
Antyk 2013-07-04 19:35:48 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Piękne zdjęcie.
fotografia cyfrowa
golum37 2013-07-04 19:28:19 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Okada 2013-07-04 18:47:41 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fajne cienie..ostrości faktycznie pouciekały tu i tam
toskania albo czechosłowacja....
fotografia cyfrowa
rybko 2013-07-04 17:40:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jabe.
Masz racje, format poprawie.
fotografia cyfrowa
jabe 2013-07-04 15:35:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dobrze Arveno, ale w takim razie sama także nie używaj przytyków i odnoś się do sedna sprawy, a nie koncentruj się, czy ja dalej swoje

... a będę "dalej swoje", bo nie zamierzam udawać, że nie istnieje coś takiego jak "złoty podział" i nie zamierzam udawać, że użyta formatka nie ma wpływu na odbiór obrazu

fotografia cyfrowa
Arvena 2013-07-04 15:19:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@jabe . co do słuchu to mam jeszcze bardzo dobry:)))
więc bardzo proszę bez przytyków:D
Mów o zdjęciu a nie o mnie..:))..a jak masz coś do mnie to służe priw:)
[przepraszam autora za personale wycieczki..]
fotografia cyfrowa
jabe 2013-07-04 15:11:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a ja nie jestem purystą :)

... i wszelkie odstępstwa od "zasad" w pełni popieram, o ile służą wyrazowi, a nie nie są efektem przypadku, czy niedopracowania
fotografia cyfrowa
megali2012 2013-07-04 15:02:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
I znowu o formatach :) Tez jestem purysta i uwazam, ze powinno sie formatow trzymac. Pomagaja osiagnac w zdjeciu charmonie. Sa tez dowodem, ze zdjecie bylo kadrowane przed nacisnieciem spustu migawki a nie docinane jak pasuje. A to jest sztuka w fotografii.
Powiedziawszy to, sam czasami z tym przycinaniem oszukuje :) ale zawsze w ramach istniejacych formatow.
fotografia cyfrowa
jabe 2013-07-04 14:57:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
widać nie masz "słuchu" Arveno :)

ale to nie jest obowiązkowe, więc się nie gniewam
fotografia cyfrowa
Arvena 2013-07-04 14:44:59 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
ojćć!!.. kolega @Jabe znów swoje:)))..patrzymy na to co na zdjeciu a nie jak przyciete...[w zyciu nie brałam formatu zdjęcia pod ocenę]
Bardzo,bardzo podoba mi się to zdjęcie i zastanawiam się jak takie zrobić...???i czy kiedyś takowe zrobię????
Widok domku jak z bajki i ta cudna okolica....mmm...........
polecam!
fotografia cyfrowa
jabe 2013-07-04 13:58:18 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
widok oszałamiający, zdjęcie ładne, ale ... ostrość na dalszych planach; wydaje mi się, że albo ostrość skoncentrowana na "punkcie" (czyli domku w tym wypadku), albo rozciągnięta na całą przestrzeń, całą GO (czyli robić zdjęcie na maksymalnie zamkniętej przysłonie, a nie, jak w tym przypadku na znacznie otwartej)

no i ta formatka nieszczęsna, co to ani prostokątem, ani kwadratem nie jest :)
fotografia cyfrowa
megali2012 2013-07-04 13:36:11 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
hakorn 2013-07-04 13:27:48 | ocena = 5
fotografia cyfrowa
p r z e p i ę k n y w i d o k ! gratuluję miejscówki
fotografia cyfrowa
korpa1 2013-07-04 11:22:25 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
jan 2013-07-04 09:37:17 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
czysty kadr, niezłe cienie na drugim planie polecam
fotografia cyfrowa
Ewa75 2013-07-04 08:33:13 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
aga_piet 2013-07-04 08:01:21 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Marek_B 2013-07-04 00:34:27 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
rybko 2013-07-04 00:07:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zapraszam na PE
fotografia cyfrowa
ZAK 2013-07-04 00:01:11 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
piękny kadr,taka miniatura Toskanii
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa