| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | prorok | Tytuł: | | Data publikacji: | 2014-11-04 21:05:53 | Liczba wyświetleń: | 1263 | Ocena średnia: | 2.4 | Liczba punktów: | 12 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 17 | Kategoria: | Architektura | Aparat: | Pentax | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
moim zdaniem na tym zdjęciu widać kilka błędów:
1. zbyt ciasne kadrowanie przekrzywionego obiektu sprawia wrażenie, że całe zdjęcie się wywraca. Gdybyś wpuścił więcej tła (choćby drzewo widoczne po prawej) to ono stabilizowałoby to ujęcie.
2. górne cięcie tak mocno zbliżone do głównego tematu powoduje że kadr nie jest zrównoważony.
3. w przedstawionej grupie macew tylko jedna jest dobrze oświetlona, niestety jest nieostra.
4. ostrością zaakcentowałeś pochylone macewy po prawej, wyraźnie widzimy na nich jedynie boczne, dobrze oświetlone ściany, zaciekawiający rysunek napisu jest zupełnie niewyraźny. Kierując się ostrością rozumiem, że to pochylenie tablic było Twoim głównym tematem - moim zdaniem zgubiło się w tym kadrze. | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
skimi 2014-11-06 20:18:56 | ocena = brak oceny nigdzie nie narzekałem na to, że tablice są pochylone, wiem, że żydowskie cmentarze tak wyglądają (nawet mam to na zdjęciu http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-99941.php), Jakubowi600 dziękuję za obszerny wykład o tym jak ziemia pracuje. Niezależnie od tego co pracuje, co jest pochylone a co ostre opowiedzieć o tym wszystkim można lepiej lub gorzej - tu jest gorzej akurat (mz oczywiście, dodam aby nikt nie podejrzewał, że wypowiadam się w imieniu mas lub absolutu) | |
barola 2014-11-06 19:41:36 | ocena = brak oceny ... chodzi mi o wypowiedź z 20:01:33. | |
barola 2014-11-06 19:40:10 | ocena = brak oceny Zgadzam się z samokrytyką Autora. | |
prorok 2014-11-06 19:37:12 | ocena = brak oceny skimi z ostrością mam nieustanny problem . tym bym sobie głowy nie zawracał . | |
penjan 2014-11-06 14:40:05 | ocena = brak oceny jeszcze w uzupełnieniu do kk - ja sądze ,że ostrość nie ma tu nic do rzeczy , mz.praca ma "wyraz"poprzez światłocień i kontrast ale to takie tam moje....... | |
penjan 2014-11-06 13:42:07 | ocena = brak oceny podoba się to ujęcie .Wydaje mi się że wcale nie potrzeba tu więcej góry - mam wrażenie że jest tam dużo swiatła / mozliwe ze aż w nadmiarze/ Sądzę że ta bardzo jasna góra napewno mocno zmieniłaby wymowę pracy ,moim zdanie "zaburzyłaby" tak klimat jak i wymowę tego ujęcia.Poza tym więcej góry i więcej przestrzeni wokół motywu w moim odbiorze zupełnie zmieniłoby tę prace w sensie klimatu.Teraz opowiada,ma wymowę i przekaz - w innym ujęciu to wszystko zatarłoby się i uległo zmianie.A gdyby autor z tego samego miejsca skierował obiektyw trochę w górę żeby tam tak ciasno nie było ,musiałoby to odbyć sie kosztem tego pierwszego planu ,tych liści w dole kadru.A przecież te liście spełniają tutaj bardzo ważną rolę - ten motyw tylko z tymi liśćmi,z takim ich nagromadzeniem ,wspólnie "tworzą "klimat i opowieść tego ujęcia.Ja nawet nie zastanaiałbym sie nad górą - może i nie mam racji ,ale mz tak jak jest jest dobrze.Z taką perspektywą,z taką budową kadru , z takimi kontrastami i ogólnie tak opracowane ujęcie jest w moim odbiorze bardzo wymowne i oczywiste .Mnie to ujęcie sporo opowiada ,trafia do mnie tak klimatem jak i formą oraz opracowaniem.Zasadniczo to co skimi podał w kk jako wady dla mnie są to raczej zalety tej pracy - taki jest mój odbiór tego ujęcia,być może błędny ale tak to widzę .Mnie się podoba.I pomyslałem sobie jeszcze przy okazji coś takiego - taki kadr i opracowanie świadczy również o tym że autor doskonale wie co chce przekazac tym zdjęciem, całośc nie jest przypadkowa a autor potrafił przekazać swoje emocje i odczucia z tego miejsca odbiorcy - brawo.pozdrawiam | |
prorok 2014-11-05 20:01:33 | ocena = brak oceny Szanowny Kolego skimi ,
te pochylenia macew na prawo i lewo to domena tych miejsc .
te pochyły opowiadają o tym ,że są to miejsca zazwyczaj 'opuszczone' , rzadko odwiedzane .
te pochyły to nic innego jak znak czasu .
zgadzam się Tobą , że niepotrzebnie , błędnie przyciąłem górę . przy większej ilości góry efekt byłby ciekawszy .
pozdrawiam !! | |
KeyToo 2014-11-05 17:14:05 | ocena = 4 | |
vertigo 2014-11-05 11:44:19 | ocena = 2 może jest trochę ciasno na górze, większośc macew jakie widziałem chylą się pod naporem czsu i dla mnie to jest normalna sprawa więc nie ma mowy o żadnym wywracającym się zdjęciu,co do oświetlenia skoro jest naturalne to raczej cieżko namówic słonce aby w danym czasie świeciło inaczej. | |
Mnie podoba się takie przedstawienie "kłaniających" się macew. Dzięki temu, że są one ciemniejsze, dobrze odcinają się od tła. Problemów z ostrością nie widzę. | |
Jakub600 2014-11-05 08:38:11 | ocena = brak oceny Groby pochylają się, bo grunt pracuje zimą i latem(zamarznięty, latem wilgotny lub suchy). | |
Jakub600 2014-11-05 08:38:11 | ocena = brak oceny Groby pochylają się, bo grunt pracuje zimą i latem(zamarznięty, latem wilgotny lub suchy). | |
tahapa 2014-11-05 08:15:26 | ocena = 3 | |
xpioxb 2014-11-05 05:46:18 | ocena = brak oceny Jak kromki chleba. | |
prorok 2014-11-04 23:52:37 | ocena = brak oceny mając na uwadze Twoje dziwne poczucie humoru i inne spojrzenie na fotografię nie pozostaje mi nic innego jak tylko się z Tobą zgodzić . | |
skimi 2014-11-04 23:18:23 | ocena = 0 moim zdaniem nieudana praca | |
| |