fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPejzażfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
atsf / (...)
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:atsf
Tytuł:
Data publikacji:2015-04-29 23:33:30
Liczba wyświetleń:485
Ocena średnia:2.3
Liczba punktów:7
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
15
Kategoria:Pejzaż
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
atsf 2015-05-02 00:34:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ależ moi drodzy!!!
To zdjęcie jest jednym z endemicznie występujących w mocno zurbanizowanej przestrzeni sielskich widoczków niezachwaszczonych dodatkowo bezładnym zielskiem, a wszędzie wokół ino chałupy, słupy, asfalt i nieogarnięte syf, kiła i mogiła. Dwa palce w lewo- bezładne gąszcze, a dwa palce w prawo- architektura nowowiejska. Cala trudność to było wykroić taki kadr, aby nie był zawalony rzeczami, którym daleko do wszelkiej fotogeniczności ;-)
fotografia cyfrowa
aga_piet 2015-05-01 20:59:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dla mnie w tego typu fotografii dość ważna jest zapamiętywalność, coś, co wyróżnia ten widoczek, co sprawia, że chce mi się go pokazać ludzkości. I często jest tak, że autor ma w pamięci okoliczności, zapachy, samą przyjemność obcowania. A zdjęcie wyjdzie całkiem przeciętne. Może być poprawne technicznie ale po prostu nudne. I nawet trudno uznać to za zarzut.
fotografia cyfrowa
barola 2015-05-01 20:29:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A dlaczego pytam? bo może warto przypominać je czasem by w ferworze ocen nie zapominać, że ludzie, na szczęście, są różni. I że fajnie jest pogadać :)
fotografia cyfrowa
barola 2015-05-01 20:26:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A właśnie, że nie wiem, co to jest świetna modelka, bo dla wielu to ładna pani :) dla niewielu ( przynajmniej tak wynika z komentarzy internetowych ) pani bardzo dobrze grająca emocje. Tak więc słówko świetna nie mówi mi, o czym dokładnie myślisz używając tego wyrażenia.

Co do światła - nie jestem pejzażystą i dlatego na ten element widoczka!, podkreślam sielskiego widoczka, mniej zwracam uwagę. Patrzę całościowo. Podoba mi się lub nie.
Co do ciekawego kadru - tu zgadzam się z Twoim określeniem. Dla mnie bardziej ciekawy jest widok za oknem niż egzotyka. Tak mam, jakoś mnie nie pociąga.
fotografia cyfrowa
Antyk 2015-05-01 14:51:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Cholera, przepraszam, ale te cyferki mnie załamały... Udawajcie, że ich nie widzicie... :)
fotografia cyfrowa
Antyk 2015-05-01 14:47:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zarzuciłaś mnie gradem pytań, na które niełatwo odpowiedzieć. Być może są one w założeniu nieco retoryczne i odrobinę prowokacyjne… :)
Jestem pewien, że doskonale znasz odpowiedzi na pytania, które zadałaś. Dlaczego więc pytasz? :)
Ale spróbuję Ci odpowiedzieć tak jak potrafię, bo należę do tych dziwaków, którzy zawsze odpowiadają na zadane pytania… ;)

„ co to znaczy świetna modelka? ładna?” Nie udawaj, proszę, że nie wiesz, czym się różni świetna modelka od przeciętnej… :)

„co to znaczy dobre zdjęcie?” I tu jest problem, bo dla jednego ważna jest kompozycja, budowa kadru i inne reguły, które fota powinna spełniać, a drugi nie zważając na powyższe zachwyci się wymową i emocjami płynącymi z obrazu. Do tego kryterium jakości technicznej też niejednokrotnie traktowane jest rozmaicie.

„co to znaczy ciekawy kadr?” Nie wiem, dla mnie to taki kadr, który mnie zaciekawi… :D

„czy tylko w ściśle określonych warunkach świetlnych wyciągamy aparat…” Zdjęcie powyższe jest pejzażem, dlatego odpowiedź brzmi: tak… za wyjątkiem pewnych sytuacji, o których za chwilę…

„czy zwykłe, codzienne światło już nie jest w stanie nas zachwycić” Oczywiście, że jest w stanie, chociaż nie dotyczy to powyższego zdjęcia…:) Światło to w pejzażach podstawa, ale wystarczy czasem jego ilość śladowa, bywa, że niezauważona podczas focenia, bo aparat przecież widzi to inaczej, niż oko i na monitorze pojawia się jakiś skrawek jasności budujący atmosferę. Są takie przypadki, chociaż oczywiście lepiej, gdy jest to robione w pełni świadomie. Bardzo istotne jest również to, czy robimy kolor, czy bw. W przypadku bw już kawałek światłocienia potrafi czasem zrobić z obrazka fotografię…

Słaby fotograf ze mnie, ale napisałem to, co czuję, zdając sobie sprawę, że to kupa banałów… :)
fotografia cyfrowa
barola 2015-05-01 11:13:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Antyku - co to znaczy świetna modelka? ładna? co to znaczy dobre zdjęcie? co to znaczy ciekawy kadr? czy tylko w ściśle określonych warunkach świetlnych wyciągamy aparat, czy zwykłe, codzienne światło już nie jest w stanie nas zachwycić (za mocne słowo :)), tak przyzwyczailiśmy zmysły do cudnych obrazków, jakich w rzeczywistości nie mamy okazji obejrzeć.
Przyzwoita jakość techniczna, kadr nie jest zły kompozycyjnie - to fakty, reszta to odpowiedzi na moje pytania.

fotografia cyfrowa
atsf 2015-04-30 18:36:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Co do kadru, to użyłem UWA i dzięki temu wytworzyła się przestrzeń tam, gdzie jej w istocie jest niewiele, bo to mały skrawek łąki na przodzie, no i miałem dylemat, czy tego nie ująć w formacie panoramicznym, ale przy tych skalach obrazu, jakie tu prezentujemy, panorama jest deczko za mała.
fotografia cyfrowa
Antyk 2015-04-30 16:12:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jarku, jeśli obciąłbyś dół, to znaczy że już byś coś zmienił... :)
Poza tym napisałem że kadr jest nieciekawy, a nie że jest zły kompozycyjnie.
fotografia cyfrowa
jarek_gazik 2015-04-30 15:35:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Antyk, a co Tobie tu z kadrem się nie podoba? Poza obcięciem dołu ja osobiście bym nic nie zmieniał.
fotografia cyfrowa
Antyk 2015-04-30 13:20:52 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
Nieważne, gdzie robi się zdjęcie - w Polsce, na Saharze, czy w Szkocji. Celem jest zawsze zrobienie dobrego zdjęcia, poszukiwanie ciekawego kadru... Oczywiście są miejsca na Ziemi gdzie jest to dużo łatwiejsze... na tej samej zasadzie, na której świetna modelka jest lepsza od przeciętnej.

Moim zdaniem to nie jest dobra fotografia i tu zgadzam się z komentarzem Baroli... co do oceny, już nie bardzo...
Kadr wydaje się niezbyt ciekawy, pora dnia i warunki zupełnie nie te, brak światła...
Ten swojski widoczek broni się tylko przyzwoitą jakością techniczną.
fotografia cyfrowa
jarek_gazik 2015-04-30 06:33:00 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Kiedys znajomemu arabowi powiedzialem ze gdy lece samolotem i za oknem robi sie zielono to mi sie jakos cieplo na sercu robi. Odpowiedzial ze ma tak samo, ale gdy za oknem robi sie zolto. Foto fajne, ja je okreslam jako "pulpitowe", sam takie lubie robic i ogladac
fotografia cyfrowa
barola 2015-04-30 00:30:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Otóż to :)
fotografia cyfrowa
atsf 2015-04-30 00:25:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jakoś się nie szlajam po szerokim świecie, a dla Araba widoczki z Sahary są tak samo swojskie ;-)
fotografia cyfrowa
barola 2015-04-29 23:43:15 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Taki tam, swojski widoczek.
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa