fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaLudzie w fotografiifotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
IRYDION / (...)
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:IRYDION
Tytuł:
Data publikacji:2022-02-10 21:58:52
Liczba wyświetleń:234
Ocena średnia:4
Liczba punktów:28
Liczba poleceń:2
Liczba komentarzy
i krytyk :
26
Kategoria:Ludzie w fotografii
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia tradycyjna
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
IRYDION 2022-09-15 16:44:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
w fotoschopie paprochy to wiesz kto robi. cieniasy robią w w fotoszopie paprochy, ja nawer fotoszopa nie mam. ale miałem kiedyś. mam klisze. odczynniki i skaner od koleżanki której nie był potrzebny. (Jakby ktoś miał lepszy i nie potrzebował to mogę ze 2 stówki zapłącić) Pracujmy to również wezwanie do siebie..sam do siebie tak mówię...ore et labore...ze mnie żaden spec nie jest...bo dla mnie spec to hm...pieścinski czy komoda...ja se tak czasem coś sfocę przy okazji,,,jak jestem...
nie gniewać się nie obrazac,,,pracować..ore et labore o
fotografia cyfrowa
silhouette 2022-09-10 14:58:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
...dla mnie jest to świetnie podany 'motyw odchodzenia', mz owianego tajemniczością dzięki takiej właśnie prezentacji...'odchodzenia' z 'obwarowań fizyczności' i coraz 'mniej' tkwiącego w niej...i zmierzającego do jakiegoś 'jasnego rozwiązania', poza tym bliskie są mi komentarze nol i iberica...
fotografia cyfrowa
iberica 2022-09-10 14:40:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zdjęcia tego autora doskonale pokazują jak w fotografii można wykorzystać domniemane wady, które stają się jego zaletami. Wbrew pozorom nie jest to łatwe ale tutaj cel został osiągnięty. Komentarze dyskredytujące tego rodzaju prace dowodzą wąskiego podejścia do fotografii jako sztuki obrazowania. Dużą umiejętnością w fotografii jest łamanie zasad, utartych schematów, podejścia do kadru czy światła. Obraz ma działać na wyobraźnię widza. Fotografia to nie jest tabliczka mnożenia gdzie 2x2=4. W fotografii często to jest o wiele więcej. Bywa, że i mniej.
fotografia cyfrowa
penjan 2022-09-10 14:26:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kurde,miałem się "zamknąć" ale.... marek_a - ja Twój kontekst załapałem, Ty mojego absolutnie nie, ale inny temat ,że wcale nie musiśz więc dramatu nie ma. I teraz to już naprawdę The End
fotografia cyfrowa
penjan 2022-09-10 14:02:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
bajsza - czego oczekuję? Kiedyś oczekiwałem dyskusji o fotografii,teraz już nie oczekuję niczego:)
marek_a - masz rację , szkoda czasu na dyskusje rodem z przedszkola, zgadzam się.I na sam koniec to że spedziłem w ciemni duzo czasu nie czyni ze mnie znawcy.
nol - Twoja wypowiedz trafia do mnie najbardziej.Dziekuje
pozdrawiam
fotografia cyfrowa
nol 2022-09-10 13:23:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jest to fotografia, która działa na moją wyobraźnię, może skrzywioną ;P co zrobić
fotografia cyfrowa
marek_a 2022-09-10 13:23:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie mam rzadnych domniemań. Odpowiadam na zadane pytanie. Nie mam też ochoty na zabawy w teksty rodem z przedszkola, ewentualnie z pierwszych klas szkoły podstawowej. Nie mam również nic więcej do dodania w tej dyskusji. Pozdrawiam i żegnam Szanownych.
fotografia cyfrowa
marek_a 2022-09-10 13:11:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Penjan
Jak sam przyznałeś w ostatnim komentarzu, wypowiedzi autora tego zdjęcia są frustrujące co jak najbardziej wpływa na odbiór jego prac. To bardzo ludzkie i zrozumiałe. Nie rozumiem natomiast Twojej wypowiedzi. Budzi we mnie dysonans poznawczy. Z jednej strony piszesz, że nie znasz się na temacia a zaraz dodajesz, że spędziłeś w ciemni szmat czasu, czyli wychodzi na to, że jednak znasz się. Nie wiem w takim razie, jak mam odpisać na postawione pytania, bo albo mam do czynienia z dyletantem albo z osobą, kóra jednak posiada jakąś wiedzę fotograficzną. No dobrze, pomimo tego spróbuję. Jak wiesz (?) wyżej opisane przez Ciebie atrybuty tej fotografii są potencjalnymi wadami jeśli chodzi o fotografię komercyjną. Reklamy, moda itp. Zwróć uwagę, że mnóstwo tzw fotografii artystycznej, ulicznej, ogólnie niekomercyjnej używa tego typu środków wyrazu i nie jest to postrzegane jako wada. Jeśli uczysz się fotografii to broń Boże nie rób tego za pomocą portali foto, gdzie zdjęcia w 90 procentach publikują amatorzy, mający mgliste pojęcie o fotografii. Najczęściej wytykane "wady" to właśnie brak ostrości, że głowa obcięta nie tak, że tu ciemniej a tam jaśniej albo że gdzieś tam leży śmieć i inne tego typu dość śmieszne rzeczy. Autorzy tego typu komentarzy bazują na wiedzy, zdobytej chyba poprzez studiowanie magazynów mody czy po prostu ogólnie dostępnych w kioskach czasopism z kolorowymi zdjęciami. Twierdzę tak, ponieważ osoby, które interesują się sztuką/ fotografią muszą znać prace znanych fotografików. Czy taki Daido ma poprawnie opanowane półcienie? ;) Jak widzisz nie o to w tego typu fotografii chodzi. Pozdrawiam
fotografia cyfrowa
bajsza 2022-09-10 13:07:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
To merytoryczne wypowiedzi autora gołąb w ogniu jest ok...ale poza tem..pracujmy;)
nawet ptaku skrzydła zrzedły,
lgbtQ sorry
i lisy
wszystko schodzi na psy.... wszyscy kochamy lGBT ale bez przesady/
w żołnierskich słowach brzmialoby by to:****)************* ***
b słaba fota. 10 lat temu wyleciałaby po kwadransie.(kwadrans to 15 minut)
a u innych; sorry ale Modelka wgląda tak dekadencko...jak Majka z
kosmosu po menopauzie
kto mo owce ten ma co wce i 4
To pierwszy komentarz IRYDION - Gang Marcela? brak oceny BigLebowski 2019-11-28 01:06:47 ZATEM SKĄD WIE co było 10 lat temu?
Ja jestem tu od 2006 roku i żadne zdjęcie jak dotąd nie wyleciało. Czego penjan oczekujesz?
fotografia cyfrowa
penjan 2022-09-10 13:00:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
I już na koniec.Nie znamy się z bajszą,nie umówiliśmy się na tego akurat autora .A na dodatek jakiś tam mój koment pod jej pracą wcale nie był taki do końca pozytywny.Opisałem co mi się podoba a co bym zmienił więc jak masz jakieś "domnimania" to błąd.pozdrawiam
fotografia cyfrowa
penjan 2022-09-10 12:20:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Całkiem przypadkowo trafiłem na kilka komentarzy wystawionych przez autora tej pracy i co? Skoro sam popełnia takie dobre ujęcia ,rozumien że jest silny w temacie a jego komentarze śa bez sensu ,bardzo frustrujące i nie mające nic wspólnego z fotografią więc te rozmyślania nad fotografią może zaadresowac do tegoż autora bo ja jak już mówiłem "nie udzwignę";)pozdrawiam
fotografia cyfrowa
penjan 2022-09-10 12:12:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
marek_a
W moim przypadku twórca ma tu najmniejsze znaczenie.Rozumiem kontekst Twojej wypowiedzi,ale zastanów się przez chwilę - ja nic nie wystawiam,nie ciułam punktów,nie szukam wrogów - mnie tu jakby ogólnie nie ma.Moje pytanie nie było skierowane personalnie o osobę samego autora,ja się zastanawiam nad pracą jako taką i o nią pytałem.Z jednym jako nieznający się na temacie mogę się zgodzić ,klimat ok ,ale cała reszta idziesię bujać.W ciemni zostawiłem szmat czasu , fotografowałem w warunkach bez porównania bardziej wymagających niż to ujęcie i powiem tylko tyle, takie opracowane zdjęcie choć kosztowało mnie naprawdę mnustwo wysiłku żeby je zrobić w jaskini np to był kosz,śmieci poprostu.Powiedz mi jak to się dzieje,że przy innych pracach zwraca się uwagę na niuanse,detale zasadniczo nie istotne ,problemem jest piksel np a tutaj to ziarno,słaba ostrość ,o tych "plamkach nie wspomnę nikoga nie rażą ,przeciwnie ,to budzi uznanie.Tego nie zrozumiem i dlatego pytam.Ktoś tu się zachwyca nad kadrem i światłem.A co takiego uper jest w tej kompozycji,jak autor chciał zrobić to ujęcie to nie miał wyboru,tylko tak musiał kadrować ,mógł jedynie obniżyć perspektywę i nic poza tym.A światło.? Ciekawe że nikt nie zwrucił uwagi na poprawne opanowanie półcieni .Z drugiej strony nikomu nie przeszkadza że to ujęcie wcale nie jest aż tak fajnie zrównoważone - ewa strona ,ta w tych półcieniach wyrażnie "ciązy",jast jakby deko "dysfunkcyjna",odwraca uwagę od "całości".Nad czym tu się wielce zastanawiać,wystarczy popatrzeć i tyle.Ale ja naprawdę słabe mam pojęcie więc rozmyślania nad fotografią w ogóle sądzę ,że by mnie przerosły bo chyba nawet nie wiedziałbym nad czy konkretnie mam rozmyślać.Bez urazy oczywiście.Moje pytanie jest ciągle aktualne - co "rodzi" tutaj,przy tej konkretnej pracy tak wysokie oceny.pozdrawiam
fotografia cyfrowa
marek_a 2022-09-10 10:06:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przede wszystkim polecam oddzielić twórcę od tworzywa i dopiero później zastanowić się nad fotografią. Fotografią ogólnie :)
fotografia cyfrowa
nol 2022-09-10 03:10:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@penjan @bajsza klimat, kadr, światło - ja bym inaczej edytował skan, czy ekspozycję... zatrzymało mnie właśnie dlatego :)
fotografia cyfrowa
bajsza 2022-09-10 00:24:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
aparat musiał mieć mocno nadwyrężone szkło. A co to był za aparat?
fotografia cyfrowa
bajsza 2022-09-10 00:21:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja też jak penjan jestem ciekawa za co te tak wysokie oceny? Bo się podoba, ale co konkretnie?Dobre, ciekawe miejsce no ok, ale czy to świadczy o kunszcie fotografii? "A jakże"to co to niby ma znaczyć?..oj, świetnie podane...Schabowego można świetnie podać z dodatkami, ale tu... to niby co podano?Szkoda, że tak mało dajesz swoich prac no cóż lata zrobiły swoje i te paprochy i te flary trzeba by wyretuszować a to mozolna praca, no i ostrość w tych pracach gania się z żukami aparat musiał
fotografia cyfrowa
penjan 2022-09-09 14:14:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Rozumiem jak ktoś pisze koment typu " podoba mi się", "dobre,ciekawe miejsce" itd ,to rozumiem.Ale za nic nie potrafię dojść do tego czym ta praca tak "czaruje",że same 4.Prawda jest też taka,że nie znam się na fotografii dlatego nic nie wystawiam i rzadko sie odzywam ale lubię sobie pooglądać prace innych ,lepszych dużo odemnie w temacie autorów.Proszę ,niech ktoś mi wytłumaczy tylko jakoś tak merytorycznie co w tej pracy jest takiego ,że ma tak wysokie oceny głos zachwytu.Bez urazy ,nikogo nie chcę dotknąć ani nie prowokuę żagnej awantury.poprostu pytam bo chce się nauczyc czegoś skoro już tu zaglądam.pozdrawiam wszystkich.
fotografia cyfrowa
iberica 2022-09-09 09:48:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Szkoda, że tak mało dajesz swoich prac.
fotografia cyfrowa
iberica 2022-09-09 09:18:16 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
nol 2022-09-08 01:41:04 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
silhouette 2022-02-12 21:33:52 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
...oj, świetnie podane...
fotografia cyfrowa
Kazkar 2022-02-12 18:39:48 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
a jakże
fotografia cyfrowa
dragon 2022-02-12 13:16:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dobre, ciekawe miejsce.
fotografia cyfrowa
wiesiolek 2022-02-11 21:37:16 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
marek_a 2022-02-11 18:39:43 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
xpioxb 2022-02-11 07:26:59 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Podoba mi się.
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa