| | |
Liczba punktów: 3777 za zdjęcia: 1554 za krytyki: 2223 Krytyki wystawione przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | adalbert | konsekwencja barwna tego zdjęcia narzuca odbiorcy odczucia
estetyczne, które są zdominowane przez dominujący wielki
błękit. Właśnie niebieskość mimo ,że nie ma tutaj
wszechogarniającej bliskości oceanu, lecz skromny widoczek
jeziorka z kładką. Ultramaryna jest miejscami zmącona szarym
dymem chmur i brązem lasu i palików. Skadrowałeś b. pięknie
kawałek natury zmącony działaniami człowieka, ale tutaj to
barwa powoduje , że wzdychasz i myślisz o tym co się z nią
kojarzy. Ten kolor jest do tego transparentny i nasuwa myśl
o czystości. Takiej jak ta woda. | mabok | 2007-11-13 13:15:45
| | adalbert | zaskoczyła mnie Kobieta pisząc o tym - co pod łukiem,
podczas gdy autor użył łuku jako paraboli określającej
przejście z jednego stanu do drugiego. Wystarczy przypomnieć
powieść Kadena pt. Łuk, w której opisuje losy kobiety
porzuconej przez męża, który zerwał sie do wojaczki. Podobna
jest piosenka Over the rainbow i chyba autor zdjęcia także
chciał pokazać parabolę losów ludzkich przemijających po
łuku jak pory roku.. Ciekawe w tej paraboli jest to co po
bokach zostawiamy i nie widzimy mknąc przez życie. To widzą
jednak publikujący na OB. | falko | 2007-11-12 15:37:52
| | adalbert | Konsekwencja artystyczna, z jaką robisz swoje zdjęcia rzuca
sie w oczy każdemu, kto przegląda Twoje portfolio. Szarość
lub prawie sepia podlane mocnym sosem z mgły wcale nie są
dominanatą tego zdjęcia. Uwagę zwracaja na siebie trzy
ledwo widoczne ławki ustawione w załamanym okręgu. Ławka,
szczególnie pusta kojarzy mi się z samotnościa i tzw
ławeczką obok mostu w Brooklinie. Tutaj brakuje rzeki, ale
jest mur i pustka za murem. Nastrój opuszczenia widoczny na
wielu innych Twoich zdjęciach jest tutaj pokazany wyraźniej. | tony_montana | 2007-11-12 13:22:57
| | adalbert | Camera obscura zwana tutaj na OB otworkową techniką pozwala
znudzonym tradycyjną techniką pohasać na nowych polach, ale
metodą średniowieczną. Poszukałes tematu i znalazłeś
pierwszorzędne tło do podkreślenia środków technicznych
użytych tutaj. Efekt jest zaskakujący. poplamiony rękopis z
plamą w kształcie otworka podwaja efekt. Światło z okna
potraja, a do tego karzesz nam zrozumieć wiersz o
hamletowskiej retoryce, który świetnie pasuje do postaci
myśliciela na zdjęciu.Dzięgciem jest tylko ta kanapa
umykająca konwencji, ale może taki był Twój zamiar. | Aldieb | 2007-11-10 13:57:17
| | adalbert | Widzę konsekwencję artystyczną, która w tym zdjęciu ( w
stosunku do publikowanych wcześniej) została spotęgowana.
Zadałeś sobie trudu, aby aby interesujące ujęcie o
niezwykłym nasyceniu barw pokawałkować i opublikować
pocięte. Otrzymałeś efekt małych całości wystepujacych w
zbiorze do 25 tej. Zobaczyłem właśnie wiosne pojawiającą sie
za oknem i pukająca do mnie cieplym puk puk. Twój mroźny
tytuł można ronie interpretować i i dlatego chyba
zasugerował Maula18go. Faktycznie ginąca ostrość może
denerwować, ale wydaje mi sie, że to zabieg czysto formalny,
kiedy porónasz Maulu18ty zdjęcia z portfolio. | ezroller | 2007-11-10 12:44:42
| | adalbert | Kacper jest tak fajny jak wesołe sa kolorowe drzwi.
Zestawienie w tytule nie jest przypadkowe i obrazuje
dokladnie dżungle miejską, gdzie miłe i sympatyczne są
dzieci a coś naturalnie kolorowego trzeba uważnie poszukać.
Wystarczy się przyjrzeć otoczeniu Kacpra i zaraz widzimy;
popękany beton, zmurszały tynk i syfiaste drzwi. Ktoś teo
środowisko ożywił malując drzwi, a Ty wprowadzając posać
Małego modela. Skromne , ale otwarte na świat spojrzenie
pełne humoru i otuchy. | zoraborys | 2007-11-10 11:37:23
| | adalbert | Po poprzednim kolorowym zdjęciu chłód i życie na krawędzi.
Masz ciekawe myślenie plastyczne, które raz rozrzucasz
dookoła , a za drugim razem ascetycznie dawkujesz i robisz
kadr minimalistyczny. Zamiast kwiatka, ptaszka czy robaczka
serujesz nam ostre zęby w krwistym kolorze. Ironia, czy
asceza do bólu? | Gothicus | 2007-11-10 10:55:50
| | adalbert | To zdjęcie zachęciło mnie do dokładnego przyjrzenia się
Twoim innym zdjęciom zamieszczonym w portfolio. Widzę
konsekwencję w tworzeniu kadru i oddawaniu nastroju grozy
dla miejsc, które takimi wcale nie są. Jeśli to miejsce tak
rzeczywiście wygląda, to chwała Ci za to, że to zauważyłeś.
Ile osób przechodzi tam codziennie i ne cieszy sie ztego, że
moze obcować z takim urokliwym miejscem. BW nadało
fotografii dozę niesamowitości, bo niebo wygląda równie
kamiennie jak schody i mur. Nie wiesz jak po polsku nazywa
się Frankenstein? | muzykant | 2007-11-10 10:30:35
| | adalbert | Wygląda to jak draperia lub kurtyna usnuta zTwojego
ulubionego rekwizytu czli kukurydzy. Prowokacja to, żart,
czy kontynuacja zdjęć o tematyce jesiennej. Złocista zasłona
ukrywa przed nami w delikatny sposób plan dalszy, tak jakbyś
chciał coś przed nami ukryć lub delikatnie odwrócic naszą
uwagę. Widze tam nieusprzątnięte pole chyba także z
kukurydzą , gdy w tytule zmyłkowo informujesz ,że to juz po
zbiorach. Dwuznaczność lub symbolizm, ale może także
zwrócenie , w stylu Konopnickiej, uwagi na ciężką dolę
chłopa polskiego. Podoba mi się to, że wprowadzasz tutaj na
OB tradycyjną fotografię. | falko | 2007-11-10 09:43:49
| | adalbert | Sztuka fotografii polega na uchwyceniu i utrwaleniu jakiegoś
momentu w dziejach. Do tego udało się to Tobie skadrować w
sposób obszerny wyjaśniający okoliczności powstawania dzieła
sztuki. Sztafaż i zamieszanie na fotografii jest dopełnione
zakoczoną miną modelki. Do tego wyraźnie pokazujesz w jak
trudnych warunkach przychodzi czasami pracować artystom. BW
zastosowany przez Ciebie i ironiczny tytuł powodują, że
zastosowana konwencja fotografii reportażowe sprawdza się. | .. . .. .. . | 2007-11-10 09:31:41
|
| |