Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| maryjan | po polsku: przeciwko ramkom nic nie mamy i sami z lubością
stosujemy:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-475454.php
kiedy trzeba;) | golum37 | 2014-10-06 16:33:35
|
| golum37 | Co wy macie przeciwko ramek przecież każdy obraz i zdjęcie w
galerii jest przeważnie w jakiś sposób obramowany.... | golum37 | 2014-10-06 09:00:57
|
| fotojan | Moim skromnym zdaniem... spróbuj w bardziej przemyślany
sposób stosować tekstury...nie tylko nakładając je na
zdjęcie "bazowe"...może spróbuj zastosować maskę
przycinającą i inną teksturę jak tło, na przykład...sam
pomysł jest ok...pozdrawiam | golum37 | 2014-04-29 08:23:48
|
| mst | Wróciłem tutaj po kilku minutach i mam kilka uwag.
Oprócz wspomnianych już przejść tonalnych (skutecznie
odwracających uwagę odbiorcy) widać że było stemplowane i to
konkretnie, wygląda to bardzo niechlujnie i w moim odczuciu
dyskwalifikuje pracę. Lewa i dolna krawędź są
zniekształcone. Kadr jak i tonacja mogą się podobać do tego
dynamiczne niebo z zatartym horyzontem dodaje pracy
"powera". Reasumując jest to najmniej dopracowana praca z
tych 3 i nie wiem jakim cudem trafiła do VP (bez
złośliwości), pozdrawiam mst. | golum37 | 2013-01-30 09:48:07
|
| mariuszbrcz | wygląda na mocno zmanipulowane,ale mogę się mylić.wrażenie
potęguje nieciągłość rozmytego nieba i nierealistyczna
jasność i nasycenie dołu oraz brzozowego lasku | golum37 | 2012-08-25 09:51:06
|
| ka_tula | Glavo ma rację - za dużo fakt. sam rowerzysta byłby super,
same bele siana ... a tak jest trochę nieciekawie. kadr na
pół - po co? Tyle nieba które jest raczej nieciekawe. Słońce
jest wypalone i widać, że matryca nie wydala - popatrz co
się dzieje wokół słońca. Staraj się unikać słońca w kadrze
gdy jest już tak wysoko albo przysłoń je trochę -
czymkolwiek w kadrze. Gdybys tu kucnął słońce schowałoby się
bardziej za drzewami a nadal rozświetlałoby kadr :) | golum37 | 2011-09-25 18:56:43
|
| Felix_S | Autorze, poprzednicy zwrócili uwagę na jasne niebo, według
mnie sam też zdajesz sobie sprawę z tego, że jest tam
baaardzo jasno. Trochę szkoda bo światło na dole zrobiło na
prawdę niezły, ciepły klimacik i te długie cienie, po prostu
sielsko:]
Dalej co do techniki, jak przesunie się suwak przeglądarki,
tak że nie widać już tego co powyżej lini widnokręgu da się
patrzeć. Nasuwa mi się jednak myśl że chyba troszkę dodałeś
"mocy" do barw tam obecnych. Po krzakach na dole widać, że
wyciągałeś tam cienie, ja zostawiłbym je ciemniej gdyż i tak
szczegóły tam są mało widoczne a tak byłaby to naturalna
krawędź kadru.
Właśnie, co do kadru, już nie raz pisałem że moje ulubione
kadry mają proporcje 3x2 lub 1x1 co nie oznacza, że innych
nie toleruję. Tutaj jednak widzę pewne niezdecydowanie w
kadrowaniu, osobiście przyciąłbym prawą. Podsumowując, gdyby
poprawić stronę techniczną oraz zmienić trochę ułożenie
elementów byłoby to niezłe zdjęcie bo pogodę miałeś tego
wieczoru doskonałą, pozdrawiam! | golum37 | 2011-03-23 23:27:57
|
| BENIGNUS | Brzydkie przepalenie, podkreślone dodatkowo podniesionym
zbyt mocno kontrastem, dół bardzo płaski, na dole zbyt duzo
żółtego na górze odstajaca od reszty niebiesko-zielono-szara
poswiata ... hmm chetnie zobaczyłby cos bardziej naturalnego
- w takie tonacji tylko do B&W. Sam kadr jest dobry. Pozdr. | golum37 | 2009-11-24 17:35:34
|
| Afropolak | "W tęsknocie za kulą" :-) Perspektywa - wysokość z której
oddano strzał dobrana niefortunnie - ławka mocno się
spłaszczyła i zlała z linią murka, od dołu także niemalże
dokładne spasowanie z linią zieleni/żółci.
Druga sprawa to ta betonowa kula i ogólny balans na
fotografii - kula nie pasuje tu tematycznie, wiem że ona po
prostu tam jest i już, ale tu do tytułu i sposobu obróbki po
prostu nie pasuje, nostalgia za betonem ? , cegły są z
definicji nostalgiczne, tak samo parki i ławki :-) a beton
ni jak.
Co do balansu to ciemna plama drzewa przeważa kadr na prawo
- takie moje odczucie, szarości z lewej nie kompensują tego.
| golum37 | 2009-08-06 09:02:39
|
| adalbert | Niemcy takie obrazki nazywają oczyźnianymi. Był taki malarz
niemiecki, którry nazywał się Otto Quante specjalizował się
w malowaniu "Dwóch cyganów" w róznych okolicznościach
przyrody i w róznych formatach. Pięknie do tego nawiązujesz.
Po prostu "szkoła monachijska. Obrazki te w oleodrukach
zdobiły domy w polowie Niemiec. | golum37 | 2009-06-23 15:55:46
|