fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
pawelpch jesli chodzi .o sam akt czyli modelka ,swiatlo..dosyc trudne
ale oryginalne.i nawet niezle wyszlo,lecz przy takim bocznym
oswietleniu gdzie ..podswietlany jest kontur boczny..nie do
przyjecia jest brak depilacji modelki i to o bląd
włosach...a efekt wygladzania skóry pogarsza wizualizacje
jeszcze bardziej...no ale mogę sie mylic..drogi autorze.
FLOGISTON 2011-02-20 15:38:15


minus minus minus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON @ Derian- gdybym należał do grona obrażalskich (w tym tych,
którzy dali mi ignora) napisałby, że odwiedziłem Twoje folio
itd...

Nie zrobiłem tego, bo chcę się odnieść do dwóch rzeczy-
pierwsza ocena "autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za
bardzo mu to wyszło" - moim zdaniem nie chciałem nic
powiedzieć, chciałem tylko pokazać portret modelki.

No i co do finezji, to ja miałem zamiar pokazać dwie
rzeczy:

1. Włosy i dłonie. I jedno i drugie jest bardzo fotogeniczne
i staram się to eksponować. Jestem w tym konsekwentny i od
jakiegoś czasu dłonie są zawsze obecne w moich portretach.

2. Ziarno. To widać i słychać, i czuć. A czy się komuś
podoba, to jego sprawa- mnie bardzo.

A co do karykaturalnego kadru, pozostawiam bez komentarza,
bo dla Ciebie może być i taki, szkoda czasu na polemikę. A
do ujęć znad głowy i portretowanie od góry mnie nie mówisz-
bo alergicznie reaguję na wyeksponowane czoło, ale wiem, że
to na OB często jest oceniane jako oryginalne lub
nowatorskie. Dziękuję, zostanę przy swoim :)
FLOGISTON 2010-12-12 22:05:43

fotografia cyfrowa
Derian Niezależnie od zastosowanego negatywu warto pamiętać o
innych aspektach budujących fotografię.
Dość ciężka kompozycja spotęgowana niską, niezbyt dobrą
perspektywą zbyt mocno eksponuje ręce modelki wraz z dolną
część jej tułowia, powiedziałbym nawet, że karykaturalnie to
wygląda. Nie jest dobrze. Kadr wydaje się przypadkowy,
ciasny i niezbyt dobrze poukładany. Całości brakuje finezji,
lekkości i kobiecości... choć może kobiecości nie brakuje bo
dziewczyna z dużym potencjałem, który warto wykorzystać i
któremu warto poświęcić więcej uwagi. Więcej uwagi tym
bardziej, jeśli sięgamy po negatyw. Tu bardziej szkoda
jednej nieudanej klatki niż w przypadku fotografii cyfrowej,
gdzie lekką ręką wyrzucamy do kosza 100 klatek.
Podsumowując - jest modelka, są warunki, jest światło, jest
nawet przyzwoity sprzęt. I z pewnością są umiejętności.
Zabrakło jednak pomysłu i poprawnego wykorzystania wyżej
wymienionych czynników.
FLOGISTON 2010-12-12 17:46:56

fotografia cyfrowa
FLOGISTON Tematem nie jest pomnik, on jest tylko tłem.

Natomiast fortepian gra tu role pierwszoplanową, bo jest
takim dziwolągiem umieszczonym na placu o klasycznym
założeniu osiowym. Na poprzednim ujęciu w moim folio jest
pokazany cały Plac Matejki wraz z tym kiczowatym
fortepianem.

No i tam właśnie Cris70 będzie mógł znaleźć wytłumaczenie
dla tego nieba- tak po prostu wygląda poranna mgła... Aż
dziwne, że umknęło to Twojej uwadze, że i gmach w głębi też
jakoś dziwnie traci na ostrości i to nie z powodu grzebania
w PSie, bo to przecież analogiem było zrobione.
FLOGISTON 2010-09-23 23:06:12

fotografia cyfrowa
kris_wit Wracam po raz któryś do tego zdjęcia,by utwierdzić się w
przekonaniu ,że mi się zupełnie nie podoba i rzeczywiście
tak jest.Znam ten pomnik.Bywam w Krakowie i bywam obok tego
pomnika.Gdybym jednak nie znał tego miasta i tego obiektu to
to zdjęcie za nic by mnie nie zainteresowało Pomnikiem
Grunwaldzkim.
Rozumiem ,że nie o sam pomnik tu chodzi.Że to ten ohydny
,sztuczny instrument wstawiony tuż obok niego jest tu
tematem,ale nawet to i idea zdjęcia nie zmienia faktu,że
zdjęcie nie jest najlepsze.
Zacznę od samego kadru,który zdecydowanie mógł z pewnością
wyglądać inaczej ,ciekawiej,a jednocześnie nadal wyrażać
ideę tej foty.Gruga rzecz,to fatalne światło zastane.To
niebo jest tak ohydne ,jak ten fortepian.Przy takich
warunkach może warto było odpuścić sobie robienie zdjęć?
Nic w tej pracy nie zaciekawia,nic nie wyróżnia spośród
setek całej masy innych zdjęć publikowanych każdego dnia w
galerii.
Oczywiście ,jak każda fota i ta znajdzie swoich wielbicieli
i nie mam nic przeciwko temu.Ma prawo sie podobac lub nie
podobać. Do mnie nie trafia.Nie trafia w mój skromny gust .
A na marginesie to naprawdę tego kto zdecydował o tym ,by w
takim miejscu postawić ten paskudny,czerwony grat powinni
rozliczyć :) Przecież to szpeci,tak piękne miasto i obiekty
w nim znajdujące się.
FLOGISTON 2010-09-23 15:15:34


minus
fotografia cyfrowa
pablo77 Bardzo ładne, delikatne, stonowane światło - zawsze na
twoich fotkach miałem wrażenie lekkiego niedoświetlenia a tu
jest strzelone w punkt. Do tego dobry kadr, z dynamizującym
ujęcie spojrzeniem w bok. Przeszkadzaja mi tylko dwie rzeczy
- obie w lewym dolnym rogu. Nie wiem czy ta druga walizka z
tyłu jest dobra - wg mnie raczej przeszkadza. No a odbłysk
swiatla na tej pierwszej walizie troche za bardzo daje po
ocach i sciaga wzrok. Poza tym b. fajna fota.
FLOGISTON 2010-08-19 13:57:57

plus
fotografia cyfrowa
FLOGISTON Odnośnie poznawania prac mistrzów jesteśmy zgodni i szkoda
tracić na to czas.

Odnośnie kadrowania- mam taka zasadę, że obejmuję najpierw
całą modelkę (oczywiście przy ujęciach sylwetki) i dopiero
później wycinam tak, jak uważam za stosowne i zwracam uwagę
na zrównoważenie środka ciężkości kompozycji. Odnośnie reguł
o tzw. mocnych punktach na OB byłem już krytykowany, właśnie
za to, że się ich nie trzymałem. W tym przypadku specjalnie
obcinałem materiał na dole, świadomie tak, żeby pokazać,
fragmenty podłoża.

Cień koło nosa i w ogóle cienie na twarzy lubię, bo pokazują
twarz jako bryłę. Natomiast alergicznie reaguję, na
jednolite glamurowe światło, które wraz z wyprasowana skórą
jest synonimem kiczu i próbą naśladowania komercyjnych
okładek z Vivą i Tiną na czele.

Nogi- w pewnym sensie zgadzam się- ale wątkiem przewodnim
tej sesji było to co ma modelka pod sukienką (nie
pokazywałem na OB z obawy przed postawieniem mi zarzutu
obrazy moralności). Szczegóły proponuję na priv.

No i zostają jeszcze dziurki w nosie- dla mnie ważniejsze od
nich są te lubieżnie rozchylone usta. Osobiście to uwielbiam
i będę to czynił konsekwentnie dalej.
FLOGISTON 2009-09-26 15:57:24

fotografia cyfrowa
Axel Flogiston - czytam to co napisałeś i zastanawiam się jak to
jest, że innym wytykasz trzymanie się "podręcznikowych zasad
i tych oklepanych regułek", a sam mówisz regułkami o środku
ciężkości, o równoważeniu kompozycji. No to albo się
trzymamy regułek, ale się nie trzymamy. Oczwiście można
robić i jedno, i drugie jednocześnie jeśli ma to swoje
wytłumaczenie.
Jedna z podstawowych zasad mówi, żeby nie zaglądać modelce
do nosa. Czy masz jakieś słowo wyjaśnienia do tego co
widać?
Moim zdaniem jeśli chodzi o pokazanie nóg modelki i prawa,
i lewa pokazana jest niekorzystnie. Mam skojarzenia z
kikutami.
Krawędziowo pokazana biała materia z jej znikaniem i
pojawianiem się na samym dole kadru mnie nie przekonuje.
Moim zdaniem widoczne jest niezdecydowanie, by nie
powiedzieć o niechlujnym kadrowaniu.
Podobnie odbieram światło, jest niezdecydowane i "bardzo
bezpieczne". Nie mówię, że jest złe ale dla mnie mało
interesujące. Ono neutralizuje klimat i podkreśla
zmarszczyki idące w dół od płatków nosa modelki. Nie sądzę,
żeby kobietom się to podobało.

Samo zdjęcie jest... i co by tu powiedzieć?...hmm, w swoim
folio masz wiele lepszych.
W temacie studiowania kompozycji na przykładach malarstwa
oczywiście zgadzam się z Tobą z jedną małą poprawką. Nie
zamykałbym przedziału czasowego materiału do analizy i nie
ograniczałbym propozycji tylko do ant_z. Każdemu z nas
wyjdzie to tylko na dobre, Tobie również.
FLOGISTON 2009-09-26 13:36:17

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
chraf jeżeli chodzi o kadr to odciąłbym kilka cm od góry. nie
podoba mi się odcięta ręka pani na dole z lewej strony. mam
zastrzeżenia również do promyczka jasnego światła na plecach
z lewej strony. Ja postać oświetliłbym bardziej od boku niż
z tyłu. Z tego co się domyślam rozważając tytuł Amazonka to
założenie było takie ze nie powinno być widać drugiej
(ciemnej) piersi która da się dostrzec...
FLOGISTON 2009-02-09 17:40:11

fotografia cyfrowa
Grzegorz_J 1. To, że klasa robotnicza dorabia na fuchach, pieknie
pokazane +
2. Drelich, dresik, sportowa czapka i papieros
+
3. Klasa robotnicza w PL ( prawie ) nigdy nie używa olularów
ochronnych +
4. DLACZEGO WSZTSTKO JEST NIEOSTRE ???
-
( tego głównie dotyczy moja krytyka )
FLOGISTON 2009-01-27 20:00:28


minus minus minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa