fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
corazon Drogi autorze, nie znam Cię ani Ty mnie, więc bez zbędnych
nerwów czy nieporozumień naskrobię parę słów.
Klepanie się po pupach jest przyjemne i znane jest również
wśród małp człekokształtnych o DNA zbliżonym do ludzkiego,
sam bardzo lubię jak ludzie mi cukrują, ale wtedy im nie
wierzę.
Co do zdjęcia, podstawowy błąd to niezbyt fortunnie pokazane
nogi - wyglądają raczej jak kikuty w legginsach , zdaję
sobie sprawę , że kadr jest trudny, ale można tak pokierować
modelką żeby ułożenie nóg sprawiało lepsze wrażenie.
To takie podstawy fotografii, co do obróbki, się nie
czepiam, bo każdy ma prawo obrabiać jak chce, ale podstawy
kadrowania to już inna sprawa.
Wracając do krytyki, nikt z tak zachwalających to foto osób
albo przez grzeczność nie chciał, albo z innych powodów nie
zwrócił Ci uwagi na powyższe, więc tak naprawdę poklepał Cie
po tyłku, ale Ty nic z tego klepania nie wyniesiesz, z tego
typu galerii powinniśmy czerpać wiedzę a nie satysfakcję
ze ślepo wstawianych poleceń...

pozdrawiam i bez urazy...:)
ErNOL 2013-10-16 20:23:04

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
shamanta Obawiam się, że nie jest to udana próba. Zbyt kontrastowa
scena wynikająca z niekorzystnych warunków oświetleniowych.
Bałagan w tle. Gałąź wyrastająca ptaszkowi z karku. Zbyt
ciasne kadrowanie w górnej części kadru i co za tym idzie
błędy kompozycyjne. Głowa (oko) powinny być w mocnym punkcie
złotego podziału lub trójpodziału albo na górnej linii
dzielącej kadr (w przypadku trójpodziału 1/3 wysokości). Tu
ptaszek na oddychanie ma zbyt mało miejsca. Odnoszę
wrażenie, że zaraz się udusi. Jasna plamka na łebku
granicząca z utratą szczegółów. Pisałam Ci kiedyś na priv.
Zdjęcie w RAW, wywołanie kilku JPG z różną korektą
ekspozycji i złożenie całości w jedno może sytuację
uratować. Rozpiętość tonalna matrycy jest za słaba. To co na
plus wydaje mi się dobra perspektywa. Obiektyw na wysokości
łepka. Na pocieszenie mogę dodać, że zdjęcia ornitologiczne
zazwyczaj maja podstawowe błędy w kompozycji. Zapewne już
sam w fakt upolowania ciekawego okazu powoduje takiego
napływu adrenaliny, że fotografujący tracą głowę. :)

Pozdrawiam i życzę udanych łowów:)
ErNOL 2012-09-29 11:17:13

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
pruski za bardzo klasycznie potraktowałeś sprawę... w pstrykaniu
roślin musi być coś, co przyciąga wzrok... nie wystarczy
wyostrzyć główny temat i rozmyć tło... fatalnie wygląda lewa
dolna... jeżeli roślina jest ucięta powinna wchodzić w kadr
bezkonfliktowo... poza tym, bardzo ryzykowne jest BW w
fotografii przyrodniczej... o kadrowaniu nie wspomnę, bo nie
ma tutaj pomysłu na kadr...
ErNOL 2012-08-30 23:45:17

plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
muddy Kadr zbudowany niestarannie - jakiś fragment rozmytej
postaci i śmieci na lewym marginesie, kawałek kogoś w prawym
rogu, coś tam zwisa z góry... Pojawiające się gdzieniegdzie
przepalenia świadczą o braku panowania nad zastanym
światłem. Kadr nie pokazuje również tego, o czym pisze w
swoim komentarzu Autor - nie ma muzyki, ludzie wyglądają
raczej na znudzonychm, brak emocji.

Jeżeli już pokazywać tę scenkę, to inaczej skadrowaną.
Należałoby skupić się na tych dwóch - trzech stolikach w
centrum i stojących osobach z dalszego planu, kadrując ich
bardziej centralnie. Koniecznie należałoby wyrzucić prawą
(do pionowej linii odcinającej nam drabinę, zostawiając
siwowłosego staruszka i podpartego pana), lewą (pozbywająć
się tych dwóch osób w LD) oraz zbędne elementy (sznury,
lampę i przewody) na górze.
ErNOL 2012-07-23 08:12:23

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
atsf Praktycznie cała twarz, a głównie oczy i oczodoły, tudzież
nos i usta, są w cieniu, a nie ma bardziej rozproszonego
światła, niż właśnie w cieniu, więc należaloby tę twarz
rozświetlić i to- po prostu- cyfrowo, tak, jak to robią
glamurzyści, a nie się pierniczyć z jakimiś gratami w
terenie ;-)

Guzik prawda, że w "złotych godzinach" światło jest
miękkie/rozproszone. Takie światło jest wtedy, gdy jest
odbite, i to się zdarza o każdej porze dnia, tylko sobie
miejsce trzeba dobrać, a w złotych godzinach można mieć
również ostre światło skierowane, tyle że pod mniejszym
kątem padające na obiekt, bardziej frontalnie niż z góry,
więc mniejsze cienie od brwi, nosa etc, ale również wielka
zdolność do nadmiernego kontrastu i przepaleń. Aby podana
przez blexena reguła zechciała łaskawie zadziałać, to na
niebie muszą być przynajmniej chmury, a dodatkowo jakieś
powierzchnie refleksyjne w terenie, ktore doświetlą
równomiernie obiekt łagodząc kontrasty. Niestety, często się
coniektórym wydaje, że dobre światlo się samo bierze z
patrzenia na zegarek ;-)

W tym kadrze największym problemem są prześwietlone partie
torsu i bluzki, na co jedyną metodą byłaby zmiana orientacji
modelki, aby ciało było zwrócone prawie tak samo, jak głowa.
Parę prób różnych ustawień dało by mz efekt wydobycia
szczegółów nawet z prześwietlajacych się partii obrazu.
ErNOL 2012-05-30 01:00:23


minus
fotografia cyfrowa
Andres Blexen piszesz BZDURY!!! (przepraszam ale inaczej tego nie
można nazwać!!!)
ad1. Fotografowanie jest dozowlone i owszem i to chyba
jedyna zgoda co do Twojej krytyki.
ad2. Publikowanie takich zdjęć NIE JEST DOZWOLONE o ile
osoba na nim uchwycona nie wyrazi zgody. Nie ma czegoś
takiego "chcę być zobaczonym"!!! Miejsce nie ma tu nic do
rzeczy.
ad3. Zgody nie wymaga zdjęcie zgromadzenia ludzi (tłumu).
ad4. Vipy nie stanowią wyjątku. Osoby te można tylko
fotografować i publikować wizerunek przy spełnieniu dwóch
założeń: Są to osoby publiczne
(vip/celebryta/polityk/sportowiec/aktor/etc jest taką osobą)
i fotografuje się ich W TRAKCIE WYKONYWANIA CZYNNOŚCI
ZAWODOWYCH!!! Jeżeli takowe wykonuje to może się zasłaniać
do woli a Ty i tak masz prawo zrobić i opublikować
zdjęcie!!!
ad5. Aby wogóle była mowa o ochronie wizerunku ów wizerunek
musi być rozpoznawalny!! W przypadku zasłonięcia ręką twarzy
NIE MA MOWY O ROZPOZNAWALNOŚCI więc nie może być dyskusji o
ochronie wizerunku. a co za tym idzie nie może być mowy o
zgodzie na publikację tego wizerunku!!!!

Więc zanim napiszesz krytykę proponuję zapoznać się z aktem
prawnym regulującym tą sytuację a jest nim Ustawa z dnia 4
lutego 1994r o prawie autorskim i prawach pokrewnych (z
późniejszymi zmianami i uwzględnieniem dyrektyw Wspólnot
Europejskich) art 81.

ad 4 reguluje ww ustawa art81 ust.2 pkt1
ErNOL 2012-05-27 21:52:11

plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
....... Fotografowanie ludzi w miejscu publicznym i publikowanie
takich zdjęć jest generalnie dozwolone.
Zakłada się bowiem, że każdy kto przebywa w takim miejscu
liczy się z tym iż zostanie zobaczony, "chce" być
zobaczony". ...chyba, że dana osoba wyraźnie sobie tego nie
życzy. Wyjątek stanowią znane postacie/VIP-y - ich nie
trzeba pytać o zgodę. Jednym ze sposobów takiego sprzeciwu
jest np. zasłonięcie twarzy dłonią. Dokładnie tak jak to
widać na powyższej fotografii. Powinno to być wystarczającym
sygnałem dla fotografa, że portretowana osoba nie wyraża
zgody na fotografowanie, o publikacji w internecie/mediach
nie wspominając.

Jest więc bardzo prawdopodobne drogi Autorze , że w tym
przypadku nie masz zgody widocznego pana na fotografowanie
go i publikowanie wizerunku jego osoby w internecie.

* nie pomyliłem się - jest to krytyka. ...jakich prac nie
powinno się publikować.
ErNOL 2012-05-23 15:40:00

plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
shamanta Pragnę przytoczyć to zdjęcie. Portret opublikowany bez zgody
na prezentacje wizunku !

http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-590991.php

Tu jakoś wielu z Was: szonon, sulek i inni miało zupełnie
odmienne zdanie na temat kwestii etycznej. Czyżby to
zależało od tego kto jest autorem zdjęcia? Specjalnie
zamieściłam moja uwagę jako krytyka, aby nie znikło w
zalewie pod zdjęciem komentarzy. Dobranoc.
ErNOL 2012-05-15 22:23:43

plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
....... FOTOGRAFIA PORTRETOWA ON LOCATION.

Autorze, fotografując w bardziej niż mniej otwartym plenerze
osobę w samo południe zadbałeś o nieciekawe przepalenia w
częściach oświetlonych oraz o efekt "zapadniętych oczu" w
części zacienionej.

Co zrobić na przyszłość żeby było lepiej:

1. Unikać ostrego południowego słońca.
Najlepszą porą dnia do fotografowania jest tzw "złota
godzina".
Są to ok. 2 godziny przed zachodem i po wschodzie oraz
ok. 1 godz. po zachodzie i przed
wschodem słońca. Światło jest wówczas
miękkie/rozproszone. W okresie zimowym czas ten jest
odpowiednio krótszy.
2. Najlepsze dni, to jednak dni zachmurzone.
3. Nie jest możliwe fotografowanie z uwzględnieniem dwóch
powyższych punktów (bo. np. czas
na to nie pozwala), fotografuje się przy użyciu dyfuzora
lub blendy doświetlającej zacienione
partie.

Życzę powodzenia w rozwijaniu swojej ...pasji.:-D


ErNOL 2012-05-15 19:02:00

plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat Ewa opowiedziała o aspektach duchowych, ja skrobnę co nieco
o technikaliach.
1. Cień pod nosem i jego kierunek świadczy że słońce było
bardzo wysoko a zatem świeciło juz twardym, jasnym światłem,
co powoduje powstanie bardzo dużych kontrastów - patrz cień
właśnie pod nosem i schowane kompletnie w cieniu lewe (dla
oglądającego) oko. Unikaj tak wysokiego słońca, a jeśli już
koniecznie chcesz zrobić zdjęcie w pełnym słońcu użyk blendy
do rozjaśnienia cieni lub dyfuzora by światło słońca
zmiękczyć.
2. Cięcie kadru. Nie obcinaj tylko czubeczka głowy bo
wyglada to dość nienaturalnie. Wiem bo sam ie raz takie coś
zrobiłem i jakby pogrzebać u mnie w profilu pewnie coś
takiego się znajdzie ;) Obcinaj albo zdecydowanie nad
brwiami, wyrzucając w zasadzie to co nad nimi lub nie
obcinaj wcale.
3. Używaj jak najdłuższej ogniskowej tak by maksymalnie
zmniejszyć głebię ostrości poza modelką, oraz by uniknąć
przerysowań perspektywy (choć tu akurat takowych prawie nie
ma). Najlepsze (ja tak zawsze robiłem) to obiektywy o
podwójnej ogniskowej standardowej. Czyli dla twojego canona
to około 80-100mm, dla mojego sinara to 300mm. Dłuższe szła
też będą dobre, ale te zbyt długie zaczną robić tele
perspektywę która będzie wyglądać nijako.
4. Portrety rób zawsze z przysłoną jak najmniejszą czyli
otworem jak największym. Pamiętaj żeby obiektyw w takim
przypadku zamknąć o pół do jednej działki ponad to co ma
napisane. np 180/2,8 zamknij do 180/3,5-4, głebia strości
niewiele się zmieni za to ostrość będzie lepsza,
ErNOL 2012-05-04 09:44:41

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa