fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
wowa Witam!
Dlaczego jabłko jest magic? Ale to tylko dygresja...
Kadr centralny jest mało interesujący, zwłaszzcza wtedy, gdy
najważniejszy obiekt jest niemal kulisty. Ale czy jabłko
jest najważniejsze? Jeśli tak - to trawa na pierwszym planie
temu przeczy, jeśli zaś jest tylko tłem, to za ostre. Gdyby
tak trochę bardziej z góry i mniejsz GO...
Studio masz fajne, ale niepozamiatane... Trzeba było usunąć
żółte źdźbła, bo odciągają wzrok. No, i makijaż modelki...
Nie dało się tego "magika" odwrócić tak, by nie straszył
dwoma pryszczami?
Pozdrawiam!
Klarens 2007-09-22 12:31:16

fotografia cyfrowa
chodak Dobry pomysł i niezłe zdjęcie. Ja bym wolał tylko troszkę
większą głębie ostrości. Nie mówię, że ślimak ma być ostry.
Chciałbym tylko, żeby był nieco wyraźniejszy niż tu.
Klarens 2007-08-03 08:28:08

plus plus
fotografia cyfrowa
WilMa cześć Klarens
do słusznych słow dobrego wujka Tomka (taki jest, uwierz mi)
dokładam jeszcze swoje 3 grosze :
(1) gdybyś nieco ciaśniej kadrował w PD (prawy dół) kadru
nie byłoby tego fragmentu liścia - on jednak trochę
przeszkadza
(2) pewnie bawiłeś sie trochę kolorami, a to spowodowało
powstanie kolorowego szumu (wyraźnie plamki w tle) - spróbuj
to odszumić w programie graficznym
(3) myślę że mógłbyś nieco uatrakcyjnić kadr nieco go
obracając i przycinając tak żeby łodyga wychodziła z okolic
narożnika
spróbuj ...
pozdrawiam
Marek
Klarens 2007-07-23 20:08:18

fotografia cyfrowa
jurekk Skoro prosisz to masz:
W tym kadrze za bardzo widoczna jest postać; szczegóły
garderoby absorbują wagę i powodują, że nie myślimy o
"bocznym torze", historii człowieka lecz analizujemy
szczegóły jego koszuli.
Lepiej by było "zgubić" postać w perspektywie wyznaczonej
torami. Słowem pozwólmy modelowi odejść dalej, najlepiej do
okolic mocnego punktu. I będzie dobrze, bo naświetlenie i
bw. ładnie zrobione.

Klarens 2007-07-19 23:47:45

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
UncleTom Witaj,

Kilka uwag z mojej strony... domyślam się, że jest Ci trochę
przykro, że Twoje pierwsze zdjęcia przeszły prawie
niezauważone... tak to jest na Ob., że 'nowym' trudno jest
się czasem przebić, chyba że głośno krzyczą, w języku
fotograficznym, ma się rozumieć...

To zdjęcie nie jest beznadziejne, gdyby tak było, nałapałbyś
już minusjedynek co niemiara... ma jednak kilka podstawowych
wad. Pomysł był: pokazanie niemłodej ulicy z jej
codziennością; gorzej z wykonaniem. Jak widzisz, ten załom
muru po lewej jest nieostry, za duży; ponadto ma bardzo
nieprzyjemne białe plamki, które są zbyt drastycznie białe,
by być obojętne... gorzej, że ulica poniżej jest też
nieostra; wygląda to tak, jakbyś starał się ustawić punkt
ostrości gdzieś pośrodku, a należało skoncentrować się na
głównym temacie, tzn. ograniczyć mur z lewej do wąskiego
paska jeżeli chciałeś zasugerować zdjęcie z okna, ostrość
ustawić zdecydowanie na ulicę (naświetlenie i obróbka musi
ten temat podkreślać) oraz usunąć silne białe plamy na
murze, albo zdecydować się na zupełnie inny kadr.

O zdjęciu kwiatka Ci nie napiszę, bo to nie moja 'działka',
wydaje mi się ono jednak lepsze od tej ulicy.

Najważniejsze: nie zrażaj się, bo pierwsze próby naprawdę
nie są najgorsze. Pozdr.

Klarens 2007-07-19 23:35:41

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa