fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaskimi ciekawa fotografia.
Od razu po pierwszym spojrzeniu włączyła mi się "kontrolka"
z napisem "pamiętaj!". Przypomina mi ona, że czasami tylko
cienka linia oddziela prace artystyczne od bardzo dobrze je
udających "podróbek". To przypomnienie włącza mi się
szczególnie często przy pracach opartych na popularnych
"schematach do tworzenia sztuki". Ten schemat który przy tej
pracy mi się narzucił jest dość często wykorzystywany -> w
zwyczajnym miejscu wstawiamy coś z zupełnie innej bajki
(może to być np. balonik z gazem przywiązany do betoniarki
na budowie, owinięty folią manekin na plaży, alpinista w
pełnym rynsztunku i z ubezpieczeniem na środku rynku itp. -
wszystko zależy od tego co akurat mamy pod ręką) licząc na
zszokowanie i zaskoczenie widza. Inność obrazu spowoduje u
oglądających zagubienie i próby zrozumienia tzw. intencji.
Jeśli pojawi się zrozumienie to jest ok. jeśli się nie
pojawi to sprawa się komplikuje, bo widz zakłada, że tu musi
o coś chodzić, a jeśli się przyzna, że nie wie o co, to
wyjdzie na cieniasa ;) - dla bezpieczeństwa najlepiej wtedy
napisać "super" i postawić 4.
W mojej ocenie prace oryginalne od podróbek różnią się
konsekwencją logiczną, czytelną grą skojarzeń, widocznym
uzasadnieniem dla istnienia POZORNIE nieprzystających
elementów. Atrakcyjność estetyczna, sprawność wykonania i
inność świata przedstawianego nie różnicuje podróbek od
oryginałów.
W tej pracy widzę ładne, poetyckie wręcz zestawienie tytułu
z parasolami, które dodatkowo opadają jak dziwny deszcz z
prawie bezchmurnego nieba (ciemne chmury nad horyzontem też
pozostają w jakimś związku z całością - w związku czasowym
;) Widzę zabawnie powstałą kompozycję trójdzielną (jako suma
dwóch kompozycji dwudzielnych ;) Widzę bardzo ładne
wykonanie.
I tak jak naga odczuwam jakiś niedosyt :)) ale u mnie to
raczej niedosyt związków. Jeszcze ich poszukam.
kustulka 2007-12-14 19:47:42

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowanaga jakość w takich realistycznych montażach polega nie tyle na
dobrym wycinaniu i mieszaniu warstwami, ile na starannym,
konsekwentnym oświetleniu materiału wyjściowego. - bo ono
zapewnia nam ciągłość złudzenia (drugą część ciągłości
złudzenia zapewnia nam sama fotografia i jej transparentność
- bycie oknem na rzeczywistość - o czym poniżej). i o to
autor zadbał. dobrze się w całości umieszcza tytuł. bo jest
paradoksem wobec pogody tła, ale nawiązaniem do chmary
goniących parasoli. bo próbuje - i może nawet daje radę -
wyciągnąć tę pracę ponad zaawansowane ćwiczenie w szopie.
bardzo mi się spodobało eddybodego nawiązanie do Magritta
poniżej. M. to jeden z pierwszych (to my knowledge)
artystów, którzy tak wyraźnie eksponowali semantykę obrazu -
czyli, w jaki sposób artysta w obrazie przekaz zakodowuje i
jak to potem widz rozkodowuje. i jak się ma rzeczywistość do
jej portretów. temat tym bardziej ważki w wypadku
fotografii, która, jako się rzekło, na ścisłym - acz trudnym
- związku z rzeczywistością bazuje. nad czym można się
zastanowić właśnie pod takimi, jak powyższy, obrazami.
czyli: czy nam się podoba, bo taki obrazek można zobaczyć
naprawdę? czy właśnie dlatego, że nie? czy wierzymy, że to,
co na zdjęciu, zostało sfotografowane, czy też od razu
zakładamy szopa? i, czy jeśli na zdjęciu jest coś, czego nie
ma - czy to nam przeszkadza, czy nie?
pytania pozornie proste:)

/dodam, że mam tu niedosyt wrażeń, nawet jeśli tę pracę
poleciłam, ale to bardzo subiektywny niedosyt, więc się nie
będę rozpisywać./
kustulka 2007-12-14 15:10:10

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaJaruna Pokój dziecięcych fantazji, studnia ze snami, kapelusz
sztukmistrza, z którego wyskakiwać mogą zarówno króliki, jak
i hipopotamy; obraz, kóry sięga do archetypów ludzkich
opowieści.
kustulka 2007-12-09 22:00:47

fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa