fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
mario_63 tak sobie "wlazłem" do Twojej galerii i odkryłem kilka
świetnych zdjęć. jedno z nich to właśnie TO. I znowu czytam
coś o szumach (bryy!!) . A przecież to Twoje zdjęcie nie ma
nic wspólnego z szumami. Co do kadru to nie zgadzam się ze
skimi. Moim zdaniem kadr jest bardzo wyrównany i prosty.
Wzrok wędruje pomiędzy uchem a okiem i obejmuje całą buźkę
modela. Więcej z prawej byłoby gorzej. Tak trochę w stylu
wielkich mistrzów pędzla. A łyżka dziegciu? Och to
pretensjonalne uczesanie modela :-))
krokodyl 2007-09-10 13:45:31


minus
fotografia cyfrowa
mario_63 ... a co wy wszyscy z tymi szumami? Czy ktoś z was widział
analogowe zdjęcie (tak były kiedyś takie) np. na T-Maxie lub
Ilfordzie specjalnie wywołane dla dużego ziarna? Ziarno jak
i szumy są nieodłącznym elementem obrazu. Pewnie nie do
każdego kadru pasują, lecz akurat tutaj powinny być większe.
Dodałoby to obrazowi dramatyzmu jaki niesie z sobą IR.
Polecam wam zrobić fotkę na czarno-białym filmie specjalnie
uczulonym do podczerwieni. Po wywołaniu zobaczycie piękne
ziarno (musi być regularne i ostre) które powoduje
niepowtarzalny klimat. Proponuję autorowi w celach
edukacyjnych: nałóż cyfrowe ziarno na tę fotkę, dobierz
odpowiednią jego wielkość i wtapianie. A potem podpisz
"cyfrowa Konika IR" poza tym czy w dobie cyfrowej obróbki
potrzeba naświetlania matrycy (nie piszesz w prost a może
filtry użyłeś właśnie na materiale tradycyjnym?) przez filtr
Cokina aż tak długo. Może lepiej byłoby ustawić na statywie
i "cyknąć" 1/125, f 8 i już. a potem cyfrowo wyciągnąć
podczerwień?
jarek78 2007-09-09 08:04:23

plus
minus
fotografia cyfrowamario_63 15 czy iluś tam otworkowym nie ma znaczenia. O co Tobie
chodziło w tym zdjęciu? czy tylko chciałeś zaszokować 15
otworkami??? U dołu kadru doszukuję się jakiegoś potwora ze
snów. Sugeruję ocenę 0. Otworki też mogą nieżle się
zaprezentować niezależnie od ich ilości!
Lawdanski 2007-09-09 07:53:38


minus
fotografia cyfrowa
mario_63 na obiektywni.pl mam za mało punktów, więc nie mogę wystawić
oceny. Choć należy się +4. A dlaczego? ładnie wykadrowane
zdjęcie, przejścia tonalne zieleni, gdyby nie ..... no
właśnie. Lepiej skontrastuj kolory zieleni, szczególnie w
centrum planu. Powinienem napisać "ja starałbym sie lepiej
pokazać przejścia tonalne zieleni" To przecież zieleń jest
według mnie przedmiotem tego zdjęcia a "światło w dolinie"
po lewej na dole powinno byś zrównoważone jasnym elementem
na ciemnym zielonym tle po prawej u góry. Zalecałbym
trzymać się złotego podziału kadru, to w tym przypadku
zdjęcie byłoby zrównoważone.
alekp 2007-09-09 07:46:13

fotografia cyfrowa
mario_63 falko nie zadaje się takich pytań. "Po co?" mus to mus. i
tyle. szpilek pokazuje swoje prace byśmy je ocenili i
skrytykowali. Pytanie "po co?" można zadać każdemu i
wszędzie. Jest to odwieczne pytanie człowieka. I w
większości przypadków NIE MA na nie odpowiedzi. Należy
zadać pytanie autorowi "czy jesteś zadowolony z tego co
stworzyłeś?, czy twój zamiar, wizualizacja, przemyślany
efekt są tym co chciałeś uzyskać?" Dla mnie wstawione w tym
zdjęciu niebo jest trochę sztuczne. I tu powrócę do pytania
falko. Tylko nie "po co" a dlaczego w ten sposób, że cyfrowa
ingerencja od razu rzuca się w oczy. Czy może za dużo pshopa
w cukrze?? Linia odcinająca horyzont nigdy nie jest jak
czarna krecha. Myślę , że masz umiejętności by delikatnie
wykonać przejście w niebo. dramatyzm sceny jest fajnie
określony i pasuje z dramatyzmem nieba. Myślę, że w
przypadku takich zdjęć lepiej w autorskim komentarzu
zaznaczyć, że zdjęcie nie tylko jest fotografią cyfrową
(czyli wykonane na matrycy) ale też jest efektem montażu.
Choć chyba się zagalopowałem, w historii już były montaże
bez podpisywania, ale było to wyraźne. Poniżej stawiam ocenę
+4 choć trochę może na wyrost
szpilek 2007-09-09 07:30:27

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowamario_63 Tak lubię również zestawienia odbić. Zestawienia na jednym
planie zdjęcia różnych planów rzeczywistych. A co moim
zdaniem autor mógłby poprawić? Może należałoby stanąć pod
innym kątem do okna i wyeliminować BMW? Oddalić się, nie
przybliżyć się!!! od szyby tak by więcej planu tylnego do
fotografa było widoczne na zdjęciu? A po tym wszystkim
wybrać tylko jeden obraz i zestawić go z otoczeniem za
plecami. Mój wybór pada za ten obraz po lewej. Skontrastować
można ruchliwą ulicę na obrazie ze spokojem i
majestatycznością architektury w rzeczywistości. Co do
obróbki to odbicie w szybie dopasowałbym lepiej do
naturalnego, ale dalej musiałby to być widoczny kontrast
pomiędzy obrazem a odbiciem. Wiem łatwo mi się pisze, a czy
zastanowiłem się czy można się było cofnąć? BMW zaparkował
na stałe! Teraz Ty możesz odpowiedzieć sobie.
ann 2007-09-08 07:58:55

plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa