| | |
Liczba punktów: 3777 za zdjęcia: 1554 za krytyki: 2223 Krytyki otrzymane przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | komunista | "Nic ciekawego ani kompozycyjnie, ani kolorystycznie, a
technicznie - nie najlepsze. Zdjęcie o niczym nie opowiada i
niczego na dobrą sprawę nie pokazuje." napisał przedmówca
W pewnym rejonie Włoch,do dziś, rankiem po nocy poślubnej
panna młoda wywiesza na barierce swojego balkonu
prześcieradło ze śladami wianka....
Gdyby tu, na chociaż jednym z tych płócień była takowa
czerwona plamka, z odpowiednim opisem.... było by super i
cała poniższa krytyka wowa była by bezsensowana
ba
gdyby nawet to zdjęcie, w opisie miało ten zwyczaj a w
tytule "Miasto niecnot" zyskałoby również innego wymiaru
Historia do zdjęcia również pomaga zrozumieć treść zdjęcia
"Gdy mędrzec pokazuje palcem niebo, głupiec zawsze będzie
patrzyć na palec mędrca "
;) | adalbert | 2008-01-11 14:42:38
| | wowa | Witam!
Nic ciekawego ani kompozycyjnie, ani kolorystycznie, a
technicznie - nie najlepsze. Zdjęcie o niczym nie opowiada i
niczego na dobrą sprawę nie pokazuje. Dla autora jest może
wspomnieniem i fajną impresją. Dla oglądacza - czymś
kompletnie nieokreślonym. Przypisanie zdjęciu miana
"uniwersalne" nie jest dla niego komplementem. Pasuje do
wielu miejsc?! To znaczy - nie ma znaczenia, czy zostało
zrobione w Grecji, Australii, Kalifornii czy może w
Portugalii. Wszystko jedno gdzie?! To - czym się wyróżnia?
To - po co zostało zrobione? Kompozycja nie jest ani tak
malownicza, ani nowatorska, ani szokująca, by można
powiedzieć "nie wiem, co to jest i gdzie to jest, ale to
piękne, porywające, fascynujące itd, itp.". Dorabianie
romantycznej ideologii w niczym nie pomaga temu zdjęciu.
Mimo, że za oknem zimno i raczej ponuro.
Pozdrawiam! | adalbert | 2008-01-11 11:44:34
| | falko | bezchmurne niebo, palące słońce i wiatr od oceanu. to klimat
tego miejsca. przed słońcem i wiatrem mają chronić
powiewające, białe jak śnieg ekrany, cienisty mur, zielone
rośliny. Ocean View to takie miejsce, które można znaleźć
pewnie na każdej oceanicznej wyspie czy wybrzeżu. Zdjęcie
uniwersalne, które oddaje klimat takich miejsc. Kompozycja
nie jest akademicka, to każdy widzi, ale kto powiedział, że
zdjęcie MUSI być komponowane z cyrklem i ekierką? Pomijając,
występujące u autora często niedociągnięcia techniczne,
uznaję zdjęcie za wartościowe. ciekawie opowiada o
przygodzie. jak w ,,Słowackim wysp tropikalnych,, | adalbert | 2008-01-11 10:12:04
| | corazon | adalbert: piszesz piekne krytyki to teraz ja Ci coś
naskrobię.
podział kadru , ani 2/3, ani 3/4 tylko pół na poł.
motyw : susząca sie bielizna z trywialnym tytułem jakoś mi
nie pasuje, równie dobrze mógłbyś to nazwać " przeminęło z
wiatrem ".
w zasadzie to nawet nie wiem co doradzić, może podejść
bliżej, stworzyć bardziej czytelny kadr, bo teraz jest
niemiłosierny chaos.
jednym słowem jest to niestety totalny pstryk z pompatycznym
tytułem... | adalbert | 2008-01-11 09:30:18
| | falko | surowość kamienia, plamista słoneczność światła, chłód
cienia, i krzyż ze stali śmiertelną rdzą pokryty, a do tego
jakby przekornie, wyrastające z grobu, rośliny zielone.
mieszanka fotograficznie piorunująca. dwa cienie jednego
krzyża na dwóch różnych fakturalnie kamiennych tablicach. z
tych powodów zdjęcie mi się bardzo podoba. sądzę, że po tej
krytyce znajdę się w grupie TWA (Transcendentalnych
Wielbicieli Alkoholi), do których autor zapewne też należy. | adalbert | 2007-12-10 19:31:01
| | Filip87 | to zdjęcie można by podzielić na trzy poziome pasy czyt.
kondygnacje. Pierwszy pas u dołu, dość przyziemny, z kratami
w oknach i delikatnymi zdobieniami, mającymi podkreślić
majestat budynku, wygląda niczym wyrwany z gmachu sądu
apelacyjnego w Lublinie. Drugi środkowy pas oddaje swoim
bogatym zdobnictwem klimat epoki renesansu, przypomina
zewnętrzne ściany sali balowej pałacu Lescot, gdzie za
czasów Ludwika XIV spotykała się śmietanka towarzyska
ówczesnego Paryża. Trzeci pas: skromny, niezbyt rzucający
się w oczy, oddaje atmosferę ciepłego i ciasnego pokoiku na
poddaszu niewielkiej kamienicy gdzieś na rynku w Zamościu.
Przekornie proste zdjęcie emanuje mnogością najróżniejszych
stylów i zachwyca widza bogactwem detali.
z dedykacją. | adalbert | 2007-11-22 15:30:07
| | CHATA | Co do pokazania budowli to moim zdaniem nie do końca .
A co do zdjęcia to technicznie kiepsko , ostrość poszła do
lasu ( jak wspomniał kolega ) jeszcze co bardzo przeszkadza
to , płotki za tężnią . Moim zdaniem psują całość | adalbert | 2007-11-16 13:45:51
| | falko | Nie będę się upierał, że to dobre technicznie zdjęcie. Braki
są widoczne: ziarno i szum, brak ostrości. Ci o doskonalszym
wzroku i bardziej perfekcyjni krytycy coś tam jeszcze w
technice zdjęcia pewnie zauważą. Chcę jednak zwrócić uwagę,
szanownych oglądających na dobrą, moim zdaniem, kompozycję,
perspektywę i rytm. Tak to przy pomocy dostępnego narzędzia
pod nazwą : cieniutki i srebrny aparat, autor pokazał
interesujący fragment jesiennego parku, wcale nie gorszy od
setek jesiennych obrazków zamieszczanych hurtowo w tym
czasie na naszym portalu. Ja tutaj ciągle widzę wyjątkowy
potencjał. | adalbert | 2007-11-14 18:10:48
| | falko | Zdjęcie pod względem technicznym nie jest idealne. Trochę
krzywo, trochę ziarna, trochę brak ostrości. Jestem
przekonany, że autor wkrótce sobie z tymi problemami poradzi
i przyszłe zdjęcia będą doskonałe. Warto dostrzec jednak w
tym zdjęciu temat: tężnie. To bardzo ciekawa i unikalna w
Polsce i Europie architektura. Autorowi bardzo dobrze udało
się pokazać oryginalność owej budowli. Są i witki tarniny,
ułożone jedna na drugiej, na betonowych podstawach, podparte
drewnianymi belkami. I po takiej konstrukcji ścieka solanka,
a wiatr sprawia, że w powietrzu pełno aerozolu. Tutaj
autorowi udało się oddać unikatowy charakter miejsca i
piękno budowli. | adalbert | 2007-11-10 20:39:43
| | falko | To zdjęcie nie przedstawia ani grama wartości artystycznej.
W wymiarze estetycznym także nie można dyskutować. No i co z
tego. Czy rzeczywiście autor zasługuje na zmieszanie z
błotem. jest jakieś przesłanie. jest jakaś symbolika. Może
my jej nie dostrzegamy, a ona na spojrzenie zasługuje. Kto
jest bez winy niech podniesie kamień. Pamiętajmy, że autor
tego zdjęcia jest krytykiem. A jak wszyscy wiedzą krytyk nie
musi umieć czytać. Przypuszczam, że autor publikuje zdjęcia
prowokacyjnie. Być może, rzeczywiście nie potrafi
fotografować. Ale czytałem jego krytyki, i wiem, że na pewno
umie myśleć i pisać. Strzeżcie się miernoty! | adalbert | 2007-11-03 19:52:51
|
| |