fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
"Im grubszy tort, tym głębiej
odcisnąć trzeba twarz.
Im zimniej, tym cieplejsza
jest na żwirowni woda. (...)
Im ktoś jest bardziej trzeźwy,
tym trudniej ma na schodach"




Najczęściej i najchętniej poluję na "decydujący moment".
Z różnym skutkiem.







fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
emzet Ponieważ autorka może czuć się zdezorientowana podpowiadam:
zdjęcie jest źle skadrowane i bardzo źle naświetlone.
Kadrowania można się nauczyć czytając o kompozycji obrazu i
oglądając obrazy, dobre zdjęcia.
Naświetlenie opanować "bawiąc się" trybami pomiaru światła i
kompensacją ekspozycji.
Powodzenia.
Saba 2010-09-25 20:07:21

fotografia cyfrowa
emzet Jak dla mnie ta za dużo tego wszystkiego w kadrze.
Łuk wraz z bijącym w oczy prawym górnym rogiem można śmiało
wykadrować.
Dzięki starej prawdzie "im mniej, tym lepiej" zdjęcie wiele
zyska.
tichyijon 2010-09-23 12:41:23

plus plus plus
fotografia cyfrowa
emzet Motyw dostrzeżony i sensownie wkomponowany w ramy kadru.
Byłoby ładnie, pieknie gdyby nie... ślady po retuszu
widoczne na jezdni w górnej, prawej ćwiartce zdjęcia.
Sam retusz w fotografii ukierunkowanej na estetykę i zabawę
formą nie jest niczym nagannym, jeśli jest zrobiony
umiejętnie i nie rzuca się w oczy. Dobre stemplowanie to
stemplowanie niewidoczne.
A tymczasem w powyższej pracy mamy: pozostawione resztki
cienia między drugim, a trzecim słupkiem (zabrakło
cierpliwości?), plamy na jezdni i domalowany krawężnik.
To benedyktyńska robota, ale warto poświęcić na to czas, bo
w przeciwnym wypadku efekt jest odwrotny od zamierzonego.
Zamiast podkreślać walory estetyczne fotografii, skutecznie
psuje jej odbiór.
Kluczem do sukcesu jest umiejętne dobieranie materiału
źródłowego, wielkości pędzla i stopnia krycia. Warto się
tego uczyć.
donalex 2010-06-16 14:42:31

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaemzet 1. W trakcie kadrowania warto zwrócić uwagę na to co się
dzieje na krawędziach. Fragment ekranu wystający z lewej
jest zupełnie zbędny i (co istotne) łatwy do ominęcia.
2. Cień u dołu dominuje. Przycięcie do zgrabnej panoramy
wiele poprawia.
3. Plamka na niebie koniecznie do wyretuszowania.
Anko 2010-06-16 11:18:55

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaemzet Zdjęcie jest nieczytelne, nie widać co zainteresowało
autora. Głównie z powodu niezrównoważonej kompozycji. Połowa
zdjęcia (prawa) nie ma racji bytu. Nie dzieje się tam nic co
uzasadniałoby tak szeroki kadr. Znacznie sensowniej byłoby
moim zdaniem ująć temat w pionie wykorzytując tory jako
linię prowadzącą wzrok po kadrze.
Zdjęciu brakuje światła i kontrastu. Konwersja B/W mało
zdecydowana, nijaka.
Do tematu warto powrócić, gdy z podwórka znikną rusztowania,
będzie lepsze światło, a tory i asfalt będą błyszczały po
deszczu (na przykład).
lew_kol 2009-09-09 00:17:23

plus plus
fotografia cyfrowa
emzet Myślę, że wiem co autor chciał przekazać.
Jednak nie podoba mi się rozmieszczenie w kadrze "głównych
bohaterów" tego zdjęcia. Umieszczenie tabliczki z zakazem po
lewej i poprowadzenie wzroku szlabanem na prawo ku
popadającej w ruinę posiadłości zrównoważyłoby kompozycję i
uczyniło pracę bardziej czytelną.
Zdjęcie nie jest też optymalnie naświetlone. Wskazane są
eksperymenty z trybami pomiaru światła i korektą ekspozycji.
W fotografii cyfrowej to nic nie kosztuje.
Wspomnę jeszcze o wystających z górnej krawędzi gałązkach.
Drobiazg, który można przeoczyć w trakcie robienia zdjęcia,
lecz łatwo usunąć w trakcie przygotowania pracy do
prezentacji.
chemix 2008-05-17 11:01:57

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
emzet Kilka uwag:
1. drzwi wyrastają z krawędzi kadru. dobrze byłoby pokazać
trochę więcej dołu.
2. zdjęcie lepiej, by wyglądało gdyby piony były pionami, a
poziomy poziomami.
3. wróciłbym tam w słoneczny dzień o odpowiedniej porze i
powtórzył ujęcie, gdy światło wydobędzie fakturę muru, a
lampy rzucą cienie.
temat wart zachodu.
walek 2008-05-17 00:59:44

plus plus plus
fotografia cyfrowaemzet w oczy rzuca się kilka podstawowych błędów:
-gitarzysta wyrasta znienacka z krawędzi kadru, natomiast u
góry pozostało zbyt dużo wolnego miejsca.
-postać umieszczona centralnie podczas gdy ucięty
niemiłosiernie cień mógł być ciekawym dopełnieniem.
-całość nie trzyma pionu
buberek123 2008-04-22 11:37:56

fotografia cyfrowaemzet Podpowiem jak ja symuluję filtr zielony w pewnym popularnym
programie do obróbki zdjęć.
Channel Mixer=>tryb monochrome=>Red +10% Green +70% Blue
+20%
Spróbuj też beżowego: Red +40% Green +30% Blue +30%

powodzenia
paskud 2008-01-04 22:12:04

fotografia cyfrowa
emzet Jeśli używasz centralnego punktu AF to pamiętaj, by po
złapaniu ostrości przekadrować tak, by fotografowany obiekt
znalazł się w mocnym punkcie kadru (chyba, że uzasadniona
jest kompozycja centralna).
Poczytaj o podstawach.
asiulka1985 2007-11-04 22:41:19

plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa