Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| emzet | Ponieważ autorka może czuć się zdezorientowana podpowiadam:
zdjęcie jest źle skadrowane i bardzo źle naświetlone.
Kadrowania można się nauczyć czytając o kompozycji obrazu i
oglądając obrazy, dobre zdjęcia.
Naświetlenie opanować "bawiąc się" trybami pomiaru światła i
kompensacją ekspozycji.
Powodzenia. | Saba | 2010-09-25 20:07:21
|
| emzet | Jak dla mnie ta za dużo tego wszystkiego w kadrze.
Łuk wraz z bijącym w oczy prawym górnym rogiem można śmiało
wykadrować.
Dzięki starej prawdzie "im mniej, tym lepiej" zdjęcie wiele
zyska. | tichyijon | 2010-09-23 12:41:23
|
| emzet | Motyw dostrzeżony i sensownie wkomponowany w ramy kadru.
Byłoby ładnie, pieknie gdyby nie... ślady po retuszu
widoczne na jezdni w górnej, prawej ćwiartce zdjęcia.
Sam retusz w fotografii ukierunkowanej na estetykę i zabawę
formą nie jest niczym nagannym, jeśli jest zrobiony
umiejętnie i nie rzuca się w oczy. Dobre stemplowanie to
stemplowanie niewidoczne.
A tymczasem w powyższej pracy mamy: pozostawione resztki
cienia między drugim, a trzecim słupkiem (zabrakło
cierpliwości?), plamy na jezdni i domalowany krawężnik.
To benedyktyńska robota, ale warto poświęcić na to czas, bo
w przeciwnym wypadku efekt jest odwrotny od zamierzonego.
Zamiast podkreślać walory estetyczne fotografii, skutecznie
psuje jej odbiór.
Kluczem do sukcesu jest umiejętne dobieranie materiału
źródłowego, wielkości pędzla i stopnia krycia. Warto się
tego uczyć. | donalex | 2010-06-16 14:42:31
|
| emzet | 1. W trakcie kadrowania warto zwrócić uwagę na to co się
dzieje na krawędziach. Fragment ekranu wystający z lewej
jest zupełnie zbędny i (co istotne) łatwy do ominęcia.
2. Cień u dołu dominuje. Przycięcie do zgrabnej panoramy
wiele poprawia.
3. Plamka na niebie koniecznie do wyretuszowania. | Anko | 2010-06-16 11:18:55
|
| emzet | Zdjęcie jest nieczytelne, nie widać co zainteresowało
autora. Głównie z powodu niezrównoważonej kompozycji. Połowa
zdjęcia (prawa) nie ma racji bytu. Nie dzieje się tam nic co
uzasadniałoby tak szeroki kadr. Znacznie sensowniej byłoby
moim zdaniem ująć temat w pionie wykorzytując tory jako
linię prowadzącą wzrok po kadrze.
Zdjęciu brakuje światła i kontrastu. Konwersja B/W mało
zdecydowana, nijaka.
Do tematu warto powrócić, gdy z podwórka znikną rusztowania,
będzie lepsze światło, a tory i asfalt będą błyszczały po
deszczu (na przykład). | lew_kol | 2009-09-09 00:17:23
|
| emzet | Myślę, że wiem co autor chciał przekazać.
Jednak nie podoba mi się rozmieszczenie w kadrze "głównych
bohaterów" tego zdjęcia. Umieszczenie tabliczki z zakazem po
lewej i poprowadzenie wzroku szlabanem na prawo ku
popadającej w ruinę posiadłości zrównoważyłoby kompozycję i
uczyniło pracę bardziej czytelną.
Zdjęcie nie jest też optymalnie naświetlone. Wskazane są
eksperymenty z trybami pomiaru światła i korektą ekspozycji.
W fotografii cyfrowej to nic nie kosztuje.
Wspomnę jeszcze o wystających z górnej krawędzi gałązkach.
Drobiazg, który można przeoczyć w trakcie robienia zdjęcia,
lecz łatwo usunąć w trakcie przygotowania pracy do
prezentacji. | chemix | 2008-05-17 11:01:57
|
| emzet | Kilka uwag:
1. drzwi wyrastają z krawędzi kadru. dobrze byłoby pokazać
trochę więcej dołu.
2. zdjęcie lepiej, by wyglądało gdyby piony były pionami, a
poziomy poziomami.
3. wróciłbym tam w słoneczny dzień o odpowiedniej porze i
powtórzył ujęcie, gdy światło wydobędzie fakturę muru, a
lampy rzucą cienie.
temat wart zachodu. | walek | 2008-05-17 00:59:44
|
| emzet | w oczy rzuca się kilka podstawowych błędów:
-gitarzysta wyrasta znienacka z krawędzi kadru, natomiast u
góry pozostało zbyt dużo wolnego miejsca.
-postać umieszczona centralnie podczas gdy ucięty
niemiłosiernie cień mógł być ciekawym dopełnieniem.
-całość nie trzyma pionu | buberek123 | 2008-04-22 11:37:56
|
| emzet | Podpowiem jak ja symuluję filtr zielony w pewnym popularnym
programie do obróbki zdjęć.
Channel Mixer=>tryb monochrome=>Red +10% Green +70% Blue
+20%
Spróbuj też beżowego: Red +40% Green +30% Blue +30%
powodzenia | paskud | 2008-01-04 22:12:04
|
| emzet | Jeśli używasz centralnego punktu AF to pamiętaj, by po
złapaniu ostrości przekadrować tak, by fotografowany obiekt
znalazł się w mocnym punkcie kadru (chyba, że uzasadniona
jest kompozycja centralna).
Poczytaj o podstawach. | asiulka1985 | 2007-11-04 22:41:19
|