fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowalegologo A więc... Ciekawe obramowanie, choć osobiście nie przepadam,
za takowymi. Żyrandol (czy jak to się nazywa) trochę
rozprasza uwagę, ale jednocześnie nieco ożywia kadr, niby
OK.

Szkoda, że łuk nie zaczyna się i nie kończy w rogach kadru.
O ile z lewej strony sugerowałbym jedynie zretuszować ten
mały czarny trójkącik oraz kreskę (antena?), o tyle z prawej
strony trochę więcej. Można by było domalować końcówkę łuku
na PS czarnym pędzlem.

Jednak dużo prościej byłoby po prostu przed zrobieniem
zdjęcia skrupulatnie je wykadrować. Łuk z tego co widać jest
symetryczny, a na zdjęciu taki nie wyszedł. Radziłbym
ustawić aparat na statywie i powolutku, uważnie,
perfekcyjnie skadrować. Lub zrobić zdjęcie trochę szerzej,
żeby było miejsce na dokładniejsza kadrowanie na
Photoshopie.

A'propos: wydaje mi się, że kadr jest trochę krzywy. Gdyby
horyzont pojawił się, byłby nachylony o jakieś 5-10 stopni.
Widać też lekki zniekształcenia linii pionowych -
zbiegających się ku górze. Znany problem przy fotografii
architektury. Dość łatwe do poprawienia na PS.

Chyba największym błędem w tej fotografii wydaje się być
chaotycznie ukazany wycinek kościoła. Najbardziej razi mnie
ucięta iglica, ale też dolna kondygnacja kościoła, ucięta na
linii okien.

Trochę dużo wymieniłem niedociągnięć, ale zdjęcie dość
dobre. Perpsketywa niewątpliwie ciekawa.
proxyl 2007-08-02 12:28:24

plus
fotografia cyfrowaseparatysta Łatwo jest napisać krytykę dla zdjęcia już wykonanego.
Trudniej jest zrobić zdjęcie tak nieskazitelne, żeby
jakakolwiek krytyka była zbędna. Niestety ta trudność Cię
przerosła.
Brak komentarzy. Przykre to dla fotografa. Komentarze, jakie
by nie były, każdy okazywałby przynajmniej zainteresowanie.
Ja pójdę na wspomnianą łatwiznę i wyleję parę słów krytyki
na monitory innych, i Twój przede wszystkim.
Będę pisał w kolejności elementów najbardziej rzucających
się w oczy.
1. Obramowanie. Jego proporcje w stosunku do obiektów
fotografowanych są zbytnio przytłaczające. Elementy tego
typu powinny być dodatkiem, a nie powierzhnią dominującą.
Wyjątkami mogą być np. gałęzie, liście, kwiatki. Rzeczy o
nieregularnych kształtach, z wybiórczymi prześwitami i przy
zastosowaniu odpowiedniej głębi. Ostatnie zależne od
głównego obiektu fotografowanego. W powyższym zdjęciu łuk
sklepienia miał zapewne wnosić jedynie czarne, odgórne
wykończenie kadru, tak aby ten był w miarę oryginalny i
niestandardowy. Przy takim kształcie należałoby skupić się
na symetrycznym jego ujęciu i oczywiście, jak już
wspomniałem w "mniejszej jego ilości". Punkt zejścia łuków
znajduje się jakieś 3cm od górnej krawędzi zdjęcia (przy
wielkości monitorowej). 1cm (góra) w zupełności by
wystarczył, wykończenie łukowe skupiałoby się na LGR i PGR.

2. Kadr. Jak tytuł wskazuje, główny obiekt na zdjęciu też,
tematem jest Kościół Mariacki. A konkretniej jego wieże.
Zapewne da się zauważyć, iż wieże z reguły są wyższe niż
szersze. Fakta ten sugeruje, aby przy fotografowaniu tego
typu obiektów stosować właśnie kadr pionowy, a nie poziomy.
Wyjątkiem mogą być wieżyczki, które są dodatkiem (takim
sztafażem) w pewnym krajobrazie. Wyjątkami mogą być również
wyimaginowane wizje autora, pod kątem abstrakcji itp. Są to
wybiórcze przykłady. Powyższego zdjęcia nie można zaliczyć
ani do jednych, ani do drugich. Sam nadałeś kategorię
architektura, więc kadr pionowy, przy tym motywie jest
wymagany. Przy okazji zauważ, że i sklepienie w formie
wykończenie mogłoby być o wiele ciekawsze przy pionowym
ujęciu.
3. Latarenka. Zupełnie niepotrzebna, to po pierwsze. Po
drugie, jeśli nawet musi być (w sumie ciekawy dodatek), to
niechby rzeczywiście była tym dodatkiem. Problem podobny jak
ze sklepieniem. Wszystko dominuje, poza docelowym elementem
zdjęcia. Jak z niej zrobić dodatek. Przy tej odległości w
jakiej się znajdowałeś, zmniejszenie jej gabarytów było
niemożliwe. Możliwym natomiast było nadanie dużo mniejszej
GO. Zauważ, że przy pionowym kadrze jej powierzchnia również
uległaby zmniejszeniu. Sam osobiście wychodze z założenia,
że jest zbędna i znalazłbym (w miarę możliwości sklepienia
bez latarenki.
4. Taki dodatek. Zdjęcie leci na lewo.

Dziękuję za uwagę i pzdr.
proxyl 2007-08-02 12:10:36

plus plus plus
fotografia cyfrowaCyBeRmAnTiS Witam
Autor zaplanowal sobie ciekawe zestaawienie wież z latarnią.
Lataenia na pierwszym planie wieża ładnie rozmyta po za Go.
Przyjemnie i klimatycznie. Niestety ... w tym wypadku
technika autora zawiodla. zdjęcie ma właściwie 2 wady, ot to
one.
Latarnia i wieża są zbyt blisko siebie, wystarczyło się
przesunąc nie co aby oddzielić latarnie od wieży i efekt był
by ladny, dobrze jest mieć nawy patrzenia dokładnie w
wizjer/na wyświetlacz w celu ocenienia kompozycji, nietety
na takie błędy nie pomoże źaden magiczny plugin do PSa.
Druga sprawa to jakość - strasznie szumi szczególnie drugi
plan - mi się wydaje że to kwestia złej obrobki albo duży
krop - czyli wracamy do kadrowania w aparacie.
Budując kompozycje warto też zwrocić na zasady trój podziału
i prowadzenia kompozycji po ukosie.
Zalecam jeszcze jedno podejście
pozdrawiam
proxyl 2007-07-16 08:15:21

plus plus
fotografia cyfrowa
licaeon Trochę MZ ciasno, przydałoby się ciut więcej góry. Poza tym,
przeszkadza kawałek drzewa w PG rogu, proponuję inaczej
kadrować, tak, aby unikać zbędnych elementów w kadrze. Co do
sanej figury, to MZ trochę za ciemna, brakuje tu jakiegoś
lepszego światła. Myślę, że można trochę podostrzyć też
zdjęcie. Pozdrawiam
proxyl 2006-04-07 13:18:02

plus plus
fotografia cyfrowagalex Pewnie niektórzy będą narzekać na bliki. Jednak moim zdaniem
bardziej przydałoby się usunięcie ziarna. Tym bardziej, ze
nie jest to ciężka praca ;-)
proxyl 2006-04-05 19:54:22

plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa