Liczba punktów: 156
za zdjęcia: 156
za krytyki: 0
Krytyki otrzymane przez autora
Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| bratek | fakt - gwiazdki i te jaśniejsze linie nie są zbyt
symetryczne, przepalenia może i nie ma ale może robić takie
wrażenie - pewnie zalezy od wykalibrowania monitora.
pozdrawiam. | tomaszek666 | 2006-05-27 11:41:39
|
| tomaszek666 | To NIE jest przepalenie! to świeczka - jej odbicie bo stoi
zaraz za kieliszkiem. jest centralnie i symetrycznie. NIE
zgodzę się z krytyką . | tomaszek666 | 2006-05-27 11:27:31
|
| Senua | MZ: zdecydowałabym się albo na symetryczne tło albo na
asymetryczne, teraz takie ni to symetryczne daje dziwne
wrażenie. Inną kwestią jest brzydkie przepalenie... Ogólnie
trzeba ten motyw jeszcze dopracować... | tomaszek666 | 2006-05-27 11:19:30
|
| margotka | MZ w kolorze wyglądałoby bardziej klimatycznie, ale w b&w
też jest to zachowane, świetny kadr i w tle ci ludzie,
podoba się. Może tylko inaczej bym kulki ustawiła. | tomaszek666 | 2006-05-06 14:35:29
|
| stassad | Przyczepię się tylko do dwóch nóg - tych po PG stronie
kadru. Tam coś jakby na tych nogach i cieniu z nich rzucanym
jakiś blur poszedł. Myślę, że można tego było uniknąć. To
jedyna wada jaką znalazłem. | tomaszek666 | 2006-04-24 12:16:44
|
| licaeon | Mz trochę za małe, mogłoby być wieksze, byłoby lepiej widac
więcej szczegółów. Poza tym, rozprasza trochę cień pająka,
spróbowałbym go inaczej owietlić. Pomysł sam w sobie
ciekawy, rzeba go tylko MZ lekko dopracować. Pozdr. | tomaszek666 | 2006-04-22 13:00:35
|
| Magus | Ciekawie uchwycone spojrzenie, lecz w kadrze jest wiele
zbędnych elementów, jak kolano dziewczynki. W drugim planie
panuje duży ruch, wrażenie którego potęguje efekt
quasidiagonali który wprowadza gzyms widoczny w tle, by
zminimalizować wrażenie chaosu, należałoby przyciąć
wspomniany gzyms przynajmniej w połowie. | tomaszek666 | 2006-04-21 11:52:41
|
| regis | Witaj.
Kilka słów ode mnie.
Kadr - nieszczególny. Brak jakiegoś przewodniego motywu.
Gdyby nie tytuł nie wiedział bym o co tu chodzi i na co
zwracać uwagę - a tymczasem zdjęcie samo w sobie powinno to
przekazywać.
Kolejna sprawa - podział kadru. Tyle się pisze, mówi itd o
prawidłowych i jedynie słusznych proporcjach. Nie koniecznie
w tym rzecz - podział 50/50 czasami jest nawet wskazany -
ale spróbuj zaciekawić odbiorcę w jakiś sposób, pokaż mu
typowy widok w nietypowy sposób - choćby użyj innej
perspektywy aniżeli typowego punktu widzenia naszych oczu.
Podstawowy błąd to ogarnianie wszystkiego w jednym kadrze -
tutaj najwidoczniej chciałeś pokazać zarówno port jak i
rozproszone promienie słoneczne - nie wyszło to zdjęciu na
dobre. Ogranicz się do najistotniejszych rzeczy jakie chcesz
pokazać i tak komponuj kadr by to w nim zawrzeć.
Kończąc mój wywód wspomnę o technikaliach.
Jak sam dobrze widzisz przedstawiona scena jest bardzo
kontrastowa - od głębokich cieni na podporach pomostu do
bardzo jasnych chmur na niebie. Aparat sam w sobie nie jest
w stanie poprawnie naświetlić całości. W takich sytuacjach
musisz mu pomóc :
- używając odpowiedniego filtra połówkowego (przyciemniając
jasne partie - jak np. niebo)
- robiąc fotografię w formacie RAW a następnie "wywołując"
ją różną wartością ekspozycji i łącząc finalnie w jedną
całość (HDR, DRI)
- robiąc to samo ale z kilku różnie zrobionych zdjęć
(bracketing ekspozycji + łączenie) - daje lepsze efekty od
pracy z pojedyńczym plikiem, ale ogranicza się w zasadzie do
zdjęć statycznych
Wszystko to po to by zakres tonalny fotografii była jak
nawiększa, by uniknąć przepaleń nieba (jak w Toim przypadku)
zachowując tym samym poprawne naświetlenie ciemniejszego (na
ogół) pierwszego planu.
To tyle ode mnie.
Powodzenia i witaj w serwisie :). | tomaszek666 | 2006-04-18 16:56:07
|