Liczba punktów: 327
za zdjęcia: 279
za krytyki: 48
Jestem wielka pasjonatka fotografii, amatorka:) Dopiero sie ucze... Zarejestrowalam sie na obiektywnych aby czegos sie od Was nauczyc. Bede bardzo wdzieczna za konstruktywne komentarze i krytyki.
Krytyki otrzymane przez autora
Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| FLOGISTON | Autorka pisze o "złotych punktach" -ale jeżeli już mamy
trzymać się kurczowo teorii, to mówimy o dwóch różnych
sprawach:
1. O złotym podziale-to zostawmy starożytnym Grekom, bo już
nic więcej w tej kwestii nie wymyślimy
i
2. O akcentach, czyli "mocnych punktach".
Warto więc pamiętać, że teoria teorią ale nie można trzymać
się kurczowo zasad opisanych zazwyczaj skrótowo, czy wręcz
dyletancko w różnych samouczkach czy czasopismach
fotograficznych. Wracając do mocnych punktów należy mieć na
uwadze, że są to AKCENTY, czyli te fragmenty, które chcemy
wyeksponować i ich rozłożenie wynika z kontekstu, zamysłu i
inwencji autora - a nie z tego, ze ktoś napisał gdzie należy
je umieszczać.
Akcenty- pojawiają się nie tylko w fotografii i rysunku lub
malarstwie, ale są podstawą kompozycji każdego utworu
muzycznego, filmu, książki lub wypowiedzi. Jak wiadomo od
ROZŁOŻENIA AKCENTÓW zależy nastrój, dynamika i wyraz utworu-
a więc jeżeli jest akcent- mocy punkt, to powinien pojawić
się również kontrapunkt. Podobnie jak w utworze muzycznym
żeby dobrze zabrzmiało fotre musi być też piano, w
architekturze- jest dominanta jest też subdominanta itd,
itd
Tak więc na koniec propozycja dla autorki- mniej czytania
dyletanckich teoryjek o "złotych punktach" a więcej
przeglądania dobrej twórczości plastycznej- w szczególności
malarstwa impresjonistów i ich rozumienia światła oraz
twórczości kubistów - dla ich rozumienia bryły i
przestrzeni.
A wracając do tego ujęcia- proponuję obejrzeć "Krzyk"ł
Muncha i już zrozumiesz dlaczego krzyk powinien mieć
przestrzeń aby skutecznie poruszyć duszę odbiorcy. | pinup | 2011-10-30 18:14:25
|