fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowamaciekstef dobrze, że opisałeś kadr - opis prawie jak scenopis
kolejnego odcinka kryminalnych, a i sceneria trudna -
odwieczny dylemat - jak zrobić dobry landszaft pod światło?
antares 2007-03-10 15:15:07

fotografia cyfrowaekosta noo:)))) w sofcie to śniegi w pelnym spektrum można
skrzesac:)) jasne że 'niebieski śnieg' to czesto niechciane
cudo, ale w tym zdjeciu mi nic nie przeszkadza, a biel chmur
kaze sie zastanowić czy jednak aby WB nie jest właśnie taki
jak ma być :))
antares 2007-01-02 18:05:00

fotografia cyfrowash To zdjęcie (podobnie, jak i wiele innych robionych w zimie)
jest klasycznym przykładem problemu "niebieskiego śniegu".
Taki efekt bardzo łatwo uzyskać ...... "nic" nie robiąc ze
zdjęciem !
Pytanie - czy zdjęcie ma w miarę możliwości przypominać to,
jak my (ludzie) widzimy czy też ma być jakąś transformacją
artystyczną, która uzasadniałaby niebieski śnieg ?
Podejrzewam, że w zdecydowanej większości jest to efekt
niezamierzony (i chyba niechciany) ale bardzo często
występujący. Jaka jest przyczyna takiego stanu rzeczy ?
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że aparat a dokładniej
materiał światłoczuły (obojętnie czy analogowy czy też
cyfrowy, czyli matryca) "widzi" inaczej niż ludzkie
postrzeganie (oko + przede wszystkim interpretacja w ludzkim
mózgu) i nie dotyczy to tylko sposobu widzenia barw. W
pewnym uproszczeniu można to określić; materiał światłoczuły
widzi obiektywnie a człowiek subiektywnie i poprzez
skomplikowane procesy "usuwa" lub w zdecydowany sposób
zmniejsza niebieski zafarb na śniegu (zwłaszcza, gdy ten
ostatni jest w cieniu, nieoświetlony bezpośrednio światłem
slonecznym). Ja w swojej "praktyce fotograficznej"
oczywiście (tak, jak każdy fotografujący w zimie) zetknąłem
się z tym problemem i podjąłem działania, by jednak ten
zafarb usunąć, by zdjęcie jednak wyglądało tak, jak my
(czyli ludzie) postrzegamy. W prosty sposób można sobie z
tym problemem poradzić i uzyskać porządany efekt (o ile ktoś
za taki uważa szary z ewentualnie lekko niebieskawą
dominantą śnieg w cieniu). Pewnie teraz większość z
zaciekawieniem będzie oczekiwała podania recepty, która by
ten problem rozwiązała ale ...... muszę rozczarować Was -
nie podam jej ! Przyczyna mojej decyzji jest bardzo prosta -
jeżeli macie conajmniej średnie umiejętności obróbki
komputerowej zdjęć, mniej więcej podobne umiejętności
logicznego myślenia i trochę cierpliwości sami dacie sobie
radę z tym problemem !!! Naprawdę jest to w sumie prosta
sprawa ! Pozdrawiam wszystkich serdecznie !
PS. Uprzedzam ewentualne zarzuty, że nie zaprezentowałem
jeszcze żadnego swojego zdjęcia a już się wymądrzam - jestem
tutaj od niedawna i postaram się niedługo zaprezentować
swoje "produkcje".
antares 2007-01-02 17:56:48

plus
minus minus minus
fotografia cyfrowaadaman Wbrew poprzedniej krytyce uważam, że to świetne zdjęcie.
Oddaje nastrój zimowego podejścia: ostre, kontrastowe
światło, wspaniale niebieskie niebo, wiatr. Wchodziłem
kiedyś w takich warunkach na Połoninę Wetlińską - to zdjęcie
wspaniale oddaje to co wtedy widziałem. Gratulacje.
antares 2006-12-26 01:08:41

fotografia cyfrowaajezier uwaząm że zdjecie jest zbyt wyostrzone... za dużo blików
jest i mimo ostrzenia powoduje przerysowanie. Gdyby nie
charakterystyczne krzyże, jest to jakiś fantastyczny
krajobraz.
Druga uwaga - nie podoba mi sie niebo, za dużo
zanieczyszczeń, tak jakby było robione przez szybe, albo
twój filtr UV był zabrudzony.
Klimat górskie zadymki można by nie wyostrzyć a lekko
zmiękczyć - ale yto moja już subiketywna uwaga.
Pozdrawiam i czekam na wiecej bieszczadzkich obrazów
antares 2006-12-24 14:11:39

plus
minus minus minus
fotografia cyfrowamarpal Świetne warunki. Trudno zepsuć kadr, Jakby nie ciąć - będzie
dobrze. Mnie najbardziej podoba się wariant panoramy tak
kadrowany aby widoczna była 1/3 słońca od góry, a z dołu
odciąłbym wszystko do miejsca, gdzie prawe zbocze styka się
z brzegiem zdjęcia. Nie dawałoby tak po oczach.
Pozdrawiam
antares 2006-12-04 19:26:17

fotografia cyfrowaSkipper Doskonałe kolorystyka i wieloplanowość.
Przejście diagonalne od jasnego P G do L D
Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym
calu.
Nie zmieniałbym już niczego.
antares 2006-12-01 09:24:02

fotografia cyfrowaflamingsnake Znakomite rozplanowanie kadru, sukcesywne wypelnienie go nie
drazniacymi sie nawzajem elementami - gdyby po prawej
zabraklo szklanki, juz byloby pusto, a tak: umiejetne
wypelnienie. Zaowocowala technika oswietlenia od dolu, nie
tylko detali twarzy i figur szachowych, ale tez warstw
ukladajacego sie dymu. Swietnie uchwycone skupienie jakby
zastyglego szachisty... ktore znajduje odzwierciedlenie w
dymie, klebiacym sie i koncentrujacym ku niemu... niczym
burza jego mysli. Mistrzowskie ujecie.
antares 2006-10-04 01:30:25

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowazapomnij BernArt: Nie wydaje mi się aby autor nie sprawdził jak jest
lepiej przed wykonaniem tego zdjęcia. Zanim się kucnie to
się przecież stoi, no nie? Twój pomysł na inne zdjęcie nie
powinien deklasyfikować tego.
Bardzo fajna poza, fotogeniczna modelka, kompozycja bez
zastrzeżeń, zdjęcie całopostaciowe, kadr w porządku - udane
zdjęcie.
antares 2006-09-20 10:49:26

plus
minus minus
fotografia cyfrowaBernard Te drzwi aż się proszą, zeby je wykorzystać nie tylko jako
tło, ale też jako ramę. Kadrowałbym z wyższej perspektywy,
żeby z tego skorzystać. Szczególnie, że postać całkiem
ładnie by sie odcinała od ich tonacji, a łuk nad drzwiami
stanowiłby całkiem ciekawy akcent. W tej sytuacji tylko
zrezygnowałbym chyba z pokazywania całej postaci. Warto by
było jednak zrobić kilka ujęć, żeby wybrać najlepsze.
antares 2006-09-20 10:15:55

plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa