fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaMcKov Keda: dziękuję za wyczerpującą analizę... mało komu chce się
tyle pisać.

A teraz komentarz:
w moim ujęciu fotografia jest bardzo indywidualną,
subiektywną formą. Nie chciałbym fotografować rzeczywistości
taką jaka jest, lecz taka jak ją widzę.

Kiedy po powrocie, "wywołałem" pojedyńczą klatkę, foto nie
oddawało tego co widziałem, ani ciemnych burzowych chmur,
ani oświetlonych promieniami słońca skał. Może wynika to z
niedoskonałości mojego sprzętu? a może raczej z moich
niedoskonałych umiejętności? [raczej to drugie:) ]

Nieważne. Ważne jest to że dopiero "zabawa" z hdr, pozwoliła
mi pokazać scenę tak ja ją widziałem. Może nie tak jak
wyglądała w rzeczywistości, ale jak utrwaliła się w moich
wspomnieniach.

Nie mylisz się to hdr, i nie mylisz się pewnie co do
"odrealnienia" świata. Ale powtarzam raz jeszcze na fotce
jest "mój" świat, i "moja" skała... a czy Oglądający chcą
się w ten świat zanurzyć i jak go odbierają pozostawiam ich
decyzji.
z poważaniem
McKov
McKov 2007-06-21 23:14:09

fotografia cyfrowakeda pisalem juz to gdzies wczesniej... ale pozwole sobie
napisac
i tutaj
jak dla mnie to technika HDR sluzy do tego aby w pelni
pokazac na fotografii scene ktora sie ogladalo i wykonanie
pojedynczej klatki tego nie odda, bo albo cos sie
niedoswietli, albo cos sie przeswietli...
wiec wykonuje sie HDR aby bylo OK

czyli zmiejszyc saturacje kolorow i sile oraz pobawic sie
kilkoma suwakami, wszytsko tak aby pokazac scene taka jaka
byla oryginalnie... a tutaj kolorystyka nienaturalna
"Zrobiona poprzez bawienie sie suwaczkami w programie
robaiacym HDR"


warto pocwiczyc z roznymi ustawieniami suwakow, tym
bardzije
ze w PhotoMatixie jest podglod na bierzaco..

popatrz na HDR adamskiego lub lonely_wolf (choc nie ma ich
juz na OB)to zobaczysz o
czym mowie...

nie pisze tego dlatego ze sie czepiam, lecz takie jest moje
zdanie..


oczywiscie jezeli bylo takei twoje zamierzenie odrealnienie
swiata no to moj wpis nie na miejscu, oczywiscie jezeli
pomylilem sie na temt tego ze to HDR to takze to nei na
miejscu...
mam nadzieje ze cos tam pomoglem :)
McKov 2007-06-21 17:53:13

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowasoundchaser Moje konkrety:

Nie podoba mi się kadr w tej postaci,
ponieważ przy takim ujęciu przydałby się bardziej
symetryczny.
Lewa strona pozostaje pusta...
Poza tym źle prezentuje się ten kawałek skałki w otworze
między skałami na pierwszym planie.
O jakości pisałem w komentarzu.
Obróbka nie jest dobra. Może to wynika z nie najlepszej
jakości wyjściowej.
McKov 2007-06-07 22:50:02


minus
fotografia cyfrowaMcKov Klimas: oczywiście raw, a potem troszkę kręcenia suwaczkami
w RawShooterze + zmniejszenie i kadrowanie w PSie
McKov 2007-06-07 22:07:05

fotografia cyfrowaMcKov Zazwyczaj nie pisuję pod swoimi fotami, bo po co? niech się
bronią same:)
tu jednak skreślę parę słów

Odpowiadając na krytykę Bartek_chiny:
- dałem fotkę anonimowo nie ze wstydu że taką zrobiłem... po
co obciązać oceniającego bagażem całej mojej "twórczości"?
niech ocenia tylko to konkretne foto... a że maskowanie
zniknie po 72h to dla mnie nie problem... nie wstydzę się
swoich zdjęć

Bartek_chiny pisze też: "tutaj ocenia się zdjęcia" po czym w
następnym zdaniu bezproblemowo ocenia autora fotki a nie
zdjęcie "Dodałeś foto anonimowo, takie foto też bym tak
dodał i jeszcze chciałbym, żeby ta zasłona nie znikała po 3
dniach"... coż za podziwu godna konsekwencja:)

-co do kadru: co konkretnie jest w nim złego... bo to że
kadr jest kiepski można napisać pod 90% fot ... tyle że
konstruktywna krytyka chyba wymagałaby choć zdania jak
"dobry" kadr powinien wyglądać
lepszy byłby cały kot i to najlepiej centralnie?

wbrew temu co pisze Bartek_Chiny nie jest to zwykły domowy
kot... tylko dzikie zwierze które "upolowałem" w załukach
poznańskiego Starego Miasta... a ten bałagan w tle to jego
naturalne środowisko. To trochę tak jakby się dziwić że miś
koala ma w tle jakieś eukaliptusowe krzaki:)

Czy kot nieciekawie prezentuje się z tej perspektywy? to
zostawiam ocenie oglądających... ja tylko złapałem moment
kiedy ten "tygrys dla ubogich" odwrócił się w moją stronę z
gniewnym syknięciem, dając mi do zrozumienia że wkraczam na
jego teren...

i może na tym skończę;))
McKov 2007-02-09 21:33:42

fotografia cyfrowaLifter A dlaczego nie? tutaj ocenia sie i zdjecie i koty. Kot jest
swietny, zdjecie nienajgorsze, choc kadr faktyczynie MOGLBy
byc lepszy. Ale Bogiem a prawda niewiele zdjec jest w ogole,
o ktorych nie da sie powiedziec, ze kadr MOGLBY byc leopszy.
Tlem jest podworkowy smietnik, do czego nawiazuje przeciez
tytul. I ja tu widze dokladnie to, co autor chcial pokazac -
wladce i pana tego kawalka podworka (o ile nie ma psa w
poblizu). A wziawszy pod uwage, ze bylo robione nie cyfrowym
lustrem a ultrazoomem sredniej klasy, to naprawde nie widze
powodow by sie BARDZO czepiac. Mi tam fotka sie podoba.
McKov 2007-02-09 09:49:09

plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowabartek_chiny Lubię koty, ale tutaj ocenia się zdjęcia, a nie koty!
Dodałeś foto anonimowo, takie foto też bym tak dodał i
jeszcze chciałbym, żeby ta zasłona nie znikała po 3 dniach.
Zdjęcie jest naprawdę słabe, dziwnia skadrowane, obciąłeś
tego kota w połowie. Poza też nieciekawie się prezentuje z
tej perespektywy, tło stanowią jakieś liście i płot, trochę
bałagan. Nie przemyślane, zwykłe foto domowego kotka.
McKov 2007-02-09 06:15:39

plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowabratek Znowu zabawa z latarka? Tym razem MZ za jasno... nos, na
okolo ust i pod brwiami... Poprzednie bardziej pod tym
zgledem mi się podobało.
McKov 2006-07-02 15:13:04

plus plus plus
fotografia cyfrowaMagus Tytuł wyraźnie sugeruje nam sposób w jaki zdjęcie należy
postrzegać, lecz niestety za jego doniosłością nie nadążyło
oświetlenie. Włosy dziecka są oświetlone dobrze, można
sugerować ich niedostateczna ostrość, ale myślę, że są
wystarczająco ostre, większym problemem jest oświetlenie
twarzy. Trudno coś konkretnego radzić kiedy nie wie się jaki
konkretnie efekt autor chciał osiągnąć, osobiście uważam
jednak, że przynajmniej jedno oko winno być widoczne,
najlepiej prawe, gdyż reszta twarzy tonęłaby w czerni
naturalnie. Myślę, że światło odbite blendą, czy kartonem, w
zupełności by wystarczyło do dostatecznego doświetlenia.
McKov 2006-03-20 09:28:03

fotografia cyfrowagregsk MZ b.dobrze sfocona architektura, jedyny mankament to ucięty
z lewej promień od lampy - najepiej wystemplować,
zacieśnienie kadru raczej nie
McKov 2006-02-17 06:35:35


minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa