fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
HDR, a pliki TIFF i JPG
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
AutorWiadomość
fotografia cyfrowa
viewpoint
fotografia cyfrowa
2006-10-06 10:36:25
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Mam pytanko, czy z pliku .jpg lub .tiff mozna zrobić HDR?
Nie znam się na tej technice ale to co dotychczas słyszałam to, to że potrzebny jets plik .raw do tego. Niestety mój aparat (Panasonic DMC-FZ7) tworzy tylko pliki jpg lub tiff :(
Czy ktoś może mi coś poradzić, jeśli da się z jpg lub tiffa to jaki program jest potrzebny?

Z góry dziękuję i pozdrawiam
fotografia cyfrowa
Calme
fotografia cyfrowa
2006-10-06 10:51:07
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
W sumie ciekawe pytanie podlaczam sie - myslalem zawsze, ze raw konwertuje sie pod hdr do jpg wlasnie albo tiff'a bo photomatix nie lyka chyba raw ?
fotografia cyfrowa
fotodziadek
fotografia cyfrowa
2006-10-06 10:53:22
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Jeśli nie masz możliwości zapisu zdjęć w plikach RAW, poradzę ći metodę, która jest nawel lepsza choć mniej wygodna. Ustaw aparat na statywie i wykonaj kilka ujęć przy różnych parametrach ekspozycji (np. z różnicą co 0,5 lub 1EV) i zapisz w tifach. Następnie z kilku różnie naświetlonych klatek wykonaj HDR. Np. Photomatix potrafi klatki, które mogą być względem siebie minimalnie przesunięte nawet przy ujęciach ze statywu nałożyć czy zgrać (nie wiem jak to określić) równo, aby nie było przesunięcia.
fotografia cyfrowa
Calme
fotografia cyfrowa
2006-10-06 11:26:02
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Nie no ja RAW mam bez problemu tylko ciekawi mnie ta kwestia, o ktorej pisalem.
fotografia cyfrowa
lonely_wolf
fotografia cyfrowa
2006-10-06 12:05:58
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa