Jak ustawić prawidłowy balans bieli podczas przedstawienia baletowego przy często zmieniającym się oswietleniu? Za miesiąc premiera więc mam trochę czasu na przygotowanie się, możecie cos podpowiedzieć?
Kolega stosował ustawienie WB na 'światło żarowe', robił zdjęcia w RAW, a potem bawił się w programie zaraz po przedstawieniu, kiedy jeszcze kojarzył kolorystykę poszczególnych scen, i nieźle to wychodziło :)
Dzięki za odpowiedź. Przeglądałem zdjęcia z poprzednich przedstawień , kłopot polega na tym że często tancerki są oświetlane swiatłem o różnej barwie. Częsć sceny jest w ciepłych kolorach a inna w barwach chłodnych do tego różnobarwne kostiumy i dynamiczny taniec. Poprzednie zdjęcia zapisywałem w formacie jpg. teraz pierwszy raz zrobię je w raw i mam nadzieję uzyskać dobry rezultat w postprodukcji.
No ale właśnie o to chodzi, żeby były w różnej bariwe te sceny. Bardzo lubię teatralne oświetlenie. Robiłem czasem fotki w teatrze amatorskim, ale miałem dobre wejście, więc chodziłem na próby albo np. próby generalne. Wtedy miałem więcej możliwości. Nawet pochodzić po scenie. Balans bieli ustawić taki, zeby moment kiedy jest neutralne (białe oświetlenie) aparat oddał jako białe. Jak jest możliwość wcześniej sobie sprawdzić, bo to jest robota zlecona, to można pójść z własną białą kartką, podstawić ją pod reflektor, trzasnąć zdjęcie i skorzystać z trybu "custom" w ustawieniach balansu. Ale zdaję sobie sprawe że dużo tu tych jeśli jest. Jak nie, to wydaje mi się, że ze względu na rodzaj lamp temperatura lamp żarowych powinna być ok, tak jak pisał stanko. Ewentualnie na auto - ja chyba tak robiłem. PRzy bardzo zróżnicowanym oświetleniu trudno jednak potem każde zdjęcie poprawiać w RAW jeżeli różnica wyjdzie jakaś duża. Ale mimo wszystko przy takiej robocie RAW to chyba jedyne sensowne rozwiązanie, bo nie tylko temperaturę ale i pozostałe parametry można bezstratnie poprawić.