| | |
empiryk 2007-02-28 11:01:04 | | | Jakich metod fotografowania używacie na koncertach muzycznych?
Chodzi mi w szczególności o:
a. wyższa vs. niższa czułość matrycy?
b. autofokus vs. ostrzenie ręczne?
c. obiektyw AF vs. stałka (nawet M42)?
d. pojedyncze klatki vs. serie
Chodzi o zdjęcia bez lampy błyskowej, więc na zastanym oświetleniu. |
Kuma 2007-02-28 11:11:23 | | | z tego co czytałem... to chyba na ISO 1600 i przysłona 2, 2,8, góra 3...
|
fotorobren 2007-02-28 11:27:53 | | | a. czułość dopasowania do warunków ( jak ciemno jak w d.. to nawet wysokie iso nie pomoże)
b. autofocus ( jak ciemno jak w d... to nawet ręczne nic nie da, bo nic nie widać :) )
c. zoom lub stałka (50/1,4) w zależności jaki kadr , jaka odległość
d. raczej pojedyńcze ,chociaż przy ciężkich warunkach seryjkę też dobrze posłać
|
Zlloty 2007-02-28 11:29:56 | | | No chyba, że ciemno jak w d..., to i seryjka nic nie da ;)) |
fotorobren 2007-02-28 11:30:24 | | | Kuma- sorry ale nie czytaj takich artykułów. |
Kuma 2007-02-28 11:34:44 | | | hmmm... dobra... obiecuje ze nie bede :)
ale to jakie ustawienia sa w miare poprawne ? no wiadomo ze to o swiatło chodzi... ale? |
fotorobren 2007-02-28 11:44:21 | | | Kuma- jeśli jest scena dobrze oświetlona to poco forsować do tak wysokiego ISO ? To samo dotyczy przysłony , jeśli chcesz mieć ostry drugi plan to nie będziesz przymykał tak mocno . Przysłona , czas i iso są zależne od siebie, wzależności jakie warunki i jaki efekt chcemy uzyskać dobieramy odpowiednie parametry... ale to są podstawy fotografii :) |
k_falcman 2007-02-28 11:46:17 | | | koncert koncertowi nie równy ;)
przy tak ekstremalnych warunkach trzeba ostro główkować.
Zależy też kto i jakiego rodzaju fotki robi :)
Generalnie trzeba mieć możliwość wyboru jak największego ISO i jak najjaśniejsze obiektywy |
Kuma 2007-02-28 11:46:24 | | | no jak sam widzisz ja nie mam podstaw :) od razu rzuciłem sie na głeboka wodę :D |
Sibil 2007-02-28 11:57:06 | | | Ja miałem kiedyś ekstremę. ISO1600 + niedoświetlenie prawie -2ev (robione w RAW), pomiar punktowy, musiałem użyć 200mm, a czasy po 1/50sek, monopod, przysłona f3,2, czasami f2,8. Oświetlenie ubogie - koncert flamenco. Przyznaję rację kolegom - trzeba kombinować. Jeden z efektów - http://img85.imageshack.us/my.php?image=11wm5.jpg |
Kuma 2007-02-28 12:01:17 | | | całkiem fajne to zdjecie... |
k_falcman 2007-02-28 12:02:18 | | | na koncerty polecam Ilford DELTA 3200. Można ją forsować do 6400 ISO :) |
fotorobren 2007-02-28 12:13:50 | | | k_falcman... jest tylko jeden problem gdzie ja to założę do mojej cyfry :)) |
k_falcman 2007-02-28 12:19:37 | | | a kto Ci kazał cyfrę kupować??? :)) |
tadam 2007-02-28 12:30:30 | | | ten temat jest ostro bezsensowny, to tak jakbym sie zapytal jaki aparat do 1430pln polecacie do fotografi centrum Krosna |
Zlloty 2007-02-28 13:17:03 | | | Bezwzględnie fotograficzny |
Lifter 2007-02-28 15:12:31 | | | No jak to jaki - Krasnon!
|
empiryk 2007-02-28 17:44:16 | | | No cóż - niewiele można z tego wyciągnąć poza trywialnym 'trzeba kombinować'. Ale jeśli tak jest rzeczywiście, to akurat reportaże (tu: koncertowe) stają się niezłą ruletką ... |
_M 2007-02-28 18:20:24 | | | iso 400, 2.8-3.5, 1/30, stałka, manual |
fotorobren 2007-03-01 22:29:14 | | | empiryk- nie ma złotego środka , trzeba trywialnie mówiąc kombinować czytaj dobierać parametry do zastanej sytuacji.
Podane przez _M dane sprawdzą się może przy koncercie fortepianowym ale gdy na scenie szaleje jakiś rockmen to nie da rady ! Wtedy kółeczka idą w ruch podbijasz iso , dajesz całą dziurę i tak dalej . Następny koncert warunki inne i znowu trzeba kombinować itd itd itd. |
_M 2007-03-01 22:31:09 | | | fotoboren, ja tak rockmenów fototgrafuję ;) |
fotorobren 2007-03-01 23:19:07 | | | Cholera to chyba chłopaków zamroziło :) chyba że ich zamrażasz lampą na druga kurtynkę ?
|
_M 2007-03-01 23:59:59 | | | fotoboren, nie zawsze muszą być nieporuszeni, w końcu to koncert rockowy.
Poza tym nawet na koncercie są momenty, gdy się nie poruszają.... jeżeli jesteś blisko sceny i robisz to z zakresu 35-50 mm to nie jest takie niewykonalne. |
fotorobren 2007-03-02 00:15:04 | | | Oczywiście nie muszą a wrecz nie powinni być zamrożeni ale cos tam ostrego powinno być, wiesz , ostatnio robiłem Jet Set i mimo że światło było dość dobre (czytaj kolorowe) dziewcze wciąż biegało po scenie tak że tylko wysokie iso i czasy rzędu ~200 + 50/1,4(przymykane do 2,2) pozwalały uzyskać obraz nie rozmyty.
ps. pisz juz lepiej samo "robren" niż fotoboren :) |
_M 2007-03-02 08:59:39 | | | Dobrze Robren ;)
tak to jest jak się czyta zdania a nie literki ;)
Teraz spojrzałem - to co napisałem to czasy minimalne, bo mam dobre zdjęcia zrobione na 1/30 sekundy przy ogniskowej 35 mm, ale też 1/60 przy 210mm. Oczywiście 50/1.4 przymknięte do 2.0 też wykorzystywałem i wtedy czasy były rzędu 1/125, czy tak jak napisałeś 1/200 dla iso400. |
| |