| | |
arekzak 2007-06-05 14:51:33 | | | mam zamiar zmienić kompakt na lustrzanke.Mysle o canonie 400D,30D ale nie wiem czy warto wydać kase, bo moje umiejętności są niewielkie.a jeśli już to jakie szkło do tego?(architektura,może jakiś reportaż).Będe wdzieczny za każdą wskazówke. |
Bicki 2007-06-05 15:06:57 | | | Uh...
Jeśli fotografujesz ot tak sobie, bo każy w sumie lubi uwieczniać chwile na zdjęciach, to lepiej nie.
Jeśli to Twoje hobby, pasja, i porfel na to pozwala - to czemu nie - kupuj lustro !
Czy 400D czy 30D ... trudno powiedzieć. Na pewno 30D będzie wygodniejszy ;-) |
KamilZ 2007-06-05 15:51:12 | | | 400d + jakaś sigma 200mm na początek wystarczy a i na potem coś jeszcze wystarcz |
Bicki 2007-06-05 15:57:08 | | | ???
Na początek to raczej uniwesalny obiektyw coś na pograniczu 17 i 70 mm, jest tego trochę na rynku.
Ewentualnie stałka 50mm.....
A nie jakieś liche długie lufy ... |
KamilZ 2007-06-05 18:12:25 | | | architektura,może jakiś reportaż < no stalka się nie sprawdzi... albo coś np:do 105mm bo będzie miała w miarę kont albo coś większego w reportażu przydaje sie tele:) |
rami 2007-06-05 18:46:20 | | | wy tak powaznie czy jaja se robicie? |
KamilZ 2007-06-05 19:02:08 | | | tele w sensie uniwersalnością obiektywu... jakieś tele 200mm wykorzysta do reportażu i nie tylko ... a co do szerokości kąta to np: 28-105 jest dość szerokie.... |
Vojtas 2007-06-05 19:08:05 | | | KamilZ lepiej nic już nie pisz, bo za chwilę zupełnie się pogrążysz :D |
KamilZ 2007-06-05 19:13:51 | | | ohhh co za portal.. sami znawcy... a co do pogrążania sie ... to gdybym nie wiedział to bym nie pisał... moja opinia jest taka, że takie obiektywy sie do tego nadają ... no ale trudno nikt mnie słuchać nie musi to tylko forum.... pzt. w internecie każdy jest mądry:) pozdrawiam:) |
arekzak 2007-06-05 19:27:38 | | | EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM -do czego to sie nadaje? |
arekzak 2007-06-05 19:33:09 | | | tylko tyle? a co byś zaproponował hobbes?
|
rami 2007-06-05 19:58:29 | | | |
rami 2007-06-05 20:00:58 | | | 24*1.6 daje za to 38 costam... |
arekzak 2007-06-05 20:10:59 | | | "...shift, albo aparat z korekcja perspektywy za pomocą miecha"-aha ,tylko co to? na początek chciałbym raczej coś uniwersalnego,żebym mógł się przekonać w którą strone chce pójść.
|
arekzak 2007-06-05 20:17:57 | | | jakie szkło 17-85mm -lub coś koło tego, warto kupic do 30D? |
Trurl 2007-06-05 20:19:06 | | | Wychodzi na to, że Linhofa będziesz musiał do tej architektury kupić (jest "ze shiftem" i w ogóle)... |
Bicki 2007-06-05 20:30:52 | | | Ja tam polecę tamrona (18-50 lub 28-75). Różnie o nim gadają, ale ja z mojego jestem zadowolony ( banglał na 350D - teraz na 30D), i znajomi którzy mi go polecili, też z niego aktywnie korzystają ( np Andres, Rollerskate o ile pamietam).
Nie głupie szkło za rozsądną cenę, choć zawsze warto dołożyć do eLki. |
tomekd 2007-06-07 11:29:59 | | | Nie zapominaj o sigmie ma pare fajnych szkiel np:
18-50 2.8
24-70 2.8
70-200 2.8
to ostatnie troszke ciezkie, ale na poczatek ktores z dwoch pierwszych |
naga 2007-06-07 12:12:25 | | | btw, ktoś ma z tym canona: EF 70-200mm f4L USM doswiadczenia? ciężkie, duże? nie chcę białego, ale optycznie podobno excellent value. a ten? o wygodę używania mi chodzi przede wszystkim -> CANON EF 24-105MM F/4L IS USM? |
czarnobialykwadrat 2007-06-07 12:19:24 | | | a do czego chcesz podpiąć 24-105 L? Bo on jest nie wart ceny jesli podpinasz go do cropa. Na FF jest bdb,
a 70-200f4L to konstukajc na prawde świetna, nie widzialem za te cene lepszego zooma o tym zakresie. |
naga 2007-06-07 13:21:55 | | | do 20d. a czemu niewart ceny? |
czarnobialykwadrat 2007-06-07 13:28:46 | | | on byl projektowany pod 5D i jest z nim w kicie (i niech ktoś ponarzeka na kita teraz)
Nie wiem czemu (nie jestem fizykiem), ale po zalozeniu do cropa traci wiele.
Poszukaj w googlach swego czasu wiele na ten temat napisano |
naga 2007-06-07 13:40:47 | | | właśnie w guglach znalazłam, że to najlepsze szkło all-round, więc mnie dziwi to, co mówisz. szczególnie to poniżej?
n real life, with regular sharpening, f/4 shots at 105mm are quite sharp. Corner sharpness is very good - Full frame users will see some softness in the far corners at the longer focal lengths until stopped down.
As with most lenses, full frame users will also see some light fall-off with the Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM Lens wide open - especially at the far corners at the widest focal lengths. The light fall-off quickly improves as the lens is stopped down. Reduced field of view Digital SLRs will avoid most of this effect.
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-24-105mm-f-4-L-IS-USM-Lens-Review.aspx |
naga 2007-06-07 13:48:28 | | | i jeszcze to:
First, most lenses produce the highest quality image from near the center of their image circles. Distortion, softness (opposite of sharpness), vignetting ... These issues often show up in the outside portion of the image circle. Since the FOVCF DSLRs utilize only the center portion of a Canon EF Lens, they often avoid a lens' weaknesses. I say "Canon EF Lens" because Canon EF-S Lenses are made specifically for the 1.6x FOVCF DSLR bodies (but still require the same FOVCF to be applied as the standard Canon EF Lenses to get the equivalent focal length comparison). EF Lens hoods are designed for full-frame bodies.
http://www.the-digital-picture.com/Canon-Lenses/Field-of-View-Crop-Factor.aspx |
| |