| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | nowy | Tytuł: | | Data publikacji: | 2007-04-12 10:57:22 | Liczba wyświetleń: | 1973 | Ocena średnia: | 3.2 | Liczba punktów: | 131 | Liczba poleceń: | 2 | Liczba komentarzy i krytyk : | 79 | Kategoria: | Portrety | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia tradycyjna |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
siłą tej fotografii są smaczki i ich spójność - albo inaczej, użyte środki przekazu, które doskonale przekaz wspierają. prowadzenie wzroku mocną symetrią - pan w centrum, jego głowa w (bardzo mocnym) znikającym punkcie, strzałka, która dodatkowo kieruje spojrzenie w owo centrum. na co wszystko jest jeszcze napis - centrum. w tym momencie - dla odmiany - patrzenie widza przełamane jest strzałkami w prawo i lewo.
wracamy zatem do głównej postaci i widzimy, że pan ma dla siebie cały jeden pas ruchu. reszta codzienności toczy się naokoło - z prawej i lewej i w te kierunki sobie mogą wszyscy inni podążać. dla pan jest centrum. zatem modela umieszczenie w kadrze jest wyraźnie uprzywilejowane. jego obojętna mina i postawa nonszalancka wskazuje i, że pan jest swego uprzywilejowania świadom, i, że ma to lekko w upie. a może nie i po prostu dobrze gra?
przekaz jest zatem mocny, acz niejednoznaczny. taka, jak tu, spójność w środkach przekazu przy otwarciu treści na widza interpretacje to cecha najlepszych fotografii.
/s, a może nikt nie ma ochoty na głupie uwagi, które po owym opisaniu treści nieuchronnie nastąpią?/ | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
szoszon 2012-09-21 09:21:58 | ocena = 4 Świetne pod każdym względem. | |
globacz 2008-10-11 11:56:14 | ocena = brak oceny Ja tutaj widzę Strażnika Walkera chroniącego miasto przed najeźdźcami. Ostatni sprawiedliwy, który rozprawi się z panującą w mieście Epidemią. Bezbronni mieszkańcy znajdą opiekę i bezpieczeństwo w Poznaniu i Terespolu. | |
kolorystyka mi sie bardzoe podoba ! | |
Za całość. | |
patrz100 2008-05-02 19:16:54 | ocena = brak oceny nie ma co podzcepiac na siłe ideologii
fajna fota i tyle : ) | |
zover 2008-04-25 19:35:30 | ocena = brak oceny może to phil colins? :) u progu kariery w 72? :) | |
Beata 2008-04-25 19:33:27 | ocena = brak oceny a to nie jest jakis aktor? | |
rosenthal 2008-04-25 19:28:14 | ocena = brak oceny Facet stoi na strzalce kierunkowej na drodze, wokol roboty drogowe. Wielkie mi mecyje...;D
takie sobie, ale mistrzowie od ugniatania interpretacji upiekli niezly sens.
Szkoda, ze niejadalny dla tych, co inteligencja im dziala;) | |
nowy 2008-04-25 00:45:11 | ocena = brak oceny http://www.flickr.com/photos/andrerabelo/70458366/
naga, fajnie ze Ci sie chcialo... | |
zover 2008-04-25 00:24:08 | ocena = brak oceny pewnie, tak ale człowiek strzela... i idzie na piwo :) a kto kadry nosi.. kto to wie :) | |
legion 2008-04-25 00:23:53 | ocena = 2 | |
vodek4791 2008-04-25 00:20:32 | ocena = brak oceny ot co;) | |
"...pan zmierza w przeciwną stronę do centrum, a właściwie w zupełnie innym kierunku niż prowadzą strzałki, uliczny ruch.. itp... jednym słowem jest to opowieść o nonkonformiście i buntowniku :)..."
Kolejna nadinterpretacja.
Pan sobie stanął na strzałce jak mu przykazał Autor i to wszystko.
Nie ma miny buntownika. Raczej wygląda na normalnego faceta,
który zaraz po sesji pójdzie z Autorem na piwo. ;-) | |
_M 2008-04-25 00:08:57 | ocena = brak oceny zover, a to nie o to akurat chodziło, przekaz trafny | |
zover 2008-04-25 00:03:21 | ocena = brak oceny jak popatrzysz się dłużej na zdjęcie, zobaczysz jak postać znika, a wzrok podąża za strzałkami :) a zwłaszcza z szyldem 'centrum'... i nagle tematem zdjęcia ku zaskoczeniu odbiorcy i samego autora, pewnie też... staje się.. odległy budynek w centrum kadru nad głową bohatera... opowieść o człowieku który znika :) 'zasypany przez znaki' i drogowskazy :) | |
zover 2008-04-25 00:00:33 | ocena = brak oceny rozmawiamy o zdjęciu przecież... które niesie (albo próbuje nieść) jakąś treść - to nie jest zdjęcie dekoracyjne. :) | |
_M 2008-04-24 23:58:49 | ocena = brak oceny zover: "postać bohatera znika wobec natłoku informacji, zwłaszcza głowa... rzucamy na nią okiem, a potem wzrok biega bezradnie po całym kadrze, za strzałkami, pojazdami.. itd"
To zupełnie jak w życiu, czego przykładem jest znikanie zdjęć pod natłokiem dyskusji o wszystkim co ze zdjęciem nie związane. | |
zover 2008-04-24 23:56:08 | ocena = brak oceny a nie macie wrażenie, że postać bohatera znika wobec natłoku informacji, zwłaszcza głowa... rzucamy na nią okiem, a potem wzrok biega bezradnie po całym kadrze, za strzałkami, pojazdami.. itd.. ciekawe w tej fotografii jest to, że pan zmierza w przeciwną stronę do centrum, a właściwie w zupełnie innym kierunku niż prowadzą strzałki, uliczny ruch.. itp... jednym słowem jest to opowieść o nonkonformiście i buntowniku :) porzuca centrum i wszystkie inne 'poprawne' kierunki i znika... )) również z pola widzenie odbiorcy... | |
KLi 2008-04-24 23:55:51 | ocena = brak oceny Tak, ręce w kieszeni wyznaczają kierunek poszukiwań... ;)
Naga, dałaś się podpuścić z tą krytyką. Nic na siłę nie wychodzi tak fajnie jak od niechcenia :) | |
Naga - pewnie masz rację... ale poczekaj, może to jeszcze nie koniec. ;-) | |
naga 2008-04-24 23:31:03 | ocena = brak oceny sound,
zbliżoną w treści, bardzo podstawową analizę formalnej konstrukcji tej fotografii jest w stanie przedstawić student 2 roku średniej jakości szkoły fotograficznej. podkreślam, że zbliżoną w treści, bo piszę o rzeczach oczywistych dla kogoś, kto choć trochę poczytał/pooglądał o tym, jak buduje się obraz i jak się nań patrzy. w konsekwencji w mojej krytyce jest niewiele subiektywizmu, mylisz się więc w sprawie robienia wody z mózgu. ja natomiast nie myliłam się co do uwag, które nastąpią po krytyce (sorry). | |
A propos krytyki:
Naga - nie ujmując Ci nic z niezwykłej umiejętności analizowania fotografii,
potrafisz robić wodę z mózgu. ;-)
"...pan w centrum, jego głowa w (bardzo mocnym) znikającym punkcie..."
- mocny, znikający punkt?? Raczej w tle budynek wyrastający z głowy.
"...na co wszystko jest jeszcze napis - centrum. w tym momencie - dla odmiany - patrzenie widza przełamane jest strzałkami w prawo i lewo..."
- no zlituj się... toż to zwykły drogowskaz, a Ty tu taką pompatyczną interpretację proponujesz. ;-)
...widzimy, że pan ma dla siebie cały jeden pas ruchu. reszta codzienności toczy się naokoło..."
ten pas ruchu jest wyłączony, bo pewnie roboty drogowe i pojazdy poruszają się pasami sąsiednimi,
a Pan został postawiony tu przez Fotografa.
Nie chce mi się parafrazować reszty krytyki.
To jest Twoje odczucie i nie zamierzam go krytykować,
ale uważam, że jest mocno naciągana.
Czułem, że napiszesz coś podobnego. ;-)
Iness - mocna nadinterpretacja.
Pokazuje swój kierunek bo stoi na strzałce?
No daj spokój...
Może bardziej ręce w kieszeni wyznaczają kierunek. ;-) | |
Mordecai 2008-04-24 19:06:09 | ocena = 1 pan w tym jest | |
Adian_zal,
życie nie jest proste
;-) | |
aivan 2008-04-24 12:24:31 | ocena = 3 wszyscy sie spiesza
gnija w korku,dzwonia z komórek ,poprawiaja makijaz w samochodowym lusterku,stresuja sie
a facet to olewa-zepchnał bryke do rowu
wysiadł z auta i patrzy na zachód słonca nad elektrociepłownia
ostatni romantyk
| |
c1n3kk 2008-04-24 10:38:42 | ocena = 3 Fajne, filmowe kolory | |
majku 2008-04-24 09:59:10 | ocena = brak oceny uliczna zagadka ;)
mnie się nawet ta zagadka podoba
pzdr ;) | |
Iness 2008-04-24 08:29:58 | ocena = brak oceny sound w odpowiedzi nawiążę do komentarza naga... "Topy galerii netowych to najczęściej zaledwie dobry warsztat, bez dobrej treści. dlatego też [komentujący] nie wiedzą, co to w ogóle jest, ta treść w fotografii." Dodam, że jesteśmy w takich galeriach przyzwyczajeni do ładnych obrazków, prostych obrazków, dlatego "treścią" nazywany jest przysłowiowy kot, a fotografowany temat (scena) uznawane są za wartość samą w sobie.
Sound co jest takiego wybitnego w tym, że aktor stoi na rozdrożu dużego skrzyżowania, mijany przez samochody poruszające się w korku? A On sobie stoi z rękami w kieszeniach w centrum kadru prowadzącym do Centrum i pokazuje "od niechcenia" swój kierunek" ?
Nic... zupełnie nic ;) | |
ADRIANZAL 2008-04-24 07:11:09 | ocena = brak oceny Uwielbiam te oceny typu dobre,super,mi pasuje.Zgadzam się,że wystawiajacy fotkę,szczególnie ten początkujący oczekuje na kilka słów treści,a nie np życie nie jest proste ocena=0.Coraz więcej tu jadowitych frustratów,a coraz mniej sensownych wpisów.Znam osobiscie kilku na prawdę kreatywnych fotografików,którzy stąd odeszli widzac to wszystko.Róbta tak dalej.
Wracając do fotki,dla mnie osobiście nie ma znaczenia,czy jest kadr centralny,czy nie.Po prostu w tej fotce nie ma magii,nie ma przekazu.Nie oceniam jej,gdyż mam taka zasadę,iż jeśli coś jest dla mnie(zaznaczam-dla mnie)mało interesujące,to to pomijam.Pastwienie się i kolesiowski przyklask pozostawiam innym.
| |
jacko 2008-04-24 00:22:50 | ocena = brak oceny moze ten czlowiek ktory tam stoi | |
tekk_ 2008-04-24 00:15:07 | ocena = brak oceny bdb | |
Właśnie o to chodzi,
że nikt nie potrafi napisać, co jest siłą tego zdjęcia.
Oceny i komentarze warto czasem poprzeć argumentami. | |
wkg 2008-04-23 22:56:05 | ocena = 3 Fajne ... | |
wlodekbar 2008-04-23 22:52:58 | ocena = brak oceny Powiedzieć?:) | |
wlodekbar 2008-04-23 22:51:41 | ocena = brak oceny Co jest treścia tego zdjęcia?
Co Autor chciał nim pokazać?:) | |
wlodekbar 2008-04-23 22:51:37 | ocena = brak oceny Co jest treścia tego zdjęcia?
Co Autor chciał nim pokazać?:) | |
wlodekbar 2008-04-23 22:51:24 | ocena = brak oceny Co jest treścia tego zdjęcia?
Co Autor chciał nim pokazać?:) | |
fonMiffi 2008-04-23 22:04:15 | ocena = 4 dobre naprawde dobre | |
Iness - rozumiem, że doceniasz Autora jako solidnego, doświadczonego
fotografa reportażowo-streetowego, ale Twój komentarz jest trochę wazeliniarski.
Facet stoi na strzałce namalowanej na jezdni - OK - dla Ciebie wybitna fotografia...
dla mnie tu nie ma żadnego przekazu, ale nie o to chodzi.
Przecież Autor pokazuje tu zdjęcia swoje, żeby poczytać komentarze.
Jeśli będzie chciał odejść, to odejdzie, a komentarze laików są na każdym portalu fotograficznym.
Dlatego nie bardzo rozumiem Twój wpis.
Pamiętam podobne w klimacie zdjęcie "nowego" na OPH (wszyscy wiemy o kogo chodzi),
przedstawiające przykucnietego gościa na szosie przy tego typu strzałce.
Zachwytom nie było końca, a ja byłem jedyny, który nie rozumiał tych zachwytów.
Za to dostałem po łbie. ;-)
Ale to były stare czasy... teraz już lepiej rozumiem mechanizmy rządzące
komentującymi i oceniającymi w galeriach fotograficznych.
Pozdrowienia. ;-) | |
W dalszym ciągu nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie.
Co genialnego w tej focie...
Naga - nie przesadzaj. Fotografie "nowego" są w olbrzymiej większości
świetne i bardzo dobre, ale nie wymagaj od komentujących
aby wszyscy jak jeden mąż pisali tylko pozytywne opinie
pod każdym zdjęciem. To jest po prostu niemożliwe,
pomijając fakt, że w portfolio nawet najlepszego autora
zdarzają się pozycje słabsze, czy powiedzmy bardziej kontrowersyjne.
Prosiłbym Cię o napisanie coś więcej na temat tej treści powyższego foto.
Zawsze można ją sobie dorobić, a Ty potrafisz interpretować
jak nikt inny na tym portalu.
Pozdrawiam. | |
cóz sa gusta i gusciki mnie nie podchodzi | |
KLi 2008-04-23 15:18:43 | ocena = brak oceny Chetnie poczytam o tej tresci. Z trudem ja dostrzegam. Moze pora zmienic okulary... ?
;) | |
naga 2008-04-23 14:11:05 | ocena = brak oceny problem polega na tym, że ludzie oglądają tylko galerie internetowe, a tu rzadko trafia dobra fotografia. dlatego też nie wiedzą, że topy galerii netowych to najczęściej zaledwie dobry warsztat, bez dobrej treści. dlatego też nie wiedzą, co to w ogóle jest, ta treść w fotografii. dlatego też niedoceniani fotografowie, którzy potrafią w zdjęciu przedstawiać treść, przestają wystawiać na ob. i tak się koło zamyka. | |
Iness 2008-04-23 08:59:51 | ocena = 4 Bardzo dobra fota - trudno określić co bardziej miasta w człowieku czy człowieka w mieście.
W tej focie najbardziej zasługują na uwagę niektóre komentarze.
Ciekawi mnie na jak długo się tu zatrzymasz i czy komentarze takich netowych wszystkowiedzących laików Cię bawią czy zastanawiają? | |
zover 2008-04-23 08:53:59 | ocena = 1 w tej fotografii strzałki zasługują na uwagę, modela można wyciąć nożyczkami, w stylu obrysów z miejsca zbrodni, wtedy zdjęcia nabrałoby smaczku, a tak... że co? fajnie bo analogowo :) | |
unique 2008-04-23 01:37:14 | ocena = 3 dobra fota, polecam ! | |
sapphire 2008-04-23 00:38:10 | ocena = 2 | |
skazka1 2008-04-23 00:25:53 | ocena = 4 za centralność :) | |
...to daj zero.
Wtedy wszyscy poczują Twój ból i rozterkę. ;-) | |
boli mnie, że Rychu Peja ma szanse dziś uczciwie zarobić. | |
dziarkowski - nie szydź, tylko napisz po ludzku co Cię boli. | |
Cris70 2008-04-22 22:55:28 | ocena = 1 Może być | |
mysle to samo co Tadam, jeszcze dodam, że nie wiem co autor miał na myśli... usilowal cos powiedziec ale nie wiem co mial na mysli moze nic nie mial na myśli albo nie myśli - 0. | |
Lubię tego aktora, ale fota taka sobie.
Natomiast chętnie przeczytam co jest w niej takiego genialnego
na przykład wg. nagiej, której komentarze bardzo cenię. | |
KRATKA 2008-04-22 15:14:27 | ocena = 4 hehehe | |
Oza 2008-04-22 12:11:27 | ocena = 4 | |
y4k 2008-04-22 10:57:59 | ocena = 3 | |
PoulN 2008-04-22 10:07:32 | ocena = 2 | |
Iluzja 2008-04-22 07:29:25 | ocena = 4 dobre | |
naga 2008-04-17 13:46:34 | ocena = brak oceny genialne. | |
olutek 2008-01-25 16:11:09 | ocena = 4 swietne | |
ja myslalam, ze bardziej centralnie to juz nie mozna...a jednak mozna ;) swietny pomysl, swietna fotografia | |
adax 2007-04-13 08:42:54 | ocena = 4 | |
ajutka 2007-04-13 08:32:53 | ocena = 3 | |
barteq 2007-04-13 00:01:18 | ocena = 3 | |
ap 2007-04-12 22:02:54 | ocena = 3 | |
Magus 2007-04-12 13:32:53 | ocena = 4 | |
Podoba mi się | |
ja w lewo :) | |
chyzwar 2007-04-12 11:55:08 | ocena = 4 | |
Co wejdę na Obiektywnych z kawą w ręku, to pojawia się nowe zdjęcie nowego autora.
;-)
Pozdr. | |
vinc 2007-04-12 11:20:05 | ocena = 4 świetne jest | |
Tymotek 2007-04-12 11:12:22 | ocena = 3 | |
tadam 2007-04-12 11:12:02 | ocena = 5 zdjecie nazbyt kontrastowe, kompozycja centralna, przypadkowe ujecie, szumy w magencie, polecam "Triki fotografi amatorskiej" Toma Mcgraippvasvdol... duzo ciekawe zarowno o kompozycji jak i przygotowaniu zdjec do publikacji internetowej, mocne 2+ | |
espejo 2007-04-12 11:10:10 | ocena = 4 | |
kaja_ 2007-04-12 11:04:07 | ocena = 3 | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |