| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | wytrazek | Tytuł: | | Data publikacji: | 2007-05-03 22:23:53 | Liczba wyświetleń: | 1693 | Ocena średnia: | 2.1 | Liczba punktów: | 37 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 26 | Kategoria: | Dzieci | Aparat: | 400d | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Rany boskie, Barteq, dziewczyka złote gwiazdy tu przecież z wody wyławia, a Ty piszesz o słabym świetle zbyt ciemnej tonacji, a zwłaszcza o "nieczytelnej" sytuacji.
Mówię poważnie: patrzysz na to jak na zepsute zdjęcie albumowe zamiast na coś co może mieć w sobie jakąś mniej oczywista myśl. | | | |
Zostałem poproszony o uzasadnienie niskiej oceny, dlatego też najlepszym wyjaśnieniem dla autora będzie krytyka.
Dlaczego to zdjęcie jest słabe? Odpowiedzi mogą być różne ale wszystkie mają wspólny mianiownik: nie zachwyca, nie zatrzymuje na dłużej. Spróbuję teraz podać kilka przyczyn tego stanu.
* Nieciekawe kadrowanie - postać dziewczynki jest wciśnięta w kadr pomiędzy jego dolną a górną krawędź. Nie jest to dobre rozwiązanie, należałoby poszukać lepszego ujęcia, być może także pokazującego więcej twarzy dziewczynki skoro to ona ma być głównym tematem zdjęcia. Takie ujęcie od góry sugeruje chęć pokazania czegoś więcej, zwrócenia uwagi na pewien konteskt, jednakże sytuacja jest mało czytelna albo raczej nieciekawie pokazana (można domyślić się, że dziecko bawi się ale brakuje dynamiki lub wyraźniejszych akcentów tej zabawy).
* Brak ostrości - w zasadzie cała postać dziewczynki jest nieostra. Zdjęcie jest słabej jakości, waga pliku sugeruje dość mocną kompresję.
* Słabe światło - scena jest dość ciemna, dziewczynka mocno niedoświetlona co dyskafalifikuje w znacznym stopniu to zdjęcie w swej kategorii. Dobrze byłoby posłużyć się np. blendą lub poszukać takie ujęcia, na którym światło naturalne lepiej zagra i wyeksponuje to co ważne.
* Nieciekawa kolorystyka - zdjęcie ma żółtawy zafarb, wina leży po stronie złego dobrania balansu bieli. Problem może też wynikać z podbijania kontrastu lub podobnych manipulacji podczas obróbki, ponieważ daje się zauważyć nadmierną saturację - tu szczególnie wyróżnia się gumka we włosach dziewczynki, co sprawia, że skupia na sobie uwagę. Drugim, po gumce, tak mocnym akcentem są odbicia słońca na wodzie... tworzy to poczucie bałaganu, nie wiadomo tak naprawdę na czym skupić uwagę, co jest tematem zdjęcia.
Myślę, że te parę uwag pomoże autorowi podejść do fotografowania z większą dbałością o szczegóły i być może poprawi jego wyniki, jeżeli będzie miał/-a okazję powtórzyć to zdjęcie.
Życzę udanych prób!
:) | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
radosny 2008-04-11 10:52:45 | ocena = 2 mi sie podoba.. dla jednych kiepska fota..dla innych dziecko z gwiazdką :) | |
Artex 2008-04-10 18:31:55 | ocena = 2 | |
moment jest | |
edmund 2008-04-07 18:56:30 | ocena = brak oceny podoba mi się przesłanie | |
gsowa 2008-04-06 23:27:17 | ocena = 3 świetny kadr | |
Kera dobrze napisał. | |
Iness 2008-04-06 14:50:32 | ocena = brak oceny oboje krytykujący mają rację. Jest w tej focie cos z zepsutego albumu i cos z magii | |
Mordecai 2008-04-06 09:30:33 | ocena = brak oceny magia fotografii | |
Iluzja 2008-04-06 09:12:15 | ocena = 1 | |
Cris70 2008-04-03 17:59:16 | ocena = 1 | |
Milczar 2008-04-03 16:17:02 | ocena = 3 magicznie, baśniowo, tajemniczo - podoba sie mimo wszystko :) | |
keramodnor 2008-04-03 16:14:05 | ocena = brak oceny słabe zdjęcie i jednocześnie dobra fotografia
| |
PoulN 2008-04-03 16:02:46 | ocena = 3 Nie zgadzam się z pierwszą oceną całkowicie,... zdjęcie technicznie jest nawet b.złe
Ale akurat w Tym przypadku - można tę technikę zepchnąć na trzeci plan... | |
galiusz 2008-04-03 15:43:34 | ocena = 3 zachwyca i zatrzymuje, mimo pewnych technicznych niedoróbek. Ma w sobie magię dziecięcych marzeń | |
MADNESS 2008-02-17 09:24:31 | ocena = 2 | |
sapphire 2008-02-16 19:30:01 | ocena = 2 | |
Clio 2007-05-04 09:31:31 | ocena = 2 | |
dwamisie 2007-05-04 07:16:55 | ocena = 3 | |
berta 2007-05-04 00:06:30 | ocena = 3 | |
podoba sie | |
auto_joker 2007-05-03 22:53:29 | ocena = brak oceny dobry pomysł :-) | |
barteq 2007-05-03 22:42:59 | ocena = 0 dla dziecka frajda ale fotograficznie kaszanka | |
| |