| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | tadam | Tytuł: | 11.09 | Data publikacji: | 2007-11-02 22:54:13 | Liczba wyświetleń: | 1642 | Ocena średnia: | 2.6 | Liczba punktów: | 52 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 56 | Kategoria: | Portrety | Aparat: | hassie 500cm i mamiya 7 | Rodzaj fotografii: | Fotografia tradycyjna |
Jerzy, graficiarz z krakowa, namalowal podobizne papieza nie dla ideologii a dla
tradycji
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Perfekcyjna prostota, wieloznaczność przekazu i interpretacji, dwie rzeczy, które najwyżej cenię w zdjęciach o ludziach, w całym tym cyklu wszechobecne. To nie są (liczba mnoga, bo mówię o całej serii) zdjęcia, które mają podbijać widza barwami, światłocieniami, niezwykłymi pomysłami i udziwnieniami. Są pozornie "łatwe" i nieskomplikowane, pozornie. Aranżowane tylko na tyle, na ile to konieczne. Nie przyciągają oka przy pierwszym spojrzeniu, ale zmuszają do powrotu i skłaniają do refleksji. Podziwiam warsztat, pomysł, konsekwencję i dyscyplinę. Patrzcie i uczcie się, jeżeli chcecie. | | | |
pierwsza warstwa to zestawienie dzieła z twórcą. na tym poziomie wielki plus za serię - zarówno za temat, który sam w sobie robi wrażenie, jak i za decyzję, by go wydobyć jeszcze większym projektem. druga warstwa to ta fotografia samodzielnie. do mnie mówi najlepiej z serii przez to, że młody stoi na stercie cegiełek, z których powstanie ścieżka. jest więc motyw budowania drogi - może młodego twórcy własnej, a może to aluzja do budowanej drogi narodu, wiary, religii? który to motyw dodatkowo koresponduje niemal-wizualnie z cegłami grafitti obok. plus również za kontrast między lewego obrazka liniami prowadzącymi wzrok w znikający punkt a płasko-fakturowością prawego.
całość zbudowana z bardzo wysoką świadomością znaczenia fotograficznego. i wykonana na bardzo wysokim poziomie. cieszę się, że takie prace znajdują się na obiektywnych. | | | |
tadam 2007-11-02 23:02:06 chcialbym zeby to bylo odbierane razem z innymi z cyklu . . . . .
| | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
weezul 2007-11-17 18:40:09 | ocena = brak oceny dżizas... o Koniku Garbusku już wspominałem przy innej okazji, prawda? | |
tadam 2007-11-13 15:31:20 | ocena = brak oceny zora, nawet jesli mierzysz cos tylko i wylacznie pod katem techniki, to i tak trafiles kula w plot, jakosc akurat w tych zdjeciach poraza | |
naga 2007-11-13 14:58:58 | ocena = brak oceny a nie bierzesz pod uwagę, że potrzebujesz rozwinąć swoją wrażliwość, aby w pełni odebrać, zrozumieć to zdjęcie? i że warto patrzeć na zdjęcia, których nie rozumiemy i próbować je zrozumieć, bo to poszerza nam horyzonty i w efekcie nam samym pozwala robić wartościowsze i ciekawsze fotografie? | |
zoraborys 2007-11-13 14:41:33 | ocena = brak oceny Uf, jestem amatorem fotografi wszelakiej, uczę się kombinuję, ale brak jest tutaj chyba dobrej techniki i warsztatu by te fotki przemawiały i miały to "coś" w sobie, niech będą łączone 2, 3 i 53 zdjęcia ale niech coś pokażą, przemówią, dokładanie ideologii niepomoże, ta fotka jest tak naprawdę dla koneserów z bardzo wąskiego kręgu...wychodzi na to iż najlepiej do każdej fotki dołaczyć info - kto, kiedy, dlaczego z podreśleniem jak ma być ona odbierana i zrozumiana...dobra fotka się sama obroni, ta nie... | |
naga 2007-11-13 13:24:29 | ocena = brak oceny 1. walory estetyczne są istotnym kryterium oceny w zdjęciach dla playboya. nie w takim reportażu. reportażu o wymiarach specyficznie polskiego kultu osoby JPII.
2. patrzenie na dwa zdjęcia osobno nie ma sensu, gdyż autor świadomie zestawił je ze sobą – po to, aby czytać je razem
3. to, że zestawiano ze sobą zdjęcia od lat również nie jest tu czynnikiem oceny. to reportaż i zestawianie zdjęć razem jest jego podstawową cechą. nie ma sensu krytykować reportażu za to, że jest reportażem.
4. gdyż to, co sugerujesz, pokazywanie w jednym zdjęciu twórcy przy pracy, dopiero jest zużytą konwencją od wieków stosowaną (stieglitz czy heine tworzyli jakoś 100 lat temu właśnie). i właśnie dlatego, że to już było, fotografia dawno temu przestała mówić tak dosłownie.
5. poza tym, a właściwie przede wszystkim, ten reportaż nie jest o historii życia twórców, tylko o kulcie JPII. ważne jest więc, aby pokazać w podobnej proporcji osoby, które są nośnikami tego kultu, skalę tego kultu jak i jego ‘owoce’. co niniejszym powyżej ma miejsce. osoba z lewej, owoce z prawej, skala za pomocą całego projektu.
uf. | |
tadam 2007-11-13 13:08:12 | ocena = brak oceny vaga, ale nie rozkladamy na pojedyncze zdjecia, czytamy podpisy i ogladamy calosc | |
Robert_P 2007-11-13 11:51:36 | ocena = 4 !!! | |
vagabond 2007-11-13 11:04:09 | ocena = brak oceny Naga - ja w duzej mierze zgadzam sie tutaj z Borysem ! To zestawienie nie jest niczym odkrywczym...co najmniej od stu lat stosuje sie tkie laczenie! Poatrz na kazde zdjecie z osobna! Sa po prostu ( wybacz mi autorze, ale to moje uczciwe zdnie) ...sa bez polotu! Statyczna fotka tworcy, fotka, ktora tk naprawde nic o nim nie mowi, a jedynie pokazuje jego podobizne, fotka , ktora ma (znowu w mojej opinii) bardzo mierne walory estetyczne, w zestawieniu z praktycznie rzecz biorac kopia dziela....dla mnie calosc mizerna i wlasnie nie dajaca nic do myslnia ...ot "tworca i dzielo" | |
naga 2007-11-13 10:54:26 | ocena = brak oceny zoraborysie drogi, fotografia ta, jak i cały cykl, jest dobra. o czym chętnie podyskutowałabym z tobą, ale niestety nie udało ci się sięgnąć argumentami do tej warstwy znaczeniowej (i formalnej), w której leży tej fotografii wartość. mam nadzieję, że będziesz dalej obserwował tego typu zdjęcia, bo to pomoże ci w końcu otworzyć się na innego typu fotografię i nauczyć myślenia wizualnego.
/moja opinia w tym temacie nie ma nic wspólnego z plecami jpII, co zresztą od początku pisałam/ | |
zoraborys 2007-11-13 08:09:14 | ocena = brak oceny Naga, próba udowodnienia, iż ta fotka jest dobra, wartościowa, przemawiająca itd. to katastrofa... ideologizowanie na plecach JP niewypaliło w tym przypadku całkowicie... | |
pattom1 2007-11-12 20:05:15 | ocena = 4 | |
naga 2007-11-12 11:22:36 | ocena = brak oceny czasem, zamiast angażować się w argumentację, wystarczy pozwolić mówić :)
/głosowałabym za tym, aby nominacje do vd były uzasadniane, ale widzę, że to mogłoby być nadaremne. to znaczy, lepsza fotografia jest nadal dla dużej części społeczności za trudna, a niewielu obiektywnych jest na tyle otwartych, aby swoją wrażliwość próbować rozwijać/ | |
weezul 2007-11-11 15:16:19 | ocena = 4 czasem mam wrażenie, że to portal dla ślepych mentalnie :D | |
tadam 2007-11-10 08:53:10 | ocena = brak oceny s, dowody? tasmy ? | |
A moim zdaniem te dwa zdjęcia zupełnie do siebie nie pasują.
Nie zgadzam się wyjątkowo z krytyką nagiej.
Dokument reportażowy słabo wykonany.
Talent Jerzego natomiast należy podziwiać. ;-) | |
tadam 2007-11-09 22:27:55 | ocena = brak oceny zora, "pijana kobieta leżąca na chodniku, obszczymur nurkujący jak codzień w śmietniku to byłoby coś" swiadczy to tylko i wylacznie o tym ze jestes nieskaplikowany i wg. mni enie masz pojecia o czym piszesz, ale to tylko moje zdanie | |
zbiza 2007-11-09 22:23:17 | ocena = brak oceny 4 za prawą stronę! | |
kakusei 2007-11-09 20:25:15 | ocena = brak oceny to jest niezłe zestawienie .... zora chyba zbyt stereotypowo podchodzisz do tej pracy | |
zoraborys 2007-11-09 20:21:50 | ocena = brak oceny Naga, obejrzyj sobie na spokojnie taki film Miś i tam jest odpowiedź m.in dlaczego... seria kilku zdjęć na które zerknąłem coś tam ma w sobie i coś tam mówi ale przeczytaj sobie dokładnie wszystkie komentarze i swoją KK... wodolejstwo na b. dobrym poziomie aż się wylewa a więc prawa strona fotki kompletnie mi nic nie mówi, oprócz dobrej czy bardzo dobrej techniki pracy ze sprayem i poza tym nic, lewa strona to facet stojący na palecie polbruku i dalej nic, połączone razem niebardzo rozumiem dlaczego ale gdyby z lewej strony była np. pijana kobieta leżąca na chodniku, obszczymur nurkujący jak codzień w śmietniku to byłoby coś a tak jest nic...wielkie nic... | |
zbiza 2007-11-09 19:12:10 | ocena = 4 prawa O.K. ale lewa zbedna wg mnie. | |
naga 2007-11-09 17:32:30 | ocena = brak oceny zoraborysie, to może konkretnie, z czym w krytyce się nie zgadzasz, mój drogi i dlaczego? | |
wg mnie dwa zdjęcia połączone dość kiepsko w całość ale co ma piernik do wiatraka to niewiem, a Nagiej za KK należy się conajmniej dyplom wodolejstwa, chyba że źle odczytałem.... | |
dobre jest | |
hehe.. i teraz urzad miasta ma dylemat... zamalowac czy nie :D | |
griev 2007-11-07 21:59:01 | ocena = 4 b dobre.
szkoda tylko ze niektorzy komentujacy popisuja sie swoja znajomoscia fotografii.
| |
A dla mnie ma sens i jest dobrze pokazane. | |
gizmo 2007-11-07 17:54:14 | ocena = 3 świetne | |
kaja_ 2007-11-07 17:04:32 | ocena = 4 jest swietne. gada. rewelacyjny, reporterski, sensowny, przemyslany portret z historia. ciesze sie, ze vd. | |
Magnes 2007-11-07 16:43:46 | ocena = 4 juz pisałam, ze lubie ta serie. dobrze, ze tu wyladowalo. | |
Oza 2007-11-07 16:15:06 | ocena = brak oceny widze, ze jednak polecenia dzialaja;)) fajowo :)) | |
po raz kolejny redakcja robi cos baaaardzo ciekawego.. ktoś tam po drugiej stronie kabelka ma zajebisty ubaw z ciagłych jatek.. a statystyka rosnie..
co do zdjecia.. jako senymentalno religijno pamiątkarskie ma prawo bytu.. technicznie .. artystycznie .. zero.. | |
keramodnor 2007-11-07 16:06:39 | ocena = brak oceny Dobra seria.
Dobre zestawienie tu i na poprzednich, zwłaszcza po przemyśleniu. | |
Oza 2007-11-07 15:46:06 | ocena = brak oceny cala seria jest zajebista moim zdaniem...
| |
Oza 2007-11-07 15:43:20 | ocena = 4 | |
naga 2007-11-03 23:11:41 | ocena = brak oceny tak, jak nie lubię folkloru okołopapieskiego jak i zestawień dwóch fotografii, tak tu widzę bardzo dobry reportaż. jak znajdę czas, napiszę. | |
tadam 2007-11-02 23:40:18 | ocena = brak oceny Svolk, taki mam zamiar, pzdr | |
Svolken 2007-11-02 23:36:32 | ocena = brak oceny Ja nie jestem na poziomie, wiec sie nie przejmuj i rób jak uwazasz. | |
magda_b 2007-11-02 23:33:26 | ocena = 3 jest ok, ciekawa seria | |
tadam 2007-11-02 23:20:31 | ocena = brak oceny Blue Dun, w polaczeniu z ocena jes zaczepne :), pzdr | |
tadam 2007-11-02 23:19:35 | ocena = brak oceny svolken, niesey nie masz racji, mowie to podpierajac sie wypowiedziami ludzie "na poziomie" nie mniej pozdrawiam | |
Iluzja 2007-11-02 23:19:05 | ocena = brak oceny podobny temat mam zamiar realizowac, ludzie i ich pasje, namietnosci itp.
Dla mnie przekaz jest jasny.Polaczenie uzasadnione.Wykonanie kwestia gustu. | |
BlueDun 2007-11-02 23:16:55 | ocena = 0 genialne ! :-D - to nie jest obrażliwy ani zaczepny
komentarz :) | |
Svolken 2007-11-02 23:13:54 | ocena = brak oceny I nawet seria nie musi sie podobac. Zawsze lepiej zalozyc, ze to co Ty chciales powiedziec, nie ma sily przebic sie przez ekran z powodów własnych błedów. W 99% wina lezy po stronie autora. Niestety. | |
tadam 2007-11-02 23:07:57 | ocena = brak oceny simsim, nie modle sie do mderatorem bo on ni jest dla mnie wyznacznikiem, modle sie co najwyzej o spokoj dla moej rodziny i blogoslawienstwo dla glupoty w odbioze ludzi takich jak Ty, pzdr | |
tadam 2007-11-02 23:06:07 | ocena = brak oceny Nyl, niestety nie jestem w stanie myslec za wszystkich | |
Nylonka 2007-11-02 23:06:04 | ocena = brak oceny nie róbcie afery bo to żenujące . . . | |
simsimbat 2007-11-02 23:04:30 | ocena = brak oceny tadam, to Ty chyba nową technikę otwierasz- fotografia ekstremalna. Wyoasiony dom stawiasz za żeliwnym ogrodzeniem i jeszcze prosisz o modlitwę za powoedzenie przedsi,ęwzięcia? Módl się aby się moderator sensu doszukał | |
Nylonka 2007-11-02 23:02:38 | ocena = 3 jako seria dobre, ale tadam musisz brać pod uwagę, że nie każdy wie, że to nalezy oglądać w serii | |
tadam 2007-11-02 23:00:50 | ocena = brak oceny % = 5 | |
tadam 2007-11-02 22:59:37 | ocena = brak oceny patrzac na to co przedstawiacie, daje Wam % za odwage w ocenianiu, bez zobaczenia oprzednich zdjec, ogarnijcie sie , pozdrawiam
| |
xammax 2007-11-02 22:59:30 | ocena = brak oceny ciężko wymyślone | |
ale brawo za odwagę zestawienia;) | |
beznadziejne połączenie tych fotek, patrze i nie widzę uzasadnienia ............................................... | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |