| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | doli | Tytuł: | fioletowe1 | Data publikacji: | 2008-03-27 11:38:53 | Liczba wyświetleń: | 1251 | Ocena średnia: | 2 | Liczba punktów: | 42 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 45 | Kategoria: | Fotografia makro | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Ostre, nieostre... Moim zdaniem nieostrośc dodała tej pracy uroku, praca ta opiera na grze kolorów i to jest plusem . Nieostrość spowodowała że praca jest delikatniejsza,lekka.Pozdrawiam. | | | |
Witaj doli. Po pierwsze krytyka jest to analiza i ocena dobrych i złych stron z punktu widzenia określonych wartości (np. praktycznych, etycznych, poznawczych, naukowych, estetycznych, poprawnych) jako niezbędny element myślenia, zaś krytyk to osoba zajmująca się oceną dzieł artystycznych i literackich. Po drugienie cytuję "czy każde zdjęcie musi tryskać ostrością i przeszywać monitor - NIE" po trzecie zdjęcie nie wygląda na przypadkowe, ma bardzo przyjemny klimat i wygląda baśniowo (-: udało się w to uchwycić i pokazać. Na koniec to co można poprawić tytuł i kategorię zdjęcia... To spowoduje oddalenie pewnych sceptycznych zdań :) Pozdrawiam!! PS Mnie się bardzo Twoja praca podoba... | | | |
100% nieostrości dyskwalifikuje to zdjęcie, moim zdaniem w większości kategorii. Ostrość jest bardzo ważnym elementem na zdjęciu i mimo że nie ma sztywnych reguł należy pamiętać o pokazaniu chociaż jednego elementu w pełni ostrego. Musisz wiedziec, że w wypadku zdjęć roślin poprzeczka jest postawiona b.wysoko, ze względu na łatwość wykonania takiego zdjęcia. Sfotografowanie kwiatka z bliska nie jest trudne. Pracy natomiast wymaga zrobienie tego w interesujący sposób. Przykro mi, ale odnoszę wrażenie, że w tym zdjęciu chyba zabrakło trochę pomysłu na przedstawienie zwykłego tematu w ciekawy, niebanalny sposób.
Pozdrawiam :) | | | |
Madness dziękuje bardzo:) te dzwoneczki właśnie miały wyjść tak baśniowo :) tak sobie spojrzałam na Twoją galerię oraz Gregska.. tworzycie zupełnie inne zdjęcia i dzięki temu inaczej odbieracie zdjęcia innych osób.. stad ta różnica w komentarzach. i muszę Ci się przyznać, że Twoje zdjęcia o wiele ciekawsze wrażenie na mnie wywarły.. :) pozdrawiam:) | | | |
Niestety ale to nie jest dobra fotografia.
Nieostrość rzuca się w oczy, GO odpowiednia (rozmyte tło) ale przy wspomnianej nieostrości w żaden sposób nie podnosi to walorów zdjęcia. Nad kadrem można było nieco bardziej popracować (przypadkowe cięcia płatków). Zauważalne przepalenia na płatkach dodatkowo dowodzą, że foto powstało w przypływie chwili bez szczególnego poświęcenia czasu na uzyskanie lepszego efektu. Kolory to nie wszystko a kategoria 'makro' w tym przypadku to MZ pomyłka. | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Romanoo7 2008-04-19 08:34:53 | ocena = 2 | |
kodek 2008-04-14 20:07:52 | ocena = 2 | |
dmk 2008-03-29 21:09:32 | ocena = brak oceny mi sie podoba... | |
Sarta 2008-03-27 23:51:45 | ocena = 4 Bardzo przyjemne w odbiorze, podoba mi się kadr.
Pozdrawiam | |
Ciekawy kadr..ale brak ostrosci..
Nie wiem dlaczego niektorzy doszukuja sie tu jakiejs glebszej tresci..
Zdjecie kwiatow, piekne, ale kwiaty trzeba umiec pokazac. Ot..mniej udane.
Nawet fotografowanie kwiatow nie jest proste jak widac. | |
jacek123 2008-03-27 21:19:51 | ocena = brak oceny Keramodnor zmień okulistę..... | |
też podpiszę się pod krytyką lekko rozmytej rzeczywistości w której resztki mechanizmu ostrzenia nieco złośliwie skupiają naszą uwagę na tym co nieostre mimo wszystko... Gdyby było ostrzejsze to imho potrzebowałoby tak 2razy większej GO. Podobnież nie podoba mi się oświetlenie.. przy soczystym kolorze kwiatów jest lekko zdechłe... przez co tylko ten bokeh ratuje sytuację i podrzuca niektórym "przyjemną miękkość". Ale warto na przyszłość mieć statyw i główkować bardziej...
pozdrawiam | |
marcinK 2008-03-27 21:00:47 | ocena = 0 plus za kadr, mius za ostrość. razem 0 | |
Jolanta 2008-03-27 20:50:24 | ocena = 3 | |
jaszika 2008-03-27 20:25:53 | ocena = 3 jestem na tak, za ten piękny kolor | |
a moim zdaniem ocena... | |
berta 2008-03-27 18:24:21 | ocena = 3 | |
keramodnor 2008-03-27 17:56:29 | ocena = brak oceny Chyba za te negatywne bardziej? | |
doli 2008-03-27 17:29:14 | ocena = brak oceny dziekuje za te pozytywne i negatywne uwagi:) no moze za te pozytywne bardziej :D | |
jast40 2008-03-27 17:25:00 | ocena = 3 a mnie sie podoba ta fotografia :)) | |
niezłe plus | |
A ja wręcz przeciwnie.
Idealana ostrość zawsze i wszędzie już dawno przestała być dla mnie wyznacznikiem dobrego zdjęcia.
Ta fota jest w porządku. Kompozycja, kolory, nastrój... kadr też ok.
Zrób całą serię w takim stylu ;) | |
Cris70 2008-03-27 15:53:06 | ocena = 0 Mądre słowa o tym zdjęciu są w KK -w pełni popieram | |
keramodnor 2008-03-27 15:22:13 | ocena = brak oceny Wcale nie jest źle.
Akurat jest ostrość na pewnych częściach. Jest znośne tło i znośna kompozycja.
Osobiście będę się czepiać setek innych zdjęć.
:-) | |
doli 2008-03-27 13:46:45 | ocena = brak oceny Martapos a ja myślę ze jakby te dzwoneczki były w nieciekawy sposób przedstawione to nie było by tylu komentarzy do tego zdjęcia.. myślę ze sama byś na nie nie spojrzała gdyby to zdjęcie było nudne i banalne :) dlatego nawet z krytycznych uwag się cieszę bo to oznacza, że zdjęcie potrafi zwrócić uwagę :) | |
jajacek 2008-03-27 12:29:31 | ocena = brak oceny Ciekawe zdjecie inne | |
doli 2008-03-27 12:29:03 | ocena = brak oceny no a co to za różnica do jakiej kategorii ja zaliczę to zdjęcie?? proszę bardzo... zaliczajcie sobie do czego chcecie. pozwalam.. hehe | |
jajacek 2008-03-27 12:27:58 | ocena = 3 | |
MADNESS 2008-03-27 12:23:51 | ocena = brak oceny dobrze co do kategorii - są to początki autorki ja sam niejednokrotnie miałem dylemat i do tej pory mam gdzie wpakować zdjęcie :) jaka kategoria pasuje najlepiej - od i tyle :) | |
gaelicus 2008-03-27 12:23:29 | ocena = brak oceny gregsk niestety ma racje...Odrobina wiecej pracy, i mogloby wyjsc calkiem niezle! | |
doli 2008-03-27 12:21:48 | ocena = brak oceny Madness dziękuje bardzo:) te dzwoneczki właśnie miały wyjść tak baśniowo :) tak sobie spojrzałam na Twoją galerię oraz Gregska.. tworzycie zupełnie inne zdjęcia i dzięki temu inaczej odbieracie zdjęcia innych osób.. stad ta różnica w komentarzach. i muszę Ci się przyznać, że Twoje zdjęcia o wiele ciekawsze wrażenie na mnie wywarły.. :) pozdrawiam:) | |
gregsk 2008-03-27 12:20:38 | ocena = brak oceny A ja się nie zgodzę z MADNESS. Choćby dlatego, że fotkę umieszczono w kategorii 'makro' (z założenia makro powinno być ostre). Poza tym wg mnie nie wyglądają jak z krainy baśniowej. Większa praca (w jakimś programie graficznym) nad tym co widzimy mogłaby jednak poprawić walory zdjęcia. | |
sedi 2008-03-27 12:20:19 | ocena = 2 nie jest takie złe... ;) Przy takich kwiatkach, gdzie jest ich dużo na gałązce, nie uniknie się "przypadkowego" cięcia płatków. Tak mi się wydaje ;)
Fakt, kategoria to pomyłka. | |
MADNESS 2008-03-27 12:13:24 | ocena = brak oceny to może ja napiszę dlaczego mi się podoba - po pierwsze czy każde zdjęcie musi tryskać ostrością i przeszywać monitor - NIE - i tutaj moim zdaniem uzasadniona jest nieostrość - zrobiono bardzo malowniczo obraz, kwiatki są dobrze uchwycone i nie zgodzę się, że przypadkowo zrobiono fotkę, wyglądają jak wyciągnięte z krainy baśniowej, gdzie jednorożce kroczą po łąkach i to mi się podoba - pozdrawiam | |
doli 2008-03-27 12:10:21 | ocena = brak oceny dopiero konstruktywna krytykę przeczytałam.. wiec ok | |
gregsk 2008-03-27 12:03:58 | ocena = brak oceny doli - pytasz się dlaczego? Jeśli masz na myśli wystawione oceny (z wyjątkiem MADNESS), to poczytaj KK tam jest wszystko napisane | |
doli 2008-03-27 12:00:10 | ocena = brak oceny a dlaczego?? | |
gsowa 2008-03-27 11:50:55 | ocena = 0 | |
MartaPos 2008-03-27 11:49:07 | ocena = brak oceny :( | |
gregsk 2008-03-27 11:47:39 | ocena = 0 Niestety kolejne foto z niekończącego się cyklu: "Pochylam się nad kwiatkiem i pstryk" | |
MADNESS 2008-03-27 11:40:26 | ocena = 4 | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |