fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaLudzie w fotografiifotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
/ (...)
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:
Tytuł:
Data publikacji:2009-01-20 21:52:18
Liczba wyświetleń:1281
Ocena średnia:1
Liczba punktów:5
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
32
Kategoria:Ludzie w fotografii
Aparat:

Canon EOS 5 +Canon 28-135 IS

Rodzaj fotografii:Fotografia tradycyjna
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
Archeo 2009-01-22 03:38:15
fotografia cyfrowa
Jest bardzo dobre, nie jest banalne i co jest tu ważne, a może i najważniejsze wyszło prawie zgodnie z zamysłem autora.
Czasami coś bywa aż tak paskudnie brzydkie że aż piękne jest na to popatrzeć.
;)
fotografia cyfrowa
hose 2009-01-21 13:21:42plusplusplusplusplusplusplusplusminusminus
fotografia cyfrowa
tja...naświetliłeś pięknie..zapamiętałeś pięknie..ustawiłeś się pięknie..pięknie zaplanowałeś, nawet nie wątpię że pięknym analogowym aparatem zrobiłeś sobie piękna zabawę.

Jeden problem, zdjęcie nie jest nawet ładne... wiem, wiem, nie musi być. Nie musi jeśli niesie ze sobą jakieś wartości artystyczne. To zdjęcie oprócz Twojej martyrologii nie ma takich wartości.
(to moje zdanie i tylko ja ponoszę za nie wszelka odpowiedzialność;))
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
Fudal 2010-02-27 21:40:17 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Dominikz15 2010-02-15 19:53:31 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
AND1212 2009-11-02 16:58:01 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"cudne'' hm.....
fotografia cyfrowa
gorczes 2009-10-30 08:44:52 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-09-14 01:17:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
samo nie czyni,
ale tu fajnie w duecie śpiewają
:-)
fotografia cyfrowa
saygon 2009-09-14 01:13:49 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
czemuś nas tym zdjęciem pokarał czemuś? samo wykorzystanie wielokotnej nie czyni ze zdjęcia coś warte pokazania.
fotografia cyfrowa
marekmarian 2009-01-24 13:07:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kumam. czasami traktuje ten portalik jako zbiór takich autorskich miniblogów. Zresztą sam też miewam taką pokusę.

Ad 1. jaj mam dużo takich ale nie wystawiam :)
Ad 2. No z tymi mam problem...
fotografia cyfrowa
Nowicki 2009-01-22 17:51:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
bzdet podwójny
fotografia cyfrowa
Archeo 2009-01-22 03:32:25 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Znajdę 423 powody by tą prace pognębić lecz wystarczył mi jeden by rzec bardzo dobre i tyle. ;)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-01-21 22:54:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
marekmarian,
dzięki za fajną wypowiedź,

Mnie się podoba to zdjęcie i to jest wystarczające do wystawienia i bezdyskusyjne.
Wystawiam też zdjęcia, które mnie się nie podobają, a podobają się innym.
Mam taki kaprys i tyle.

W sumie, to nawet marzę o dwóch zdjęciach, których jestem autorem:
1. Mnie się podoba bardzo i nie podoba się nikomu innemu (kiedyś myślałem, że to będzie to : http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-76043.php , ale niestety,
2. Mnie się nie podoba za grosz, ale z góry wiem, że się spodoba wszystkim i następnie tak faktycznie się dzieje.
fotografia cyfrowa
ennio_m 2009-01-21 20:12:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tzn keramodnor
fotografia cyfrowa
ennio_m 2009-01-21 20:12:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tracisz czas, Marek....
fotografia cyfrowa
marekmarian 2009-01-21 19:12:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dalem plus hose za KK bo faktycznie (abstrahując od jego języka, który jak dla mnie jest normalny i chłodny) user trafnie dotknął kwestii martyrologii eksperymentów, których efekt jest taki sobie, posiada nawet znamiona nijakości i co najwyżej casus ciekawostki. I nie chodzi o to by sie odnosić do Twojej regułki o "ładnym fotograficznie" w odniesieniu do samego autora. Po prostu to jest w moim odczuciu (i staraniach analitycznych) nijakie jako efekt.
Wielokrotna ekspozycja, którą opisałeś w odpowiedzi do mnie sprawia wrażenie trudnego i przemyślanego procesu twórczego (lub mechanicznego). Nie da sie łatwo naświetlić TRAFNIE pojedynczej klatki multiekspozycją bez zapamiętania poprzedniej i bez odrobiny szczęścia. Stąd trzeba przypisać Ci duże osiągnięcie, ale moim zdaniem prywatne, doświadczeniowe. Bo efekt nie wydaje się (mz) być w jakiś sposób wnoszący nam coś poza
- wiedzą o możliwości tej techniki
- przewodnikiem w którym zwarłeś opis skomplikowania samej metody tworzenia takiej fotografii.
Zgadzam sie, że to jest zabawa i można mieć z tego radochę (uda sie albo nie uda, a efekt siezobaczy dopiero potem...). Możliwe też, że to jedna z 45 Twoich prób, i pierwsza, która sie powiodła. Więc wiedziony radością z sukcesu opublikowałeś to w necie. I słusznie, bo ja zapomniałem już, że coś takiego jak multiekspozycja (z jej dużą przypadkowością 'sztuki') istnieje.
Tylko wracając do wypowiedzi 'hose', nie wiem jaki jest sens tej premiery i chciałbym go poznać z Twojego punktu widzenia. Inny niż: "popatrz, to jest multiekspozycja i tak wygląda". Bo ten cel dobrze sie sprawdza w innej części tego portalu. Ludzie tam zaglądają by coś się nauczyć, poznać i popróbować (opierając sie na rozległych naukach jakiegoś dobroczyńcy). Zgadzam się, że można dać coś do siebie bo to jeden wielki zbiornik na dawanie czego się da, zwłaszcza że na OB jest trochę eksperymentów. A może przesadzam oczekując od Ciebie czegoś więcej niż premiery nieciekawej notacji zetknięcia się przypadku z świadomym działaniem.
Dodam, że rozumiem co chcesz mi przekazać i uważam że zabawa fajna, przygodowa. Odnoszę się tylko do sensu: skutek+my
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-01-21 15:57:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
hose,

"...spodziewałem się więcej niż sugerowanie w niej że moja krytyka obnaża moje braki w wiedzy o sztuce. O jakiej "sztuce" my tu rozmawiamy?..."

Kilka razy czytałem i nie wiem czy to do mnie. Chyba nie, bo ja nic podobnego nie pisałem. Może to Twoje wewnętrzne głosu. Z pewnością nie moje. Jak dalej twierdzisz, że tak się wypowiedziałem, to podaj linka.

Natomiast Ty z pewnością pisałeś tak:
"...nawet nie wątpię że pięknym analogowym aparatem zrobiłeś...",
"...oprócz Twojej martyrologii...",
"...mam nadzieję że mojej krytyki nie potraktujesz jako wyzwania..nie jest nim...",
"...chyba o sztuce przetrwania na portalach internetowych...",
"...EOT...",
"...zadzwoniłeś do ennio żeby mi minus postawił?...".

Dla mnie sprawa jest jasna.
fotografia cyfrowa
hose 2009-01-21 15:28:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
PS
zadzwoniłeś do ennio żeby mi minus postawił?
...
...

;D
fotografia cyfrowa
hose 2009-01-21 15:26:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"personalna i drżąca" jest raczej Twoja odpowiedź...spodziewałem się czegoś więcej....
Naprawdę spodziewałem się więcej niż sugerowanie w niej że moja krytyka obnaża moje braki w wiedzy o sztuce. O jakiej "sztuce" my tu rozmawiamy?.. chyba o sztuce przetrwania na portalach internetowych.

pozdrawiam i EOT..nie mam zamiaru tego ciągnąć, nie w takiej formie
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-01-21 14:10:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
hose,
Napisane w taki sposób, że nie można się nie zgodzić, bo piszesz w nim o sobie.
Jednak to żadna krytyka, to drżący komentarz zawierający upierdliwości i umniejszanie, w tym personalne.
fotografia cyfrowa
hose 2009-01-21 13:23:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mam nadzieję że mojej krytyki nie potraktujesz jako wyzwania..nie jest nim.
Nawet nie wiem jak tu się traktuje takie krytyki..zobaczyłem okienko to napisałem co myślę..pozdrowienia:)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-01-21 12:52:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
marekmarian,
Czyli jest tu jakaś poprawność multiekspozycji na błonie fotograficznej?

Dla mnie jest więcej niż poprawność, jednak pytałem się czy dla Ciebie jest poprawność.
Poprawność efektu końcowego, plus nietuzinkowość techniki, plus zabawa w fotografię nie są wystarczające do pokazania zdjęcia w necie?

Weź aparat analogowy, zaplanuj jakieś fikuśne pokazanie trzech osób w multiekspozycji. Zrób jedno zdjęcie tak, by znalazły się na nim dwie osoby. Pozostałą część kadru pozostaw z jakimś ciemniejszym tłem, by się nie naświetliło zbytnio. Zapamiętaj w głowie jak były rozłożone poszczególne elementy kompozycji. Ustaw się z drugiej strony, z drugiego profilu modeli. Tak zaplanuj kolejny kadr na tej samej klatce filmu, by nowe elementy kompozycji znalazły się w poprzednio niedoświetlonych partiach, a poprzednie naświetlenia modeli nie były teraz zniszczone. Niech to wszystko będzie poprawne, niech wygląda na śpiew dwóch osób i będzie git w netowej galerii.
;-)

fotografia cyfrowa
marekmarian 2009-01-21 10:25:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
w tych kategoriach kilka rzeczy by się znalazło:) Mi bardziej chodzi o wartości dla ludu, te rozwojowe ale i te obcowalne. Bo sama poprawność to tylko kwestia egzaminacyjna.
Zabawe rozumiem, fajna jest i warto się bawić. W większości jednak takich przypadków bawiący się najlepiej rozumie swoją zabawę i to jemu ona sluży (z zalożenia?)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-01-21 03:15:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
marekmarian,
A jakie elementy obrazu nie zagrały poprawnie? Kadr, kompozycja, tło, moment?
Zwłaszcza przy multiekspozycji na błonie.
Może jakiś mikrofon wypadł na czole?
To nie jest PS. To zabawa w fotografię. Czysta zabawa.
fotografia cyfrowa
marekmarian 2009-01-21 01:38:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
co autor widzi w tej fotografii szczególnego? wartościowego? poza oczywiście mechanizmem który użyto by zdublować modelkę w jednym ujęciu. Ciekaw naturalnie jestem. Prawdopodobnie nie dostrzegam tego (lub tej wartości) a z oczywistych względów chciałbym (warto się rozwijać).
fotografia cyfrowa
arturdy 2009-01-21 00:31:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Może nie uduchowione, ale dość... duchowate;)!
fotografia cyfrowa
kaja_ 2009-01-20 22:07:02 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no chociaz w sumie milo sobie patrzy w oczy:) z taka czuloscia:)
fotografia cyfrowa
kaja_ 2009-01-20 22:05:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
eeeeee..
fotografia cyfrowa
separatysta 2009-01-20 22:03:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kliknąłem...wcale mnie nie zaskoczyło, bo zobaczyłem to samo...tyle, że w powiększeniu.
Nie jest to dobre multiply.
Przynajmniej w moim odczuciu.
Lubię taką zabawę (multiekspozycję), więc mogę być upierdliwy. ;)

fotografia cyfrowa
jabe 2009-01-20 21:56:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a nie siostry bliżniaczki ?
fotografia cyfrowa
ennio_m 2009-01-20 21:56:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
niech zgadnę; grali country?
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-27 13:35:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Oczywiście w tle są umieszczeni muzycy.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-27 13:33:01 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wielokrotna ekspozycja, lub jak ktoś woli ekspozycja w częściach ułamkowych.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa