| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | chaber | Tytuł: | gilganie | Data publikacji: | 2009-05-13 08:04:32 | Liczba wyświetleń: | 3436 | Ocena średnia: | 4 | Liczba punktów: | 336 | Liczba poleceń: | 30 | Liczba komentarzy i krytyk : | 130 | Kategoria: | Zwierzeta | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Sytuacja zastana. Młoda ważka susząca się po wylince i zainteresowany nią kot.
To dla tych co lubią teorie spiskowe o maltretowanych ważkach i suszkach
przyklejonych do gałazki.
Fota zajęła drugie miejsce w ogolnopolskim konkursie i na 100% nie może naruszać
zasad etyki fotografa przyrody i nie jest montażem.
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Wiadomo nie od dziś, że są różne sposoby na upolowanie ciekawego kadru z ważka w roli głównej.
Niektóre są mniej lub bardziej drastyczne - każda natomiast w jakiś sposób ingeruje w otoczenie.
kto kiedykolwiek fotografował owady w czasie wczesnego poranku doskonale wie, ze można zrobić z nimi wszystko. Niektórzy wykorzystują to bardziej lub mniej. (doklejanie, wybieranie tła lub bardziej rozsądne po prostu oderwanie kawałka listka, gałązki i skierowanie jej gdzie trzeba)
Widziałem mnóstwo ważek które w słonecznej kąpieli szykowały się do lotu i mogę powiedzieć że ta wydaje się być martwa.
Myślę , że autor zwyczajnie wykorzystał okazję i owad nie doczekał pierwszego lotu.
Co do samej pracy - nie fascynuje mnie.
Całość wielkiej aranżacji jest nazbyt oczywista.
Zbyt czysty kadr i zbyt ładnie wszystko poukładane .
Żadnego źdźbła trawy - minimalnego nawet chaosu w tle.
Sam niejednokrotnie uciąłem gałązkę lub liść - nigdy jednak żaden owad nie ucierpiał
Wiem jakie to łatwe gdy są mokre - jest chłodny poranek a one czekają - na promień słońca
To tyle
| | | |
O teraz zauważylam, że jest na pierwszej stronie. No i też mnie ciekawi co jest takiego wyjątkowego w tej "krytyce", że warto ją polecić :)) | | | |
DROGA REDAKCJO OB.
Jak to się dzieje, jak to możliwe? ...że powyższe zdjęcie wybieracie na pierwszą stronę (Vov Dei) jako polecane przez TEŻ REDAKCJĘ i jednocześnie polecacie konstruktywną krytykę, która jakby nie było stawia ten gest (decyzję takiego wyboru) mocno w powątpiewanie? Czy możecie to wytłumaczyć? Coś mi tu nie pasuje... | | | |
Nie wiem za co te 5 i 4, za to że sucha przyklejona ważka wisi na patyku ? Ważki to owady czyste i nigdy w swoim naturalnym środowisku nie latają z farflocami na skrzydłach, czy nogach. Na skrzydłach kolejne śmieci co jest też dla tego owada dziwne. Najważniejsza rzecz, oko ważki, jest kompletnie wysuszone, co zresztą widac na fotografii. Kolejna rzecz to oko ważki. Nawet na takim zdjęciu powinno wyróżniać się omatidium, niestety się nie wyróżnia, bo z braku wody oko zaschło. Nasycenie ich kolorów też padło z braku podstawowego surowca do życia czyli wody. | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
helios3 2011-11-13 00:18:54 | ocena = brak oceny zero | |
chaber 2011-01-17 13:46:17 | ocena = brak oceny To może parę linków dla tych co lubia się gorszyć:
http://www.obiektywni.pl/uzytkownik/index.php?pokaz=zdjecie&id_zdjecia=339212
http://www.obiektywni.pl/uzytkownik/index .php?pokaz=zdjecie&id_zdjecia=183696
http://www.obiektywni.pl/uzytkownik/index.php?pokaz=zdjecie&id_zdjecia=223729
http://www.ob iektywni.pl/uzytkownik/index.php?pokaz=zdjecie&id_zdjecia=347912
Z myszą nie wstawiam, bo bardziej wrażliwi mogli by nie zdzierżeć :)
A i jeszcze odpowiadajac na wczesniejsze pytanie dot skreconych skrzydełek ważki to zapewniam ,że nie skręcałam ich palcami w rulonik :). Czytałam, że tak to wyglada jak ważka przechodzi wylinkę w trawie, badylach, coś może się zaczepić i taki jest efekt. | |
kobra79 2011-01-17 10:37:30 | ocena = brak oceny moje kotki pożerają bezlitośnie;DDD | |
chaber 2011-01-17 10:26:06 | ocena = brak oceny Ka_tula@- a co tu rowijać. Przy takim mądrowaniu "znawców"to ręce opadają i najlepiej w ogóle nie reagować.
Naprawdę nikt nigdy nie widział kota, który interesuje się wszystkim co żywe. Mój nawet owocówce w mieszkaniu nie odpuści. Tam gdzie jest mój kot tam jest jego futro i nic dziwnego w tym nie widzę.Wklęsłe oko ważki po spotkaniu z kotem też nie jest czymś dziwnym.
Suszka to nie jest i kto ma kota to wie, że jak się nie rusza to nie jest interesujace. I nie ma siły żeby go namówić do takiego pozowania.
Tu moge tylko uspokoić , że jej nie zjadł. To tyle ! | |
keramodnor 2011-01-17 00:59:36 | ocena = brak oceny blexen 2011-01-16 18:53:08,
Inny redaktor może polecić krytykę, a inny zdjęcie. Natomiast przesłanką do polecenia może nie być wysoka wartość merytoryczna foty/kk, tylko wartość obecnej i możliwej, przyszłej dyskusji, a nawet jej natężenie/kierunek. | |
ka_tula 2011-01-16 21:51:08 | ocena = brak oceny Rozwiń myśl proszę.
"ale.."?
| |
chaber 2011-01-16 21:48:34 | ocena = brak oceny Bo ja staram się szanować ogladajacych, ale...
| |
Joker49 2011-01-16 21:43:39 | ocena = brak oceny Masz 2086 odsłon;) 333 punkty.30 poleceń. I?? Co? Dromader? Daj spokój.. Nie tłumacz siem:)Żenujce to. | |
chaber 2011-01-16 21:37:18 | ocena = brak oceny Zdjęcie ma opis. Wystarczy przeczytać. W tle nie ma trawek, bo przecież to galazka sosny z nad stawu.
Naprawdę nie czuje potrzeby udawadniania,że nie jestem wielbłądem.
Skoro poleca sie tu takie pseudo krytyki, które sa plusowane przez pseudo znawców to nie widze sensu.
Mam w galeri (nie tylko w tej) nie jedną fotę i nikt nigdy nie stawiał mi takich zarzutów | |
ka_tula 2011-01-16 21:23:33 | ocena = brak oceny dałam minus krytyce Madness ponieważ autorka sama twierdzi, że to żywa wazka. | |
SilviaAna 2011-01-16 20:54:23 | ocena = brak oceny gicior | |
Zimbabwe 2011-01-16 19:58:12 | ocena = brak oceny Blex - na tym polega pluralizm :) | |
bussard 2011-01-16 19:36:00 | ocena = brak oceny Chaber, ta wazka ( jedna ze szklarkowatych, chyba zielona ) jest juz dobrze po przeobrazeniu. Nigdy jeszcze nie widzialem wazki po przeobrazeniu z takim urazem oka i z takimi farflocami na ciele i skrzydelkach.
Teraz co do tego zdjecie, czy tej wazce ( o dziwo, ten sam osobnik ) te szkrzydelka wiatr tak powykrzywial ? Trzyma sie kurczowo tej trawki jak ostatniej deski reatunku. Te zdjecie, tez mowi same za siebie.
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-455693.php | |
oj Chaber musiałeś ostro komuś za skore wejść,
:) | |
karol102 2011-01-16 18:41:07 | ocena = 3 Nie ma to jak uciemiężona ważka;). Efekt końcowy nie najgorszy ;) | |
chaber 2011-01-16 17:38:13 | ocena = brak oceny No i co wymysliłeś? :) | |
ka_tula 2011-01-16 17:33:20 | ocena = brak oceny a ja patrzyłam i zastanawiałam się dlaczego ta ważka jest taka dziwna. | |
kobra79 2011-01-16 17:18:13 | ocena = 1 mnie fot nie zachwyca,
i nie chodzi mi tu o maltretowaną ważkę;)))
( moje koty gustują w ćmach) | |
cudok 2011-01-16 17:04:53 | ocena = brak oceny rozumiem autorze że bronisz swojej pracy,jednak ważka nawet jeśli nie przyklejona to wymęczona, została podsunięta pod koci pyszczek a tego nie da się obronić.dużo ludzi dało się nabrać na to że udało ci się ''ustrzelić super niezwykły moment'',haha...nie trzeba znać się na ważkach żeby to zauważyć.jak niżej-ściema. | |
bussard 2011-01-16 16:31:19 | ocena = brak oceny To nie teoria spiskowa, a sciemniac mozesz tylko tym, co nie sa w temacie. Ktos, kto fotografuje od kilku lat wazki, ten od razu zauwazy, ze to sciema. | |
seamoon 2011-01-16 15:45:06 | ocena = 1 ściema | |
chaber 2011-01-16 15:31:52 | ocena = brak oceny Tym madrzejszym tłumaczyc nie muszę. A tym co lubią teorie spiskowe nie warto ,bo i tak wiedzą swoje.
To jest najlepszy komentarz jaki otrzymłam: "Z tym pic na wode, chcialem niestety pokazac, ze w moim mniemanu, wazki, ktore chaber pokazuje, a przez ta chaber ( niestety ) zmuszane byly i ( moze sa ) Znam sie na tym i moge , to udowodnic !!! " Mam dobrą radę- nie pij tyle.
| |
karp1225 2011-01-16 15:04:29 | ocena = 0 | |
cudok 2011-01-16 12:56:17 | ocena = brak oceny tak czy siak, sytuacja jest inscenizowana ze szkodą dla ważki. | |
bussard 2011-01-16 12:35:38 | ocena = brak oceny Nie, cudok. Wazka nie musi byc przyklejona do patyka, po prostu nie ma sily odleciec, a autorce jezeli chce focic wazki doradzam wypady, o wschodzie slonca. | |
on70 2011-01-16 12:30:56 | ocena = brak oceny nie lubię pochopnie wydawać opinii, ale tutaj chyba zgodził bym się z bussardem....nie wiem,czy ważka była przyklejona do kija,to może za dużo,ale po tym w jakim jest stanie,po kociej sierści przyklejonej do skrzydełka,można by wnioskować,że kot najpewniej wcześniej bawił się owadem,solidnie go maltretując,a potem ważka została wzięta na kija(jest taki odruch każdego stworzenia,żeby się uczepić wszystkiego co mu się podstawia,w momencie kiedy jest w opresji) i zostało zrobione zdjęcie...:( | |
rysiek54 2011-01-16 11:42:40 | ocena = brak oceny Jest to przykre ale chyba prawdziwe. | |
Fudal 2011-01-16 11:35:42 | ocena = 0 | |
cudok 2011-01-16 11:21:41 | ocena = 0 bussard-a już chciałem zapytać cośTy piłpalił?:)ale zgadzam się z Tobą,ważka ewidentnie jest przyklejona do patola i podsunięta kotkowi...giligili... | |
bussard 2011-01-16 09:53:09 | ocena = brak oceny Abstrachujac od " moich" ( sczeniak znowu lecial na moje konto, sczeniak, to siostrzeniec ) wczesniejszych wypowiedzi musze przyznac, ze wazka jest po prostu zameczona. Uraz oka i farfloce na niej przyklejone swiadcza o tym dobitnie. Ona zyje, ale jest w oplakanym stanie. Zauwazylem to juz na innych zdjeciach wazek autorki. Zdjecie nie tylko, ze nie powinno byc wyroznione, to powinno zniknac z tej galeri. | |
bussard 2011-01-15 22:59:52 | ocena = brak oceny zapytalbym sie dlaczego wazka ma tak ( troche dziwne OCZKO USZKODZONE9'
| |
bussard 2011-01-15 22:57:38 | ocena = brak oceny chaber !!!!!! | |
bussard 2011-01-15 22:43:45 | ocena = brak oceny autorchaber | |
bussard 2011-01-15 22:43:22 | ocena = brak oceny autorchaber | |
bussard 2011-01-15 21:32:51 | ocena = brak oceny Z tym pic na wode, chcialem niestety pokazac, ze w moim mniemanu, wazki, ktore chaber pokazuje, a przez ta chaber ( niestety ) zmuszane byly i ( moze sa ) Znam sie na tym i moge , to udowodnic !!! | |
bussard 2011-01-15 21:14:12 | ocena = 3 | |
bussard 2011-01-15 20:43:57 | ocena = brak oceny Pic, na wode | |
bussard 2011-01-15 20:43:56 | ocena = brak oceny Pic, na wode | |
Maggda92 2011-01-15 12:16:15 | ocena = brak oceny futrzak;)
Hah^^ Extra sprawa! | |
tegieer 2011-01-15 09:56:27 | ocena = brak oceny badyl ze skrzydłami na śniadanie :D | |
zenit7 2011-01-15 01:01:43 | ocena = 4 | |
flecik 2011-01-14 17:51:40 | ocena = 4 Kapitalnie:))) | |
tward 2011-01-14 17:44:41 | ocena = 4 ++:) | |
KUMAS 2011-01-14 17:04:06 | ocena = 5 świetne !! jak ta ważka łapkę wystawiła do kotka haha ;) pozdrawiam | |
Ritratt 2011-01-14 16:46:52 | ocena = 4 | |
Vegger 2011-01-14 16:46:12 | ocena = 4 | |
bleblak 2009-09-19 17:00:04 | ocena = 4 | |
niezwykly moment | |
ligia 2009-08-03 08:39:09 | ocena = 4 niesamowite | |
slonko 2009-06-22 11:46:28 | ocena = 4 bdb | |
Daraya 2009-06-01 13:22:31 | ocena = brak oceny Widziałem już, ale wciąż mnie zachwyca.;) | |
podwiatr 2009-05-31 00:39:06 | ocena = 5 to jest po prostu kapitalne. prawdziwy majstersztyk. podziwiam szczerze. mistrzostwo. | |
Niemy 2009-05-30 23:55:08 | ocena = 5 Niesamowite, wygląda jakby tygrys wąchał gigantyczna ważkę :)
pełen respekt | |
Aleks_1 2009-05-30 22:35:01 | ocena = 4 Bardzo udane foto | |
kosmos !! | |
New_face 2009-05-30 14:43:27 | ocena = 4 | |
kicekbs 2009-05-30 13:26:22 | ocena = brak oceny Fajne | |
djalu 2009-05-30 08:28:51 | ocena = 4 świetne ! :) | |
legologo 2009-05-29 21:53:08 | ocena = brak oceny Genialne. :) | |
burzagb 2009-05-29 11:52:58 | ocena = brak oceny Na okładkę Harlequina - żart :) bardzo ładne | |
Tersan 2009-05-28 20:58:48 | ocena = 4 moc ! | |
PoulN 2009-05-28 16:10:49 | ocena = 5 Piękne przyrodnicze zdjęcie!
Nic dodać nic ująć.
Pogratulować wyróżnienia pozostaje. | |
alcor 2009-05-28 15:29:52 | ocena = 4 | |
BsK 2009-05-28 10:18:54 | ocena = 4 czadowe | |
wingfoto 2009-05-27 21:53:08 | ocena = 5 za jakość i przede wszystkim oryginalną scenę. czegoś takiego jeszcze nie widziałem nigdy. | |
Piaaatek 2009-05-27 19:18:23 | ocena = 4 | |
DarBaj 2009-05-27 17:08:36 | ocena = 4 Dobre! | |
Robertus 2009-05-27 16:37:29 | ocena = 4 jak scena Obcego :) wypasik | |
fajne | |
Sigmar 2009-05-15 23:26:58 | ocena = 4 Świetne, heh, ciekawe czy potem było "kłap" i po ważce. | |
rewelka | |
anya71 2009-05-15 08:04:22 | ocena = 4 Fantastyczne zdjecie | |
Mana 2009-05-15 07:49:32 | ocena = brak oceny aha, i polecę... | |
Mana 2009-05-15 07:48:33 | ocena = 5 Zdjęcie już samo w sobie genialne a że jeszcze uderza w moje czułe struny (miałam kiedyś takiego kota) to dam ocenę zgodną z moimi SUBIEKTYWNYMI odczuciami... ;-) | |
filipwrx 2009-05-14 23:44:45 | ocena = 4 Fajne | |
kapitalne! | |
guimo 2009-05-14 21:43:35 | ocena = 5 ha ha ha ha ha ha ha ha , super ;))))) | |
sphinx_7 2009-05-14 21:42:45 | ocena = 5 super kadr, swietnie zlapany moment, jestem pod wielkim wrazeniem :) ode mnie max | |
już gdzieś pisałam, że świetne jest :) zresztą napisano już wszytko :) polecam :) | |
all 2009-05-14 19:22:20 | ocena = 4 świetne :) | |
a niech mnie...haha ...zabawne, | |
POLECANKA......:) | |
Jaala1 2009-05-14 16:30:12 | ocena = 4 swietne, tyz sie dołaczam | |
WOW super:) | |
Lifter 2009-05-13 23:25:33 | ocena = 5 Dla mnie rewelka po prostu. Piatal sie nalezy bez gadania. | |
DeFoley 2009-05-13 23:22:34 | ocena = 4 ekstra | |
sedi 2009-05-13 22:31:46 | ocena = 5 ważek w galerii dużo, kotów też, ale takiego połączenia jeszcze nie widziałam :))
Super uchwycona chwila :) | |
Wojciech 2009-05-13 22:14:23 | ocena = 5 cudna fotka, tak zgrabnego, ciekawego i zabawnego jednocześnie makra chyba jeszcze nie widziałem nigdy | |
edi_81 2009-05-13 21:26:19 | ocena = brak oceny Całość wyborna, ale dla mnie widzi mi się bardziej w kategorii - programy graficzne. Pozdr. | |
remwoj 2009-05-13 20:50:26 | ocena = 5 bardzo oryginalne, co by dużo nie gadać polecam : ) | |
grabeer 2009-05-13 20:45:00 | ocena = brak oceny dobre do łez :) )))
pozdr | |
zoola 2009-05-13 20:37:31 | ocena = 5 bardzo, bardzo udany strzał , tutaj tez polecę, zasługuje na to no i oczywiście 5 | |
FZpablo 2009-05-13 19:53:15 | ocena = 5 hehehe no tutaj to mnie powalilo na kolana. Czegos takiego jeszcze nie widzialem a ogladam duzo zdjec kazdego dnia :-) | |
mogway 2009-05-13 19:52:23 | ocena = 4 Co za scena!!!... :) | |
bubu100 2009-05-13 19:39:23 | ocena = 5 Genialne. Wspaniały kadr. Świetnie uchwycony moment. Bardzo dobra jakość. Jestem na tak. | |
oż w morde, dopiero teraz popatrzyłem na miniaturke i zobaczyłem kotleta, jeśli prawdziwe to świetne | |
4 + + + naprawdę rewelacja , mam nadzieje że to nie fotomontaż | |
ZAK 2009-05-13 18:36:27 | ocena = 4 | |
K A P I T A L N E !!! | |
adik_c 2009-05-13 18:23:56 | ocena = 4 | |
as2 2009-05-13 18:13:56 | ocena = 4 | |
jpk 2009-05-13 17:29:43 | ocena = 5 Brawo, brawo i jeszcze raz brawo! Scena wręcz nieprawdopodobna, nieomalże bliskie spotkania trzeciego stopnia... :-) | |
FIGA 2009-05-13 14:56:58 | ocena = 4 genialne :oD | |
Dla mnie rewelacja. Jeszcze nie widziałem takiej fotki. Jeśli dla mnie to najwyższa ocena z możliwych. Gratuluje | |
kazbez 2009-05-13 14:42:53 | ocena = 4 | |
Fajne | |
blueyed 2009-05-13 13:17:28 | ocena = 4 | |
fotokotz 2009-05-13 12:34:23 | ocena = 4 bdb | |
julka100 2009-05-13 12:31:29 | ocena = 4 | |
MartaPos 2009-05-13 11:04:09 | ocena = 4 bdb+++ | |
leman 2009-05-13 11:02:18 | ocena = 4 | |
chaber 2009-05-13 10:40:46 | ocena = brak oceny Dziękuje Wszystkim. Ważce nic złego sie nie stało. Obwąchał i poszedł. Za mało się ruszała. A Huncwot to raczej taki poczciwy misu jest :)) | |
draq 2009-05-13 10:25:47 | ocena = 4 Bardzo dobre. Być może owad się broni :) | |
dworek 2009-05-13 10:00:19 | ocena = 5 taka tragikomedia...koncowego efektu raczej poznac na fotografii nie chce,ale tak z ciekawosci-zjadl?-.....super podpatrzone...niby o przyjazni.Pozdr.............. | |
piotr62 2009-05-13 09:45:25 | ocena = 4 jak to zrobiłaś,świetne | |
X 2009-05-13 09:30:58 | ocena = 4 . | |
kaja_ 2009-05-13 09:20:05 | ocena = brak oceny oooooo:) | |
lass 2009-05-13 09:05:33 | ocena = 4 świetna fota, takie !!! spotkanie | |
kobra 2009-05-13 08:52:30 | ocena = 4 | |
pitbr 2009-05-13 08:41:40 | ocena = 4 :) | |
mirgan 2009-05-13 08:35:52 | ocena = 4 to dopiero spotkanie ;) | |
baschovia 2009-05-13 08:21:26 | ocena = brak oceny świetne !
| |
otoori 2009-05-13 08:17:30 | ocena = 4 | |
rysiek54 2009-05-13 08:13:14 | ocena = 4 wesoło | |
Ha ha :-D | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |