| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | piotrzaremba | Tytuł: | | Data publikacji: | 2009-05-20 19:43:15 | Liczba wyświetleń: | 2082 | Ocena średnia: | 4.1 | Liczba punktów: | 253 | Liczba poleceń: | 21 | Liczba komentarzy i krytyk : | 109 | Kategoria: | Fotoreportaze | Aparat: | ND300 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
->krystek102
PO I - fotka nie jest najzwyklejsza bo jak bybyla nie byłoby tylu komentarzy - krytyk ;) to my czynimi fotke ciekawsza przez dyskusje nad jej znaczeniem mozliwościa odbioru !
PO II - przedstawiająca zdarzenie pospopolite o ktorym duzo sie mowi - a w koncu mozemy i je zobaczyc , kazdy z nas siedzac w kosciele badz pozniej przy stole komunijnym nie zastanawiał o co wtym tak naprawde chodzi - o kase , czy dzieciaczki nie sa za mlode czy napewno rozumieja co znaczy komunia - no i to zdjecie pokazuje jak oni ja postrzegaja ... jako rower , komputer, a nawet kucyk.
PO III i ostatnie - to jest naprawde dobra fotografia - REPORTAŻ , ktory z pewnoscia zasługuje na wyróznienie - i takowe otrzymało
* z całym szacunkiem dla autora komentarza do komentarza ktorego sie odwołuje ;) | | | |
Ileż emocji, zwłaszcza w wypowiedziach, Bo fotka najzwyklejsza, przedstawiająca zdarzenie pospopolite w okresie komunijnym Emocji wgm w samej fotografii niewiele. Jedynie zestawienie pieniędzy i białej sukienki budzą je wśród oglądających. A o ileż ciekawsze by było gdyby to nie dziecko a ...zakonnica by była prawda? Cóz to my obiektywni wpływamy na to co jest fotografią tygodnia. Szkoda tylko, ze naprawdę dobre foty uciekają w zapomnienie ,a wręcz wiele z nich są niedostrzeżone.
| | | |
Co do zdjęcia które uważasz za dobre corazon... mi się również podoba.... tylko jedna ważna rzecz... one są zupełnie inne... w tematyce przede wszystkim.... a to co piszesz o wartościach... to totalna bzdura
pozdrawiam PZ | | | |
" zdjęcie odnosi się do prostych instynktów ludzkich- dziecko, kościół, pieniądz..."
Ale czy to zle???
Badzmy obiektywni- któż nie cieszyłby się z podarowanych mu pieniędzy ?
Nie znam takiej osoby...
Czy dziwnego jest coś w tym,że dziecko tę radość czuje?
A że na okoliczność Komunii Świętej tę kasę otrzymało...cóż- okazja dobra jak każda. Jak urodziny czy Dzień Dziecka.
Tyle,że kwota większa...
Wiele nowego wnosi do fotografii, ukazuje świetnie uchwycone emocje, choć Corazon twierdzi ,że "jedynie zwycięstwo pieniądza nad wiarą, którą wpaja się tym biednym dzieciom w tym wieku..."
Cóż, ja myślę,że na tym zdjęciu przede wszystkim widać radość dziecka i byłaby ona taka sama ,gdyby zamiast tych pieniędzy trzymało np.Playkę o której marzyło.
A wpajanie wartości? ...Hm...każdy mierzy własną miarką....
Samo foto interesujące, nie banalne jak większość fotografii z Komunii ,np:dziecko zamyślone, jakby skupiało się naprawdę nad ceremonią (choć może być tak jak zauważył Dworek), lub sztucznie uśmiechnięte do obiektywu.
Nie ma tu przerostu formy nad treścią.
Ciekawy, kontrowersyjny kadr i zawarty w nim sens zdjęcia -podnosi jego wartość i pozwala skupić się na temacie fotografii. Nic tu nie rozprasza, ani ławki na pierwszym planie, ani przypadkowi ludzie stojący w tle...
Lubię takie zdjęcia, choć np.Corazon może stwierdzić,że ocenienie go przeze mnie wysoko , to dowód jak niewiele trzeba mi do szczęścia. :D
Ale powiem szczerze,że ....go to powinno obchodzić i nie zamierzam się mu tłumaczyć.
A cała jego wypowiedz, to dowód na jakim etapie MOŻE być ten portal, jeśli nie powstrzyma się w końcu niektórych jego użytkowników. Ich nie kulturalnych wypowiedzi, często pełnych jadu, chamstwa , nienawiści i checi gnojenia innych tylko za to,że maja odwagę mieć SWOJE zdanie i publikują zdjęcia,które NIE MUSZĄ PODOBAĆ SIĘ WSZYSTKIM.
A ja pozdrawiam wszystkich. BEZ wyjątku.
| | | |
-Corazon- jak piszesz w krytyce-(ukazuje jedynie zwycięstwo pieniądza nad wiarą, którą wpaja się tym biednym dzieciom w tym wieku...-) to nie pisz,ze nie wnosi nic nowego..wlasnie przyklad fotki,jaka podales,posiada taki sam przekaz-jakis tam zamyslony chlopczyk,ale pewnosci nie ma,czy on tak tego boga w seruszku wita,czy mysli,ile forsy dostanie....to,tu prezentowane,raczej nie powinno byc oceniane z punktu kadrowania..tu sie tylko przekaz liczy..ten usmiechniety pyszczek,i mamona...dopisek,gdzie masz nas wszystkich,i nasze oceny,moze swiadczyc o rozpaczy,i jak napisales,checi ratowania OB...ciekawy ratownik..portal poradzi sobie bez kaznodzieii fotografii swiatowej, co to Nasze plusy i minusy ma sami wiecie gdzie. Pozdr............. | | | |
Zdjęcie odnosi się do prostych instynktów ludzkich- dziecko, kościół, pieniądz...
nie wnosi nic nowego do fotografii a ukazuje jedynie zwycięstwo pieniądza nad wiarą, którą wpaja się tym biednym dzieciom w tym wieku...
samo foto banalne, źle skadrowane, bez sensu...
to dowód jak niewiele trzeba obiektywnym do szczęścia, to dowód na jakim etapie jest ten portal.
jak chcecie zobaczyć naprawdę dobre zdjęcie komunijne , to zapraszam pod ten link
onephoto.net/?id=585130
PS. Tradycyjnie Wasze plusy i minusy mam sami wiecie gdzie, pozdrawiam
| | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Świetnie trafione, temat banalny i wydawało by się, że juz nic nowego na ten temat nie mozna powiedzieć.
Gratulacje, choć aż prosiło by się o ciąg dalszy, czyli złą mine księdza liczącego większy plik - dopiskiem: Kryzys wiary, czy kryzys finansowy? | |
aivan 2009-06-07 00:30:34 | ocena = brak oceny jestes tym co posiadasz-neomoralnosc:) | |
legologo 2009-06-06 20:22:12 | ocena = brak oceny :)
Bardzo mi się podoba. Szczególnie ze względu na dyskusję, jaką to zdjęcie wywołało? Czy nie o to chodzi w fotografii reportażowej? | |
świetne.
także dlatego że można je odbierać na dwa sposoby:
1. pozytywnie - naturalna i piękna radość z prezentów (zgadzam się z KK Wilczki, z jednej strony rozszerza mocno odbiór tej fotografii, choć jako KK nieco słabe jest :))
2. negatywnie. jako słuszne napiętnowanie zjawiska dziecięcego mamonizmu krzewionego w imię religii (pod jej skrzydłami). I tutaj wielkie brawo dla autora za mówienie wprost o zjawisku, które z jednej strony uczy dziecko swoistego 'przetrwania' w tym świecie, z drugiej wypacza idee kościoła (ścieżki rozwoju duchowego). Oczywiście przetrwania w sensie negatywnym, bo uczy, że coś nam ciągle będzie spadać z nieba przy okazji festynu Bozi. | |
tomi 2009-06-06 18:55:26 | ocena = brak oceny Dobrze że zostało to zdjęcie tak wyróżnione.
Większości dzieciakom jak nie wszystkim właśnie o to chodzi.
| |
WOW! :) | |
etis 2009-06-06 08:57:18 | ocena = 4 Świetne | |
djalu 2009-06-06 08:53:11 | ocena = 4 dla mnie świetne....bardzo wymowne | |
szamac 2009-06-05 19:17:47 | ocena = 2 fajnie zlapane, fajne szarosci...itp. Ale ciecie jest jak dla mnie zle. no chyba ze on stracil glowe dla tej kasy ( pol glowy ) | |
joanna_ga 2009-06-05 14:34:15 | ocena = brak oceny Tu najważniejsze są dłonie dziecka oraz uśmiech - mi ten kadr pasuje jak najbardziej :-) | |
Zimbabwe 2009-06-05 14:30:15 | ocena = 4 Dobre jest... KASAAA na pierwszym planie! | |
Drogi PSYCHOLU... różnica polega na wyczuciu... to po 1, po 2 zaś fotografia reportażowa różni się od innych rodzajów fotografii... MZ ma ona pokazać zdarzenie i wywołać emocje na odbiorcach, poprawność formy, kadrowanie estetyka schodzą na 2 plan.... tak wiec nie porównuj tego typu zdjęć do portretów rodzinnych.... pozdrawiam | |
psychol 2009-06-05 12:37:27 | ocena = brak oceny Mam żal do wszystkich, którzy przyczynili się do tego by ta fotka została zdjęciem tygodnia, ponieważ jak wstawiłem zdjęcia dzieciaków w uchwyconym fajnym momencie ale nieco z przyciętymi rękami i butami to zostałem za to kadrowanie masakrycznie zrąbany przez "znawców fotografii" tworzących tą cała społeczność obiektywnych, tym czasem ci sami znawcy,wybitni zresztą:) dają zdjęcie dzieciaka bez połowy twarzy nie mówiąc o reszcie ciała jako zdjęcie tygodnia, chyba tu coś jest nie tak? jakby dzieciak zamiast trzymania kasy trzymał różaniec to ta fotka nie dostałaby pewnie nawet jednego pozytywnego komentarza, TO SIĘ NAZYWA RELATYWIZM. | |
prodigy 2009-06-05 10:28:19 | ocena = 5 rewelacyjne wrzuciła bym to do działu reportaż...
niesamowicie oddaje klimat dzisiejszych komunii - cała prawda ukazana o tym o czym juz dawno wiemy !!! gratuluje !!! | |
marek_a 2009-06-05 02:42:59 | ocena = 5 świetne . . . . . . . . . . . . | |
sebs 2009-06-05 00:38:14 | ocena = 5 mi sie podoba, a ile kontrowersji i dyskusji wokol tego :) | |
! | |
llkkww 2009-06-04 23:55:35 | ocena = 2 fota z linku nie jest ciekawsza | |
Podoba się mnie | |
gerwazy24 2009-06-04 21:04:49 | ocena = brak oceny krystek102,
zakładając,że ta zakonnica zamiast kasy by trzymała wibrator.))
A fotka, fajna.) | |
tak corazonie z pewnością kolejny ptaszek lub kwiatek był by ciekawszy.... | |
szczere,odważne,spontaniczne,z sarkazmem, i jak prawdziwe! | |
corazon 2009-06-04 16:51:17 | ocena = brak oceny Piotrze nie polemizując z Tobą dłużej, bo inni czekają żeby piać z zachwytu dodam, że fota nie powinna być fotą tygodnia- bo jest za mało ciekawa, tylko tyle
a zdjęcia moje zawsze możesz obejrzeć na mojej stronie www, choć oczywiście nie nalegam...:) | |
Ps. a tak poza tym to co ty masz do strony technicznej ? a kadr...? pokazuje to co ma pokazać.... to reportaż | |
corazon 2009-06-04 16:43:17 | ocena = brak oceny :) | |
psychol... co do walorów estetycznych... nie nic nie napiszę, zapraszam raczej wszystkich do obejrzenia Twoich dzieł...
pozdrawiam | |
carzon jakoś nie widzę wspaniale wykadrowanych ujęć w Twoim PF .... tam w ogóle nic nie ma....
widzę żeś ty krytyk teoretyk :D | |
kris_wit 2009-06-04 16:23:52 | ocena = 4 | |
dworek 2009-06-04 16:20:15 | ocena = brak oceny -psychol -zapewne racje masz,piszac o tym tu,jako fotce tygodnia..ale tak to zostalo wybrane,i tak jest....co by sie tam nie znalazlo,zawsze nie bedzie tak,jak byc powinno..to normalne,i mozna pominac......chodzi chyba bardziej o to,ze fotka tygodnia nie bedzie nigdy wymiernikiem poziomu portalu,o czym pisal Corazon....moze podja jakis typ,co bys widzial jak foto tygodnia..juz sie smieje-co bys nie wybral,nie tylko Ty,ale kazdy z nas,to nigdy nie osiagnie nawet 60% poparcia userow.Pozdr.............. | |
psychol 2009-06-04 16:02:17 | ocena = brak oceny domyślam się ze zdjęcie zostało zdjęciem tygodnia tylko dlatego że w jakiś negatywny sposób odnosi się i krytykuje wiarę i kościół, bo za walory techniczne i inne to chyba nie. ta fota to farsa.! | |
corazon 2009-06-04 15:51:30 | ocena = brak oceny wilczka: gratuluję krytyki mojej krytyki, co do Twoich ocen- jaki poziom takie oceny...:) | |
wilczka 2009-06-04 15:45:49 | ocena = 5 jak w kk. . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . | |
Gabi_G 2009-06-04 14:06:55 | ocena = brak oceny i tu i na GC w najlepszych...nic dodać nic ująć:) | |
keda 2009-06-03 23:09:29 | ocena = 5 gdyby nie FT to nie zauwazylbym tego zdjecia. a jest warte dluzszego zatrzymania sie.
w portrecie/reporterce jak dla mnei wazne jest oddanie emocji, chwili a tutaj jest to doskonale uchwycone i zerejestrowane.
nalezy sie max | |
ahor 2009-06-03 22:14:25 | ocena = brak oceny :)
| |
dziękuję wszystkim za polecenia, no i nominację
.... dostaje trochę pytań czy to pozowane... NIE !
to jest autentyk....
Nie nie jest to fotografia pozowana, to autentyczna radość dziecka...
może troszkę z małą nutką chciwości... :D
ja nie podszedłem do niej jak do problemu... chociaż takowy jest...
ale w tym przypadku choć o tym nie pisałem wcześniej, dziecko zbierało na ważny cel...
nie na rower, rolki czy komputer...
.... tylko na mebelki do swojego kącika !!!!
| |
Świetne.... | |
tysjusz_ 2009-06-03 12:54:34 | ocena = brak oceny dobra obserwacja komunijnych pierwszoplanowości.
dobrze uchwycona.
z wyrazistością podstaw.
bardzo dobre! | |
LucaBrassi 2009-06-03 10:56:29 | ocena = brak oceny no! | |
PoulN 2009-06-03 10:51:41 | ocena = brak oceny Gratuluję wyróżnienia!
W pełni zasłużone MZ | |
y4k 2009-06-03 10:25:15 | ocena = 4 extra! +4!
-POLECAM- | |
aurastyl 2009-05-26 21:59:41 | ocena = 4 | |
i o to tu chodzi... | |
swietnie uchwycone, niestety to jest najwazniejsze w tym dniu... | |
bibi777 2009-05-26 09:20:15 | ocena = brak oceny BDB ! :) | |
PoulN 2009-05-26 09:12:10 | ocena = 4 BDb! | |
Achaj 2009-05-25 22:59:51 | ocena = brak oceny ecie-pecie.. wszystko sie zgadza.. ;) | |
be_s 2009-05-25 19:03:46 | ocena = 4 | |
malwinek 2009-05-25 19:03:19 | ocena = 5 O kurcze....
sam pamiętam że w tym dniu najważniejsze było co dostałem w prezencie...
No cóż świata nie zmienimy - siebie możemy.... | |
LucaBrassi 2009-05-25 18:56:53 | ocena = brak oceny mam nadzieje ze to fota tygodnia bedzie. PZDR | |
larix 2009-05-25 12:10:35 | ocena = 4 | |
swietne | |
kikul 2009-05-25 09:37:07 | ocena = 4 | |
dziękuję... pozdrawiam | |
fotofsu 2009-05-22 18:18:50 | ocena = 4 hahaha DOBRE :D | |
lightman 2009-05-22 18:03:27 | ocena = 4 O Wszyscy Święci !
Autorze - koncertowe zagranie !
Polecam i nie mam więcej nic do powiedzenia. | |
skoro tak uważasz to ok.... :D | |
piotrzaremba - to co napisałeś brałem pod uwagę nim napisałem swoją opinię oraz byłem pewien, że właśnie taki był Twój zamysł. Także nie zaskoczyłeś mnie uzasadnieniem.
Nie jest to złe zdjęcie i wcale tak go nie traktuję. Mnie po prostu brakuje tej twarzy, a z nią zdjęcie nie przestałoby być reporterskim. Wiem czym jest reporterka i przyznam, że traktuję te zdjęcie jako reporterskie z przymróżeniem oka. Jest to po prostu czyste zdjęcie sytuacyjne, że tak to nazwę. MSZ. :) | |
Re separatysta: MSZ jednak nie masz racji, to zdjęcie (reporterskie) w przeciwieństwie do innego rodzaju fotografii nie ma jednego punktu, na który należało zwrócić by uwagę lecz posiada je 2, dłonie z pieniędzmi i mina, musiałem zachować równowagę w taki sposób aby nie zakłócić czytelności, ponad to nie personalizacja modela jest tutaj istotą, lecz działanie.... wydaje mi się iż zamierzony cel uzyskałem, widać trochę miny i kasy i o to mi chodziło.... pozdrawiam i zostawiam do rozważenia | |
RR 2009-05-22 10:25:23 | ocena = 4 Polecę, a co! :) | |
emet_b 2009-05-22 10:07:55 | ocena = 4 | |
szkoda, że twarz ciachnięta - przyznam, że jej mimika - jej części - dużo dodałaby zdjęciu. Czyję niedosyt. Aczkolwiek moment świetnie uchwycony. | |
dziękuję wszystkim za polecenia :D w imieniu O. Dyr. również | |
zuzbal 2009-05-21 21:15:19 | ocena = brak oceny ! świetne | |
raider 2009-05-21 20:13:35 | ocena = 5 Użytkowniczka MP napisała: "o kurde! Świetne jest! Gdybym mogła dałabym 5" - na szczęście ja mogę i daję 5! :)
| |
Meller 2009-05-21 19:00:35 | ocena = 4 .. | |
mega | |
stassad 2009-05-21 14:52:36 | ocena = 4 świetne | |
EPHMOC 2009-05-21 13:27:57 | ocena = 5 świetnie, kadr jak najbardziej pasuje, reportaż pierwsza klasa ! ! ! | |
świetne zdjęcie | |
tomek 2009-05-21 11:14:42 | ocena = 4 ekstra! najwazniejsze to kasa ;) | |
Archeo 2009-05-21 11:06:39 | ocena = 4 ;D... prawie jak Oj... Dy.. za młodu. Godne misia. ;) | |
lordG 2009-05-21 10:51:45 | ocena = 4 smutne ale prawdziwe,
bardzo dobra praca. | |
tegieer 2009-05-21 10:38:16 | ocena = brak oceny dobre | |
diZaster 2009-05-21 09:54:20 | ocena = 4 + | |
otoori 2009-05-21 08:03:16 | ocena = 4 | |
Iskierka 2009-05-21 07:57:09 | ocena = 4 życie! ;))))) | |
:)) | |
:) | |
tomi 2009-05-21 00:13:41 | ocena = 4 mały komunista :))) | |
talunia 2009-05-21 00:08:55 | ocena = brak oceny ja chce dać 5!...ale nie mogę ;) | |
dziękuję za komentarze ;) | |
Świetne !!! | |
Przemawia. Super uśmiech, aż jej się szczęka wysunęła do przodu. Gratuliję celnego oka :-) | |
AoP 2009-05-20 22:36:27 | ocena = 5 super podtekst,
ten cieszy się raz w życiu,
ci po drugiej stronie...... co niedziela
| |
fryzio80 2009-05-20 22:32:38 | ocena = 4 szczerzy ząbki :) | |
hehe :D radosc waznego dnia | |
leman 2009-05-20 22:29:11 | ocena = 5 R E W E L K A ! ! ! | |
Calme 2009-05-20 22:25:52 | ocena = brak oceny Samo życie :) Rzekłbym nawet kwintesencja hehe | |
Agee 2009-05-20 22:23:39 | ocena = 4 trafione w 10tkę.. czy 100tkę może?:) | |
Bramka 2009-05-20 22:21:14 | ocena = 5 swietne i co za kadr ! wysublimowane perfekcyjne gadajace i przekonujace | |
!!! | |
no tak... te pieniążki :) | |
nemo 2009-05-20 20:16:10 | ocena = 4 | |
Świetne | |
mireQ 2009-05-20 19:54:36 | ocena = 4 bo to co w życiu jest najważniejsze... smutne ale takie czasy | |
MatusP 2009-05-20 19:54:32 | ocena = 5 jak tylko zobaczyłem zdjęcie, pomyślałem "po co on mu obciął twarz?". Po chwili doszło do mnie, jak dobre jest to zdjęcie. Świetny kadr i nastrój. "Prawdziwe oblicze Komunii" :)
5 Cięć i polecę... | |
MP 2009-05-20 19:47:28 | ocena = brak oceny o kurde! Świetne jest! Gdybym mogła dałabym 5 | |
| |