fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPozostale zdjeciafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
remigiusz_o / (...)
fotografia cyfrowa
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:remigiusz_o
Tytuł:
Data publikacji:2009-06-18 19:51:07
Liczba wyświetleń:1216
Ocena średnia:Blokada oceniania
Liczba punktów:Blokada oceniania
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
33
Kategoria:Pozostale zdjecia
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
matematolek 2009-06-18 22:03:11plusplusminusminusminus
fotografia cyfrowa
A ja znowu uważem, że to pstryk, tyle, że tym razem nie w krzaki, a w kanał :-?

Dwa, czy osiem wymiarów, ale uważam, że testowanie techniki nie zwalnia od pokazania czegoś, jeśli nie głębszego (dla jasności - nie chodzi o głębokość kanału), albo przynajmniej ładnego, zamiast kilku desek i pogiętego żelastwa na tle poucinanych drzew. Mógłbyś przecież pokazć jakiś ładny, kilkuplanowy krajobraz, dzięki czemu oglądający mogliby zobaczyć, jak anaglif ma się do krajobrazu. Całość potęguje wrażenie niechlujnego poucinania kadru ze wszystkich stron, co właściwie nie daje żadnej zaplanowanej kompozycji.

W takim przypadku jak tu odnosi się nieprzyjemne wrażenie, że autor albo celowo wprowadza zamęt dla zyskania większej oglądalności, albo zwyczajnie sobie z nas kpi, co daje poczucie niesmaku.

Konstruktywnie mogę doradzić tyle, aby autor wzbudził w sobie więcej szacunku wobec widza i społeczności obiektywnych.

Pozdrawiam :-)
fotografia cyfrowa
remigiusz_o 2009-06-18 21:18:36
fotografia cyfrowa
Pozwolisz, chemix, że to ja będę decydował o tym, jakich środków wyrazu będę używał. Jeśli uważasz, że stereofotografia (i inne techniki fotograficzne) nie jest fotografią, to cóz... polecam książki, ewentualnie google ;) Nie bardzo wiem, co masz na myśli pisząc, że nie jesteś w stanie zrozumieć tej fotografii? Czyż obraz ten nie jest oczywisty? Widok z mostu na rzekę - czego jeszcze Ci brakuje, żeby przedstawić ten temat?
fotografia cyfrowa
chemix 2009-06-18 21:12:03minusminusminusminusminusminusminusminusminusminus
fotografia cyfrowa
Pokuszę się o konstruktywną krytykę:

Fotografia musi być czytelna dla każdego.
Inną rzeczą jest jej odbiór i zrozumienie. Nie jestem w stanie zrozumieć tej fotografii (po prostu jej nie widzę) i zamysłu artystycznego autora (z uwagi na to, że nie widzę fotografii).
A, że krytyka konstruktywna winna być swojego rodzaju instrukcją: Niech autor sięgnie po tradycyjne środki wyrazu i swój świat pokaże jednoocznie.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
gregsk 2012-10-11 08:07:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie zajmuję się stereografią, ale kiedyś otrzymałem "zestaw pomocniczy" z kilkoma przykładami, odpowiednią książką, okularami do oglądania anaglifów i "urządzeniem" do oglądania stereofotografii (dwa nieznacznie przesunięte względem siebie kadry obok siebie, technika znana m.in. z fotoplastikonów). Zdjęcie bez opisanych okularów rzeczywiście może się nie podobać, z okularami jest już zupełnie inaczej, a jeśli ktoś nie lubi 3D w takim wydaniu, to już jego problem :)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-06-22 17:29:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
krokodyl,
http://www.stereoskop.org.pl/index.php?name=coppermine&file=displayimage&meta=toprated&cat=0&pos=1
fotografia cyfrowa
gerwazy24 2009-06-21 10:15:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
stare wino, dobrze napisane.))))
Ps. No może być jeszcze bojowe.)))
fotografia cyfrowa
krokodyl 2009-06-19 20:51:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dziękuję keramodnor za wstępne wyjaśnienie mi spraw technicznych.
Chętnie pogłębię sobie wiedzę na ten temat pod Twoimi zdjęciami :)
fotografia cyfrowa
Lifter 2009-06-19 14:16:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Efekt 3D teraz nawet niezly ale reszta nie zachwyca specjalnie. Lepsza niz poprzednia w kazdym razie,
fotografia cyfrowa
stare_wino 2009-06-19 12:57:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
LUDZIE!!! kto wam każe umierać za ten portal! (i w nim!) jak nie widzę,jak nie czuję,to się na mędrca nie kreuję! pisze wtedy: albo chujowe-albo świetne!(oczywiście opinie i wskazówki mile widziane,a nie circus!)bo opłakiwać czyjąś "śmierć"z racji jego kunsztu i wiedzy,którą kładzie na katafalk własnej reputacji jest przykre i z wielką stratą,a i warte prawdziwej chusteczki,ale gdy ktoś umiera by ktoś mógł się śmiać,to już insza rzecz i szkoda wtedy nawet jednorazówki,tylko smarknąc z bata. przepraszam
fotografia cyfrowa
remigiusz_o 2009-06-19 12:52:01 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
zec_c_pa - już to zauważyłem przy poprzednim zdjęciu (zostałem zdemaskowany) - do kitu z taką anonimowością ;))) ale blokada oceniania przynajmniej działa ;) swoją drogą ciekawostka, że takiej pierdoły z anonimowością nie można obejść - administracja chyba kładzie na to lagę...a ja chciałem tylko żeby był porządek - na krytyki odpowiadam w krytykach, na komentarze w komentarzach :)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-06-19 11:45:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
PS. Może dodam, że polecam skanowanie na Nikonach, bo tylko one dają idealne skany dwóch różnych klatek.
;-)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-06-19 10:53:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
krokodyl,

Tak, ja łączę dwie klatki programem Z-Anaglyph.

Tu mam zdjęcie zrobione w górach: http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-350198.php - lew z prawej i dalej słoń ze skały i pod nim słoń z człowieka.
Jednak rozumiem, że pytanie o góry dotyczyło dalekich planów, czyli może ten przykład:
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-352120.php

Jednak tego typu zdjęcia wyglądają lepiej, jak się upoluje jakiś obiekt w odległości 2-3 metry na tle dalszych planów: http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-64496.php. Tutaj na PE: http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-48383.php mam obiekt 30 cm od obiektywu, jednak przy takim strzale zmniejsza się ilość odbiorców, którzy są w stanie zsynchronizować obraz i prawidłowo go zobaczyć.
fotografia cyfrowa
zec_c_pa 2009-06-18 23:53:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przepraszam, za szybko spojzalem.
To poprzednie tyczy sie nie do matematolka, tylko do remigiusza_o
Tak tak remigiuszu ;)
fotografia cyfrowa
zec_c_pa 2009-06-18 23:50:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Matematolek, nie pisz w krytykach jako anonimowy, bo wtedy Ci kawal dupska widac.
Do kitu z taka anonimowoscia ;)
fotografia cyfrowa
remigiusz_o 2009-06-18 23:43:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
chemix, przyjacielu drogi - a czego spodziewałeś się po swojej "krytyce", że polecę na łąkę pstrykać kwiatki, bo wiele osób tak robi i jest to fotografia czytelna dla wszystkich? ;)

krokodyl 2009-06-18 22:25:27 | - co do fotografowania na tradycyjnych materiałach będzie lepiej, jeśli zapytasz keramodnora, ja robię cyfrówką. Gór, jak dotąd, nie pstrykałem, a widoczki owszem. Efekt jest widoczny również przy bardziej odległych obiektach (np. grupy drzew, krzaków itp.). W sumie takich zdjęć zrobiłem niewiele, więc dużego doświadczenia nie mam. Eksperymentuję z różnymi ogniskowymi, jak również z różnym rozstawem aparatu na szynie, może kiedyś uda mi się zrobić dobre zdjęcie 3D :)

matematolek 2009-06-18 22:03:11 - pokazywanie ładnych widoczków pozostawiam innym, lepszym ode mnie. Pozwolisz, że jednak nie skorzystam z Twoich porad odnośnie tego, co powinienem fotografować i w jaki sposób to prezentować ;) Kolego, o ile tego nie zauważyłeś, zamęt wprowadzają sami "obiektywni", komentujący moje zdjęcia, a mylący mnie z kimś zupełnie innym. Więc wychodzi na to, że oglądający kpią sami z siebie, swoimi reakcjami wystawiając sobie nie najlepsze świadectwo ;) Co do szacunku, kolego matematolek - darzę społeczność tego portalu dokładnie takim samym szacunkiem, jakim społeczność darzy mnie. Pozdrawiam :)
fotografia cyfrowa
gerwazy24 2009-06-18 22:47:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dla mnie się podoba.Kera ale ten lansik, to chyba popisowy Twój numer.)
fotografia cyfrowa
krokodyl 2009-06-18 22:25:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
czy rów, czy sadzawka, czy piękne nasze Tatry - ja mam pytanie techniczne.

Mając aparat na film, który robi dwie klatki na kliszy i skanując te zdjęcia do kompa, czym takie coś się łączy w jedną całość 3D ?
I nachodzi mnie jeszcze jedno pytanie. Dlaczego na takich zdjęciach (3D) najlepiej wychodzą obiekty położone blisko obiektywu . Ktoś już zadał podobne pytanie na wcześniejszym zdjęciu.
Odpowiedź była dość laicka ;)
Jak wychodzą góry. Nie wierzę że autor nie próbował robić jakiś pejzaż czy pole za stodołą.
Jeśli autor może mi odpowiedzieć albo keramodnor to będę bardzo wdzięczny :)
fotografia cyfrowa
chemix 2009-06-18 21:58:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wyraziłem się jasno.

Dyskusja sprowadzana do poziomu: "Jeśli uważasz, że stereofotografia (i inne techniki fotograficzne) nie jest fotografią, to cóz... polecam książki, ewentualnie google ;)" jest niska.

pozdrawiam mądrego
fotografia cyfrowa
remigiusz_o 2009-06-18 21:56:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
keramodnor - nie ma spławy ;)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-06-18 21:52:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa

anowi1234,

To jedna z wielkich tajemnic XXI wieku.
Piszę raz jako kera, a raz jako anonim.

Zobacz to moje zdjęcie: http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-416118.php tam ręka coś nalewa, ale też po lewej odbywa się wirtualne nalewanie bez ręki - to wirtualna ręka kery, która zniknęła i zmieniła daty tak, żeby data pierwszego komentarza była starsza, niż data publikacji zdjęcia.

Jeszcze lepsza tajemnica jest tu: http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-388860.php - zdjęcie ma średnią ocen = 7

A jeszcze lepsze jest tu: http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-416124.php - wstawiłem zdjęcie, którego nie zrobiłem, ale tak, by nikt nie miał do mnie pretensji.
;-)

Autor, sorki, ale nie mogłem sobie odmówić.
;-)


fotografia cyfrowa
remigiusz_o 2009-06-18 21:37:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
keramodnor - extra lansik :) co do obróbki, to pewnie o aberrację chromatyczną się rozchodzi ;) cóz, nie najlepsze mam szkła ;)))
fotografia cyfrowa
anowi1234 2009-06-18 21:37:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kera, gdzie się odziała Anonim???!!!
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-06-18 21:36:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dworek,
tak, oczywiście
;-)
fotografia cyfrowa
dworek 2009-06-18 21:34:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
-kera- ten lin,co podales,to raczej dotyczy wykolejenia,jak szyny. Pozdr...............
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-06-18 21:33:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
buhahaha,
"nie podoba mi się...obróbka"
Też mam pod anaglifami takie teksty, ale tu zabawniej wyglądają dla mnie
;-)))))
fotografia cyfrowa
keramodnor 2009-06-18 21:31:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wilczka,
a szyna to w czym miała pomóc?
;-)


Lansik: http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-349599.php
;-)
fotografia cyfrowa
vodek4791 2009-06-18 21:28:02 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dwuplanowosc przednia, lubie
fotografia cyfrowa
Wroclavska 2009-06-18 21:25:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie podoba mi sie kadr i obróbka
fotografia cyfrowa
remigiusz_o 2009-06-18 20:57:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wilczka - wydaje mi się, że nie bardzo wiesz o czym piszesz ;) szyna w niczym nie ma pomagać - szyna jest urządzeniem pozwalającym wykonać takie zdjęcie. Warto czasem się doinformować, zanim zabierze się głos. A właśnie, co konkretnie Ci się nie podoba? Kompozycja? Temat? Kolorystyka? Technicznie jest słabe? Takie piękne i natchnione teksty masz w portfolio, o tym jak to się wczuwasz w sposób patrzenia innych fotografujących itp. (jak widać) frazesy. Może napisz, co konkretnie myślisz o tym zdjęciu, zamiast przytakiwać innym komentującym - skoro już zabrałaś głos. Ja po prostu myślę, że Ty chcesz się wyżyć na pewnym Autorze, który musiał Ci parę razy dokopać, tylko widzisz, pomyliłaś tym razem adres ;)
fotografia cyfrowa
wilczka 2009-06-18 20:32:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
za dworkiem :))
A foto- mierne.Nawet szyna nie pomogła.
fotografia cyfrowa
chemix 2009-06-18 20:28:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
E.Otto "Geometria wykreślna"
fotografia cyfrowa
dworek 2009-06-18 20:23:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
temat smieszny byl poprzez pomylki,nie widze przymusu kupna okularow to widzacych,a jak juz nawet,to widok przecietnie wsiowy. Pozdr..............
fotografia cyfrowa
remigiusz_o 2009-06-18 20:00:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a co z nią nie tak, jeśli wolno spytać? :)
fotografia cyfrowa
Mordecai 2009-06-18 19:54:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
głębia wyborna, ale kompoycja jako taka szwankuje
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa