| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | kondens | Tytuł: | | Data publikacji: | 2009-08-20 20:04:24 | Liczba wyświetleń: | 493 | Ocena średnia: | -0.6 | Liczba punktów: | -4 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 17 | Kategoria: | Zwierzeta | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
FLOGISTON, masz racje. Znam ten portal od prawie dwoch lat i przyznam, ze byla tu moja osoba juz zarejstrowana, a dopiero po 200, 300 punktach zaczynaja sie "przyjazne" znajomosci :)
Szanownego Keramodnora tez juz kondens mial zaszczyt poznac, tzn. jego komentarze - w dalszym ciagu sie nie zmienily, ale to moze i plus dla niego, wychodzi na to, ze jest ciagle tym samym czlowiekiem :)
Szanowny karolu102, mysle, ze jest sens, poniewaz inni porownac moga Twoje swietne fotografie pryrodnicze do moich, gdzie moje dostana ocene -1 lub 0, a Twoje ( poniewaz sa bardziej przemyslane i profesjonalne, a takze wyuczone ) dostana wieksze noty.
Mnie to naprawde nie przeszkadza, ze oceniacie mnie tak, a nie inaczej, bo na to kondens byl przygotowany :) A swoja droga, to na kims sie trzeba przeciez wyzyc, a na kim innym, jesli nie na "nowych". "Starzy" obiektywni nie pozwola sobie tak "pluc" w twarz, jak nowi :)
Jednak nie mam zamiaru dawac komus "super komci" z jeszcze "superowymi ocenami", gdy moim zdaniem dana fotografia mi sie nie podoba lub moim zdaniem jest nieladna - jestem takim samym odbiorca jak kazdy inny, wiec tak samo mam parawo by wyrazic swoje zdanie, a to, ze nie jest zbyt profesjonalne, to mam nadzieje kwestia czasu. | | | |
@kondens, ale w makro nie chodzi o pokazanie tego, co widać bez aparatu. Takie pstryk może wykonać znudzony Jasio, pomiędzy smsami do kolegów, gdy czeka na nich na boisku. Nie ma w tej niczego, co przyciągałoby uwagę, a także niczego, co rejestrowałoby choćby naturalne środowisko robaczka. Ta fota jest o niczym, a opowiada o braku wiedzy na temat światła i kompozycji. Tu nie ma żadnego eksperymentu, chyba, że znasz definicję tego słowa inną niż wszyscy.
Spróbuj najpierw poczytać o makro lub tylko o fotografii przyrodniczej. Ale także o podstawach fotografii ogólnie. | | | |
Samdaman__ , nie miala to byc fotografia w stylu makro, ale zwyczajne przedstawienie owada wsrod piachu i jego trawki. Ot, taka nudna fotografia, ktora moim zdaniem nie jest najgorsza, bo znam swoje jeszcze gorsze :) Ucze sie jeszcze, wiec szukam ciekawych perspektyw i chce troche poeksperymentowac. Nikt nie jest doskonaly, ale masz racje, warto sie rozgladac wkolo, moze zawsze przypadkiem, czy tez nie wpasc cos do glowy :) | | | |
fotografia ta nie pokazuje nam niczego ciekawego
kategoria zwierzeta a tu tymczasem musimy szukac głównego tematu
owada trzeba było pokazac bliżej znacznie i jakiejs ciekawej perspektywy ewentualnie jakiejs ciekawej sytuacjii tu mam zamiast tego straszny bałagan w kadrze
podpatrz kilka fotografi a znajdziesz tu naprawde wyjatkowe prace i wyciagnij wnioski | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Sandman__ 2009-08-22 10:03:37 | ocena = brak oceny tak apropo publikując fotke trzeba liczyc sie z różnymi zdaniami sa różne gusta ale i sa tez pewne zasady fotografii | |
Synanta 2009-08-21 15:02:34 | ocena = brak oceny Rada:
Nie rób przez szybę. Stań tylko z obiektywem wobec przyrody i całego bogactwa, które ona niesie. | |
kris_wit 2009-08-21 14:54:37 | ocena = brak oceny Niestety ,ale naprawdę nie jest to dobrze wykonane i ciekawe zdjęcie.Takie zdjęcia zjadają tu razem z robalami na nich pokazywanymi :)) | |
keramodnor 2009-08-21 14:49:31 | ocena = brak oceny kondens,
wymień 10 starych, którzy robią zdjęcia na (-1), a ja ich tak jeszcze nie oceniłem.
;-))) | |
kondens 2009-08-21 14:28:59 | ocena = brak oceny przepraszam, pokrecily mi sie kratki i odpowiedz na komentarze jest w krytykach | |
edytka 2009-08-21 13:46:57 | ocena = 0 | |
karol102 2009-08-21 13:44:49 | ocena = -1 Prawdziwa fotografia przyrodnicza powstaje po dogłębnym poznaniu tematu i czasami miesiącach ciężkiej pracy, To zdjęcie to chyba jakaś prowokacja???;)naprawdę nie ma sensu publikować takich obrazków... | |
FLOGISTON 2009-08-21 13:21:21 | ocena = brak oceny Takie komentarze mogą wprowadzić autora w zakłopotanie. Skoro widzi na OB tysiące owadów, kwiatków i ptaszków w nudnych i sztampowych kadrach (jak z podręcznika do przydrody dla V klasy), to sam czuje sie na siłach, aby wstawić swojego świerszcza.
Ale odpowiedź nie jest prosta, dlaczego inne robaki mają takie wysokie oceny, a robak pokazany przez kol. kondensa został zjechany. O wysokości pubktów na OB decyduje bowiem staż (wyłącznie na tym prortalu), ilość napisanych pochlebnych komentaży i przynależność do grona "doświadczonych fotografów"
Choć w pełni zgadzam się z oceną kol. keramodnora- to uważam, że albo zasługujesz na 4, albo taki sam komentarz powienien wstalwić keram pod setkami innych tzw. zdjęć przyrodniczych. | |
vilgefortz 2009-08-21 09:33:09 | ocena = brak oceny a i jeszcze dodam kondens że ten portal to nie szkoła fotografii, może tu poszerzać wiedzę ale najpierw musisz ją zdobyć. Radzę poczytam trochę o fotografii, naprawdę warto, bo jeśli dalej będziesz tu wstawiał takie pstryki to szkoda twojego czasu. I odradzałbym rozpoczynanie przygody z foto od makro. | |
niestety ale przedmówcy mają rację . . . . . . | |
neojmx 2009-08-21 09:24:44 | ocena = -1 Uzasadnienie mojej oceny napisałem w kk. . . . . . . . . | |
Zimbabwe 2009-08-21 08:56:56 | ocena = 0 | |
kondens 2009-08-20 22:02:49 | ocena = brak oceny keramodnor, powtarzasz sie, ale moze to taka Twoja zaleta :) | |
Nie posiada
ani wartości dość obiektywnych (nie jest fotograficznie
ładne - "fotograficzną ładność" można uzyskać przez
trzymanie się tzw. "zasad fotograficznych" znanych
większości świadomie fotografującym, lub przez świadome
łamanie tych zasad),
ani wartości bardziej subiektywnych (nie jest art., nie
opowiada o niczym, nie budzi skojarzeń, nie jest dialogiem z
widzem, nie posiada tzw. "przypadkowości szczególnej", nie
zostało wykonane w tzw. "decydującym momencie"
itd.). | |
prorok 2009-08-20 20:29:07 | ocena = 0 | |
| |